Inazuma: Gök gürültülü fırtınada çakan şimşek / Menderes Özel
Reklamlar
-
Admin
Motosiklet sezonu, Moto Bike Expo’nun yarın İstanbul’da kapılarını açmasıyla başlıyor. En son modellerin tanıtılacağı fuarda lansmanı heyecanla beklenen motosikletlerden biri de Suzuki Inazuma. 248 cc’lik motosikleti, daha lansmanı yapılmadan bir hafta test ettim.
Inazuma, Japonca ‘gök gürültülü fırtınada çakan şimşek’ demek. Yağmurlu bir günde kamyonla gazeteye getirilen Inazuma’yı gayet havalı bir şekilde indirip üzerine kurulduğumda ilk dikkatimi çeken selesinin alçaklığı oldu. 780 mm. olan sele yüksekliği, kullanıcının her iki ayağını da gerektiğinde yere sağlam şekilde basabilmesini sağlıyor. Bu motosikleti, öncelikli hedef kitlesi yeni başlayanlar ve kısa boylular için güven verici yapıyor.
Kontağı çevirip, Inazuma’yı çalıştırdığımda çıkan ses kulağımı okşuyor. Kaldırımdan inip, yola koyuluyoruz. Yeni bir motosiklet, başlarda (en azından bende) tedirginlik yaratır. Kontroller, tork, manevra ve yatış kabiliyetine alışana kadar sürer bu tedirginlik. Inazuma’daysa, ilk virajı döner dönmez atlatıyorum ‘yeni motosiklet sendromu’nu; motosiklet virajlarda çok güzel yatıyor.
Suzuki, Türkiye fiyatı 11 bin TL olan yeni cadde motoru Inazuma’yı, düşük yakıt maliyetli, güvenilir bir günlük ulaşım aracı mantığıyla tasarlamış. Bu anafikre, jilet gibi bir tasarım ve Suzuki kalitesi eklendiğinde ortaya Inazuma çıkmış.
Suzuki’nin yeni tasarladığı sıvı soğutmalı, iki silindirli motor, altı vitesli Inazuma’ya İstanbul gibi kaotik bir kentin yollarında düşük ve orta hızlarda konforlu bir sürüş sağlıyor. Kent vurgusu sizi yanıltmasın, Inazuma konforuyla, daha uzun menzilli yolculukların da üstesinden gelebilecek kalibrede.
Yakıt ekonomisi, enjeksiyon hacmini ve zamanlamasını çeşitli sensörlerden gelen bilgiler ve sürüş sartlarıyla elektronik olarak kontrol eden yeni enjeksiyon sistemiyle geliştirilmiş.
Inazuma’nın ön tarafının da tasarımı dikkat çekici. Henüz trafikte görülmediği için, peşinize motosikletçilerin takılması ve ilk ışıkta sizi soru yağmuruna tutması garanti. Aynalar Inazuma’nın bir diğer alamet-i farikası; bu motosiklet için tasarlanmış. Bir bütün olarak her açıdan hızlı ve agresif bir canavar gibi görünüyor.
Çifte krom egzoz, (test edilip onaylandı) trafikte diğer motosikletçilerin bir diğer merak odağı.
Kontrol paneli, vites, bakım uyarısı, 3 modlu RPM göstergesi (normal, eco, kapalı), ortada analog bir takometre, LCD kilometre sayacı, yakıt göstergesiyle kullanıcıya ihtiyacı olan tüm bilgileri veriyor.
13.3 litre yakıt kapasitesi olan Inazuma, depo fulken 183 kg. çekiyor. Bir not daha, Inazuma’nın motoru normal şartlarda 45 beygir güç üretebilirken, kullanıcıdan yana ekonomik nedenlerle güç 24 beygirle sınırlandırılmış.
2013’TE YÜZDE 400 BÜYÜME HEDEFi
Inazuma ve Moto Bike Expo şerefine Suzuki Türkiye Genel Müdürü Engin Kubilay’a 3 soru yönelttim:
* Suzuki’nin motosiklette 2013 beklentileri nedir? Bu yıl Suzuki’nin ‘Amiral Gemisi’ ne?
Bayii ağını genişleten, ürün gamını artıran Suzuki, 2012’de 2011’e oranla satışlarında yüzde 280 büyüme kaydetti. 2013’te de yüzde 400’lük bir büyüme hedefimiz var. 2012’de 233 motosiklet sattık, 2013’teyse 1.000 motosiklet satmayı hedefliyoruz. Amiral gemimizse ürün yelpazemize yeni katılan Inazuma modelimiz.
* Inazuma’yla -fiyatını da göz önünde bulundurarak- hangi kitleyi hedefliyorsunuz.
Inazuma şehirde rahat kullanımı ve modern tasarımıyla bir başlangıç motoru olarak da düşünülebilir. Yakıt ekonomisiyle moto-kuryeler için de ciddi bir alternatif.
* Güvenli sürüş eğitimleri planlıyor musunuz?
Suzuki kullanıcılarının güvenliği bizim için çok önemli. Özellikle Suzuki müşteri ailesine yönelik olarak, güvenli sürüş eğitimleri vermek gündemimizde. Bu konuda lokasyon arıyoruz. Lojistik planlamayı 2013 eylem planımıza dahil ettik.
Menderes ÖZEL
mozel@milliyet.com.tr
Motosiklet Günlüğü - Menderes Özel'in Yazıları Milliyet Cadde'de yayımlanır.
Reklamlar
-
Normalde 45 beygir güç mü üretiyor diye yazıyor orada ?
Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.
-
Tasarım süper hoş ve oturaklı bir model gibi görünüyor. Motoruna diyecek bişeyimizde asla yok. Fuarda inşallah inceleme şansımız olur.
-
Tamamen kisisel gorusum: cok cirkin cok
-
9700den ilk partiyi verdiler.
11 bin tl ikinci parti alacak olanlar..
suzuki insanları salak sanıyor sanırım?
2 silindir sohc motor mu kaldı ?
-
Yani chip tuning ile gücü sınırlamışlar, tork güç vs oynamak mümkün demektir.
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
-
-
Bu 45Beygir Güç olayını suzuki bile açıklamadı Daha öncede hiç bir yerde karşımıza çıkmadı
250cc deYapılan en güçlü motor 33 hp oda son teknoloji ile Bu motor 45 beygir üretmez üretemez yani he 2 Zamanlı olsa tamam ama orada bir abartı görüyorum
-
Sinan Er adlı üyeden alıntı
Bu motordan çıkacak 45 bg 650 cc lerin ölmesi demek. Eğer birileri bu gücü açığa çıkarmayı başarırsa bu motor yok satar. ( 45 bg gerçekliği araştırılmalı )
sacmalıyor kim yazmışsa
250cc 45 hp güç ortaya cıkarsın veya bunu kısıtlayabilsin 20 bin tlden satar.
sohc motorla 25.4 hp acıga cıkartabiliyor
bunun bile dogruluguna inanmıyorum ben
-
normalde derken 2053 teknolojisini kastetmişler galiba? fiyatı 2053 yapınca bg de oraya çıkmış. 250ccden 45 bg litre başı 180 bg için neler gerektiğini ben kısaca yazayım gerisini okuyanlar değerlendirsin:1000lik supersport motorlarla karşılaştırmanız da yeterli olur. bolca silindir, bolca devir bolca hacim, dohc vs. 1 haftada zam yapıp ondan sonra kullanıcıdan yana ekonomik sebep yazmışlar motorsiklet işi de horozdan kurban olurmu muhabbetine döndü. heryerimiz cehalet her yerimiz insanları salak yerine koymaca
xt125r>xt660r>dl650+ybr125>cbf1000>660 tenere
-
zalim17 adlı üyeden alıntı
normalde derken 2053 teknolojisini kastetmişler galiba? fiyatı 2053 yapınca bg de oraya çıkmış. 250ccden 45 bg litre başı 180 bg için neler gerektiğini ben kısaca yazayım gerisini okuyanlar değerlendirsin:1000lik supersport motorlarla karşılaştırmanız da yeterli olur. bolca silindir, bolca devir bolca hacim, dohc vs. 1 haftada zam yapıp ondan sonra kullanıcıdan yana ekonomik sebep yazmışlar
motorsiklet işi de horozdan kurban olurmu muhabbetine döndü. heryerimiz cehalet her yerimiz insanları salak yerine koymaca
AYNEN amele cok memlekette nasıl olsa satar
-
233 motosiklet satmışlar ve büyüdük diyorlar Bu politikayla avuçlarını yalamaya devam etsinler. Hala 2010 model motorları satamamışlar. İndirim ayağına kitlemeye çalışıyorlar. Fuarda motosikletlerin üzerine bant çekiyorlar. Bayiye gittiğinde borç para istemeye giden adam muamelesi yapıyorlar. Böyle devam edeceklerse 1 tane bile satamadan çekilsinler TR pazarından. 3 kuruşluk çin malı motor satanlar bile sanki lüks alman motosikleti almaya gelmiş adam muamelesi yapıyor, bunlar bi yerlerine takmıyor. Aferim suzii
-
Önceki seneye göre %280 büyüme kaydedip 233 tane motor satmışlar.O zaman bu hesapla önceki sene 50 tane falan motor satmışlar.Ulan Suzi hiç güleceğim yoktu.3-5 tane motor satmışlar , onun için de yüzde hesabı yapıyolar.
-
-
Sinan Er adlı üyeden alıntı
Utanmadan birde rakam veriyorlar.
Motosiklet satıp motosiklet satın alanları adam yerine koymadıkları günlerde çin malları yok satmaya başlayınca devlete baskı yapıp ithal edilen her motosiklet için sabit vergi koyduran bu ................larım işde.
doğru tespit...
250 dolarlık motosiklet türkiyeye vergiler bu .....larımız sayesinde 2000 tl oluyor
-
CBF 150 ve YBR 125 in maliyetleri 300 dolar. Burada CBF yi 5000 e kitliyorlar. Oh maşallah
-
45 beygir mümkün değil denmişte yaklaşık 20 yıl önceki kawa zzr250 paralelel çift silindirli motoruyla kaç beygirdi gençler?
http://www.motorcyclespecs.co.za/mod...x250r%2092.htm
linke bir tıklayın...
-
zzr250
Engine
Liquid cooled, parallel twin cylinder, DOHC,4 valve per cylinder.
inazuma
4-zamanlı, SOHC, Paralel çift silindir, elektronik yakıt enjeksiyonu
bir şeyi atladın ama =)
sohc bana göre eskide kalan bir teknoloji.. ve artıları eksileri mevcut..
-
Ondan 100gb de çıkar. Paradan , ekonomiden ve emisyonlardan bahset önce. Sonra adam sana 100 üzeri çıkarmazsa konuş.
Fakat gereklimi 250 cc de hiçbir gereği yok. 10 lt yakan 100 bg 250 cc ye bineceğime , 6 lt yakan 70 bg 600 cc tercih ederim.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
acayüp adlı üyeden alıntı
Ondan 100gb de çıkar. Paradan , ekonomiden ve emisyonlardan bahset önce. Sonra adam sana 100 üzeri çıkarmazsa konuş.
Fakat gereklimi 250 cc de hiçbir gereği yok. 10 lt yakan 100 bg 250 cc ye bineceğime , 6 lt yakan 70 bg 600 cc tercih ederim.
Şimdi bu motoru alıp kurcalayıp birşeyleri çıkartıp 45 beygire ulaşılabilirmi diyorsun ?
Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler