Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Otomobile şerit bulamıyorken... / Menderes Özel

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Nüfusu yüz bini geçmeyen şehirde yaşayacaksın bak bakalım sorun kalıyor mu?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Aye endişelerinde haksız değil aslında.
    Yani bahsettiği ve arkasında ısrarla durduğu şey Türkiye gerçeği.

    Bizim varmak istediğimiz nokta ise bu gerçeği değiştirmek.

    Burada gözden kaçırılan ince detay şu..

    Acemi adamın ne işi var çevre yolunda, otobanda?

    Mopet, küçük scooter gibi araçların ne işi var o yolda?

    Bunların zaten otoyola çıkması yasak.

    Ben yazımda yazmıştım ama gözden kaçmış.

    Bu tür bir sıkışıklık ancak bir kaza durumunda ya da tamirattan dolayı eksiltilmiş bir şerit yüzünden oluşabilir.

    Bunun dışında bir acemi nedeniyle trafik kilitlenmez.
    Çünkü acemi adam o yola çıkamaz, çıkmaz.
    Çıkarsa da kimseye zarar vermeyecek şekilde en sağdan, kamyonlarla beraber yol alır.

    Biz bu forumda, ehliyet sistemini de, yetersiz araçla otoyola çıkılıp çıkılmayacağını da uzun uzun tartıştık.
    Ben bu nedenle tekrar olmasın diye açık ve net olarak tüm detayları yazmıyorum.
    Yani buraya aldığımız fikirlerin dayanağı, diğer platformlarda yazıp,irdelediğimiz konulardır.
    Fakat her forum üyesinin her açılan topiği okumuş olacağı varsayımından gitmek yanlış olacağından tekrar etmek gerek.

    Devlete düşen görevler topiğinde de farklı topiclerde de tartıştık ve hemen hemen hepimiz hemfikiriz.
    ehliyet sistemi mutlaka değişmeli.
    Her isteyen parasını verdi diye istediği motosikletle trafiğe çıkamamalı.
    Yetersiz araçların belirli güzergahlar dışında kullanımı zaten yasaktır.
    Fakat yasa uygulanmıyor.
    Örneğin 50cc mopetle otoyolda gazlayamazsınız.
    Ama ülkemizde bunu rahatlıkla yapabilirsiniz. Çünkü polis, kaska,ehliyete,ruhsata,plakaya bakar ama aracın yeterli olup olmadığına bakmaz.
    Bizde traktör bile yollarda rahatça gezer, taşımacılık yapar. Hatta insan taşır.
    At arabası bile görmek mümkündür.

    Trafik bu haldeyken, Aye endişelerinde tabii ki haklı.
    Örneğin benimde ilk tepkim olumsuz olmuştu.
    Benim gerekçelerimde aynıydı.
    Bugünün gerçeği ile olaya baktığınızda pozitif bir yaklaşım bulmak zeten imkansız.
    Ama benim önerdiğim şekilde meseleyi iki etapta ele almayı başarır ve ilk etapı düzene sokabilirsek neden olmasın???
    Gerçekleşmesi için çaba gösterilmeye değer bir fikirdir bu.

    Detayları ise tartışacağız.
    Zaten onun için yazılmadı mı bu yazı!!!!
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  3. #23
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Emniyet şeridinden giderken trafik hızı+40 km/sa hızı geçmiyorum. Aynalardan kontrol ediyorum arkama kurye veya büyük motor gelirse yol veriyorum. Herkes benim gibi yapsa çok sorun olmaz motosiklet şeridinde de.

  4. #24
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Bu tür tartışmalr olduğunda hep şunu hatırlatırım;

    Daha 30 sene olmadı millet olarak eşşekden inip motorlu taşıta binişimiz

    Bırakın trafiği, arabayı, motoru.

    Kaldırımda yaya olarak yürürken birilerine çarpmadan ilerleyebileniniz var mı?

    Boşuna tartışıyoruz, bu konunun tek bir çözümü var. Zaman.

    Bizden önceki nesil trafikten men olup bizden sonraki nesil trafiğe çıktığında bu sorun ortadan kalkıcak büyük çoğunlukla.

    Onları düzgün yetiştirebilirsek tabiki
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  5. #25
    -MUSTURAKİ- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2006
    Şehir
    İST
    bence istanbul trafiğindeki en önemli sorun SÜRÜCÜ sorunu ikinci sorun ise ŞİŞE AĞZI denen bölgeler

    maalesef bizde trafik sıkıştığında yandaki benziliğin içinden geçerek önüne geçtikleri 4-5 aracı kar sayan SÜRÜCÜ ler var

    3 şerit yolu trafik az yavaşladığında şerit ihlali yaparak şerit sayısını 5-6 şerite çıkartıp sonra tekrar bu 3 şeride sığmaya çalışan SÜRÜCÜLER var

    yanından her hangi bir araç geçerken geçen aracın hızına yetişebilmek için büyük çabalar sarfeden SÜRÜCÜ ler var

    araçlarındaki aynaların saç taramak sivilce sıkmak yada makyaj yapmak için araçlarına takıldığını zanneden SÜRÜCÜ ler var

    e-5 in orta yerinde trafik sıkıştığında araçlarından inip yolda gezinen SÜRÜCÜLER var

    kendini dünya ralli,f1,motogp şampiyonu, yollarıda pist sanan makas uzmanı SÜRÜCÜ ler var

    bu örneklere daha yüzlercesini eklemek mümkün

    ikinci sorun ise ŞİŞE AĞZI

    3 şerit bir yol daralmada 2 şeride düşmekdedir yada 4 şerit 3 e yani daralma bölgesinde en fazla 1 şerit eksilmektedir ama bizde tali yol bağlantıları vs ile bazı yerlede bu daralma 4 şeritten 2 şeride de olabilmekde

    normalde 1 şerit eksilmede trafiğin çok aksamaması gerekmekte

    fakat bizim SÜRÜCÜ lerimizin az yoğunlaşmada 4 şeridi 7 şeride çıkarabilmek gibi kabiliyetleri olduğundan daha sonra 3 şeride sığmak gibi bir sorunları vardır

    eğer şerit ihlaline çok ağır cezalar getirilmesse istanbulun trafiğinin düzelmesi bence imkansızdır


    Şimdi yukardaki fotolara bakıpda imrenmemek elde değil ama bizim daha çok yol almamız gerekli bence SÜRÜCÜ lerimizin bu bilince ulaşması çoooooook zaman alacak gibi bu kadar karamsar olmayı tabiki istemem ama bence durum bu

  6. #26

    Üyelik
    10 Ağustos 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda Transalp XL 700 2009
    2000 senesinde işim gereği ABD'ne Washington'a gittim. Bir pazar günü kiralamış olduğum 4 teker araç ile Maryland Üniversitesi kampüsünü ziyaret ettim. Dönümlerce arazi üzerine konuşlandırılmış belki 50 bina, binalar çevresinde yeşil alanlar, aralarında da araç trafiğine açık yollar vardı. Yollarda 100 metrede bir Dur levhası ve yola yazılmış Dur yazısı bulunmaktaydı. Pazar günü olması nedeniyle üniversite kapalıydı ve yollar ve çevre bomboştu. Kampüs yollarına girdim. Önümdeki araba o boş yollarda yaklaşık 30 km hızla ilerliyor(hız sınırı kampüs içi yollarda 30 km idi) ve her ama her bir dur levhasında duruyor(yavaşlıyor değil, DURUYOR) ve çevresini gelen giden olmadığını anlamak üzere kolaçan ediyordu. Üstelik tek bir trafik polisi ortalıkta yokken.

    Bu benim üzerinde çokça düşündüğüm bir metafor oldu. Sosyolojide sıkça bahsedilen; Doğu toplumlarının (siz buna gelişmekte olan ülkeler, az gelişmiş ülkeler de diyebilirsiniz) romantizmi ile Batı toplumlarının (gelişmiş ülkeler) rasyonalizmi ile kendini gösteren davranış kalıplarını mukayese edebileceğim bir metafor. Toplumsal yaşamın, topluluklar halinde yaşamanın gerektirdiği kurallar (kanunlar ya da etik kurallar) söz konusu olduğunda ülkemiz insanının çoğunluğunun davranış biçimine takıldı aklım.

    Hiç kusura bakmasın ama aYe nickli arkadaşım bunun tipik örneğini sergilemiş. Örnek fotolardaki araçlar duruyormuş, sıkışıklık yaratmış önerilen sistem. Sevgili aYe seni anlayabiliyorum. İçinde yaşadığımız dünya sisteminin sonucu olarak yaşam tempomuz inanılmaz derecede arttı. Artık zaman demek yeri geldiğinde para, başka bir sefer manevi huzur, tatmin demek. O nedenle acele ediyoruz hepimiz. Peki fotoğraftaki ülke (Fransa sanırım) insanlarının acelesi yok mu sence? Ya da tersinden sorayım; ülkemizde acelesi olmak neden kural ihlallerine gerekçe olabiliyor ki? Şehiriçi karayollarında hız sınırı 50 km/saat ise kimseyi acemi olmaktan ötürü trafiği kitlemekle itham etmemelisin arkadaşım. Üstelik acemi olmak anlaşılabilir ve doğal bir şekilde SUÇ falan değildir.

    Bence topikte önerilen sistem mükemmeldir. Ancak bunu bizim şehirlerimizde uygulayabilmek imkansıza yakın zordur. Toplumsal kültür genleri, eğitimsizlik, işine-kendine-çevresine yabancılaştıran bir sistem içinde yaşayan az gelişmiş bir ülke vatandaşı olma vb... sebeplerle önerilen hakkında hayal bile kuramıyorum.
    ZEKA BOCALAR, DİL SÜRÇER, ZİHİN TÖKEZLER
    LUCRETIUS

  7. #27
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Alıntı Barbudos adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2000 senesinde işim gereği ABD'ne Washington'a gittim. Bir pazar günü kiralamış olduğum 4 teker araç ile Maryland Üniversitesi kampüsünü ziyaret ettim. Dönümlerce arazi üzerine konuşlandırılmış belki 50 bina, binalar çevresinde yeşil alanlar, aralarında da araç trafiğine açık yollar vardı. Yollarda 100 metrede bir Dur levhası ve yola yazılmış Dur yazısı bulunmaktaydı. Pazar günü olması nedeniyle üniversite kapalıydı ve yollar ve çevre bomboştu. Kampüs yollarına girdim. Önümdeki araba o boş yollarda yaklaşık 30 km hızla ilerliyor(hız sınırı kampüs içi yollarda 30 km idi) ve her ama her bir dur levhasında duruyor(yavaşlıyor değil, DURUYOR) ve çevresini gelen giden olmadığını anlamak üzere kolaçan ediyordu. Üstelik tek bir trafik polisi ortalıkta yokken.

    Bu benim üzerinde çokça düşündüğüm bir metafor oldu. Sosyolojide sıkça bahsedilen; Doğu toplumlarının (siz buna gelişmekte olan ülkeler, az gelişmiş ülkeler de diyebilirsiniz) romantizmi ile Batı toplumlarının (gelişmiş ülkeler) rasyonalizmi ile kendini gösteren davranış kalıplarını mukayese edebileceğim bir metafor. Toplumsal yaşamın, topluluklar halinde yaşamanın gerektirdiği kurallar (kanunlar ya da etik kurallar) söz konusu olduğunda ülkemiz insanının çoğunluğunun davranış biçimine takıldı aklım.

    Hiç kusura bakmasın ama aYe nickli arkadaşım bunun tipik örneğini sergilemiş. Örnek fotolardaki araçlar duruyormuş, sıkışıklık yaratmış önerilen sistem. Sevgili aYe seni anlayabiliyorum. İçinde yaşadığımız dünya sisteminin sonucu olarak yaşam tempomuz inanılmaz derecede arttı. Artık zaman demek yeri geldiğinde para, başka bir sefer manevi huzur, tatmin demek. O nedenle acele ediyoruz hepimiz. Peki fotoğraftaki ülke (Fransa sanırım) insanlarının acelesi yok mu sence? Ya da tersinden sorayım; ülkemizde acelesi olmak neden kural ihlallerine gerekçe olabiliyor ki? Şehiriçi karayollarında hız sınırı 50 km/saat ise kimseyi acemi olmaktan ötürü trafiği kitlemekle itham etmemelisin arkadaşım. Üstelik acemi olmak anlaşılabilir ve doğal bir şekilde SUÇ falan değildir.

    Bence topikte önerilen sistem mükemmeldir. Ancak bunu bizim şehirlerimizde uygulayabilmek imkansıza yakın zordur. Toplumsal kültür genleri, eğitimsizlik, işine-kendine-çevresine yabancılaştıran bir sistem içinde yaşayan az gelişmiş bir ülke vatandaşı olma vb... sebeplerle önerilen hakkında hayal bile kuramıyorum.
    Aslında haklısınız ama ben kendimi sıradan insanlar gibi görmüyorum, onlar gibi düşünmüyorum, onlar gibi hissetmiyorum aynı kalıplara da girmek istemiyorum.

    Burda genele uymadığım için suçlu durumunada düşerim haklısınız.

    Peki suç olmasa toplumlar olur muydu?

    Suçlular olmasa, hakim, polis, savcı, avukat, adli tıp v.s. v.s. gibi bir çok meslek grubu olur muydu?

    Cevap basit, tabiki hayır.

    Peki bunca insan karnını nasıl doyururdu? Nasıl doyurcak suç işleyip.

    Bu durumda benim küçük beynimdeki tanımlama da gayet küçük; toplum suça, suç topluma dayalıdır.

    Gelişmiş batı ülkeleri dediğiniz ülkelere bakalım, fransa sömürge sanayii üzerine kurulmuştur, sömürgesi olan ülkelerdeki insanların memelerini çocuklarının önünde keserler(videolarını internette bulursunuz) sonra birbirlerine böyle yol açarlar mösyö madam felan derler entel dantel olurlar.

    İngiltere deseniz öyle, amerika öyle, almanya dediğiniz yerde fırında patatesi yahudilerle yapıyorlardı.

    Fransadaki adamların acelesi yok, trafikte beklerler nasılsa sömürgeleri çalışıyor, ama kusura bakmayın benim sömürgem yok, vaktim değerli.

    Milyar kişinin yanlışı benim bir doğrumu götüremez.
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  8. #28
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Ne yazik ki bu sekilde karsilikli saygi da olusamaz...
    Herkes kendi yolundan gider.
    Herkes onundeki otomobildeki onundeki motordaki adamdan daha onemli isleri oldugunu dusunur.
    Herkes yer kapmaya , herkes birbirini gecmeye calisir.
    Herkes durur.
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  9. #29
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Alıntı GorkeM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne yazik ki bu sekilde karsilikli saygi da olusamaz...
    Herkes kendi yolundan gider.
    Herkes onundeki otomobildeki onundeki motordaki adamdan daha onemli isleri oldugunu dusunur.
    Herkes yer kapmaya , herkes birbirini gecmeye calisir.
    Herkes durur.
    Bizim trafikte kimsenin gitmek gibi bir arzusu yok ki, yetenekleri zaten 10-20kmh'ın üstüne çıkmaya izin vermediğinden sıkışık trafiği görünce oleyyyy oluyorlar, hepsi çok saygılı, kimse kimseyi geçmediği sürece koyun gibi kornalarını çalarak dünya turu atar bizimkiler.

    Misal bir araç sağına soluna bakmadan ana yola girdi diyelim bana çarpacak, ben o adama bile korna çalamıyorum, çünkü arabamda korna nasıl çalınıyor halen ögrenemedim çünkü 20000km boyunca hepi topu on kere basmışımdır.
    Normalde bilirsiniz biz de kornalar yeşil ışıktan 3 nanosaniye önce çalınmaya başlar.
    Bu 50 ile giden çok saygılı kişiler o kadar saygılıdır ki, yaya geçitlerinden geçerkende istiflerini bozmazlar.
    Tabi bazen fren yaptırdığı için yaya dövmeye inerken istifleri bozulur.

    Valla saymakla bitmez hangi kuralı koyarsan koy ne yaparsan yap öküzün dünyası gözlerinin gördüğü kadardır, bunca insanı değiştiremezsiniz olan döner dolaşır yine motosiklet kullanana olur.

    Seksen yaşında adamında ehliyeti tükenmez kalemmiş gibi cebinde, aynasında makyaj yapanında, cep telefonuyla işlerini sevk ve idare edeninde, şişe dibi marka gözlük kullananında.

    Avrupadan birşeyler mi alınacak alın bakalım olduğu gibi, almanyadaki kuralları aynen getirin, onların otobandaki hız sınırı kaç bizde kaç, onlardaki kaza oranı nedir bizdeki nedir bi bakın bakalım, tek sorun 50den fazla hız ve saygı ya...
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  10. #30
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Iste bu suru psikolojisinden yararlanmak benim bahsettigim.
    Arada tabiki kurtlar cikacaktir , fakat onu da bekci kopegi kapar.
    Onceki sayfadaki yorumlarimda da bundan bahsettim.

    Ayrica , bahsettigim diger konu da , Avrupadaki kurallari aynen getirmek degil,
    kurallari bizim mantigimiza uyarlayarak getirmek.
    Emniyet seridi motorlar icin ne guzel calisirken (yasak olmasina ragmen motorcular hala kullanir ; kamera gorunce cikar , sonra tekrar girerler), bunu kaydirma dusuncesinin mantiksizlik olacagini dusunmuyorum.

    Yukarida senin cizdigin tabloyu cok iyi anlasam da , ben ise biraz da olumlu tarafindan bakiyorum.
    Ayrica yanlis anlasilmasin. Benim sundugum oneri her kosulda degil , tikanan trafik icindir.
    Akan trafikte motosiklet seridi , tehlikeli olacaktir dusuncesindeyim.
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  11. #31
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Örneğin orta asyanın başkenti Taşkent te,geniş bulvarlarda ve düzenli trafikte bir soru sorulur!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!

    Yeryüzünde ki en tehlikeli memeli canlı nedir?

    DAEWOO ya binmiş bir Özbek.....


  12. #32
    PIERzig - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xj6
    Şerit mi :S
    ilk önce dogru düzgün yolumuz olsun yahuu.
    Bugun yoldaki cukurlar yüzünden ters dönmüş bi aracın haberi vardı...

  13. #33
    _alp_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    VTX 1300
    Alıntı aYe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyide abi bu saygı mantığına zaten trafik sıkışıyor 3-5 acemi 50 ile gidiyor, binlerce kişide peşinde.

    İnsanlar en değerli şey olan vakitlerinin günlük ortalama %30'luk bir kısmını trafikte geçiriyor, iş kaybı, yakıt kaybı dolayısıyla oluşan ekonomik kayıp v.s. eklenince olayın sadece saygı işi olmadığı ülkemiz için resmen kambur olduğuda ortada.

    Acemiler sağ şeritten giderse zaten trafik ne otomobiller için ne motorlar için tıkanmaz saygı duymaya şerit kullanımını öğrenerek başlasınlar bence.

    Dört şerit yolda 90 model şahinde en sol şeritte 50cc motosiklette, nesine saygı göstericem bunun?
    Vay bee. Su trafik sorunu dedikleri seyi ben de birsey sanirdim. Meger acemilerin sag seritten gitmemesiymis. Helal olsun dostum. Keske herkes senin gibi sorunun ozune inip, sorunu basitce cozebilse
    http://www.ataturkungencligehitabesi.com/

    Okuyup da bugunu anlayamayan ahmaktir...

  14. #34

    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Artık çok daha güzel bir şeye sahibim..
    Alıntı PIERzig adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şerit mi :S
    ilk önce dogru düzgün yolumuz olsun yahuu.
    Bugun yoldaki cukurlar yüzünden ters dönmüş bi aracın haberi vardı...
    Ayrıca aynı yolda sol şeritte giderken lastiği patlamış 30 aracın!
    Hayat ne kadar uzun olursa olsun, hep beklenmeyen kadar kısadır.

  15. #35
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    İtişip,kakışmadan ve birbirimizi kırmamaya çalışarak tartışmak durumundayız arkadaşlar.
    Birbirimizin cümlelerinden alıntı yapıp saldırmak yerine,neresine katılıp,neresine katılmadığımızı düzgün bir dille ifade edersek,sorun yaratan değil, sorun çözmeye çalışan tarafta olduğumuzu daha kolay ifade ederiz.

    Sitede sağlam bir beyne sahip olduğuna inandığım insanlar tartışmayı bahsettiğim seviyeye getirirlerse, geri kalanların ne yapacağını düşünmek bile istemiyorum.

    Barbudos'un verdiği bir örnek var.
    Amerika'da yaşadığı bir olayı anlatmış.
    Olayın nasıl cereyan ettiğini son derece düzgün cümlelerle ifade etmiş.
    30km/h hız sınırına yol bomboş olduğu halde riayet eden insanlar.
    stop yazan tabelalarda durup, kontrollü geçiş yapan insanlar.
    Sağdan gelene yol veren insanlar.
    vs. vs.

    Hepimizin özendiği ve keşke bizde de olsa dediği bir tablo değil mi?
    Halbuki bizde de var.
    .
    .
    .
    Evet var....
    Şaşırdınız değil mi?
    Hemde daha usturuplusu, daha alkışlanılası, daha örnek gösterilmesi gerekeni var.

    Çocuklarım ya caddeye fırlar bir aracın altında kalırsa korkusu olmadan,rahatça oynamaya gönderen anneler babaların olduğu, araçların her an bir çocuk, bir bisikletli,bir yaya ya da bir araç çıkabilir diye her an tetikte araç kullandığı, konulmuş kurallara harfiyen riayet edildiği, yani bizim burada tartıştığımız ve olmasını istediğimiz konunun yaşandığı yerler var.
    Evet...

    Türkiye'de....

    Hem de çoğunuz biliyorsunuz.
    Bilmeyenler de öğrenecekler....

    Neresi olduğunu yazmayacağım.
    Ama yazdığım zaman, tanıyanlar,yaşayanlar evet haklısın diyecekler.
    fakat önce, sizin tahminlerinizi alayım.

    Nerede var bu masal dünyası?

    sonra tabii tartışacağız.
    Demek ki bizim insanımız da yapabiliyor diyeceğiz.
    Demek ki istenirse oluyor diyeceğiz.

    Yani trafiğe çıkan herkesi potansiyel yada tabiiatıyla öküz ilan etmeden önce bir bakış açısı yakalayalım istiyorum.
    İstediğimiz düzenin en güzel örneğini ise, yaşadığım ülke Fransa, ya da bir başka arkadaşımızın verdiği örnek olan Amerika'dan vermiyorum.

    Örneğim, bizim ülkemizden, Türkiye'den...
    Yaşayan ve yaşatanlar, bizim insanlarımız, Türkler...

    Uzaydan gelmediler.
    Ama kuralsız bir tek harekete rastlayamazsınız...
    İçlerinde, dağda koyunları otlayan çobandan, doktorasını yapmış,mühendise, doktora, dişçiye,memura ve işçiye kadar her çeşit insan var.
    Yüzdeyüz Türk bunlar.
    Ve yolda onları denetleyen bir tek Trafik polisine rastlayamazsınız...

    Bu kadar ipucu yeter....
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  16. #36
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Eger yaziyi okudugumda aklima gelen ilk yeri soylememi isteseydiniz ben asker lojmanlari derdim.
    Fakat cevap vermeden once biraz dusunmek istiyorum.
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  17. #37
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı GorkeM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eger yaziyi okudugumda aklima gelen ilk yeri soylememi isteseydiniz ben asker lojmanlari derdim.
    Fakat cevap vermeden once biraz dusunmek istiyorum.


    Demek kiiiii,
    senle film seyredilmez!!!...
    Hemen sonunu söylüyosun.
    Filmin bütün heyecanı kaçıyor.
    Katil uşak çıktı.

    Ağız tadıyla bi şeyyttirmedin be Görkem.

    Daha fazla düşünüpte yorma kendini.
    Doğru cevap.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  18. #38
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Demek kiiiii,
    senle film seyredilmez!!!...
    Hemen sonunu söylüyosun.
    Filmin bütün heyecanı kaçıyor.
    Ablam da hep boyle der.

    1 haftalık bir mola istiyorum. Yeni konu acıldıgında oradan devam edecegım.
    Yukarıda bahsettigimiz mekanlarda neden bu tur davranıslarda bulundugunu tartısmak isterim.
    Cevap cok acık gorunse de belki de icinde saklı bizimle ilgili detaylar bulabiliriz
    Hoscakalın.
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  19. #39
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Zaten tartışmak için yazdım bu mevzuyu.

    İlk önerdiğim konunun canlı kanlı bir kanıtıdır bu durum.
    Yani sistem ciddi olursa, o sistemin içerisinde yaşayanlar da ciddi oluyorlar.

    Önemli olan sistemi işletenlerin ciddiyeti ve kararlılığı.
    Biz ne yaparsak yapalım, bu kararlılığı ve ciddiyeti bulamadığımız ortamlarda güçsüz kalırız.

    Türkiye'de yönetimi hiç kimsenin ciddiye almadığının sağlam bir göstergesidir bu.
    Ülkede bir şekilde yönetici olabiliyorsunuz ama otorite olamıyorsunuz.
    Koyduğunuz kuralları kimsenin ciddiye almadığı bir ortamda otorite ve erk sahibi olmaktan söz etmek çok komik olur.

    Kimsenin sizi sallamadığı bir toplumu yönetiyorum diye ortaya çıkmak, çocukları bile güldürüyor.

    Vergi verin diye kural koymuşsunuz.
    kimse vermiyor.
    Trafik kuralları koymuşsunuz,
    kimse uymuyor.


    Sonuç!

    Ben ülkeyi yönetiyorum.

    Ufak atın da,
    civcivler yesin......



    (ps: yazdıklarımdan siyasi sonuç çıkarmayın. Sahip olduğum ve beyan ettiğim fikir tamamen beni bağlar. Bu fikri oluşturan sadece mevcut iktidar değildir.Kendimi bildim bileli bu saçmalık yaşanmaktadır ve görülüyor ki yaşanmaya devam edecektir.Kaldı ki belki de yanılıyorumdur! Yazmamın sebebi ise hergün yüzlerce canı toprağa vermemizdir. O kadar kanıksadık ki artık kaza haberlerini okumuyoruz bile. Ta ki başımıza gelene ve sevdiğimiz birini toprağa verene kadar. Durum ciddidir ve biz bu ciddiyeti farkedemeyecek kadar kanıksadık bu durumu.Ben dahil..)
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  20. #40
    -CRiminAL- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2005
    Peki şuna ne diyeceksiniz.O şeritte 125 cc scooter da 650 cc racerda gidecek.Scooter 70 le giderken 130 la gelen racer onu hangi yöntemle geçecek.Yani bu şerit motosikletin sollama yasağını da beraberinde getirmez mi??
    Dikkatinizi çekerim hepsi ip gibi dizilmişler...
    Arabalardan kaçalım derken arkamda bi supersportun aragazını duymak da hoşuma gitmez açıkçası....

    Fikri olan ???
    Eskiden Ali At'a bakardı,şimdi kıza..Işık ılık süt içerdi,şimdi Vodka RedBull...
    İpek ipi tutardı,yaaa şimdi ??


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)