Motosiklet değil, insan / Menderes Özel
Reklamlar
-
100 Oktan Moderatör (Komtan)
Yolda bir motosiklet gördüğünüzde onun bir taşıt değil, insan olduğunu düşünün!
Geçtiğimiz iki hafta içinde kısa aralıklarla meydana gelen iki feci kazanın ardından, ilgili makamların yaptığı açıklamalar gösterdi ki; biz ne yaparsak yapalım, bu ülke trafiğinde motosikletin gönülden bir resmiyet kazanması zor.
Ne zaman gazetenin yazıişleri toplantısında bu konuda bir tartışma başlasa kendimi “Ama bu kuraltanımaz motosikletçiler de az değil” türünden ılımlı serzenişlere siper etmiş buluyorum. Ama yanıtım hazır; “Siz otomobillerin ve diğer çokteker sürücülerinin kurallara uyduğunu mu sanıyorsunuz?” En basit örnek: Direksiyonda cep telefonuyla konuşmak yasak değil mi? Sanırım değil...
Her neyse, Amerikan Motosiklet Güvenliği Derneği ikiden fazla tekerli araçların sürücüleri için motosikletçi güvenliğine ilişkin şu önerilerde bulunuyor:
1) Bazı sürücüler motosikleti bir araç olarak tanımıyor ve genellikle kasıtsız bir şekilde görmezden geliyor. Trafikte motosikletlere dikkat edin, özellikle kavşaklarda...
2) Küçük boyutundan dolayı motosiklet olduğu yerden daha uzakta görünebilir. Motosikletin hızı konusunda bir yargıya varmakta güçtür. Bir dönüşte veya kavşakta trafiği kontrol ederken, motosikletin aslında göründüğünden daha yakın olabileceğini hesaba katın.
3) Yine boyutundan dolayı, motosikletler bir otomobilin kapı gibi kör noktalarına gizlenebilir veya otomobilin dışındaki çalı, çit, köprü gibi bazı objelerle maskelenebilir. Trafiği gözlemlerken fazladan dikkat ve zaman ayırın.
4) Bir motosiklet algılandığından daha yavaş hareket ediyor olabilir. Bütün motosikletçileri hız canavarı olarak görmeyin.
5) Motosikletler genellikle vites küçülterek veya gazı keserek yavaşlar. Bu yüzden fren ışıkları yanmayabilir. Motosikletleri izlerken daha fazla takip mesafesi bırakın. Özellikle kavşaklarda motosikletlerin hiçbir işaret vermeden yavaşlayabileceğini unutmayın.
6) Motosikletlerin dönüş sinyalleri otomatik olarak kapanmaz. Bazı motorcular (özellikle acemiler) dönüş ardından sinyali kapatmayı unutabilir. Yani sinyal doğru olmayabilir.
7) Motosikletçiler yoldaki pozisyonlarını, trafikte daha iyi görülebilecekleri bir hat üzerinde ve çukur, taş gibi tehlikelerin etkisini kolayca bertaraf edebilecekleri, rüzgardan, geçen araçlardan az etkilenebilecekleri şekilde ayarlar. Bunu unutmayın!
8) Özellikle düşük hız ve iyi yol şartlarında manevra kabiliyeti bir motosikletin en önemli karakteristiğidir. Ama bir motosikletçinin, her zaman doğru manevrayla kendini kurtarabileceğini sanmayın.
9) Motosikletlerde durma mesafesi otomobillerdekiyle neredeyse aynıdır. Ancak motosiklet için kaygan zeminde ani frenlerde durmak oldukça zordur. Bu yüzden önünüzdeki motosikletle normalden fazla bir takip mesafesi bırakın.
10) Yolda bir motosiklet gördüğünüzde onun bir motosiklet değil, insan olduğunu düşünün!
Menderes ÖZEL
mozel@milliyet.com.tr
Motosiklet Günlüğü - Menderes Özel'in Yazıları Milliyet Gazetesi Cumartesi Ekinde Yayınlanır.
Reklamlar
-
Bir otomobil sürücüsü olarak motorize için en önemli tehlikenin araçların ani ve bilinçsiz yaptığı şerit değiştirme ve manevralar olduğunu düşünüyorum. Büyüklüğü de hesaba katıp yolu nasıl işgal ettiklerini düşünmelleri gerekiyor.
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Ortalama 15 sene(bir kısmı ehliyetsiz) otomobil kullandıktan sonra bir hevesle hemde olmayacak bir motorla 1000RR'la motosiklet kullanmaya başladım.
Çevremdekiler hep "alma ölürsün" demişti, aldıktan sonra ilk farkettiğim şey "almasaydım öldürürdüm" oldu.
Bir otomobil sürücüsü olarak yıllarca motosiklet üzerindeki herkesi profesyonel sürücü sanıyordum, yanlarından "silme" diye tabir edilen şekilde geçiyordum.
Bunca sene bir motosikletlinin kaza yapıp ölmesine sebebiyet vermememin sadece bir şans olduğunu farkettim.
Eğer 30 yaşımdan sonra heves edip motosiklet kullanmamış olsaydım ölene kadarda farkına varamayacaktım.
Sonra düşününce eğitim sistemine kızdım, bana B ehliyetini veren sistemin, B için A2'yi zorunlu kılması, en azından 5-6 saat de olsa motosiklet kullandırtmadan B eliyeti almama müsade etmemesi lazımdı.
O zaman istesemde istemesemde motosikletleri farkederdim, çünkü ne olduğunu bilirdim.
Bu yüzden otomobil sürücülerine pek kızmamak lazım.
Sistemde bazı değişiklikler gerekli, bunun içinde siyasilerin motosikletleri farketmesi lazım.
Menderes Bey de çok güzel bir şey yapıyor, elinden geldiğince otomobil sürücülerini bilinçlendirmeye çalışıyor, çabasından dolayı kendi adıma teşekkür ederim.
ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::
-
Üstad harika yazmış. Ellerine sağlık.
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
-
Kendisini tebrik ediyoruz..en azından evde gazete okuyan bi kac kisinin gözüne takılsa yine kazanç..kitlelere ulasması için tabi bi köşe yazısından çok daha fazlası gerekiyor bu da bi gerçek..
'
[COLOR="Blue"]
JustBe..[/COLOR]
-
paylaşım için teşekkürler çok güzel yazmış...
%80 Loading ... 2016 Yamaha Xmax 250
-
Aye çok güzel söylemişsin. Gerçekten de bir motosikletli gözüyle bakmadan, onu ne gibi şeylerin zor durumda bırakabileceğini tahmin etmek güç.Şöyle bir şey yapılamaz mı? Dikkat ettiğim kadarıyla artık pek çok insan ehliyet alırken, bağlı olduğu kursun derslerine giriyor ve ben düşünüyorum ki.Pek çok kurstan motosikleti ve motosiklet üstünde olmanın zorluklarını anlatabileceğimiz(bana ne oluyorsa, daha motorum bile yok) bir ders saatini alabilecek bir müsade alabiliriz. Bu derslerde de görsel, yazınsal kaynaklar sunarak kendimizi anlatabiliriz. Ne dersiniz?
-
Uyarılar son derece güzel ..
"Amerikan Motosiklet Güvenliği Derneği" yerine Amerikan resmi kurumlarınca yayınlanması tek temennim..
Resmi olarak farkedilmedikçe trafikte farkedilmemiz zor gibi..
Umarım Menderes Özel'in köşesini okuyan çok teker sürücülerinden bu yazıyı sindirmeyi becerebilmiş kişiler çıkmıştır..
3 - 5 kişide olsa kazançtır..
Teşekkürler Menderes Özel..
[B]Dün Dünle Gitti Cancağazım, Artık Yeni Şeyler Söylemek Lazım... [/B]
-
aYe adlı üyeden alıntı
Ortalama 15 sene(bir kısmı ehliyetsiz) otomobil kullandıktan sonra bir hevesle hemde olmayacak bir motorla 1000RR'la motosiklet kullanmaya başladım.
Çevremdekiler hep "alma ölürsün" demişti, aldıktan sonra ilk farkettiğim şey "almasaydım öldürürdüm" oldu.
Bir otomobil sürücüsü olarak yıllarca motosiklet üzerindeki herkesi profesyonel sürücü sanıyordum, yanlarından "silme" diye tabir edilen şekilde geçiyordum.
Bunca sene bir motosikletlinin kaza yapıp ölmesine sebebiyet vermememin sadece bir şans olduğunu farkettim.
Eğer 30 yaşımdan sonra heves edip motosiklet kullanmamış olsaydım ölene kadarda farkına varamayacaktım.
Sonra düşününce eğitim sistemine kızdım, bana B ehliyetini veren sistemin, B için A2'yi zorunlu kılması, en azından 5-6 saat de olsa motosiklet kullandırtmadan B eliyeti almama müsade etmemesi lazımdı.
O zaman istesemde istemesemde motosikletleri farkederdim, çünkü ne olduğunu bilirdim.
Bu yüzden otomobil sürücülerine pek kızmamak lazım.
Sistemde bazı değişiklikler gerekli, bunun içinde siyasilerin motosikletleri farketmesi lazım.
Menderes Bey de çok güzel bir şey yapıyor, elinden geldiğince otomobil sürücülerini bilinçlendirmeye çalışıyor, çabasından dolayı kendi adıma teşekkür ederim.
aynı şeyleri düşünüyorum cümle cümle.. bende 30 yaşında aldım motosikletimi.. ve ne kadar ayıp etmişim onları küçümsemekle diye düşünüyorum araba kullanırken.. benimde şöyle bir düşüncem vardı sizin söylediklerinizden farklı ; a2 zorunlu kılınmasın ama 20 saatlik artçı seyahat zorunlu kılınsın!!! o siyasiler ne zaman evlat acısı yaşarlar o zaman anlarlar bizi.. ve belki bişeyler yaparlar.. kendileri motosiklet tutkunu olmayabilir bu ikiteker düşmanlarının.. AMA YA ÇOCUKLARI BU TUTKUYLA TANIŞIRLARSA ???
bir sıcak söz.. bir demlik çay.. işte sevmek bu kadar kolay..
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
hem menderes kardeşimi hemide murat (aye ) kardeşimi tebrik ediyorum evet bütün arac sürücülerine motor kulandırıp oyle salmak lazım trafige
Ben dostlarımı ne kalbimle nede aklımla severim
Olurya kalp durur..Akıl unutur...Ben dostlarımı ruhumla severim O ne durur ne de unutur....(MEVLANA)
-
Paylaşım içöin tşkler, Kalemine sağlık M.Ö.
-
aYe adlı üyeden alıntı
Ortalama 15 sene(bir kısmı ehliyetsiz) otomobil kullandıktan sonra bir hevesle hemde olmayacak bir motorla 1000RR'la motosiklet kullanmaya başladım.
Çevremdekiler hep "alma ölürsün" demişti, aldıktan sonra ilk farkettiğim şey "almasaydım öldürürdüm" oldu.
Bir otomobil sürücüsü olarak yıllarca motosiklet üzerindeki herkesi profesyonel sürücü sanıyordum, yanlarından "silme" diye tabir edilen şekilde geçiyordum.
Bunca sene bir motosikletlinin kaza yapıp ölmesine sebebiyet vermememin sadece bir şans olduğunu farkettim.
Eğer 30 yaşımdan sonra heves edip motosiklet kullanmamış olsaydım ölene kadarda farkına varamayacaktım.
Sonra düşününce eğitim sistemine kızdım, bana B ehliyetini veren sistemin, B için A2'yi zorunlu kılması, en azından 5-6 saat de olsa motosiklet kullandırtmadan B eliyeti almama müsade etmemesi lazımdı.
O zaman istesemde istemesemde motosikletleri farkederdim, çünkü ne olduğunu bilirdim.
Bu yüzden otomobil sürücülerine pek kızmamak lazım.
Sistemde bazı değişiklikler gerekli, bunun içinde siyasilerin motosikletleri farketmesi lazım.
Menderes Bey de çok güzel bir şey yapıyor, elinden geldiğince otomobil sürücülerini bilinçlendirmeye çalışıyor, çabasından dolayı kendi adıma teşekkür ederim.
Sende güzel yazmışsın Murat abi
Menderes abi kalemine sağlık..
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)