Elektrik geldi, gaza bas! / Menderes ÖZEL
Reklamlar
-
Kopenhag’daki BM İklim Zirvesi siz bu satırları okurken bitmiş olacak. Yazıyı perşembe teslim etmek zorundayım, henüz zirvenin nasıl sonuçlandığını bilmiyorum.
Ancak birçok uzman “dağın fare doğuracağını”, gelişmiş ülkelerin sera gazı etkisine neden olan karbondioksit emisyonlarında ciddi bir kısıtlamaya gitmeyeceğini düşünüyordu.
Sadede gelirsem... Henüz seri meri bir üretim yok ama Siemens, Orange County Choppers’a dünyanın ilk elektrikli custom motosikletini yaptırmış. Bu motosiklet, İklim Zirvesi sırasında Kogenhag’da kent merkezinde de sergilendi.
Siemens Smart Chopper isimli motosiklet, benzinli türdaşlarına yakın performansıyla şaşırtıyor. Orange County Choppers’ın el işçiliği de, bunu dünyanın en cool elektrikli motosikleti yapıyor.
Siemens Building Technologies’in Başkanı Ray Dulaney, motosikletin lansmanında yaptığı konuşmada şu ifadeleri kullanmıştı: “Bu benzersiz chopper’ı çevre bilincine katkıda bulunmak ve 69 bin Siemens ABD çalışanının, Amerika’nın geleceğin ileri teknoloji yeşil ekonomisinde yer alması için neler yaptığını göstermek adına üretmek istedik” dedi. Dulaney, Siemens portföyünün iş dünyasındaki en yeşillerden biri olduğunu da vurguladı. Siemens Smart Chopper’ın özelliklerine gelirsek...
- Motosikletin yapımında geri dönüştürülmüş malzemeler kullanıldı.
-Kalbinde ileri teknoloji DC Motors’un
8 inçlik bir motoru yer alıyor.
-Farlar bir Siemens kuruluşu olan Osram Sylvania’nın LED ışıklarından oluşuyor.
-27 HP gücündeki motor, maksimum 160 km hıza izin veriyor ki, bu bir elektrikli motosiklet için çok iyi.
Bir şarjla 100 km. gidiyor.
- Fişi herhangi bir 110 voltluk prize takılıp şarj edilebiliyor.
Şimdi o konferanstan bu fuara gezip tozan, sergilenen motosiklet 2010’da açık artırmayla satılacak ve gelir çevre için bir yardım kuruluşuna bağışlanacak.
Motosiklet seksidir
Motosiklet pürüzsüz bir asfaltta, kıvrım kıvrım uzanan virajlarda, doğa kokusunun eşliğinde her zaman orgazmik zevkler yaşatır. Rus tenisçi Maria Şarapova’nın bir chopper ile verdiği bu pozlar için daha iyi bir resimaltı aklıma gelmedi. Geçen yıl Katar Açık Tenis Turnuvası’nı kazanan Şarapova, ödül olarak bir de Harley Night Rod’un sahibi olmuştu.
Kazaların kitabını yazan adam öldü
New York Times’ın bilim sayfalarında gezinirken şöyle bir başlık dikkatimi çekti; “Motosiklet kazalarını çalışan mühendis Hugh Hurt Jr. 81 yaşında öldü.” Harry Hugh Hurt Jr. adını daha önce duymamıştım.
Aylık dergi Motorcyclist‘in editörü Dexter Ford, “Hugh Hurt’ten önce ‘motosiklet kazası araştırması’ diye bir alan yoktu“ diyor.
Hurt ve ekibi 1976-77 arasında Los Angeles bölgesinde meydana gelen 900 motosiklet kazasını incelemiş. Ayrıntılı bir şekilde fotoğraflanan her bir kaza enkaz durumu, lastik izleri, polis raporları, kaza geçirenlerle röportaj ve diğer teknikleri de içerecek, binlerce kritere yer verecek şekilde raporlanmış. Uzmanlar kazanın gerçekleştiği yeri kazanın gerçekleştiği saatte aynı güne denk gelecek şekilde, aynı hava şartlarında yeniden ziyaret etmiş.
Hurt ve ekibinin bu inceleme sonucunda elde ettiği 55 bulgu arasında;
- Motosiklet kaskının kafa yaralanmalarını önemli ölçüde azalttığı,
-Otomobil sürücülerinin motosikletleri çarpmaya çok az bir süre kalana kadar görmediği ve bu yüzden reaksiyon gösteremedikleri,
-Motosikletçilerin patinaj, kayma anındaki kontrol yeteneklerini geliştirmek için eğitime gereksinim duydukları,
-Kazaların çoğunun, bir otomobilin karşıdan gelen bir motosiklet olmasına rağmen sola yaptığı dönüş sırasında gerçekleşmesi yer alıyor.
İlginç bir not: ABD’de 1975’te 47 eyalette kask zorunluluğu varken, bugün bu sayı yalnızca 20. Güncel ve unutulmaması gereken bir not daha, kasksız bir motosikletçinin kaza sırasında ölümcül bir şekilde yaralanma olasılığı kasklı bir motosikletçiye oranla yüzde 40 daha fazla.
Hugh Hurt’e dönecek olursak... Huzur içinde yatsın; böyle bir incelemenin mucidi duaları fazlasıyla hak ediyor.
Menderes ÖZEL
mozel@milliyet.com.tr
Motosiklet Günlüğü - Menderes Özel'in Yazıları Milliyet Gazetesi Cumartesi Ekinde Yayınlanır.
Reklamlar
-
Güzel yazı ama elektrikli motor tutmaz :D
Bu krallığın tacı kask , tahtıda motordur.
"htmetin"
-
vay be... adam motosiklete hayatını adamış...
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
-
-
-
Artık şu yeni batarya teknolojisini birileri geliştirsin de bu lüzumsuz yorumlar bitsin. Yok elektrikli şöyleymişte böyleymişte. Sadece henüz bataryalarda beklenen gelişme sağlanamadı, o gün geldiğinde bu tükürülenler yalanılacak gibime geliyor.
-
bir gün gelecek olacaklara şaşacaksınız, diyorum çünkü bizler göreceğiz.
yirmi yıl sonra olacaklar,
hiç aklımıza gelmeyecek değişikler olacak.
-
Menderes Bey nerelerde acaba diyordum dün , buralardaymış meğer.
-
20 Aralık 2009, 17:02
#10
insan evladı kapitalist duygularından arınıp açlığına gem vurduğu an enerji problemi tamamen çözülebilir.
enerji depolama teknolojisi geliştirilir ve örneğin normal bir akün 500 km gibi menzil sunmayı başarabilirlerse fosil yakıt ile çalışan araç kullanıcılarına toplum düşmanı olarak bakmak gerekir.
fakat dünyada ilişkiler o kadar içiçe girmiş ve karışık hal amış ki uzun süre fosil yakıtlar ile devam edeceğimi düşünüyorum.
iklim konferansı göstermelik olmaktan öteye gidememiştir. zaten devletlerin bu konuda ki samimiyetlerine güvenmek biraz saflık olur.
can't be worried about that shit. life goes on man.
-
20 Aralık 2009, 17:50
#11
abi zaten iklim komferansından ne beklenirki sonuç belliydi gelişmiş ülkeler bugüne kadar gelişmek için dünyanın içine ettiler şimdi gelişmekte olan ve gelişmemiş ülkelerden bunun acısını çıkartıyolar onları geri kalmışlığa mahküm ediyorlar.. başından beri söylüycekleri belliydi. siz gelişmeye uğraşmayın neye ihtiyacınız varsa söyleyin biz üretip verelim................
motor konusundada şuan kullandığımız motorların yerini akülü/elektirikli bi motorun alması bana biraz hayal gibi geliyor belki 50 sene sonra olabilir veya 30 sene sonra çok düşük bi ihtimal ama beliki çünkü bişeyin değişmesi için yerine gelen şeyin ya tam olarak eskisinin sağladığı herşeyi sağlaması gerekiyor yada yaptırımla. taşıtlarda devrim yapılıcak el koyulucak vs. şuan için iki ihtimalde uzak gözüküyor... fikrimce
-
20 Aralık 2009, 18:57
#12
The Dude adlı üyeden alıntı
insan evladı kapitalist duygularından arınıp açlığına gem vurduğu an enerji problemi tamamen çözülebilir.
enerji depolama teknolojisi geliştirilir ve örneğin normal bir akün 500 km gibi menzil sunmayı başarabilirlerse fosil yakıt ile çalışan araç kullanıcılarına toplum düşmanı olarak bakmak gerekir.
fakat dünyada ilişkiler o kadar içiçe girmiş ve karışık hal amış ki uzun süre fosil yakıtlar ile devam edeceğimi düşünüyorum.
iklim konferansı göstermelik olmaktan öteye gidememiştir. zaten devletlerin bu konuda ki samimiyetlerine güvenmek biraz saflık olur.
İklim konferansına katılan ülke delegelerinin kendi ülkelerinde kullandığı makam otolarının 100 km de 30 Lt gibi yakıtlar tüketmesi onların alacakları kararların ne kadar iki yüzlü olacağını peşinen gösteriyor zaten.
-
20 Aralık 2009, 18:57
#13
Motosiklet Eğitmeni
Menderes Hocam;
Hurt raporunu daha once duymamis olmaniz ilginç.
Sevgili Resat Arbas (DD) çok onceden Turkçe'ye çevirerek yayinlamisti.
Hatta bu gunlerde forumumuzda da tartisildi ama ilk 2005 yilinda tartismisiz.
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...rt-raporu.html
Aslinda DD bu raporu bir web sayfasinda yayinlamisti ama bulamadim.
Kendisi denk gelirse, sorar ingilizce orjinalini de bulabiliriz.
Bazi ilginç detaylara sahip olan o rapor uzerinde tartisilmaya deger doneler içeriyor.
**************
DD hocama sormaya gerek kalmadi.
Orjinal linki buldum.
http://donald.hypermart.net/MCWeb/HURT.htm
********************
Aha raporun orjinal ingilizce pdf dosyasini da buldum.
http://www.ct.gov/dot/LIB/dot/Docume...CTDOT_Hurt.pdf
Ne demisler?
Arayan bulur, inleyen olur....
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
20 Aralık 2009, 22:16
#14
İlginç bir not:
ABD’de 1975’te 47 eyalette kask zorunluluğu varken, bugün bu sayı yalnızca 20. Güncel ve unutulmaması gereken bir not daha, kasksız bir motosikletçinin kaza sırasında ölümcül bir şekilde yaralanma olasılığı kasklı bir motosikletçiye oranla yüzde 40 daha fazla.
Gerçekten ilginç.Hangi mantıkla kask zorunluluğu olan eyalet sayısını 47'den 20'ye indirdiler acaba
-
20 Aralık 2009, 22:17
#15
ELINT adlı üyeden alıntı
Gerçekten ilginç.Hangi mantıkla kask zorunluluğu olan eyalet sayısını 40'dan 20 indirdiler acaba
Yolları yol olduğu için olmasın
-
20 Aralık 2009, 22:21
#16
motorhocası adlı üyeden alıntı
Yolları yol olduğu için olmasın
Yolun düzgün olması kafatasının yola temas ettiginde parçalanmasını engelliyor mu? Zira yol nekadar iyi durumda olursa olsun kazalar oluyor.
-
20 Aralık 2009, 22:21
#17
olmazki motor sessiz olursa tutmaz kimse binmez
-
20 Aralık 2009, 22:22
#18
Adamlar refah içinde kafaları da rahat,yolları da...
-
20 Aralık 2009, 22:31
#19
-
20 Aralık 2009, 22:43
#20
21. yüzyılda yapılan şavaşların ana teması dogada varolan enerji ve madenlerdir. bu nedenle dünya petrol rezervleri varoldukça(olacak henüz keşfedilmemiş şu ankinden çok daha fazla rezerv olduguna inanyorum okyanuslarda ve yükseltisi fazla olan yerlerde) teknoloji herşeye imkan versede dünya petrol devleri buna razı olmayacaktır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler