Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Inazuma: Gök gürültülü fırtınada çakan şimşek / Menderes Özel

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
     
    Motosiklet sezonu, Moto Bike Expo’nun yarın İstanbul’da kapılarını açmasıyla başlıyor. En son modellerin tanıtılacağı fuarda lansmanı heyecanla beklenen motosikletlerden biri de Suzuki Inazuma. 248 cc’lik motosikleti, daha lansmanı yapılmadan bir hafta test ettim.

    Inazuma, Japonca ‘gök gürültülü fırtınada çakan şimşek’ demek. Yağmurlu bir günde kamyonla gazeteye getirilen Inazuma’yı gayet havalı bir şekilde indirip üzerine kurulduğumda ilk dikkatimi çeken selesinin alçaklığı oldu. 780 mm. olan sele yüksekliği, kullanıcının her iki ayağını da gerektiğinde yere sağlam şekilde basabilmesini sağlıyor. Bu motosikleti, öncelikli hedef kitlesi yeni başlayanlar ve kısa boylular için güven verici yapıyor.

    Kontağı çevirip, Inazuma’yı çalıştırdığımda çıkan ses kulağımı okşuyor. Kaldırımdan inip, yola koyuluyoruz. Yeni bir motosiklet, başlarda (en azından bende) tedirginlik yaratır. Kontroller, tork, manevra ve yatış kabiliyetine alışana kadar sürer bu tedirginlik. Inazuma’daysa, ilk virajı döner dönmez atlatıyorum ‘yeni motosiklet sendromu’nu; motosiklet virajlarda çok güzel yatıyor.

    Suzuki, Türkiye fiyatı 11 bin TL olan yeni cadde motoru Inazuma’yı, düşük yakıt maliyetli, güvenilir bir günlük ulaşım aracı mantığıyla tasarlamış. Bu anafikre, jilet gibi bir tasarım ve Suzuki kalitesi eklendiğinde ortaya Inazuma çıkmış.

    Suzuki’nin yeni tasarladığı sıvı soğutmalı, iki silindirli motor, altı vitesli Inazuma’ya İstanbul gibi kaotik bir kentin yollarında düşük ve orta hızlarda konforlu bir sürüş sağlıyor. Kent vurgusu sizi yanıltmasın, Inazuma konforuyla, daha uzun menzilli yolculukların da üstesinden gelebilecek kalibrede.



    Yakıt ekonomisi, enjeksiyon hacmini ve zamanlamasını çeşitli sensörlerden gelen bilgiler ve sürüş sartlarıyla elektronik olarak kontrol eden yeni enjeksiyon sistemiyle geliştirilmiş.

    Inazuma’nın ön tarafının da tasarımı dikkat çekici. Henüz trafikte görülmediği için, peşinize motosikletçilerin takılması ve ilk ışıkta sizi soru yağmuruna tutması garanti. Aynalar Inazuma’nın bir diğer alamet-i farikası; bu motosiklet için tasarlanmış. Bir bütün olarak her açıdan hızlı ve agresif bir canavar gibi görünüyor.

    Çifte krom egzoz, (test edilip onaylandı) trafikte diğer motosikletçilerin bir diğer merak odağı.

    Kontrol paneli, vites, bakım uyarısı, 3 modlu RPM göstergesi (normal, eco, kapalı), ortada analog bir takometre, LCD kilometre sayacı, yakıt göstergesiyle kullanıcıya ihtiyacı olan tüm bilgileri veriyor.

    13.3 litre yakıt kapasitesi olan Inazuma, depo fulken 183 kg. çekiyor. Bir not daha, Inazuma’nın motoru normal şartlarda 45 beygir güç üretebilirken, kullanıcıdan yana ekonomik nedenlerle güç 24 beygirle sınırlandırılmış.




    2013’TE YÜZDE 400 BÜYÜME HEDEFi

    Inazuma ve Moto Bike Expo şerefine Suzuki Türkiye Genel Müdürü Engin Kubilay’a 3 soru yönelttim:

    * Suzuki’nin motosiklette 2013 beklentileri nedir? Bu yıl Suzuki’nin ‘Amiral Gemisi’ ne?

    Bayii ağını genişleten, ürün gamını artıran Suzuki, 2012’de 2011’e oranla satışlarında yüzde 280 büyüme kaydetti. 2013’te de yüzde 400’lük bir büyüme hedefimiz var. 2012’de 233 motosiklet sattık, 2013’teyse 1.000 motosiklet satmayı hedefliyoruz. Amiral gemimizse ürün yelpazemize yeni katılan Inazuma modelimiz.

    * Inazuma’yla -fiyatını da göz önünde bulundurarak- hangi kitleyi hedefliyorsunuz.

    Inazuma şehirde rahat kullanımı ve modern tasarımıyla bir başlangıç motoru olarak da düşünülebilir. Yakıt ekonomisiyle moto-kuryeler için de ciddi bir alternatif.

    * Güvenli sürüş eğitimleri planlıyor musunuz?

    Suzuki kullanıcılarının güvenliği bizim için çok önemli. Özellikle Suzuki müşteri ailesine yönelik olarak, güvenli sürüş eğitimleri vermek gündemimizde. Bu konuda lokasyon arıyoruz. Lojistik planlamayı 2013 eylem planımıza dahil ettik.



    Menderes ÖZEL
    mozel@milliyet.com.tr
    Motosiklet Günlüğü - Menderes Özel'in Yazıları Milliyet Cadde'de yayımlanır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    Normalde 45 beygir güç mü üretiyor diye yazıyor orada ?
    Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.

  3. #3
    kalyoncumotor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2006
    Şehir
    Çorum
    Motosikleti
    Honda Titan, CF NK 250
    Tasarım süper hoş ve oturaklı bir model gibi görünüyor. Motoruna diyecek bişeyimizde asla yok. Fuarda inşallah inceleme şansımız olur.
    www.kalyoncumotor.com

  4. #4
    izmirian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2012
    Şehir
    İzmi
    Motosikleti
    Honda CBR 250r
    Tamamen kisisel gorusum: cok cirkin cok
    search16 bunu beğendi.

  5. #5
    Tsubasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    34-10-35
    Motosikleti
    Demir At
    9700den ilk partiyi verdiler.
    11 bin tl ikinci parti alacak olanlar..
    suzuki insanları salak sanıyor sanırım?
    2 silindir sohc motor mu kaldı ?
    # motosikletle.blogspot

  6. #6
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Yani chip tuning ile gücü sınırlamışlar, tork güç vs oynamak mümkün demektir.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  7. #7
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Bu motordan çıkacak 45 bg 650 cc lerin ölmesi demek. Eğer birileri bu gücü açığa çıkarmayı başarırsa bu motor yok satar. ( 45 bg gerçekliği araştırılmalı )
    htmetin bunu beğendi.
    Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........

  8. #8

    Üyelik
    24 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kara Şimşek..
    Bu 45Beygir Güç olayını suzuki bile açıklamadı Daha öncede hiç bir yerde karşımıza çıkmadı
    250cc deYapılan en güçlü motor 33 hp oda son teknoloji ile Bu motor 45 beygir üretmez üretemez yani he 2 Zamanlı olsa tamam ama orada bir abartı görüyorum
    Sado

  9. #9
    Tsubasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    34-10-35
    Motosikleti
    Demir At
    Alıntı Sinan Er adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu motordan çıkacak 45 bg 650 cc lerin ölmesi demek. Eğer birileri bu gücü açığa çıkarmayı başarırsa bu motor yok satar. ( 45 bg gerçekliği araştırılmalı )
    sacmalıyor kim yazmışsa
    250cc 45 hp güç ortaya cıkarsın veya bunu kısıtlayabilsin 20 bin tlden satar.
    sohc motorla 25.4 hp acıga cıkartabiliyor
    bunun bile dogruluguna inanmıyorum ben
    # motosikletle.blogspot

  10. #10
    zalim17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2011
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    660 tenere
    normalde derken 2053 teknolojisini kastetmişler galiba? fiyatı 2053 yapınca bg de oraya çıkmış. 250ccden 45 bg litre başı 180 bg için neler gerektiğini ben kısaca yazayım gerisini okuyanlar değerlendirsin:1000lik supersport motorlarla karşılaştırmanız da yeterli olur. bolca silindir, bolca devir bolca hacim, dohc vs. 1 haftada zam yapıp ondan sonra kullanıcıdan yana ekonomik sebep yazmışlar motorsiklet işi de horozdan kurban olurmu muhabbetine döndü. heryerimiz cehalet her yerimiz insanları salak yerine koymaca
    M.balibey bunu beğendi.
    xt125r>xt660r>dl650+ybr125>cbf1000>660 tenere

  11. #11
    Tsubasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    34-10-35
    Motosikleti
    Demir At
    Alıntı zalim17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    normalde derken 2053 teknolojisini kastetmişler galiba? fiyatı 2053 yapınca bg de oraya çıkmış. 250ccden 45 bg litre başı 180 bg için neler gerektiğini ben kısaca yazayım gerisini okuyanlar değerlendirsin:1000lik supersport motorlarla karşılaştırmanız da yeterli olur. bolca silindir, bolca devir bolca hacim, dohc vs. 1 haftada zam yapıp ondan sonra kullanıcıdan yana ekonomik sebep yazmışlar motorsiklet işi de horozdan kurban olurmu muhabbetine döndü. heryerimiz cehalet her yerimiz insanları salak yerine koymaca
    AYNEN amele cok memlekette nasıl olsa satar
    # motosikletle.blogspot

  12. #12
    Reşit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2009
    233 motosiklet satmışlar ve büyüdük diyorlar Bu politikayla avuçlarını yalamaya devam etsinler. Hala 2010 model motorları satamamışlar. İndirim ayağına kitlemeye çalışıyorlar. Fuarda motosikletlerin üzerine bant çekiyorlar. Bayiye gittiğinde borç para istemeye giden adam muamelesi yapıyorlar. Böyle devam edeceklerse 1 tane bile satamadan çekilsinler TR pazarından. 3 kuruşluk çin malı motor satanlar bile sanki lüks alman motosikleti almaya gelmiş adam muamelesi yapıyor, bunlar bi yerlerine takmıyor. Aferim suzii

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Mart 2012
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Transalp
    Önceki seneye göre %280 büyüme kaydedip 233 tane motor satmışlar.O zaman bu hesapla önceki sene 50 tane falan motor satmışlar.Ulan Suzi hiç güleceğim yoktu.3-5 tane motor satmışlar , onun için de yüzde hesabı yapıyolar.
    atiturhan bunu beğendi.

  14. #14
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Utanmadan birde rakam veriyorlar.

    Motosiklet satıp motosiklet satın alanları adam yerine koymadıkları günlerde çin malları yok satmaya başlayınca devlete baskı yapıp ithal edilen her motosiklet için sabit vergi koyduran bu ................larım işde.
    Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........

  15. #15
    Tsubasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    34-10-35
    Motosikleti
    Demir At
    Alıntı Sinan Er adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Utanmadan birde rakam veriyorlar.

    Motosiklet satıp motosiklet satın alanları adam yerine koymadıkları günlerde çin malları yok satmaya başlayınca devlete baskı yapıp ithal edilen her motosiklet için sabit vergi koyduran bu ................larım işde.
    doğru tespit...
    250 dolarlık motosiklet türkiyeye vergiler bu .....larımız sayesinde 2000 tl oluyor
    # motosikletle.blogspot

  16. #16
    Reşit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2009
    CBF 150 ve YBR 125 in maliyetleri 300 dolar. Burada CBF yi 5000 e kitliyorlar. Oh maşallah

  17. #17
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    45 beygir mümkün değil denmişte yaklaşık 20 yıl önceki kawa zzr250 paralelel çift silindirli motoruyla kaç beygirdi gençler?

    http://www.motorcyclespecs.co.za/mod...x250r%2092.htm



    linke bir tıklayın...
    overcloud bunu beğendi.

  18. #18
    Tsubasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    34-10-35
    Motosikleti
    Demir At
    zzr250
    Engine

    Liquid cooled, parallel twin cylinder, DOHC,4 valve per cylinder.
    inazuma
    4-zamanlı, SOHC, Paralel çift silindir, elektronik yakıt enjeksiyonu
    bir şeyi atladın ama =)
    sohc bana göre eskide kalan bir teknoloji.. ve artıları eksileri mevcut..
    # motosikletle.blogspot

  19. #19
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Ondan 100gb de çıkar. Paradan , ekonomiden ve emisyonlardan bahset önce. Sonra adam sana 100 üzeri çıkarmazsa konuş.

    Fakat gereklimi 250 cc de hiçbir gereği yok. 10 lt yakan 100 bg 250 cc ye bineceğime , 6 lt yakan 70 bg 600 cc tercih ederim.
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  20. #20
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ondan 100gb de çıkar. Paradan , ekonomiden ve emisyonlardan bahset önce. Sonra adam sana 100 üzeri çıkarmazsa konuş.

    Fakat gereklimi 250 cc de hiçbir gereği yok. 10 lt yakan 100 bg 250 cc ye bineceğime , 6 lt yakan 70 bg 600 cc tercih ederim.

    Şimdi bu motoru alıp kurcalayıp birşeyleri çıkartıp 45 beygire ulaşılabilirmi diyorsun ?
    Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler