Küresel ısınmaya karşı motosiklet üzerinde 82 gün / Menderes ÖZEL
Reklamlar
-
İsviçre ve İngiltere vatandaşı Mark Dembitz’in anne-babası Macar. İsviçre’de büyüyen Mark, Pekin’de karbon borsacısı (bu yeni meslek ayrı bir yazı konusu). Clarisse Von Wunschheim ise Meksika’da doğmuş, Almanya ve İsviçre’de yetişmiş, ABD ve İspanya’nın ardından o da şimdi Pekin’de avukatlık yapıyor.
Clarisse ve Mark, pasaportlarında yazan milliyetlerinin ötesinde, farklı motiflerle bezeli kimliklerini, “dünyanın hayrına” çıkacakları bir yolculukla perçinlemeye karar vermiş. İkili Pekin’den motosikletle hareket ederek, büyük bölümünü antik İpek Yolu’nda yaptıkları yolculuğu İstanbul’da, doğum günlerine denk düşürecek şekilde tamamladı.
Mark ve Clarisse’nin Pekin’den İstanbul’a iki teker üzerinde bu yolculuğa çıkmalarının amacı, küresel ısınmaya çözümler bulmak üzere kurulan İklim Değişikliği Derneği’ne destek sağlamak. Böyle bir ideali olan bu yolculuk için çevreye zarar vermeyen, havayı bir otomobil kadar zehirlemeyen motosiklet en uygun araç.
Mark ve Clarisse’in son durak olarak İstanbul’u belirlemelerinin nedeni ise hem Avrupa hem de Asya üzerinde konuşlanan kentin, Batılı ve Doğulu özellikleriyle ikilinin düşünce yapısını yansıtması. Kökenleri Avrupalı olan Mark ve Clarisse’nin bilinçlerinin biçimlenmesinde Asya kültürü çok etkili olmuş.
Her şey ayrıntılarıyla seyir defterine kayıtlı
Motosikletleriyle 2 Mayıs’ta Pekin’den yola çıkan iki İsviçreli, Clarisse ve Mark, 82 gün, sekiz ülke ve 17 bin 436 km’nin ardından 24 Temmuz’da İstanbul’a ulaşmıştı. “Mıştı”, çünkü 24 Temmuz’da BMW Rider Academy’deki karşılama organizasyonunda yer alan, Clarisse ve Mark ile sohbet eden bendeniz, elinde olmayan nedenlerden dolayı bu asil yolculuğu ancak şimdi yazabiliyorum.
Yolculuk boyunca bir seyir defteri tutan Mark ve Clarisse, bu deftere kullandıkları yakıt miktarını, kalitesini ayrıntılı bir şekilde kaydetmiş. İkili, yolculuk boyunca atmosfere saldıkları karbondioksit miktarını minimum seviyede tutmaya özen göstermiş. Çabalarını internet siteleri gglobal.org ve facebook, myspace gibi sosyal iletişim ağlarında paylaşan Mark ve Clarisse, yolculuk boyunca geçtikleri ülkelerde haberlere de konu olarak ideallerini yerel halkla paylaşmış: Hayatınızdaki küçük değişiklikler, hepimiz için daha iyi ve daha temiz bir dünya oluşmasına katkı sağlar!
Neden bu motosikleti tercih ettiler?
Daha önce dünyanın farklı bölgelerinde değişik maceralara atılan ancak ilk kez motosikletle böyle uzun bir yolculuğa çıkan Mark ve Clarisse’in, yolculuk için BMW’nin F650 GS modelini seçme nedeni bu motosikletin kendini en zorlu koşullarda kanıtlamış olması. Tek silindirli motosikletin (eski model) nispeten kolay tamir edilebilir yapısı da tercihlerinde rol oynamış.
Mark ve Clarisse yolculuğa çıkmadan önce uzun bir hazırlık dönemi geçirmiş. Kondisyonlarını ve vücutlarını geliştirmenin yanı sıra Pekin’deki bir BMW akreditasyonlu garajda mekanik eğitimi almışlar.
Hastalık, böcekler, hayvan saldırıları, küçük çapta hırsızlıklar gibi ufak tefek tehlikelere karşı psikolojik hazırlık yapan Mark ve Clarisse, 17 bini aşkın kilometre boyunca yol şartları dışında bir sorunla karşılaşmamış ve sadece bir kez rüşvet vermek zorunda kalmışlar. Mark ve Clarisse’in geçtikleri ülkeler de zaten özenle, sorunsuz ülkeler olması gözetilerek seçilmiş. Bu yüzden rotaları üzerinde İpek Yolu’nda önemli durakların bulunduğu Afganistan ve İran yok.
Gelelim böyle bir yolculuk için en gerekli konuya, sponsor meselesine... Ana sponsorlar BMW Motorrad, Kempinski Beijing ve Çırağan Kempinski’nin yanı sıra bu idealist maceranın altında birçok kuruluşun desteği var.
Menderes ÖZEL
mozel@milliyet.com.tr
Motosiklet Günlüğü - Menderes Özel'in Yazıları Milliyet Gazetesi Cumartesi Ekinde Yayınlanır.
Reklamlar
-
aslında tam benlik bir iş... sponsor istiyorum böyle bir iş için....
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler