Yeni başlayanlara trafik dersleri / Menderes Özel
Reklamlar
-
Admin
Trafikte doğru bildiğiniz her şey yanlış! İstanbul’un kendine özgü trafik kuralları için sizi aşağıya alalım
Daha önce çok yazdım; motosiklet, algı, duyular ve refleksleri güçlendirir. Sonuçta en ufak bir kazada bile en azından canınızın incinebileceği bir araçla yol alıyorsunuz. Hayati güdüleriniz sizi, trafik dersini iyi çalışmaya sevk eder. 10 yıla yaklaşan motosiklet tecrübem sonucu öğrendiklerimi sıralıyorum:
* Motosikletliyseniz, istediğiniz gibi ters yola girip, önünüzde trafik varsa yolunuza kaldırımdan devam edebilirsiniz.
* Kask, motosikletçiyi yağmurdan koruyan bir aksesuardır, yağışsız günlerde takmayın, saçlarınız bozulmasın.
* Motosiklet üzerinde 20 litrelik plastik su damacalarından birkaç tanesiyle evlere su servisi yapılabiliyorsa, motosikletle evinizi bile taşıyabilirsiniz.
* Yemek kuryelerinin trafikte dokunulmazlığı vardır ve her türlü kuraldan muaftır.
* Motosiklette ehliyet önemsiz bir ayrıntıdır; üzerinde durmayın.
* Motosikletle en keyifli eylemlerden biri, otoyolda zigzaglar çizerek yol alırken, bir aracın yanında gazı kökleyip, sürücünün ödünü patlatmaktır. Bu eylem, otomobil sürücülerinin motosikletçiler hakkında “Ay ne şakacı” şeklindeki düşüncelerini harekete geçirir.
* İki aracın arasından geçmeye çalışırken, araçların aynalarıyla münasebet sizi sürücülere yakınlaştırır. Şansınızı daha fazla zorlayın, belki hatıra bir aynanız olur.
* Dört tekerlekli araç kullanıyorsanız, kırmızı ışığın ilk birkaç saniyesinde de ışıktan muaf olduğunuzu aklınızdan çıkarmayın. Kırmızıda geçip, kavşakta takılıp kalmak gibisi yoktur. Yeşilin yandığı taraftan gelen araçların yolunu kesmek çok sportif bir harekettir, rahat olun...
* Trafikte esas, önündeki aracı bir düzen içinde takip etmek değil, onu geçmektir. Böylece rekabet güdünüzü dinç tutarsınız.
* Direksiyon başında cep telefonuyla konuşmak serbesttir. Sakın kasmayın kendinizi. SMS de serbest, yalnız karakter sayısına dikkat; çift SMS yazmasın.
* Kadınsanız direksiyon başında, bir gözünüz aynada, bir eliniz direksiyonda rujunuzu tazeleyebilirsiniz; güzellik her şeydir.
* Aracınızı istediğiniz şekilde park edebilirsiniz. Yer yoksa üzülmeyin, neden ikinci bir park sırasının temellerini atmıyorsunuz? Kaldırıma çıkma opsiyonunu da es geçmeyin.
* Dönüşlerde, sollarken, dururken sinyal vermek çok moronik bir harekettir. “Moron, moron” diye sizinle alay etmelerini istemiyorsanız asla ve hiçbir durumda sinyal vermeyin.
Evet arkadaşlar, Türkiye’de trafik maalesef böyle yol alıyor. Herkesin kolayca ehliyet alabildiği bir ortamda, trafik yönetimi, yukarıda bazılarını sıraladığım trafikte genel eğilim olan yanlışların ortadan kalkması için hiçbir somut önlem almıyor. Ve yukarıdaki yol alma yöntemlerinin münferit olduğunu düşünmeyin, tamamına aynı gün içinde birkaç kez tanık olabilirsiniz.
MANYAKLAR ARAMIZDA
Geçen hafta bir gün, mesainin ardından motosikletime atladığım gibi gazeteden eve doğru yola koyuldum. Daha henüz Şişli’ye gelmiştim ki, önümde yol alan araç sinyal vermeden önümde ‘zınk’ diye durdu. Çarpışmadan otomobilin tamponuna parmak kala kurtuldum. Araç sürüsünün yanına gelerek, “Neden dururken sinyal vermiyorsun” dedim ve yoluma devam ettim.
200-300 metre ilerideki ışıklarda, kırmızının yeşile dönmesini beklerken arkamdan gelen ses, kaskımı delip geçti. Arkaya doğru hafif meylettiğimde bir de ne göreyim, “Neden sinyal vermiyorsun?” dediğim adam, küfürler savurarak üzerime doğru koşarak geliyor. Yeşil yandı, gaza asılarak olası olay mahallinden uzaklaştım. Kafamda kask, üzerimde full koruma montla bana zarar vermesi imkansızken kaçmamın nedeni, bu rezilliğin bir an önce son bulması isteğinden başka bir şey değildi. Bu olay trafikte kimseye bulaşılmaması gerektiği gerçeğini bana bir kez daha hatırlattı.
Menderes ÖZEL
mozel@milliyet.com.tr
Motosiklet Günlüğü - Menderes Özel'in Yazıları Milliyet Cadde'de yayımlanır.
Reklamlar
-
motosikleti olabildiğince tek tekerde kullanılın ön tekerin eskimesini önler PRATİK ZEKA
-
3 kilogram civarındaki motosiklet montunu giymemek yakıttan tasarruf sağlar. Zaten bedenimiz ve cüzdanımız denildiğinde önemli olan cüzdandır.
Eline sağlık abi pek güzel yazmışsın. Ne denilebilir ki.
Güvenebileceğimiz tek gözler, kendi gözlerimizdir.
-
önerileriniz varsa, bu konuyu devam ettirmeye hazırım...
menderes özel
-
Motosiklet Eğitmeni
roadbuster adlı üyeden alıntı
önerileriniz varsa, bu konuyu devam ettirmeye hazırım...
menderes özel
Uzun zamandir görüsemiyorduk.
Hayirdir?
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
coq adlı üyeden alıntı
Uzun zamandir görüsemiyorduk.
Hayirdir?
Dostum motosiklet yazmayı bırakıp, gazetedeki diğer işlerime odaklanmıştım. İstanbul traiğinde her gün defalarca tanık olduğum rezaletleri yazasım geldi birden. Sağolsun Erhan da yazıyı siteye aldı. Arada sırada motosiklet yazmayı planlıyorum. Birazdan Milano'ya Eicma'ya doğru yola çıkacağım
-
dönüşlerde yanlaya yanlaya dönmek özellikle tofaşçı apaçilerin imzası o olmazsa kabul görmezler o alemde ayrıca kafasına kaskı vurmak vardı o adama ya neyse...
Make your choice and never look behind you.
Ne mutlu Türk'üm diyene!.. M.Kemal Atatürk
-
Motosiklet Eğitmeni
roadbuster adlı üyeden alıntı
Dostum motosiklet yazmayı bırakıp, gazetedeki diğer işlerime odaklanmıştım. İstanbul traiğinde her gün defalarca tanık olduğum rezaletleri yazasım geldi birden. Sağolsun Erhan da yazıyı siteye aldı. Arada sırada motosiklet yazmayı planlıyorum. Birazdan Milano'ya Eicma'ya doğru yola çıkacağım
Paris'e de bekleriz.
Ayarla islerini gel, bana da kaçmak için firsat çikar.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
O değil de burdaki önerilerin hepsini ciddiye alıp bir anda yapmaya başlıyormuşum.
Önemli olan nereye varacağın değil, yaptığın yolculuktur.
-
siz daha kolay ehliyet alinan memleket gormemissiniz ..
Bu sili Cumhuriyeti denilen Allahin belasi yerde tam iki senedir ehliyetsiz motosiklet ve araba kullaniyorum ( Turkiye cumhutiyetinde aldigim ehliyet burda hicbir ise yaramiyor. )Defalarca trafik denetlemelerine takilmama ragmen hicbir resmi isleme tabi tutulmadim.
Sonra dedim cekirge bir sicrar iki sicrar falan ehliyet alalim dedik.Burda ehliyeti belediyeden veriyorlar butun muracaatlar oraya yapiliyor.ayni zamanda surucu kursuna gitme mecburiyeti de yok..belediyeden bana bir calisma kitabi verdiler oku ogren 1 ay sonra sinava gel dediler .bir muracaata 3 sinav hakki tanimislar.tamam dedik okuduk okuduk ama ogrenemedik sonra vakit geldi gittik sinava.adamlar teknolijinin tum nimetlerinden faydalanmislar sinavlar bilgisayar ortaminda yapiliyor neyse girdik sinava basarisiz olduk.tabi bu arada bilgisayari iyice bir muayeneden gecirdik kopyaya karsi hicbir onlem alinmamis bildigin bilgisayar.
sonra efendime soyliim bu calisma kitabini internette aradik word formatinda ayni belediyenin sitesinden temin edip butun cevaplari kirmizi renkli yaziya donusturup bir flash bellek icerisine pdf ve word formatinda kaydedip ikinci sinava oyle gittik sinav esnasinda flash bellegi bilgisayarin usb girisine takip bilmedigimiz sorulari word programi icindeki arama motoru sayesinde bulup dogru olarak isaretledik sonra isi cakozlamasinlar diye 3 soruyu da bilerek yanlis isaretledik sinavdan bu sekilde yirrtik..sinav sonucunu aninda verip direksiyon sinavini bir sonraki gun yapiyorlar
Direksiyon sinavina gelincede sinav icin hususi bir arac yok sen bulup getireceksin araci ben patronumun arabasi ile gittim..bir mufettis yanina oturuyor saga don sola don dur kalk falan filan diyor 5 dakka tur atiyorsun yani..Motosikletler icinde motora biniyorsun 100 metre duz gidip geri donuyorsun geri donuste bir iki zig zag yapiyorsun bu kadar ..
isin maddi boyutuna gelince yol parasi ogle yemekleri de dahil olmak uzere a2 ve b sinifi ehliyete yaklasik olarak 120 tl civarinda bir para odedim...
Yani uzun lafin kisasi Turkiyede ehliyet almak gercekten zor en az iki maasini ehliyete yatirmak lazim yani cok calismak lazim sinavda cok kolay degil aslinda .ama isi yamultan zaatlar yuzunden memleket kasap dolu o ayri mevzu...
ÇARPIK PABUÇ ÇARPIK AYAĞA UYAR
-
Ehliyet sınav sistemin çarpıklığı kadar , ehliyet kurslarının denetimsizliği de büyük bir sorun.
Özellikle azınlık kabul edilen motosiklet ehliyetini veren kurslar, bu işi otomobil ehliyeti yanında ek kar kapısı olarak görüyor.
Bazı kurslarda motosiklet eğitimi verecek araç bile yok.
"Sınav günü gel" deniyor.
Araç olan kursların çoğu ise kırık dökük skuterler ile eğitim veriyor.
Otomobil ehliyeti için başvurduğunuzda "biz sadece otomatik vitesli arabayı öğretiyoruz , sınavdan geçin yeter" dediklerini düşünün.
A2 "motosiklet sürebilir" ehliyetini alanın , manuel motosikletin m'sinden haberi yok.
Üstelik sadece otomatik-manuel karmaşası olsa yine bir nebze.
Eğitim verilen araç scooter , ve manuel vitesli standart motosiklet ile arasında hem oturuş hem sürüş olarak büyük farklar var.
Bunlar sorun olarak görülüp gerekli adımlar atıldığında , işte o zaman motosiklet kültüründe birşeyler ,yavaş yavaş da olsa , değişmeye başlayacak.
-
yazılanları okuyunca içim karramıyor değil. Ben yeni baslıycam motora eğitimlerim baslıycak yakında. uzun zamandır motorlara havesli biri olarak bi çok iblgi einmeye calıştım bi kaç deneme yaptım ama bu trafikteki manyaklar helede bayansanız beni deli ediyor. kawasaki ninja 250 ile baslıycam. ne diyim Allah yardımcımız olsun . Ölmek yok dönmekte yok
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)