Kaskımızdan utanır hale geldik / Menderes Özel
Reklamlar
-
100 Oktan Moderatör (Komtan)
Kask artık bir sapıklık klişesi. Artık bazı insanlar motorculara “kasklı sapık” diye bakabiliyor
Motosikletin medyada anlam ve önemi nedir?
Sırasıyla şöyle anlatayım: Kadın motosiklekçiler, yarış kazanıyorsa Kenan Sofuoğlu, serseri motorcular, motosikletli kapkaççılar, kask takmadığı için ölenler ve şimdi de kasklı sapık.
Bir süre önce kaskımızdan utanır hale geldik... “Kasklı sapık” fenomeni motosikletli bir çocuğun da sonu oldu. İşinde gücünde motosikletli bir genç sapık diye linç edildi, öldürüldü Okmeydanı’ndaki 50 kişi tarafından. Benzincide pompacının “kasklı sapık” esprisine maruz kalan bir arkadaşım da kendini zor tutmuş.
Hâlâ en basit güvenlik standartlarını konuşuyoruz
Kaskı rahatlıkla bir sapıklık klişesi haline getirip kasklı, motorlu gördüğümüz herkese “Sapık mı acaba?” şüphesiyle bakabiliyor, internetten bulduğumuz herhangi bir siyahlı motorcu fotoğrafını “İşte sapık böyle biri” diye gazete sayfalarına basabiliyoruz. O kadar rahatız yani...
Her neyse, internet ve yollardaki en büyük motosiklet ağı motosiklet.net’teki arkadaşlarım, motosiklet güvenliği konusunda Türkiye’de atılması gereken adımları tartışıyor. “Coq”un Fransa’dan önderlik ettiği bu tartışmadan çıkan bazı önerileri paylaşacağım. Okuyacağınız önerilerin çoğu Batı ülkelerinde zaten uygulamada olan standartlar. 2008 yılında motosikletçi güvenliği için hâlâ neleri tartıştığımızı ibretle okuyun!
1. Motosiklet yeniden tanımlanmalı, kanunlardaki motosiklet tanımı yetersiz.
2. Skuter ve mopet türü motosiklet kullanımı için (belli bir hacme kadar) ehliyet şartı kaldırılmalı. 16 yaşından gün alan herkes bu tür motosikletleri kısa bir trafik brifingine katılarak kullanabilmeli.
3. Belli bir güç ve hacme kadar olan motosikletler için B sınıfı ehliyet yeterli olmalıdır. Bu tür motosikletler için ayrıca A sınıfı ehliyet şartı kaldırılmalıdır.
4. Belli bir güce kadar olan motosikletlerde vergi indirimi yapılmalıdır. Tüm motosikletlerde vergiler AB standartlarına indirilmelidir.
5. Motosiklet ehliyeti alanlara, en az iki yıl ancak belli bir güç ve hacimdeki motosikletleri kullanma izni verilmeli.
6. Sigorta sistemi değişmeli ve ehliyeti yetersiz olduğu halde büyük motosiklet alanların motosikletleri sigorta edilmemeli.
7. Devlet motosiklete özel sigorta yapan şirketlere teşvik ve destek vermeli.
8. Kasksız motosiklet kullananlar ağır cezalara çarptırılmalı tekrarı halinde ehliyet hakkı elinden alınmalı.
9. Motosiklet ekipmanı satan kişi ve kuruluşlar denetlenmeli. Uygun olmayan malzeme satan işyerleri cezalandırılmalı.
10. Şehir içi ve şehirlerarası hız limitleri diğer araçlarla aynı seviyeye getirilmeli.
11. Yollar motosikletler de göz önüne alınarak iyileştirilmeli.
12. Şehrin merkezi bölgelerine motoparklar kurulmalı.
13. Köprü ve otoban geçiş ücretleri motosikletin boyutu dikkate alınarak indirilmeli.
Dakar Rallisi bu yıl Güney Amerika’da
Jim Beam Dakar Türk Takımı’nı oluşturan Kemal Merkit ve Kutlu Torunlar, her yıl olduğu gibi bu yıl da Dakar Rallisi’nde derece yapmak için mücadele edecek. Ancak bu yıl bir farkla. 3-18 Ocak tarihleri arasında yarışılacak olan ralli Arjantin’in başkenti Buenos Aires’te başlayıp 9 bin 574 kilometrede Patagonya, Şili’de Atakama Çölü, And Dağları’ndan bir kesidi katederek tekrar Buenos Aires’te son bulacak.
Geçen yıl Lizbon’dan start almaya hazırlanan Dakar rallisi terör tehditleri yüzünden son dakikada iptal edilmişti. Bu yıl Güney Amerika’ya taşınan ralli, zorluk açısından Dakar yolunu aratmayacak etaplarla dolu.
49 ülkeden 230 motosiklet, 30 ATV, 188 otomobil ve 82 kamyonun yarışacağı rallide Jim Beam Dakar Türk Takımı sporcuları Kemal Merkit ve Kutlu Torunlar’ın ilk hedefi yarışı bitirmek. Genel klasmanda ilk 20, kendi kategorilerinde ilk üç sırada yer almak.
Biner misin, giyer misin?
İtalyan tasarımcı Franco Sbarro’nun bu motosikleti geçen hafta Essen Motor Show fuarının dikkat çeken tasarımlarındandı. Gayet fütürist bir şekilde insanla makineyi birbirine iyice entegre eden bu motosiklet, Sbarro Aero markasını taşıyor.
İndirimli kiralık
BMW Motosiklet, yıl sonuna kadar indirimli bir kiralama kampanyası başlattı. Kampanya çerçevesinde F 650 GS’in bir haftalık kiralama bedeli 400 avro, R 1200 GS’inse 600 avro. Yüzde 25 indirimli günlük kiralama seçenekleri de mevcut olan kiralık motosikletler Borusan İstinye tesislerinden teslim alınıyor. Ayrıntılı bilgi için Oya Kostak ile temasa geçmeniz yeterli.
Menderes ÖZEL
mozel@milliyet.com.tr
Motosiklet Günlüğü - Menderes Özel'in Yazıları Milliyet Gazetesi Cumartesi Ekinde Yayınlanır.
Reklamlar
-
o ekliyetsiz motor kullanabilme olayı olsa cok güzel olur
Kasklı sapık olayıda çok kötü oldu herkes sapık zannediiyo motorcuyu...
08 Mondial 100 UKH(44.000) > 11 CBR 125R(3500) >11 CBR 125R( 24.000) >11Ninja 250R (15.000)>Spacy 110 (11.000)>XT660R(10.000)>CBR600RR(8.000)>CBR250R(5. 000)>Suzuki GSR 600(5.000) >Yamaha RS (500)>Tudey50 (2.000) >Honda PCX 125(150 KM)
-
Forumdan Uzaklaştırıldı
Ellerine sağlık .Gerçekten tam yerinde bir anlatım..Özellikle şu hız sınırını derhal düzeltmeliler..Polisler de zaten mal bulmuş muzrip gibi radara girdiğimiz anda canımıza ot tıkamak için ellerini ovuşturuyorlar..
-
Tartışılan konular gerçekten de bu konuda ne kadar geri kaldığımızın acı bir göstergesi.
Avrupa'da mevcut olan bu kurallar yasalaşsa dahi, motosikletlerin bizim trafik kültürümüzde olması gereken yere gelmesi oldukça uzun bir süre alır gibi geliyor bana. Tabi o da olursa..
-
Basın maalesef hala önyargıları kaşıyarak tiraj peşinde.Okmeydanı'ndaki linç'ten sonra,hiçbiri galeyan kültürünü eleştiren yazılar veya haberler yapmamaktadır.Kötülüğü yapanın yanına kar kaldığı hukuk düzenini protesto ediyorum.
Horoz Abim taaaa Fransa'lardan memleketini düzeltmeye çalışırken bizim kenarda alık alık bakmamız pek hoş değil.Fakat en azından desteklenecek bişeyler olursa daima hazırım..
Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
Oğuz
-
sözlerim yanlış anlaşılmasın...
(aşaladığım için küçümsediğim için söylemiyorum)herif köyden geliyo gelirken elindeki 5 koyununu satıp istanbula yerleşiyo.o paraylada araba alıyo ardından sağa sinyal verip sola dönüyo...şimdi gelbu adama sen motorsikleti anlat trafik düzenini anlat...çok zor iş heeeeeee düzelmezmi,tabiki düzelir...
ÇÖZÜM: 1)yaşı 45 ve üstü neslin ölüp yerine şuan kundak taki bebelerin geleceği dönemi beklemek.
2)bu kuralların tam uygulandığı yerlere göçü çekmek.
3)bir cevşen yazdırıp boynumuza takıcaz veya sabahları okuyup yola öle çıkıcaz...
Allah sonumuzu hayretsin
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
-
Moderatör
Yazım biraz sert gelebilir ama böyle yazıları okuduğumda inanın artık gülüyorum.eğer bu merete binecekseniz ezilmeye,sahipsiz kalmaya hatta ve hatta sapık yaftası yemeye kendinizi hazırlasanız iyi olur.Bir laf vardır sahipsiz eşşeğin sırtından kırbaç eksik olmazmış diye bizimde durumumuz aynen budur.
Federasyonumuz var bi cacık olmaz derneklerimiz var adı esamesi okunmaz.sektörümüzden soğan cücüğü kadar yarar çıkmaz.bir iki idealist yazarımızda anca yazar ama kime?hemen söylim bize,malesef kendimiz çalıp kendimiz oynuyoruz.Durum bu kadar vahim.Adam gibi birlik bütünlük olmazsa kaskımızdanda utanırız taşlanırızda küfürde yeriz hatta öldürülürüzde kimseciklerin haberi olmaz...
YÜRÜYEN BİR APTAL OTURAN İKİ AKILLIDAN DAHA ÇOK YOL ALIR
-
o maddeleri ne zaman ülkemizde görccez aca çook merak ediyorum
kaskıma siyah vizör almayı düşünürken böyle bir olay yaşanması beni fena korkuttu siyah vizör olayına bi süre ara verdim
-
teror adlı üyeden alıntı
Yazım biraz sert gelebilir ama böyle yazıları okuduğumda inanın artık gülüyorum.eğer bu merete binecekseniz ezilmeye,sahipsiz kalmaya hatta ve hatta sapık yaftası yemeye kendinizi hazırlasanız iyi olur.Bir laf vardır sahipsiz eşşeğin sırtından kırbaç eksik olmazmış diye bizimde durumumuz aynen budur.
Federasyonumuz var bi cacık olmaz derneklerimiz var adı esamesi okunmaz.sektörümüzden soğan cücüğü kadar yarar çıkmaz.bir iki idealist yazarımızda anca yazar ama kime?hemen söylim bize,malesef kendimiz çalıp kendimiz oynuyoruz.Durum bu kadar vahim.Adam gibi birlik bütünlük olmazsa kaskımızdanda utanırız taşlanırızda küfürde yeriz hatta öldürülürüzde kimseciklerin haberi olmaz...
Manavgat şimdilik . . .
oğuz-antalya & ChİpSEt07 ( erdal)
-
türkiyede motorcuları öle bi sınıfa soktularki saygı sıfır.hergün arabalarla neler yapılıyo ama motorla bi kişinin yaptığını bütün motorcular çekiyo ve bilinc altına yerleştiriliyo.
4teker kabiliyet işi olsaydı taksiler olmazdı...:cat::cat::cat:
-
CBA adlı üyeden alıntı
o maddeleri ne zaman ülkemizde görccez aca çook merak ediyorum
kaskıma siyah vizör almayı düşünürken böyle bir olay yaşanması beni fena korkuttu siyah vizör olayına bi süre ara verdim
Aynen, bir aydır siyah vizörümü takmıyorum. Hoş, havalar da artık erken kararıyor, siyah vizöre çok ihtiyaç yok.
-
Bu gün kaskım sayesinde önümdeki araçtan gelen taş gözüme gelmedi. Ne damgası vururlarsa vursun kaskımı takmaya devam edeceğim.
Ayrıca maddelere sürücü kursu eğitimlerinin ab standartlarında olması ve bunların eğitimli mercilerce takip edilmesinide eklemeliyiz.
Cygnus Rs | CBF150 | RRaptor | CBF150 | GT250 |...
-
aslında benim bi düşüncem var ama onuda eklesek olmazmı? tüm araba ehliyeti alacak insanlara toplam belli bir saat artçı olarak motora binme zorunluluğu getirsek. acaba ehliyeti alıp trafiğe arabayla çıkan insanlar biraz daha anlayışlı olurlarmı. çünkü ben yıllarca araba kullandım babamın bana gençliğinde motor kullanırken büyük araçların nasıl sıkıştırdığını anlatmasından dolayı motorlu insanlara hep ayrıcalıklı davrandım. ama kendim motora bindikten sonra ve durumun ciddiyetini görünce 10 kat daha saygılı davrandım.. tabi biraz ütopik belki ama fikir işte..
bir sıcak söz.. bir demlik çay.. işte sevmek bu kadar kolay..
-
Yazıda ilk bahsedilen bir çok husus çok faydalıda olsa ben Türkiye 'de uygulanabilir olduklarını zannetmiyorum. Zaten bilinçli kullanmak isteyen insan, her türlü kaynağı arayarak, gerek yabancı sitelerde elde ettiği bilgisi gerekse de kendini bilerek kullanması ile zaten bir çok riskin önüne geçiyor. Geriye kalanlar ise, zaten bu forumdan dahi haberi olmayan insanlar. karşılıklı hoşgörü sağlanabildiğinde, toplum daha hoşgörülü olduğunda bir çok konununda çözüleceğine inanıyorum.
-
birine bişey sormak için yanaşınca önce bi geri çekiniyo sonra uzaktan uzaktan cevap veriyo
-
gercekten butun bu yazılanlar motorsıklet ıcın ve kullanıcıları ıcın cok onemlı...bızler ıyı ınsanlarız ahlaklı durust saygılıyız ınsanlar bızı yanlıs tanımamalı...
[COLOR="Red"]CBR 1000 RR[/COLOR][COLOR="Black"]SON KARAR[/COLOR]
-
Motosiklet Eğitmeni
Sayın Menderes Özel'in özet olarak köşesine taşıdığı konunun orjinali aşağıdaki linktedir.
Aşağıdaki Link.
Kafanıza takılan tüm maddeleri orada tartışmaya açtık.
Her ne kadar bir sonuca bağlayabilmiş olmasakta okunmaya değer.
Baştan sona okumanızı tavsiye ederim.
Çünkü bir çok arkadaşımızın çok değerli katkıları oldu.
Yani bizim geçen yazdan beri tartıştığımız ama bir çoğunuzun haberi bile olmayan bir konudur.
Konunun geliştirilmesi açısından katkılarınızı esirgemeyeceğinizi umuyorum.
Sayın Özel'e duyarlılığı ve desteğinden dolayı en içten teşekkürlerimi iletmeyi de bir borç biliyorum.
Sanıyorum bu konuda sağlam bir mesafe kat etmeyi başarabileceğiz.
Tabii bu zaman alacak bir konu.
Fakat olsun...
Hiç bir şey yapmamaktan iyidir....
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
son olaylardan sonra motorculardan ölesiye nefret eden insanlar var sırf motorcu olduğu için arabasıyla çarpıp kaçanlar linç edenler v.b
ben scootercı olarak en azından kendimi biraz daha şanslı görüyorum
çünkü toplum bizi mecburi hazmetti gerek paket servisi yapan çocuklar evlere servisler yapanlar kebapçılar lahmancuncular esnaf sayesinde motoru en sevmeyenler bile mecburi dükkanın önüne bir tane aldı ve toplum scooter ı bir hizmet aracı olarak algılamaya başladı ve sindirdi kabullendi hoşuma giden yanı bu kimse bir lafda etmiyor genelde scootercılara çünkü biliyorlarki yeri geldimi kendileri bile bu insalara sipariş verip muhtaç oluyorlar yani mecburide olsa sevmeyende sevende scootercıları kabullendi...
münferit olaylar olmuyormu oluyor geçenlerde marmaris büfede çalışan arkadaşın linç edilmesi gibi bunun sebebide tamamen yanlış bilgi cehalet v.b
ama motorcu sapık hırsız kapkaççı serseri deyince genelde hep akla gelenler racing ciler vitesli motor kullanan arkadaşlar..
-
muratcan7 adlı üyeden alıntı
Bu gün kaskım sayesinde önümdeki araçtan gelen taş gözüme gelmedi. Ne damgası vururlarsa vursun kaskımı takmaya devam edeceğim.
Ayrıca maddelere sürücü kursu eğitimlerinin ab standartlarında olması ve bunların eğitimli mercilerce takip edilmesinide eklemeliyiz.
edremit akçaya giderken geldi başıma . kamyondan mıcır fırladı . birini rüzgarlık kesti . birini vizör olmasaydı ne mi olacaktı ben burda olmayacaktım
showdownKing adlı üyeden alıntı
birine bişey sormak için yanaşınca önce bi geri çekiniyo sonra uzaktan uzaktan cevap veriyo
bende çok yaşadım
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
-
emekkoray adlı üyeden alıntı
aslında benim bi düşüncem var ama onuda eklesek olmazmı? tüm araba ehliyeti alacak insanlara toplam belli bir saat artçı olarak motora binme zorunluluğu getirsek. acaba ehliyeti alıp trafiğe arabayla çıkan insanlar biraz daha anlayışlı olurlarmı. çünkü ben yıllarca araba kullandım babamın bana gençliğinde motor kullanırken büyük araçların nasıl sıkıştırdığını anlatmasından dolayı motorlu insanlara hep ayrıcalıklı davrandım. ama kendim motora bindikten sonra ve durumun ciddiyetini görünce 10 kat daha saygılı davrandım.. tabi biraz ütopik belki ama fikir işte..
arkadaşım senin bu düşüncen türkiyede ancak ütopya olarak kalır...
araba ehliyeti alacak arkadaşlara trafik dersinde, motosikletlerinde bi araç olduğunu ve onlara trafikde dikkat edilmediğinde hasıl olan tehlikeleri video ,bilgisayar,vb yardımıyla görsel olarak anlatmak önemli derecede fayda sağlar nevarki buda tam olarak çözüm olmaz çünkü ülkemizde bi çok vatandaş kurslara kayıt oluyor ve hiçbir derse girmeden sadece sınav zamanında kursa geliyorlar,,yani bi çok konuda olduğu gibi ehliyet konusunada yeni bi çözümleme gerekiyor bütün derslere girmek zorunlu olmalı .elini kolunu sallayan gelip ehliyet almamalı vs.vs...
yani sistem değişmediği sürece sayın menderes'in yazıları bizim sempatimizi kazanmaktan öteye gitmez
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)