motosikletler için ayrı bir şerit mi... hemde türkiyede
dünyaynın en büyük hayaliii
motosikletler için ayrı bir şerit mi... hemde türkiyede
dünyaynın en büyük hayaliii
KAYBOLMUŞ BİR KENTİN ESKİCİSİYİDİ
MAKİNELEŞMEYE KARŞI, DUYGULARI TOPLUYORDU %0.1
Trafikte saygı denen birşey olmadıktan sonra ne motosiklet şeridi olur, ne de bizim yararımıza başka bişey...
Çok zor bi umut bizimkisi ama ümid etmekten başka yapıcağımız birşey yok...
Ne diyelim inşallah bizde birgün trafikte saygılı olmayı öğreniriz... ( %0,01 ihtimal )
--
Tuğba ablacım tebrikler ünlü olmuşuz bakıyorum
DoCqueR | D C R | H4LuK... - "Motosiklet Gibisin, Binmek İstiyorum" Drift Religion
sonuna kadar katılıyorum sırf bu yuzden sayısız kaza atlattım bi defada yaptım ben o yola girmem kolay kolay anca bombos olucak yoksa 3-5 dakka gec gider yne arabaların arasını kullanırım
bze motosiklet yolu degil trafikte adam gbi kendi seridinden gidecek 10 metrede 8 serit degstrmiyecek otomobil suruculeri lazım herkes trafikte duzenli olsa 3 serit yollar 5e cıkmasa bu yolda bi okdr gereksz bisey olur
ayrıca ilkay abiye katılıyorum hadi yaptılar diyelim biz kendinmizi katletmeden kesin kamyon yoluna donusur orası olup gideriz topluca..
true love..
Drift Religion
Bu hafta genel olarak biraz yanlış anlaşıldığımın farkındayım. 15 gün sonra bu konuyu biraz daha işleyeceğim. Yazıda derdim, sevgili Coq'un da ifade ettiği gibi, biraz gündem yaratmak, dikkat çekmek, trafikte nizama yönelik bir öneride bulunmaktı. Tabii ki böyle birşeyin gerçekleşmesi bir hayal ama insan olumlu örnekleri gördükçe iç çekmeden edemiyor...
MÖ
Abi noktasından virgulune kadar katılıyorum
Kurallar kanunlar bir duzeni saglamak icin tabiki ancak insanlarda dusunce yapısı degismeli once.
önce insan olmanın ne demek oldugunu, karsısındaki insanın hayatının, saglıgının ve onun varlıgının onemini algılamalı.
Bizde maalesef o dusunce yok olacagınıda hayal dahi edemiyorum.
bizim milletimizin ( bende dahil ) dna sında yok bu.
ne egitim duzeltebilir bunu nede baska birşey.
bizim kadar etrafına zarar veren, karsısındakine saygısız bir millet daha yoktur sanırım.
biz yaparız ama baskası yaptıgında aynı seyi arkadan ana avrat söveriz.
yok abi yok ne bu ulkeden ne bu milletten hayatta beklenemeyecek seyler bunlar.
Bilgin Sana Kıymet, Talebin Ne ise O sun Sen. İnsanlığı Sade Yiyip İçmekte mi Sandın ? Halin Ne ise Müşteri Sen Oldun O Hale, Noksanı Meğer Adli İlahidemi Sandın ?
o şeridi kim yapacak esas mesele burda şerit yapıldıda gitmesi kaldı boş....
hem yapılsada yapılmış en büyük hata olur......
Sizi burda görmek ne güzel.
Madem geldiniz Menderes hocam.
Bizim daha önce tartıştığımız ve olgunlaştırmaya çalıştığımız şu konuya da bir göz atmanızı rica edeceğim.
Tabii fikirleriniz de bizim için çok önemli...
Tıklayayım ne tartışmışlar göreyim.
Ben hemen kaçacağım.
Çünkü Boldor yarışlarının finali geliyor,ona yetişmem lazım.
Daha sonra devam ederiz...
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Hocam teşekkür ederim.
Biz de sizi aynı ilgi ve sevgiyle izliyoruz...
(ulem inşallah daha önce kötü bişey yazmamışımdır)
Geciktiğim için özür dilerim.
Bu gün Bol D'or yarışının finali vardı.
Oğlumla beraber oraya gidip ödül törenini izledik.
Dönüş yolunun bir kısmı gidiş-geliş şeklinde küçük bir yol.
Taze taze iki fotoğraf çektim önce onları asayım buraya...
Gördüğünüz gibi yol inanılmaz kalabalık.
Vitesi 2 ye atacak kadar bile ilerleyemiyoruz.
Tabir yerindeyse adım adım ilerleyen bir trafik.
Fakat araçların duruşuna bakın.
Motosikletler geçebilsin diye, herkes yolun en sağından gidiyor.
Alıntı yaptığınız yazımda da vurgulamak istediğim şey bu mantaliteye sahip sürücüler oluşturulması gerektiğiydi.
Yoksa sizi yanlış falan anlamış değiliz.
Sizi takip eden herkes, iyi niyetle katkıda bulunmaya çalıştığınızı çok iyi biliyor.
Yani yazarken rahat olun hocam.
Biz arkanızdayız ve anlatmak istediğinizi çok güzel olgunlaştırırız.
Sizinle tanışmayı ben de çok isterim tabii.
Örneğin ekimde Kenan'ın yarışı var burada.
Atlayın uçağa gelin hocam.
Sizi misafir etmekten, eşim de ben de onur duyarız..
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Sevgili coq,
ne mutlu sana ki, böyle bir ülkede yaşıyorsun. Tabii bu arada hemen belirtmeliyim ki, Fransa bu konuda bana göre açık ara bir numara.
Diğer Avrupa ülkelerinde de kimse şeritinin sağına soluna kaymıyor ama, Fransa bir başka...
Birkaç yıl önce Saint Tropez de bir Burgman kiralamıştım. Emin ol oto sürücülerinin beni el üstünde tutmasından husursuz oldum
İşin aslı şu :
Bu ve buna benzer diğer motor forumlarında oto sürücülerine sürekli giydiriliyor ama kimse farkında değil ki, motoru kullanan da otoyu kullananan da ayı kültürün ve yapının insanı...
Yani Türkiye'de oto sürücüleri yetersiz ve saygısız da, motor sürücüleri çok mu matah ?
Haa bana sorarsanız, "saygı" konusunda motor sürücülerine genellemede en az 2 not daha düşük veririm. O da başka...
Burdan oto sürücülerin giydirmekle rica etmek ile olmaz.
Önce kendimizi düzeltelim !
Motor kullanmak demek, her durumda her araya girebilirim, gerekirse tretuvardan gerekirse ters yönden giderim demek değil.
Çoğu zaman burada küfürlü belalı yazılar okuyorum. Kaza yapmış da, otoyu süren hatalıymış. Sen gir arabanın sağı ile tretuvar arasına sonra aniden döndü diye gel burada yırtın...
Önce kendi kendimizi korumayı öğreneceğiz. Araba kullananlar her daim acaba bir motor geçecekmi diye düşünmezler. Hem zaten motor sürücüleri o kadar antipatik olabiliyor ki, çoğunda ikitekere karşı tepki oluşuyor.
Pek tabii ki, doğuştan öküz olan bazı şöförler olduğunu da biliyorum, ne yapsan fayda etmeyen türden. Orantısal olarak aynı miktarda ya da daha fazla aynı türden motor sürücüsü de...
Tabiri caiz ise, şu motorları adam gibi kullanalım. Sonra çuvaldızı başkasına batırırız.
Not: Bu arada ben de yazılarını ilgi ile takip ediyor, ve görüşlerinden faydalanıyorum
Menderes Özel'e Not :
Sevgili kardeşim, seni motor sürücüleri okuyor. Eğer yukarıda bahsettiğim fikirlere katılıyorsan, köşende bu konuda iğneyi kendimize batırmamız gereken yazılara yer verebilirsin. Eğitim ise, motorculara da lazım. Bir yerden başlamış oluruz.
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
Bi daha ki sefere sadece ben olayim ya köşende Olmadı bu
Bizim için çok önemli bi mesele olunca ben gölgede kaldım tüüüüü Ama olmaz ki insan hayatında her gün çıkmıyor gazeteye.
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
Aman diyeyim Ledo hocam!!!
Ben bahsettiğiniz konuya bir iki değinecek oldum, ne şımarıklığım kaldı, ne ukalalığım.
Hatta rengimi değiştirip beni beyaza boyadılar.(Beyaz Türk,Ne demekse?)
Aman yazmamış ol böyle şeyler....
Ama artık yazmışsın.
Hiç olmazsa fırçanın yarısını paylaşayım.
Aynen katılıyorum Ledo hocamın yazısına.
Kızan arkadaşlar yarısını ona yarısını bana kızsınlar...
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Orada sana "şımarık,ukala" diyeni mi kaale alıyorsun, yoksa fikirlerini beğenenleri mi ?
Eğer burada herkes birbirine şak şak yapacaksa, hatalar nasıl ortaya çıkacak ve nasıl düzelecek ?
Sığ insanların laflarına cevap bile vermiyorum. Zaten kendimizi geliştireceksek bu tipler ile kaybedecek zamanımız yok.
Eskiden kilişe bir laf vardı : "Ağzı olan konuşuyor" diye...
Şimdi klavye kullanan da yazıyor.
Onlar kendi aralarında birbirlerine alkış tutup, diğerlerine saydırmaya devam etsin. Biz işimize bakalım. Burada fikir tartışıyoruz, doğrudur yanlıştır başka...
Ama fikir üretmek yerine demagoji ve hakaret üretenler için, basit bir çözüm var : Yasaklı listesi
Benim yasaklı listemde olanların sayısı çok fazlalaştı, terbiyesiz ve seviyesizleri ekliyorum gidiyor. Sonradan da " aaa ne yazmış acaba ? " diye hiç merak etmiyorum.
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
2050 yılında avrupa birliğine girince olur şeridimiz az kaldı bekleyin......
[color=blue]Motosiklet Kullanmak Bir Düşünme Yoludur....![/color]
[color=red]0Rh+[/color]
Sana bir husus dışında kesinlikle katılıyorum Ledo...
Geçen haftadan beri 2 yıldır Milliyet'in cumartesi ekinde motosiklet yazıyorum. Bu tip daha çok kadınları hedefleyen bir ek için sıra dışı bir durum bu. Zaten ben de yazmaya başladığımda hedef kitlesi olarak daha çok usta motosikletçileri (ki ben de usta sayılmam, yaptığım benim algı düzeyimden tecrübelerimi aktarmak) değil motosiklete yeni başlayanları ya da başlamak isteyenleri belirledim. Öncelikli amacım daha fazla insanı "doğru bir şekilde" motosiklet kullanmaya kışkırtmak.
Geçenlerde bir okuyucudan bir mektup aldım. Adam motosikletleri anlayamadığını, motosikletten çok korktuğunu ve "motorcunun ruh halini anlayabilmek" için bu yazıları okuduğunu söyledi. Tabi "motosikletlere şerit istiyoruz"un mantığı da ona çok yanlış gelmiş. Her neyse, yanıtımın ardından motosikletçilere bakışının yumuşadığını söyledi. Bu tip ulusal bir gazete ekinde çıkan bir motosiklet yazısını 1 "motorcu" okuyorsa, en az 5 de "motorcu olmayan" okuyordur, eminim.
Gazeteden motosikletle yakından uzaktan bir ilgisi olmayan bir arkadaşım da "biz otomobile şeridi zor buluyoruz, sene motora şerit istiyorsun" dedi. Bunlar güzel şeyler, konunun bir gündem haline gelebileceğini gösteriyor. Neyse, bir sonraki yazı da bu şeritten gidecek... Bir de tabi şu e5-d100'deki emniyet şeriti konusu var ki, bu da ayrı bir vurguyu hak ediyor.
Ledo yine haklısın, motorcuların kanunsuzluklarına yönelik bir yazı geç bile kaldı...
@coq
Fransa'da şeritlerin genişliği (fotoğraflara göre) 2.5-3 metre sanırım.
İstanbul'un ortasında yapılan yeni metrobüs hattı yüzünden şehrin ana arteri olan O-1 (E-5) karayolunda şerit genişliği 2 metre civarında.
Standart bir otomobilin genişliği ise 1.8 metre civarında.
Yani sol şeritteki otomobil en sola, sağ şeritteki en sağa yanaşınca motorla geçilebilecek 40cm'lik yer kalıyor.
Benim ufacık motorumun genişliği 75cm.
Yeri gelmişken 2 konuda kendimi daha iyi ifade edebilmek için ekleme yapayım.
1) Diğerleri okumuyor demek istemedim. Motor kullananlar sürekli takip ediyor dedim. Senin köşen Türkiyede motorcular için "tek" köşe. Diğer magazin ve tanıtım amaçlı olanları bir kenara koyalım. Milliyet almayanlar da forumlardan takip ediyor. Tıklanma sayıları oldukça yüksek.
2) Söz konusu şerit düzenlemesi olayına kesinlikle karşı değilim, bilakis yurtdışında birçok defa bu tür şerit aralarında motor sürdüğümden, imrendiğim konuların başında geliyor.
Ancak motor sürücüleri adam gibi sürmez ise, zararı faydasını geçer.
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
dostum foruma bölük pörçük bakabiliyorum, az önce cevap yazarken sizi atlamışım...
fransa'ya gelmeyi çok isterdim ancak motosiklet konusu gazetedeki işimin çok küçük bir yüzdesi ve ekimde malesef masa başındayım... siz türkiye'ye, istanbul'a gelmeyi düşünürseniz haberim olsun, buluşmayı çok isterim...
Bu arada bu hafta antalya'nın en güzel motorcusu sevgili tubiş'in biraz şanssız bir haftası galiba... arada kaynadı, gitti valla...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)