NX4 Falcon vs gt 250 naked
Reklamlar
-
arkadaşlar yaz sonu gibi motorumu değiştirmeyi planlıyorum.cbr 125 den sonra rahat ve güçlü bir motor arayışına girdim ama kararsızlık...!öğrenci olduğum için benim için en önemli konu yakıtı.şuana kadar cbr 125 e katlanmamın tek sebebi de yakıtı.nx4 falcon hakkında hiç bir fikrim yok daha önce gördüysem de inceleme fırsatım olmadı ama enduro olması dikkatimi çekiyor.forumlarda okuduğum kadarıyla 120 km/sa hız yapıyormuş 400cc bir motor için çok düşük geldi o yüzden biraz tereddüt yarattı.gt 250 ise aradığım özelliklerde olmasa da fiyatının düşüklüğü sayesinde ilgimi çekiyor daha doğrusu başka seçenek bulamadım aradığım katagoride.
Reklamlar
-
Ne aradığınızı yazsanız daha güzel olur. Ama GT 250 gayet güzel motordur. Şehir içi, şehir dışı bütün ihtiyacınızı karşılar.
undefined
-
hocam 2 motoru kıyaslamak amaçlı soruyorum.2 si arasında yakıt farkı,kalite farkı,parça bulunabilirliği ve fiyatları,2.el piyasası,performansı vb..
-
falcon mu 120 hız yapıyormuş o işte büyük yanlışlık var
benim küçüçük scooterım o hızı görüyor
-
Konuya aradan kaynamak gibi olacak lakin benim de NX4 ile ilgili daha net kullanıcı görüşlerine ihtiyacım var. Samimi bir kullanıcı bize bilgi verirse sevinirim, kronik sorunlar veya dezavantajlar gibi.
Falcon'u daha önce kullandım. 400cc bir enduro, açıkçası çok da güzel bir sınıf, gücü yerli yerinde. 120 km/s bence gayet yeterli bir hız. Eni nihayetinde bu motosiklet bir enduro, yani ihtiyacınız olanı size kalkışlarda veya hızlanmalarda verecektir, buna müsait torku vardır. Fakat eğer yüksek hızlarda seyahat etmek istiyorsanız pek uygun olmayacaktır. Kaldı ki Falcon 120'den daha yüksek hızlara ulaşabiliyor, 140 yapabileceğini düşünüyorum lakin bu hızda uzun süreli seyahatlar pek mümkün olmayacaktır.
Dediğim gibi, eğer bir NX4 kullanıcısı görüşlerini paylaşırsa sevinirim.
-
undefined
-
eren gerçekten çok zekice ve çok yararlı bir bilgi verdin.teşekkür eder bilgin yoksa yazmamanı rica ederim.
-
eren1903 adlı üyeden alıntı
eren bir dakikayla benden erken davrandın. nx4 başlığında rahat bir şekilde 140a çıktığı söyleniyor, hemde ilk mesajda. yine ikinci sayfada 100km de 4lt yaktığı söyleniyor. Ama nx4 ün en avantajlı yanı uzun motor ömrü diyenler duymuştum.( mışlı muşlu cümleleri sevmeyen ben bile, ikisini de kullanmadığım ama gördüğüm için aslını bilmiyorum) gt250 de halen satılan bir motosiklet. kendi başlığında aktif kullanıcılar var e ilgili konu başlıkları da bu gibi sorular için var. Size tercihte kolay gelsin..
-
nx4 falconun pdf formatında 10000 km testi vardı istersen linkini bulup atabilirim arkadaşım ? 6000 devirde son viteste 110 km/h yapıyor ve 130 un üzerine çıktığını hatta birkeresinde zorlayarak 150 km/h yaptığını yazmışlardı aklımda kaldığı kadarı ile
-
mstfkrfk adlı üyeden alıntı
eren gerçekten çok zekice ve çok yararlı bir bilgi verdin.teşekkür eder bilgin yoksa yazmamanı rica ederim.
Ben iki konunun başlığını verdim. Orada kullananlar vardır diye, belki senin sorduğun soruları cevaplamışlardır diye. Yardım etmeye çalışıyordum. Bundan sonra hiç bir konuya yazmayacağım, forum geriye doğru gidiyor. Hayırlısı bakalım.
undefined
-
s.e.c adlı üyeden alıntı
nx4 falconun pdf formatında 10000 km testi vardı istersen linkini bulup atabilirim arkadaşım ? 6000 devirde son viteste 110 km/h yapıyor ve 130 un üzerine çıktığını hatta birkeresinde zorlayarak 150 km/h yaptığını yazmışlardı aklımda kaldığı kadarı ile
son hız takıntısı olan bir insan değilim ama uzun yolda bizim 125 liklerde 120 de rahat seyrediyor.cbr la performansı hızlanması filan çok farklıdır ama uzun yol için biraz düşük geldi.
eren küçük çocuk gibi küsüp darılmaya gerek yok.kimseye tavır alıp bi daha yazmayacağım demen hoş değil,ama bana dalga geçiyorsun gibi geldi.o yüzden öyle tepki verdim.yoksa ben de girdim kullanıcı yorumlarına baktım ama burada ki karşılaştırma amacım sizin de fikirlerinizi almak.2si arasında kalsanız neden hangisini seçersiniz olay bu yani.
-
ikisi arasında nasıl bir bağ kurdun anlamadım?
bu arada nx4 den bahsedemem hiç görmedim bilmiyorum
ama gt250 naked güzel motordur 29 beygir tek kişi isen sana yeter de artar bile
öne güzel bir sperlik takarsan 160 km hızı görürsün
90 km sabit hızla şehirlerarası rodaja göre 100 km de 3.5 ile 5 litre arası yakıt yakar
süspansiyonları çok rahattır uzun yolda kesinlikle seni yormaz (tabi daha önce 600 lük kullanmadıysan)
basittir parçası çoktur hondaya kıyasladığın zaman yarı yarıya yedek parça alırsın
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
-
mstfkrfk adlı üyeden alıntı
son hız takıntısı olan bir insan değilim ama uzun yolda bizim 125 liklerde 120 de rahat seyrediyor.cbr la performansı hızlanması filan çok farklıdır ama uzun yol için biraz düşük geldi.
eren küçük çocuk gibi küsüp darılmaya gerek yok.kimseye tavır alıp bi daha yazmayacağım demen hoş değil,ama bana dalga geçiyorsun gibi geldi.o yüzden öyle tepki verdim.yoksa ben de girdim kullanıcı yorumlarına baktım ama burada ki karşılaştırma amacım sizin de fikirlerinizi almak.2si arasında kalsanız neden hangisini seçersiniz olay bu yani.
Sadece bu konu yüzünden değil. Ama sizinde üslubunuz çok yanlış hocam, düzeltmenizi tavsiye ederim.
undefined
-
Gt250 Veya GT250R ı kullanmadım.
Ama 100 kmlik bir Falcon tecrübem oldu. Bir tanıdığımın motorunu datçadan marmarise getirdim ( 70 km)
Sonra da 30 40 km kadar şehir içinde kullandım.
Yorumum ise şu şekilde.
Şehiriçinde çok atik. 1. viteste biraz sert kalkarsanız tekere geliyor direk zaten tork gayet yerinde. Şehiriçinde kaldırım falan anlamıyor heryere çıkıp inebiliyorsunuz bana göre bu büyük bir artı. Yakıtın çok fazla olmadığını zannediyorum güzel ayarlı bir falcon 4 lt den fazla yakmaz bence.
Şehirdışı yollarında gayet yeterli. Ben 130 a sabitleyip geldim hızı. bir ara 145 e kadar çıktım. frenaj viraj kabiliyeti falan bana sorarsanız gayet başarılı kaldı ki bindiğim motorun lastikleri bitikti. Buna rağmen güven verdi.
Frenler gayet başarılıydı. Sanırım bu motor offroad a çıkabilicek kadar torklu ve hafif.
Bana sorarsanız Falcon derim. Sonuçta honda olması da var işin içinde.
Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.
-
Moderatör
mstfkrfk adlı üyeden alıntı
eren gerçekten çok zekice ve çok yararlı bir bilgi verdin.teşekkür eder bilgin yoksa yazmamanı rica ederim.
Konuna cevap yazabilme kriterlerini de yazsaydın keşke. Adam sana her iki motosikletin konu başlıklarının linkini vermiş, sen yazmamanı rica ederim diye karşılık vermişsin. Bende kendi deneyimlerimi yazmak için link falan veririm, beni de yazmaktan men edersin falan, susmak en güzeli.!
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
otopsici adlı üyeden alıntı
ikisi arasında nasıl bir bağ kurdun anlamadım?
bu arada nx4 den bahsedemem hiç görmedim bilmiyorum
ama gt250 naked güzel motordur 29 beygir tek kişi isen sana yeter de artar bile
öne güzel bir sperlik takarsan 160 km hızı görürsün
90 km sabit hızla şehirlerarası rodaja göre 100 km de 3.5 ile 5 litre arası yakıt yakar
süspansiyonları çok rahattır uzun yolda kesinlikle seni yormaz (tabi daha önce 600 lük kullanmadıysan)
basittir parçası çoktur hondaya kıyasladığın zaman yarı yarıya yedek parça alırsın
hocam 2 si arasında bağlantı kurmadan çok arasında kaldım.bu fiyat aralığında alınabilecek düşük cc de motor olmamasından dolayı.kullanmak istediğim motor naked veya enduro ,bu sebeplere kıyaslıyorum.daha önce 600lük kullanmadım max. 250cc kullandım o da 5-6 ay.motoru dağa taşa çıkmak için kullanmayacağım off road için çinli crossum var parçalayana kadar kullanmaya devam edeceğim.motor şehir içinde arada 150-300 km şehirler arası yola çıkacağım,bu amaçla daha uygun motosiklet bulamadım.
-
mstfkrfk adlı üyeden alıntı
hocam 2 si arasında bağlantı kurmadan çok arasında kaldım.bu fiyat aralığında alınabilecek düşük cc de motor olmamasından dolayı.kullanmak istediğim motor naked veya enduro ,bu sebeplere kıyaslıyorum.daha önce 600lük kullanmadım max. 250cc kullandım o da 5-6 ay.motoru dağa taşa çıkmak için kullanmayacağım off road için çinli crossum var parçalayana kadar kullanmaya devam edeceğim.motor şehir içinde arada 150-300 km şehirler arası yola çıkacağım,bu amaçla daha uygun motosiklet bulamadım.
kardeşim enduro yapmayacaksan eğer ve uzun yol yapacağım diyorsan her zaman gt250 öneririm
yok ben hoplayıp zıplamayı seviyorum diyorsan nx400 senin işini görür diye düşünüyorum
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
-
Lucas adlı üyeden alıntı
Konuna cevap yazabilme kriterlerini de yazsaydın keşke. Adam sana her iki motosikletin konu başlıklarının linkini vermiş, sen yazmamanı rica ederim diye karşılık vermişsin. Bende kendi deneyimlerimi yazmak için link falan veririm, beni de yazmaktan men edersin falan, susmak en güzeli.!
yahu forum linklerine bakmadan böyle bir şeyi neden sorayım.ilk önce 2 konuya da baktım ve bu başlığı açma ihtiyacı duydum.ilk başta da forumlardan elde ettiğim bilgiyle diye bir cümle kurmuştum demek ki neymiş ben konu başlıklarına girmeyi ve okumayı biliyormuşum ve yapmışım.soru soran birini google a yönlendirmek gibi bi şey bu.
-
Doğru Seçim mi?
Bu sorunun cevabını hala verebilmiş değilim. Zira tercihim sonrası iki arada bir derede çok gidip geldim. İlk motorumda yaşadığım sorunlar sonucunda sıfır km enduro saplantısı ile başlayan araştırmamda o zaman için mantıklı gelen seçimdi. 0 km motosiklette 9-10 milyar sınırında alınabilecek model 3-4 tane enduro var, bunlar da Kawasaki KLE500-KLR650, Suzuki DR650 ve Honda NX4 idi. Her biri bir başka güzel olan mevcut seçenekler içinde Kawasaki’leri ülkemiz şartlarındaki ikinci el kaybı ve firma güvensizliği nedeniyle elemiştim. DR650 daha bir safkandı, ama içim ısınmamıştı. Honda XL200 de güzel olmasına rağmen üzerine oturduğumda altımda kayboluvermişti. NX4 ise her şeyden biraz içeriyordu. Aklımda
kalan “Honda iyidir ve 2. elde üzülmezsin” fikirleriyle motorumu seçtim. İçlerindeki en güçsüz motoru seçmem hala düşündürse de rakiplerinden daha az olan fiyatının farkıyla daha çok gezebilecektim.
Aşık Olmak NE Güzel
Bunu her motosiklet sürücüsünün yaşamasını isterim. Kasadan az sonra çıkacak olan pırıl pırıl görüntü, montaj esnasında sanki yeni doğmuş bir bebek gibi. Tutmayan frenleri ve kibarca yapılan gaz açmalar ile aşkımız başladı, çekingen ama içi kıpır kıpır yeni iki sevgili gibi…
Motor
NX4’ün teknik özellikleri her yerde olduğundan ayrıntıyı yazmıyorum. Maximum torku 6000rpm de veriyor ve bu da size 5. viteste 110 km/s olarak geri dönüyor. Azami gücü 6500 rpm de veriyor ve redline 8000 rpm’de giriyor. Bugüne kadar akselerasyon ile ilgili bir merakım olmadı. O yüzden size şu kadar saniye diyemeyeceğim. Benim motorum her yol koşulunda 120km’ye ulaşıyor.130km hızdan sonra çok nazlı bir hal alıyor. Fabrika verisi aksesuarlı olarak max.130km’yi öngörüyor. Hiçbir anlamı olmamakla birlikte genel kullanım tarzım dışında ve meraktan sınırını öğrenmek için top speed olarak birkaç kez 150km’yi gördüm ki bu hıza bol gaz yedirerek ulaştım. Hem sürüşün güvenliği, hem de motorun
salığı açısından bu hız NX4 için fazla. Aşkın ızdırabına hiç gerek yok değil mi?
Motoru daha güçlü olabilirdi. NX4’de kuru karter tipi yağlama sistemi kullanılmış. Motor seviyesinin üstünde yer alan yağ haznesi plastik bir ızgara ile makyajlanarak radyatör görüntüsü verilmiş. Görüntü yerine daha işlevsel bir çözüm olabilirdi. Genel olarak uzun yolda 80-100km/s aralığında gittiğimden bu aralıkta vibrasyon sorunu yaflamadım. Fakat limitlere yaklafltıkça rahatsızlık kendini hissediyor. Kafa karenajının da küçük olması sebebiyle rüzgarla güreşmektense paşa paşa gitmeyi tercih ettim.
Yakıt Sarfiyatı
Bu güne kadar üşenmeden tüm sarfiyatı kaydettim. Ve minimum 3.57-maksimum 5.37lt/100km sonuçlarını elde ettim.Tüm değerlerin aritmetik ortalamasını almak şimdi zor geldi ama ortalama 4.5 diyebilirim. Katalogta yakıt deposu 15.3lt olarak belirtilmiş. Kısaca 1 dolu depo kurşunsuz benzin ile 330-350km arası yol katedebiliyorum.
Boyutlar
Ne büyük ne de küçük. Endamı fena değil, XL200’ün hallicesi. Daha biner binmez ilk hoşuma giden, ayaklarım peglerdeyken dizlerimin deponun
üst sınırına gelmemesiydi. Sele yüksekliği 850mm, yerden yüksekliği ise 245mm. Denemiş olduğum motorlardan-Transalp ve F650-daha yüksek bir motor.
Falcon almayı düşünen bir kaç kişi bana motosikletin yüksek oluğundan dolayı memnuniyetsizliğini ifade etmişti. Ben 1.78 olan boyum ile bir sorun yaşamadım. Kütahya Festivali’nde kullanma şansı bulduğum BMW F650 Dakar, NX4’ten daha yüksek bir motor olmasına rağmen sorun yaşamamış ve hemen kendimi daga bayıra atmıştım. Sanırım trafikte oynadığım ‘’ayaklarımı yere koymama oyunu’’nun faydasını da gördüm. Motorun kuru ağırlığı 151kg. Hafifliği sayesinde trafikte ve toprakta motorum beni değil ben onu kullandım. Motor üzerinde ciğer gibi asılı sürücüler gördüğümde hafifliğin önemi düşündürücü bir nokta…
Aksesuar
Bu model için Honda tarafından tavsiye edilen bir aksesuar yok. Yani para harcamanıza gerek kalmayacak. Hala ısrarcı bir tutum içerisindeyseniz 30-40 milyona koruma demiri bulabilirsiniz. Ben yarardan ziyade zarar verebileceğini düşündüğümden taktırmadım. Ayrıca gene Özen Motor topcase için bir de bağlantı parçası yaptırmış. Topcase bana kaba geldiğinden bu işe de girmedim. Bununla birlikte cam taktıran ve özel olarak yan çanta için taşıma demiri yaptıran NX4 kullanıcısı biliyorum. Eşya işini 30lt’lik bir sırt çantasını sıkıca sabitleyerek ve diğer zerzevatı üzerine tıkıştırarak kamplı gezilerde işimi hallettim şimdiye kadar. Ciddi olarak abarttığım da oldu. Bir seferinde 30lt’lik ve 6-7lt’lik sırt çantası, uyku tulumu, çadır, mat, hamak!, olta. Yükleme biraz zaman asla da, lastikli kancalar yerine tekstil kayışlarla daha kısa ve rahat oluyor.
Şehir İçinde
2 yıldır otomobil yerine motosikleti tercih ederek işe giden biri olarak diyebilirim ki hafifliği sayesinde şehir içinde çok kullanışlı. Yüksekliği ve süspansiyon özelliği sayesinde kaldırımlar sesini çıkaramıyor.
Uzun Yolda
Yaptığım kilometrenin büyük kısmı uzun yolda.Diyebilirim ki coşmamak şartıyla uzun yol çekilmez değil. Kullanmış olduğum 80-100km/s aralığında yeterli torkuyla keyifli yolculuklar yaptım. 400cc’lik bu modelde gaza gelip uzayarak motoru üzmenin/yemenin manası yok gibime geliyor. Uçulacak motor değil vesselam.
Bozuk Yollarda
Motorumu en çok buralarda seviyorum. Asfaltta saatlerce gidip güzellikleri sonunda gizleyen bozuk yollar NX4 ile çok kolay. Süspansiyonları vurmuyor ve yere sağlam basarak kuyruk sallayabiliyor. Off-road’da öyle çok ağır parkurlara pek girmedim ama 151kg’lık ağırlığı ve MT60’lar beni hiç yüz üstü bırakmadı. Bir keresinde çamur deryası Hezarfen Motocross pistinde ön tekerleğim çamurdan kitlenene kadar rahatlıkla gitmiştim. Uçan Manga ile yaptığımız gezilerde zorlanmadım.
***Bu kadar yazıdan sonra şunu eklemeliyim ki, beklentileri iyi tespit etmek gerekli, aslında motosikletlerin her biri birbirinden güzel. Daha da güzeli, yeni yerlerle ve güzel insanlarla buluşturması değil mi?
Özel Not
Eşya taşıması ve yükleme ile ilgili olarak kimsenin yazmadığı-söylemediği bir olay geldi başıma. Yüklediğim eşyanın sınırı selenin artçı için olan kısmını aşıp da bana yaklaştıkça gezinin konforu çok ciddi oranda düşüyordu. Zira selede aynı yerde oturmaktan sıkıldığınızda veya bir uyuşma halinde popoyu gezdirecek yer kalmıyordu.
Kontroller
Bu noktada eksik olan, selektör için işaret parmağı yardımıyla kontrol edilen düğme bu modelde yok.
Ana Aksamlar
Gidon uçlarında vibrasyonu engelleyen ağırlıklar ve el koruma yok. Orta sehpa yok. Motosiklet ağır değil ama orta sehpa olsaydı zincir yağlarken kriko kullanmaya ya da motoru yan sehpa üzerinde kaldıracak bir kişiye gereksinim kalmazdı. Lastikler Pirelli MT60 ve performansta hiçbir olumsuzluk yaşamadım. İlk başlarda tıkırtılı bir yolculuk yapıyordum, fakat uzun süredir o sesi duymuyorum.
Servis ve Bakım
Periyodik bakımları dışında servise gitmemi gerektirecek bir durum ile karşılaşmadım ve problem yaşamadım. İlk bakımı olan 1000 bakımı haricinde 3000km’de bir servis istiyor. Yağ filtresi 10YTL, Mobil 10-40 yağ serviste 15YTL (şuanda Carrefour’de 9,6YTL’ye bulabilirsiniz). 2lt yağ ve yağ filtresi değişimi ile standart bakım prosedürü karşılığında en fazla 80YTL ödedim. Son olarak gittiğim 2 periyodik bakımda da yetkili serviste bakımlarımı yağ ve filtre parasına yapma imkânı buldum. İşçilik benden. Seviyorum bu işlerle uğraşmayı, pek tabi ki bu imkânı sağlayan Ali Usta’nın hakkını yiyemem. Bakım aralığının 3000km olması olumsuz bir özellik.
Karşılaştırma
Bu motosikleti kıyaslayabilecek kadar kullandığım tek model,aslında kıyaslanmaması gereken, ilk motorum olan MZ251. NX4’ün MZ ile pek çok farkı var. Kesinlikle daha çevreci, sessiz, konforlu… Çok saçma bulduğum ‘kurye motoru’ denilen ve hor görülen MZ ile yaşadıklarım İLK olması nedeniyle bambaşka. En azından ilk motorum sayesinde tamir konusunda çözümler üretecek hale gelmiştim. Ve aklımda kaldığı kadarıyla, istisnalar hariç yollarda en sıcak selamlaşmaları MZ kullanıcılarından görmüştüm. İlginç! Ha bir de bu iki motorun sarfiyatı neredeyse aynı ve MZ her şeyiyle çok ama çok daha ucuz.
Son Olarak
Bence daha çok şehir içinde kullanılan arazi taşıtları gibi. Honda NX-Dominatör serisinin kalitesinden uzak. 0 km de uygun fiyatlı ve aynı bütçedeki 5-6 yaşındaki ikinci el motorlara alternatif, dertsiz tasasız binilebilecek, yeni kullanıcılara bir çok kişi tarafından tavsiye edilen bir model. ''400cc 29 bg ama nx4 falconda her şeyden biraz var.''
-
çok teşekkür ederim semih.sanırım alıntı yaptın ama yine de baya bir fikir sahibi oldum.daha zamanım çok araştırmaya devam edeceğim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)