Kışın motosiklete nasıl binilir? / Menderes ÖZEL
Reklamlar
-
100 Oktan Moderatör (Komtan)
Kışın motosiklete nasıl binilir?
Hemen konuya girelim; 15 gün önce yaptığımız "Kışın da motosiklete binin" çağrısı oldukça ses getirdi. Trafik nedeniyle canından bezmiş çok sayıda okurumuz büyük bir hevesle, kışın motosiklete binmenin yaratabileceği "olası" sıkıntıları sorgularken, bazı okurlarımız zaten kışın da motosiklete bindiklerini söyleyerek heves edenlere bir mesaj gönderdi. Olası sıkıntılar diyorum; ancak gerekli şartlar yerine getirildiğinde, trafiğin kaosa sürüklendiği kış aylarında motosiklet kullanmanın daha zevkli bir ulaşım aktivitesi olduğu da kesin. Hem önlemlerimizi alarak, olasılıkların gerçekleşmesini yüzde 100 başarıyla önleyebiliriz de.
Bu aylarda motosiklet kullanmanın evrensel şartlarının başında motosikletinizin bakımı yer alıyor. Onu servise götürüp bakımını yaptırın, aküsünü kontrol edin; kış mevsiminin zorlu şartlarına hazırlayın.
Bencil otomobiller
Sıra kendinizi hazırlamaya geldi. Kış aylarında motosiklet kullanmak, daha fazla konsantrasyon gerektirir. Motosikletlerden bahara kadar kurtulduklarını zanneden dört teker sürücüleri, artık kendilerini yolların tek hakimi zanneder, köşeden bir motosikletin dönebileceğini hesaba katmadan. Aman dikkat!.. Hava durumunu da mutlaka önceden bilin. Gideceğiniz yer buzlu, karlı olabilir.
Geçen yazıya gelen tepkilerden, birçoğumuzun kış aylarında motosikletten uzaklaşmasının en büyük nedeninin, mevsimin ruhen yarattığı üşüme duygusunun olduğu anlaşılıyor. Kat kat giyinip, soğuk sızıntısı olan yerleri koli bandıyla kapatanlar da var. Bu yanlış bir yöntem. En iyisi sadece motosiklet için üretilmiş tam korumalı kış ekipmanları kullanmak.
Takım elbise üzerine bile giyilebilen korumalı tulumların, yandan fermuvarlı kışlık pantalonların testleri, -30'lara varan ortamlarda yapılıyor. Kışın giyinmek biraz zaman alıyor. Ancak unutmamalı ki, kask dışında mont, pantalon, eldiven, çizme, termal içlikler, balaklava gibi malzemelerin motosikletçi üzerinde eksiksiz olması, kışın sürüşün zevk katsayısını artırıyor.
Sonunda her aklı başında kişi doğru yolu bulacaktır
Bu kadar söylenip de "Trafikte çıldıracağınıza kışın da motosiklete binin" çağrısına Türkiye'nin en büyük motosiklet ağı "motosiklet.net"ten gelen tepkilere yer vermemek olmaz.
İşte birkaçı:
st_erdogan Kışın motosiklet kullanmak fikri gayet güzel dursa da ne kadar mantıklı olduğu tartışılır. Buzu geçtim; varsayalım kar yağarken iki teker ne derece sağlıklı sonuç verir? Denge ve kayma sorunu, bir yandan soğuk havayla bire bir temas halinde olma, vs.
Eyong Kışın motosiklete binilir; hatta İstanbul'da yaşıyorsanız özellikle kışın binilir. Ömrünüzü trafikte harcamayın.
starsailor Ben eylülden sonraki aylarda, çobanların giydiği şu kalın KEPENEKlerden bile giysem üşürüm ,doğuştan kanım soğuk benim...
GorkeM Bir parça yağmur yağsın en en az altı araç birbirine vuruyor. Ben de gülerek geçiyorum... Bir de kışın motora binilmez derler. Asıl arabaya binilmez. Hava şartlarından korkmak anlamsız. Virajlara yavaş girersen, mümkün olduğunca motor freniyle durursan, takip mesafesini korursan, buğu önleyici kask ve seni üşütmeyen ekipman alırsan hiçbir sorunun kalmaz. Kışın da binin motorlara arkadaşlar, trafik çilesine katlanmayın...
C@NSU Motorum olsaydı İstanbul'da asla arabaya binmezdim. Trafikte tıkılıp kalmışken yanımdan gecen motosikletleri kıskanıyorum.
ZipZip 16 ay önce aldığım motosikletimle 15.500 km yaptım. geçen sene kışta, karda bile kullandım. Trafikte geçen zamanıma acırdım. Şimdi motosiklet kullanmayanların trafikte harcadıkları zamana acıyorum. Sevdiklerinin yanında geçirecekleri zamanı trafikte debriyaj balatası kokusuyla geçiriyorlar. Bu kervana kardeşimi de kattım ve her gün hayır duasını alıyorum. Daha önce 2.5 saatte katettiği Sefaköy-Taksim arasını sadece 40 dakikada alıyor.
Binmiyorsan oyna!
Motosiklete binmeye 5 yıl önce başlamış olabilirim ama ilk motosiklet oyunumu yaklaşık 20 yıl önce almıştım. Üç boyutlu olduğunu iddia eden 1983 yapımı, 16 kilobyte'lık 3D DeathChase'i sevgili bilgisayarım ZX Spectrum 48K'da oynadığım zaman yaşadığım heyecanı hatırlıyorum. Bir ormanda son sürat, ağaçlara çarpmadan ilerlerken, çıkan zırhlı araçlar, helikopterlerin vurulduğu bir oyundu. 3D DeathChase'in konusunu internette sörf yaparken, o döneme ait fiyakalı bir tanıtıma denk gelince öğrendim. Meğer macera, 2501 yılında, savaş ağalarının ormanların kontrolü için savaştığı Kuzey Amerika'da geçiyormuş. Ben de seçkin bir paralı asker çetesi "Riders of the Big Bikes" üyesiymişim. 16 kilobayta sığan ilginç bir fantazi...
Geçenlerde bir Play Station Portable (PSP) ve birkaç UMD (Şimdilik PSP'ye özel 1.8 GB kapasiteli medya formatı) oyunla birlikte Türkiye'de de çıkan MotoGP oyunundan edindim. Bekleme gerektiren ortamlarda zamanı PSP ile geçirmek ayrı bir keyif, MotoGP'de Rossi'den Hayden'a, Melandri'den Pedrosa'ya, bir pilot seçilerek, normal yarış sezonunu oynamak ayrı bir keyif. İşe servis, vapur, otobüs, tramvay gibi toplu ulaşım araçlarını kullanarak gidip gelen motosiklet tutkunlarına rahatça önerebileceğim MotoGP'den, yatakta, uykudan önce şiddetle kaçınılması tavsiye ediyorum. Adrenalin uyku kaçırabiliyor da...
Menderes ÖZEL
mozel@milliyet.com.tr
Motosiklet Günlüğü - Menderes Özel'in Yazıları Her Cumartesi Milliyet Gazetesi Cumartesi Ekinde Yayınlanır.
Reklamlar
-
Sevgili Arkadaşlar; Motosiklete kışın da binilir.... Sadece biraz daha dikkat ve daha sıkı koruma gerekiyor. Birde ileri sürüş tekniklerini tam anlamıyla bilmek gerek... Kışın motosiklet te yapmamız gerekenler var tabii... Öncelikle Frenlerimize daha çok önem vermeliyiz. Lastiklerde dişli ve karda yolu tutabilecek lastikler olmalı... Biraz daha geniş tublex kullanmalıyız. Bu arada hızı unutun... 40-50 arası daha güvenli... Yolda kayma olasılığı varsa o zaman krosslarda kullanılan biniş tekniğini uygulamak gerekiyor... Aquaplaning'e dikkat etmeliyiz. Çünkü hem hava daha soğuk hemde yollar daha kaygan... Bu arada su içmeyi ihmal etmemek gerekiyor. Kasklarınızın çenelik bölümünde bulunan tırnakla buğulanmayı önlemeniz mümkün... Tabii üst tarafta bulunan tırnaklada kask içindeki hava sirkülasyonunu ayarlayıp kask içinde sizin rahat edeceğiniz ısıyı da ayarlayınca pek mesele kalmıyor... Kullandığınız montun hava sirkülasyonu için yapılmış bölümleri olmalı... Terlememek yada terinizin üzerinizde soğumasını engellemek için pamuklu iç çamaşırı kullanmalısınız... Birde uzun pamuk iç donu giymelisiniz. Ayaklarınızada yün çorap ve özel motor çizmelesi ama altı kauçuk olanlardan... Diğerleri kayar...
[B][I][COLOR="Red"]Yanlışlarıyla Mutlu olanları, Doğrularınızla Rahatsız etmeyiniz...[/COLOR][/I][/B]
-
yaaauv st_erdogan Eyong starsailor GorkeM C@NSU ZipZip meşhur olmuşlaar
-
-
Süper Moderatör
Haber verseydi daha açıklayıcı bir makale yazardım
-
ozaman konuyla ilgili bişi soriim
kışın her tür motora binilir mi?
enduro tipine binilir die düşünüorum ama scooter cruiser racing gibi motorlara da binilir mi?
ilk motorumu kışın ortasında alacağımı düşününce bu soru gerçekten çok ama çok önemli oluo
ilk motorum cruiser tarzı olma ihtimali çok yüksek
şimdiden teşekkürler
-
Heyoooo ünlü oldum
Bir dahakine fotoğraflısını isterim ama sevgili Menderes Özel Abim
-
ohh valla millet tecrübesiz r6 alır. meşhur olur bir tecrübe olsun diye 150cc ile 250 cc ile başlayalım hiç ses çıkartan yok. bu böyle olmuycak bende yarın "kawasaki 1400 ile başladım uyku tutmuyo " diye topic açıcam
-
abi kışın motora binmenim daha rahat olduğuna inanıyorum .
Yazın ne öle ya yukarıda güneş altta motor ve asfalt .. Durmaya korkuyorum valla sıcaktan
Retro Moto Works
Instagram & Facebook
.../retromotoworks
-
Forumdan Uzaklaştırıldı
Ben herkesin aksine, yazın motosikletimi 2 aylığına kapatıyorum. Hiç binmiyorum, aküsü bile boşalıyor; çünkü fileli montumu ve kaskımı giyemediğim için! İzmir'de 36-40 C'nin altında seyretmek rahatsızlık vermiyor ama ışıklarda durduğunuz anda olay bitiyor. Fileli montaki ter motosiklet harekete geçtikten sonra kuruyor ama kasktaki kalıyor. Halbuki kışın öyle değil. İstediğin kadar koruma giyebiliyorsun. Buz olmadığı sürece bir sorun yoktur. Yağmurda da scooterların daha şanslı olduğunu düşünüyorum, bacaklarımın tekerleklerden çıkan suyla ıslanma sorunu hemen hemen yok gibi. Halbuki ben yağmurda sürüş yapacaksam yukardan gelen temiz yağmur suyunundan başka bir de aşağıdan gelen çamurlu suyla uğraşmak zorundayım. Yani yağmur yağdığı zaman su geçirmez pantalon giymek zorundayım. Ancak sonuçta kışın motora binmek daha rahat.
-
termal içlik nerelerde satılyor? bir, iki motosiklet mağazasıma baktım, yoktu.
burası çok önemli: sadece bir içlik ve pantolon üstü dizlikler kışın alt kısmın korunması için iş görür mü?
ARKADAŞLAR KOSKOCA SİTEDE SORUMUN YANITINI VERECEK YOK MU!!!!!
-
Forumdan Uzaklaştırıldı
banada geçen gün üşümüyomusun dediler ben de cevap olarak kışın binmek yazdan daha zevkliymiş bunu yeni öğrendim.ışıklarda beklemek azap oluyor yazın istediğim kadar fileli mont giyeyim ışık 90sn olunca güneş tepede parlayınca çekilmez oluyo yazın gerçekten de.gerekli kıyafetler olunca motor kışın çok daha güzel.
-
soğutmalı termal(hehehe!!!) kıyafet yapalım o zaman!!!Aslında o fileli ceketlerin iç kısmına güneş geçirmeyen,güneşe karşı izalosyonlu,iç kısma da soğuğu veren,dikine fermuarlı ceplerden yapılsa,çubuk şeklinde de torba buzlar konulsa...biraver musluklarının tepesine takıyorlar ya.Yazın o sıcağında az da olsa iyi olmaz mı???Alın size klimalı motosiklet. (evet ben bir Türküm!!!,doğruyum,çalışkanım...)
Arkadaşlar MSN de geçen rumuzum olduğundan "
duyulmaz" nickini kullanıcam bundan sonra.Teşekkürler
Ahmet Tataroğlu
-
Forumdan Uzaklaştırıldı
E tabi kuryeciler ve işi motosikletle yürütmek zorunda olanlar için bu durum keyfilik dışı zorunluluktan ibaret. Allah sağlık versin kazadan beladan uzak tutsun milletimizi ve tüm inananları.
-
Aaaa! , teşekkür ederiz yazınızda bize de yer verdiğiniz için
http://www.milliyet.com/2006/11/25/c...i/yazozel.html
-
Soğuk bir yana kışın bence büyük sorunlardan biri de rüzgar. Bu aralar köprüden geçerken bir taraftan şiddetli esen rüzgar motorun dengesini sürekli diğer tarafa doğru bozuyor. Tabi bu benimki gibi ufak motorların sorunudur sanırım. Bu durumda benim bildiğim rüzgarın olduğu yöne doğru yatmak gerekiyor. Veya sürekli dengeyi sağlamaya çalışmak gerekiyor ki bu da oldukça yorucu oluyor.
Nedir bunun doğrusu?
ikincisi de motosikletin tekerleklerini değiştirmek için dikkat edilmesi gereken birşey var mı?
Motorlar geçireceğim ilk kış, gittiği yere kadar binecem artık.
-
gecen kış motorlan gezerken aklıma geldi zincirle ipi tekerleğe ssardık ve pıtır pıtır gezdik ama hastalandık ve fazla tekerlekler kaymıyordu
-
04 Aralık 2006, 23:39
#18
Forumdan Uzaklaştırıldı
ya ben ne yapayım ilk motorumu bu hafta alıcam keeway 150 super l. kışın başı ve nasıl bir yol izliyicem tam bilemiyorum kaldıki bu konuda acemiyimama tek idealim yaza ve bunfdan sonraki hayatıma motorla devam etmek trafikteki canavarlara rağmen ...
-
05 Aralık 2006, 00:23
#19
bende motoru alırken kışın binemeyeciğimi zannederdim ama baktım motora binmemek büyük ızdırap atladım bugün yaklasık 100km yol yaptım onlemini aldıktan sonra yagıssız havalarda iç bir sorun yok,özellikle izmir için söyliyim kışın burda motora binmemek ayıp olur
-
05 Aralık 2006, 00:25
#20
selam arkadaşlar ben şahsen yaz kış motora çok rahat biniyorum zira
mersinde kış diye bir mevsim yok yağmur yağarsa kış güneş açarsa yaz
aşırı yağmurda alt üst yağmurluk iyi bir bot vede eldivenleri çekince
değme keyfime yağmurda motor sürmek çok keyifli.ama şunuda belirteyim
daha önce gsxr 1100 ile karda bolu yu geçme deliliğinide yaşadım
kesinlikle denenmesi gereken bir maceraydı varan tesislerindeki adamın
şaşkın bakışları herşeye değerdi güneşli ve kazasız günler dileğiyle
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler