Nijerya stili kask! / Menderes Özel
Reklamlar
-
Motosiklet taksilerde müşteri ve sürücü için kask zorunluluğu getirilmesinin ardından, yollar sukabağından oyulmuş, kovalardan uydurulmuş kask takanlarla doldu
140 milyonluk nüfusuyla Afrika’nın en kalabalık ülkesi olan Njierya’da “okada” adıyla bilinen motosiklet taksiler, kentiçi ulaşımda önemli rol oynuyor. Bir süre öncesine kadar motosikletlerde ne taksici ne de müşteri kask takmak zorundaydı; yeni bir yasayla zorunlu hale geldi.
Yasanın 1 Ocak’ta yürürlüğe girmesinin ardından Nijerya’nın başkenti Lagos’un yollarını su kabağından oyulmuş, alüminyüm kovadan uydurulmuş mu istersiniz, bisiklet kaskından dönüştürülmüş, hatta metalik boyayla üzerinde sanki çelik şeritler varmış görüntüsü verilen “kasklar” takan motosikletçiler kaplamış durumda.
Bizden beter bir trafik sorunu içindeki Nijerya’da okadaların sayısında son yıllarda bir patlama yaşandı. Bununla birlikte artan kazalar, okadalara ve müşterilerine bir kask yasasını zorunlu kıldı. Okadalar her zaman yedek bir kask bulundursa da müşteriler temizlik nedeniyle bunu takmak istemiyor. Birçok kadın müşteri de saçlarının bozulmasını istemiyor; yolculukları sırasında bir ellerinde kaskı, diğerinde çantalarını taşıyor; polisle karşılaşma durumunda kaskı takıyormuş gibi kafasının üzerinde tutuyor.
Kara büyü korkusu
Her iki cinsiyet için de kask takmamanın bir diğer gerekçesiyse kara büyü! Birçok yolcu kaskın kara büyü yani juju içerebileceği, kaskı taktıkları zaman yok olabilecekleri endişesi taşıyor. Nitekim, geçtiğimiz yıllarda bir okada sürücüsünün kara büyü kurbanı olduğu inanılan bir vaka.
Birkaç kilometrelik bir okada yolculuğunun maliyeti 1,5 TL’ye denk geliyor. Motosiklet kasklarının fiyatıysa 30 TL. Kendisi ve yolcusu için kask taşımayan okada sürücüsü 20 liraya yakın bir ceza ödüyor.
Ülkenin kuzeyindeki ticari başkent Kano’da tam 2 milyon okada çalışıyor, ki bu da ayrı bir öykü; tabii ilginizi çekerse.
Bir kilosu, Ferrari’nin bir kilosundan iki kat pahalı
1945’te Milano yakınlarında kurulan İtalyan motosiklet devi MV Agusta, süper lüks yeni supersport modeli F4CC’nin üzerindeki gizem perdesini Londra’daki motosiklet fuarında kaldırdı. Sadece
100 adet üretilecek olan el yapımı bu motosiklete sahip olmak için şişkin bir cüzdan gerekiyor; çünkü etiketinde 120 bin dolar yazıyor. Massimo Tamburini tarafından işlenen titanyum ve karbon fiber bir gövdeye sahip olan dünyanın en pahalı spor motosikletini alanlara yanında bir Girard-Perregaux İsviçre saati ve İtalyan moda evi Trussardi’nin yine sınırlı sayıda ürettiği bir deri ceket hediye edilecek.
F4CC adındaki CC harfleri MV Agusta yöneticisi Claudia Castiglioni’nin adının baş harflerini temsil ediyor. Castiglioni bu konuda “Motosiklete kendi adımı koymak istedim çünkü bu motosikleti kendim için düşlemiştim” diyor. Castiglioni motosikleti yaptırırken hiçbir masraftan kaçınmamış, malzemelerin en pahalısını kullanmış. En son teknoloji parçaları içeren F4CC’nin yüzde 90’ı el işçiliğiyle biçimlenmiş. 1078 cc hacminde bir motoru olan F4CC, 200 beygir güç üretiyor ve saatte 310 km hıza erişebiliyor. 186 kiloluk bu motosikletin bir kilosunun, bir Ferrari otomobilin bir kilosundan iki kat daha pahalı olması da dikkat çeken bir ayrıntı.
Menderes ÖZEL
mozel@milliyet.com.tr
Motosiklet Günlüğü - Menderes Özel'in Yazıları Milliyet Gazetesi Cumartesi Ekinde Yayınlanır.
Reklamlar
-
Motosiklet Eğitmeni
-
selam coq, değişiklik olsun bir nijerya'dan bahsedeyim dedim. haberi afp'de görmüştüm, ama anlaşılan pek ilgi çekmiyor bu tür yazılar. en iyisi motoaktuelin peşine takılmak galiba... komtan ne zaman basıyoruz şu dergiyi
-
Allahım bi motorda 3 kişi kabaktan leğenden oyma kask büyüde cabası
-
Motosiklet Eğitmeni
roadbuster adlı üyeden alıntı
selam coq, değişiklik olsun bir nijerya'dan bahsedeyim dedim. haberi afp'de görmüştüm, ama anlaşılan pek ilgi çekmiyor bu tür yazılar. en iyisi motoaktuelin peşine takılmak galiba... komtan ne zaman basıyoruz şu dergiyi
Hocam yorma kendini.
Ben vazgeçtim artik.
Asfalt gazcilariyla takiliyorum.
Otobanda 320 falan yapip teker videolari çekiyoz.
Koy bak bir tek teker videosu topic nasil reyting yapiyor.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
-
Bir yarım kaskı güvenli bulmam malum çene protezinin olamayacağı biliniyor, birde bunalrı sevmedim neden acaba
Daha neler vardır kim bilir...
Belkide kask parçalanınca koli bantıyla yapıştırmak en iyisi kask masrafı olmasın diyenler için
Mv Agusta neden o kadar cici
[B]Bahar geri gelir biz olsak da olmasak da....[/B]::melek02:
Apti mi kim o:cherry:,kımılcan:silent:
::fool::
-
süper ler ya en azından bizim çin çan çon lardan sağlamdır
۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR
-
★★ ----- Decaying organic matter ----- ★★
-
kaska da hasta kaldım yalnız güzel ceviz kırılır onla....
İnsan olmak yetmez, yetmiyor zaten süpermen olmak lazım bazen..
-
Motosiklet Eğitmeni
Terrorizer adlı üyeden alıntı
Ben gulun diye yazmadim ama zarari yok.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler