Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Hyosung artık bir Türk markası / Menderes Özel

    REKLAM ALANI
  1. #1
    100 Oktan Moderatör (Komtan) Gürkan Anbarlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
    Motosikleti
    Fazer

    Hyosung artık bir Türk markası

    2007'nin son günlerinde şaşırtıcı bir gelişme motosiklet camiasında heyecan yarattı: Kuralkan, Güney Kore'nin en büyük motosiklet markalarından Hyosung'un sahibi S&T Group ile stratejik ortaklığa gitti.
    Kuralkan Yönetim Kurulu Üyesi M. Said Kuralkan, konuyla ilgili MotorOn dergisine yaptığı açıklamada şunları söyledi:
    "Koreli firma ile ilk görüşmelerimizde öncelik distribütörlüktü. Ancak her iki firmanın birer sanayici olması görüşmeyi salt bir distribütörlükten çıkardı ve anlaşmayı bir stratejik ortaklığa dönüştürdü. Önümüzdeki dönemlerde işbirliğinin farklı açılımlarını görebileceğiz."
    S&T Kanuni markalı motosikletler mart ayında bayilerdeki yerini alacak. 2008 modellerin tamamı enjeksiyonlu yeni modeller olacak. Bu motosikletlerin fiyatının muadillerine göre daha uygun olması hedefleniyor. İlk ürünler Güney Kore'de üretilecek. Ancak Kuralkan ve S&T Group'un ortak üretim konusunda da çalışmalara başladı.
    Kanuni Pazarlama Müdürü Said Orhan da daha önce Hyosung markası ile satılan tüm ürünlerin S&T Kanuni servis hizmetlerinden yararlanabileceğini söyledi. Orhan "Motosikletseverlere martta İstanbul'da yapılacak fuarda S&T Kanuni ve Husqvarna standlarını ziyaret etmelerini tavsiye ederim. Fuarda özel üretim modeller olacak" dedi.

    Dakar mağdurları!
    Yarıştan çok bir fenomen olan Dakar Rallisi'nin 30'uncusu El Kaide tehdidi yüzünden iptal edildi, takımlar milyonlarca avro zarara girdi, bir yıllık hazırlık boşa gitti.

    Bu köşede daha önce yayımlanan "Dakar Bağımlıları" başlıklı yazım, Jim Beam Türk Takımı olarak yarışa ikinci kez katılmayı hedefleyen Kemal Merkit ve Kutlu Torunlar'ın hazırlıklarını konu alıyordu. Merkit ve Torunlar söyleşimizde, dünyanın en zorlu yarışlarından Dakar Rallisi'nin onlar için bir tutku olduğunu ve yarışa her yıl birlikte katılmayı planladıklarını anlatmıştı.
    Ancak bu kez bir "Türkün başarısı" yazısı yerine, 15 etaplık yarışın sekiz parkurunun geçtiği Moritanya'daki terör tehdidi yüzünden iptal edilen rallinin yarışmacılara ve organizasyona verdiği ekonomik zararı tuşlamak zorundayım.
    Dakar Rallisi, tarihinde ilk kez, geçen cumartesi başlamasına saatler kala iptal edildi. Starta hazırlanan 550 yarışmacı gelen habere inanamadı, inanmak istemedi.

    El Kaide yüzünden...
    Yarış niye iptal edildi? 24 Aralık'ta Moritanya'da dört Fransız turist öldürülmüştü. Uluslararası terör örgütü El Kaide'nin Kuzey Afrika kolu da yarışı hedefleyen tehditler savuruyordu. "B planı" olmayan organizatörler de kolay yolu seçerek yarışı iptal etti.
    Merkit ve Torunlar geçen salı akşamı Türkiye'ye döndü. Kemal Merkit hayal kırıklığını "Bir arıza nedeniyle ya da başka bir sebepten dönebileceğimiz aklımıza geliyordu ancak güvenlik nedeniyle yarışın iptal edileceği ve döneceğimiz hiç aklımıza gelmemişti" cümleleriyle ifade etti. 2008'in iptalinden yüz binlerce avro zarar eden ikili şimdi Dakar 2009'un planlamasına başladı.
    Yapılamayan yarışın organizatörlere, yarışmacılara ve parkurların geçtiği ülkelere verdiği toplam zararın 100 milyon avro olduğu hesaplanıyor. Geçtiğimiz yıllarda yarışta önemli başarılar kazanan Amerikalı ünlü NASCAR pilotu Robby Gordon da büyük şokta. Gordon iki otomobille yarışa katılacak olan takımının araçların her birine 1'er milyon dolardan fazla yatırım yapıldığını, patron olarak toplam zararının 4,5 milyon dolar olduğunu söyleyedi ve organizasyonun bir "B planı" olmamasını eleştirdi.
    Gordon yarış için binlerce kişinin Portekiz'e geldiğini hatırlatarak yarışın en azından Fas'ı katedecek şekilde veya en azından yalnızca Portekiz'de bile yapılabileceğini söyledi.
    İflas ettiğini düşünen Gordon bir de hesap yapıyor: "Dakar'a bir kişinin katılım bedeli 12 bin dolar. Buna araçlar dahil değil. Sanırım araçlar için de 360 bin dolar ödedik. Araçların nakliyesi, insanların Lizbon'a uçması, otel masrafları..."
    Dakar'dan zarar eden yalnızca yarışçılar değil. Senegal'de yayımlanan Le Matin gazetesi başyazısında şu ifadeleri kullandı: "Rallinin iptali, kırılgan ekonomilerimiz için gerçek bir mini tsunami etkisi yarattı."
    Dakar Rallisi'nin iptali Kuzey Afrika El Kaide'si için de zafer anlamı taşıyor. Bir avuç terörist, Portekiz, Fas, Moritanya ve Senegal'de alınan tüm güvenlik önlemlerini yenmeyi başardı!

    Çakma Dakar hazırlığı
    Salı günü Fransa Basın Ajansı'nın geçtiği bir habere göre organizatörler mayısta Orta Avrupa'da alternatif bir yarış düzenlemeyi planlıyor. Çek Cumhuriyeti'nden KM Racing Team'in açıklamasına göre Macaristan ve Romanya'yı katedecek bir yarış düzenlenebilir. KM Racing bu alternatif yarışın, bir yılı Dakar 2008'e hazırlanarak geçiren yarışçılara güzel bir jest olacağını düşünüyor.

    Dünyanın en büyük motosikleti

    Rusya'nın Zilly kasabasında, Thilo Nibelem ve bir grup arkadaşı, topladıkları parçalarla dünyanın en büyük motosikletini yapmayı başardı. Yaklaşık 5 ton ağırlığında, 5,5 metre uzunluğunda olan motosiklette Sovyetler'in efsane tanklarından bir T55'in 800 beygirlik motoru bulunuyor. Motosikletin ağırlığını 4 bin 740 kilo olarak tespit eden "Guinness Rekorlar Kitabı" yetkilileri, bu motosikleti "dünyanın en büyük motosikleti" olarak tescil etti.






    Menderes ÖZEL
    mozel@milliyet.com.tr
    Motosiklet Günlüğü - Menderes Özel'in Yazıları Milliyet Gazetesi Cumartesi Ekinde Yayınlanır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    17 Mart 2007
    Şehir
    REALİTE
    "İlk ürünler Güney Kore'de üretilecek. Ancak Kuralkan ve S&T Group'un ortak üretim konusunda da çalışmalara başladı." Bu modellerin türkiyede üretileceği anlamınamı geliyor

  3. #3

    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    34353
    Motosikleti
    600cc
    Hyosung'un tum isim haklari 2015'e kadar Global'in elinde. Kuralkan tum bu ahlaksiz ve yasadisi hareketlerinde basarili olsa bile; uzerinde Hyosung yazan bir igne bile getiremez, uretemez. Once "Hyosung isminden hic bahsetmeyelim, ST Kanuni diyelim" dediler. Baktilar yemedi, simdi de Hyosung'u sahiplenmeye calisiyorlar.
    Kanunlar bir islemeye baslasin da hele...
    [COLOR="Sienna"]Acta est fabula.[/COLOR]

  4. #4
    LordofDarkness - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ocak 2008
    Şehir
    Mersin
    hyosung markasını asla türk malı gibi göstermesinler.bu olay gerçekleşirse hyosung dan elimi ayağımı kesmek zorunda kalırım..

  5. #5
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Bu mesele çok su götürür (ki hala tartışılıyor)
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.

  6. #6
    kıllıtarkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul/AVCILAR
    Motosikleti
    ALMAYACAĞIM!!!!!!!
    ne markaymış be paylaşılamıyor
    [FONT="Arial Black"][COLOR="Red"]BU ALANA REKLAM ALINIR[/COLOR][/FONT] ::tutkuy::

  7. #7
    vlad1462 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2005
    Motosikleti
    var bişeyler
    yav şimdi anlamadığım şey,bu motorlar tüm dünya ya hyosung yerine kanuni markasıylamı satılacak,yoksa sadece türkiyeye gelecek motorlaramı kanuni armaları yapıştırılacak? eğer sadece ülkemize geleceklere kanuni ismi verilecekse bu çin den motor getirmekle aynı şey,çin motorlarınada sadece markanın arması yapıştırılıp getiriliyodu. yok eğer tüm dünyaya hyosung yerine kanuni olarak satılacaksa işte ozaman tebrikler.

  8. #8
    Gültekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2005
    Motosikleti
    BMW F650FB
    yazılan yorumlara inanamıyorum.
    neyi kabullenmek istemiyorsunuz?
    bir Türk firması, yabancı bir firmayla ortaklık yapıyor, ülkeye yeni motosiklet getirmeye çalışıyor.
    motorları görmüş dahi değiliz. neyini eleştiriyorsunz anlamıyorum.

    pek çok sektörde bu tür ortaklıklar mevcut. kanuniye bu tepki neden?
    Globalin gaspedilmiş hakları varsa, kendisi hukuki gereğini yapacaktır.

    beğenmezseniz, kanuni s&t almaz, globalin hyo'sunu alırsınız.
    globalin servislerine gidersiniz.

    durun bakalım martta ne olacak? neler gelecek? fiyatları kaç lira olacak?
    global ne yapacak? servis olayları nasıl tesis edilecek?

    bütün bunlar muallaktayken, globalin hamisi kesilmek, kanuniye kara çalmak pek doğru değil.

    Dipnot; iki firma da babamın firması değil. ben %100 orjinal çin malı kullanıyorum. hiç birinden menfaatim, çıkarım yok.
    Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.

  9. #9

    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    34353
    Motosikleti
    600cc
    sayin Gultekin.. anlasilan Hyosung konusunda hicbir fikriniz yok.

    bu markanin distributorlugunu para ve ciro payi vererek almis olan GLobal motor A.S., dunyanin heryerinde patenti alinmis bu motorlarin Turkiye'ye getirme ve satma haklarina sahiptir. BU HAKLAR YASALARLA KORUNMAKTADIR. uzerinde "Hyosung" yazan HER motoru, ve daha once patentlenmis tum motor modellerinin tek yetklisi saticisi bu firmadir.

    Bu haklari hice sayip, "ben ustundeki yaziyi degistirip, ayni motoru Kanuni diye saticam" demek resmen suc islemektir.

    ayni mantikla topla tum piyasadaki sifir model Hondalari, Ducatileri.. ustune "ahmet motorlari" yaz ve sat. var mi boyle bir hak? sonra da hem suclu hem guclu oldugun yetmiyormus gibi, "ulkedeki motosiklet sektorunun gelismesi icin" vesaire gibi seyler de.. inanilacak is degil gercekten.

    Global motor AS'de calisan Turk degil mi? oraya akitilan yuzbinlerce lira, binlerce saat emek Turk insanindan degil mi?
    [COLOR="Sienna"]Acta est fabula.[/COLOR]

  10. #10
    Gültekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2005
    Motosikleti
    BMW F650FB
    bu markanin distributorlugunu para ve ciro payi vererek almis olan GLobal motor A.S., dunyanin heryerinde patenti alinmis bu motorlarin Turkiye'ye getirme ve satma haklarina sahiptir. BU HAKLAR YASALARLA KORUNMAKTADIR. uzerinde "Hyosung" yazan HER motoru, ve daha once patentlenmis tum motor modellerinin tek yetklisi saticisi bu firmadir.

    Bu haklari hice sayip, "ben ustundeki yaziyi degistirip, ayni motoru Kanuni diye saticam" demek resmen suc islemektir.
    yazdığınız gibiyse, global firması haklarını korumaya yönelik hukuki girişimlerde bulunacaktır.
    siz bunu forumlarda kanuni firmasını kötüleyerek yapmaya çalışmayın.

    zealsun ve zongshen 200GY-A. neredeyse birbirinin aynısı iki motor.
    birini polen, diğerini mototurka getirdi.
    bal gibi de oluyormuş yani.
    Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.

  11. #11
    arslanfb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2006
    Şehir
    istanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    ktm 390 düke-kmcyo 250 xciting
    Benim düşüncem türkiye de böyle ortaklıklar motor kullanıcıları için her
    zaman bir avantaj ollacak çünki hem farklı model seçenekleri
    hemde ucuza gelebilecek fiyatları ile japonlara altarnatif çin malından
    daha iyi olacaktır umarım biz motor kullanıcıları için faydalı bir ortaklık olur.

  12. #12
    retox70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    KOŞUYOLU-İSTANBUL
    Alıntı 507rr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sayin Gultekin.. anlasilan Hyosung konusunda hicbir fikriniz yok.

    bu markanin distributorlugunu para ve ciro payi vererek almis olan GLobal motor A.S., dunyanin heryerinde patenti alinmis bu motorlarin Turkiye'ye getirme ve satma haklarina sahiptir. BU HAKLAR YASALARLA KORUNMAKTADIR. uzerinde "Hyosung" yazan HER motoru, ve daha once patentlenmis tum motor modellerinin tek yetklisi saticisi bu firmadir.

    Bu haklari hice sayip, "ben ustundeki yaziyi degistirip, ayni motoru Kanuni diye saticam" demek resmen suc islemektir.

    ayni mantikla topla tum piyasadaki sifir model Hondalari, Ducatileri.. ustune "ahmet motorlari" yaz ve sat. var mi boyle bir hak? sonra da hem suclu hem guclu oldugun yetmiyormus gibi, "ulkedeki motosiklet sektorunun gelismesi icin" vesaire gibi seyler de.. inanilacak is degil gercekten.

    Global motor AS'de calisan Turk degil mi? oraya akitilan yuzbinlerce lira, binlerce saat emek Turk insanindan degil mi?
    o ismi değiştiren üretici firma olursa hakkı var,arada fark var sen ahmet yazıp satamazsın öyle kolay değil.bu olayda Yasalarla korunan hakkı isim hakkıdır.Oda sadece Türkiyede ,üretici firma dist. antlaşmasını fesih hakkını saklı tutabilir.Bu olayda üretici firmanın sadece fesih yapması yetmiyor çünkü isim hakkı tescillenmiş,bu nedenlede başka bir isimle yeniden üretiliyor.aynı motorlar S&T Kanuni adı ile Kore de üretilecek.Mart ayın da stoklara girecek.
    And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.

  13. #13
    Sato8 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Cf Moto 250 SR
    Alıntı LordofDarkness adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hyosung markasını asla türk malı gibi göstermesinler.bu olay gerçekleşirse hyosung dan elimi ayağımı kesmek zorunda kalırım..
    niye TÜRK malı gibi gösterirseler utanırmısın bi türk malını kullanmaktan. sen türk dilmisin birazcık türk ol be kardeşim ülküce ol yaa
    müşteri - Bir sinek ilacı alabilir miyim?
    satıcı - Sineğinizin nesi var acaba?

  14. #14

    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    34353
    Motosikleti
    600cc
    Alıntı retox70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o ismi değiştiren üretici firma olursa hakkı var,arada fark var sen ahmet yazıp satamazsın öyle kolay değil.bu olayda Yasalarla korunan hakkı isim hakkıdır.Oda sadece Türkiyede ,üretici firma dist. antlaşmasını fesih hakkını saklı tutabilir.Bu olayda üretici firmanın sadece fesih yapması yetmiyor çünkü isim hakkı tescillenmiş,bu nedenlede başka bir isimle yeniden üretiliyor.aynı motorlar S&T Kanuni adı ile Kore de üretilecek.Mart ayın da stoklara girecek.
    hic sorun yok yani olayda? cok normal ve etik bir davranis.

    oyleyse, her yil yeni bir firma gitsin Kore'ye desin ki ST'ye "hocam sen bu modeli Kuralkan'a uretme artik, al sana 1 milyon dolar avans, ustune Dolap Beygiri yaz, ben satayim"...

    ST de bunu kabul etsin. 1 yil sonra Kuralkan'in tum emek ve yatirimi bosa gitsin.

    yepisyeni Dolap Beygiri motorlarinin sahibine gicik olan baska biri de sonraki yil ayni islemi yeni bir markayla (orn: Vurucam kirbaci beline) ile yapsin.

    her yil bu motorlarin ustundeki ad degissin. nasilsa buna engel olan ne kanun ne de kanun uygulayicisi var. her yil ST motorun cebi para gorsun. adi da "girisimcilik" olsun.
    [COLOR="Sienna"]Acta est fabula.[/COLOR]

  15. #15

    Üyelik
    25 Nisan 2006
    Motosikleti
    HONDA CBR 600 RR -KANUNİ BOBCAT
    arkadaşlar boş konuşmayın.global disbiritörlük anlaşması yaparken bu markanın başka isimler altında türkiyeye girişini engelleyici bir madde koydurmadıysa(ki hiç bir disbiritörlük anlaşmasına bu kolay kalay konulmaz)yasal olarak yapabilecegi hiç bir şey yoktur.hyosung markasının türkiyede temsili içinde üretici firma yasal olarak sorumludur.yalnız üretici firma global motorun siparişlerini ya fiyat yükselterek yada sipariş geçiktirme gibi yollarla önleyebilir.yani aslında herşey üretici firmanın elindedir

  16. #16

    Üyelik
    18 Temmuz 2007
    Şehir
    Burdur
    Motosikleti
    YBR bir de 97 moskof var
    Bu ortaklık beyaz eşyada aynı ürünün vestel ve regal olarak satılması gibi olmaz mı? Öyle olursa ne farkı olur? Çok da sıkılırsan regali söker vestel yapıştırırsın

  17. #17
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Alıntı 507rr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hic sorun yok yani olayda? cok normal ve etik bir davranis.

    oyleyse, her yil yeni bir firma gitsin Kore'ye desin ki ST'ye "hocam sen bu modeli Kuralkan'a uretme artik, al sana 1 milyon dolar avans, ustune Dolap Beygiri yaz, ben satayim"...

    ST de bunu kabul etsin. 1 yil sonra Kuralkan'in tum emek ve yatirimi bosa gitsin.

    yepisyeni Dolap Beygiri motorlarinin sahibine gicik olan baska biri de sonraki yil ayni islemi yeni bir markayla (orn: Vurucam kirbaci beline) ile yapsin.

    her yil bu motorlarin ustundeki ad degissin. nasilsa buna engel olan ne kanun ne de kanun uygulayicisi var. her yil ST motorun cebi para gorsun. adi da "girisimcilik" olsun.
    Olanda bizim gibi kullanıcısına olsun yani

    Biz müşteri olarak sitem etmekten öteye gidemiyoruz malesef

    Hani broşürlerde falan fotoların altında " x firma ürünlerde değişiklik hakkını saklı tutar" yazıyor ya....işte öyle bir olay malesef

    İnş. bizim istediğimiz eksende gelişir herşey

    Arkadaşlar bunun Türk motor sektörü adına sevindirici bir yani yok. "Türk malını istemiyoruz" gibi anlaşılmasın.

    Kullanıcılar adına(ülke adına değil bakın) maddi,manevi kayıplar olacağı için bu endişeler(yoksa tamamen yerli bir üretime karşı değiliz elbette)

    düzeltme : @canafar, Regal'i Vestel'i alınca bu Regal için bir onur kaynağıdır(kendisinden büyük ve kendini ispatlamış biri tarafından alındığı için)

    ama Hyo-Kanuni meselesi biraz farklı

    ben en kötümser şekilde düşünürken " e hadi 1 sene satsınlarda bu şekilde, satış sonuçlarını görelim" diyorum
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.

  18. #18
    retox70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    KOŞUYOLU-İSTANBUL
    Alıntı 507rr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hic sorun yok yani olayda? cok normal ve etik bir davranis.

    oyleyse, her yil yeni bir firma gitsin Kore'ye desin ki ST'ye "hocam sen bu modeli Kuralkan'a uretme artik, al sana 1 milyon dolar avans, ustune Dolap Beygiri yaz, ben satayim"...

    ST de bunu kabul etsin. 1 yil sonra Kuralkan'in tum emek ve yatirimi bosa gitsin.

    yepisyeni Dolap Beygiri motorlarinin sahibine gicik olan baska biri de sonraki yil ayni islemi yeni bir markayla (orn: Vurucam kirbaci beline) ile yapsin.

    her yil bu motorlarin ustundeki ad degissin. nasilsa buna engel olan ne kanun ne de kanun uygulayicisi var. her yil ST motorun cebi para gorsun. adi da "girisimcilik" olsun.
    Hiç bir firma yıllardır tanınan bir markayı değiştirmek istemez bu bukadar kolay değil,buduruma düşülmsinin tek sorumlusu üretici firma ve Kuralkan mı yani?şu andaki dist.Firmanın hiç mi hatası yok,yada anlaşmazlığı yok bu olaylar birden oldu,Korede patron bir sabah kalktı ve Kuralkana verecem ben distiribütörlüğü dedi.hyosung markasını boşver çok biliniyor ama önemli değil dedi?bukadar kolay vazgeçti markasından,buna inanıyormusun?
    Söz sahibi üretici firmadır patron odur,marka onundur ,tatmin edemezsen gidersin,etik olup olamdığına da dışarıdan yada tek taraflı bilgilerle karar veremeyiz,çünkü aradaki taahhütleri ve ve bunların yerine getirlme oranlarını bilmiyoruz.Üretici firmanın istediği kadar motor çekmezsen yedek parçada da kasarlar.alt yapı hizmetini veremezsin şikayet et kime?Yedek Parça alamadığınla kalırsın.
    And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.

  19. #19
    Gültekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2005
    Motosikleti
    BMW F650FB
    Alıntı asm adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Kullanıcılar adına(ülke adına değil bakın) maddi,manevi kayıplar olacağı için bu endişeler(yoksa tamamen yerli bir üretime karşı değiliz elbette)
    bu itirafın gelmesi güzel. olay budur.
    Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.

  20. #20
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Hocam niye itiraf olsun. Saklanılan birşey değil ki

    Dist. firma adına,biz kullanıcılar adına maddi,manevi kayıplar olacak bu tip bir gelişme olursa...
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler