Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Cross'a yeni başlıyorum.. Engin fikirlerinizden yararlanmak istiyorm.

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Şubat 2012
    cümleten s.a
    Öncelikle ismim Kadir Ünal. Yaşım 20 Adanalıym.
    şimdiye kadar street jump dalında bisiklet sürüyordum. Birkaç nedenden dolayı bisikleti bıraktım ve cross almaya karar verdim.. Fakat ne marka alacağımı bilmiyorm.
    Ilk olarak bütçe sıkıntılı değil. Ve aşırı rampaya fln vurmayacağm.. Zaten belli bir süre alışmam gerekiyor ilerleyen zamanlarda Belki arada rampaya da vurabilirm ama son derece az.
    2. Olarak şekil çok önemli benim için.
    3. Olarak gidişi ve sesi önemli..
    Ve 4. Crossumda ruhsat ve plaka da olacak sadece arazide değil gezme amaçlıda kullancam yani yeri gelecek şehirler arası gezMeyi düşünüyorm..
    Bu alacağım biraz da olsa ısınma amaçlı, öğrenme amaçlı olacak. Ilerleyen zamanlarda 2010 2011 Ktm 250 sx düşünüyorm.
    Ama şuan başlamak için biraz daha aşşa seviye düşünüyorm.Bunlar:
    1)honda crf 250 r olur x olur normali olur.
    2)yamaha yz 125
    3)yamaha dtr 125
    4)kanuni 250 cross
    bu motorlarda ya da başka motorlarda tavsiyeleriniz nelerdir?
    Birkaç yerde bunlar için spesifik fln dediklerini duydum. Benim için yeri geldiği zaman uzun yolda yapacak bi motor lazım.. Belli km sonunda tamirciye gidecek motor değil.

    Tavsiyelerinizi bekliyorm. Şimdiden çok teşekkür ederm.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ReiZzZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2011
    Şehir
    HATAY
    aleykümselam kanuniyi bence ele bütçe sıkıntın yoksa bence yamaha wr 125 x fiyatı 8400 güzel bir seçim olur
    ya da wr 125 r fiyatı 7500

  3. #3
    hattsaffa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2011
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    YAMAHA XT 600E (2000)
    kanuni 250 cross için sanayiden çıkmıyo çok titreşim var (ki cross olup titremeyen bi şey varsa alnından öperim)diyolar.(binmedim görmedim, söyleyenlerin yalancısıyım)
    grenajı kolay bulunan bi şey lazım sana zira street jump'tan sonra hareket dener mutlaka bi iki ufak düşersin. ondan çin' hiç düşünme japon iyi. crf'ler off road oluyomuş diye duydum,(bu da plaka alamazsın demek) ama arazi performansı delidir.. (avrupa şampiyonu da crf kullanıyo mesela) son olarak da benim tavsiyem kawasaki KLX 250 ya da 300 500 ne uyarsa.. bence dizayn süper (ama her gördüğüm klx yeşil :( )

  4. #4

    Üyelik
    27 Şubat 2012
    Alıntı ReiZzZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aleykümselam ne kadar bütçen var ?
    9 a kadar olabilir. Yani Max crf 250 olabilir. En ıyi ktm biliyorm ama biraz daha aşşadan başlamak istiyorm. sahibinden.com da 9 civarında yz 125 de var ama crf daha çok var o fiyatlarda.
    Birde bisiklette de olduğu gibi tekteker taraftarıym yani o tür şeylere de gelmeli stoppie fln.
    burda bi arkadaşta crf 250 vardı. Rampaya da vuruyordu Wheelie stoppie flnda yapıyordu ama sürekli tamire gidiyordu.

  5. #5
    mstfkrfk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2011
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    Cbf 600 SA & zongshen zs 200
    hoş geldin kadir.facebookta çukurova enduro klübü grubu var üye olursan her türlü yardımcı olurlar.her hafta kendi yaptıkları parkura gidyorlar.ktmlerde var çinlilerde.motorunu satanlarda var gider bakarsın.http://www.facebook.com/groups/228308487220583/ kendini oraya da tanıt motor aradığını söyle ne alman gerektiği hakkında da bilgi verirler.

  6. #6
    ReiZzZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2011
    Şehir
    HATAY
    Alıntı qdrunl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    9 a kadar olabilir. Yani Max crf 250 olabilir. En ıyi ktm biliyorm ama biraz daha aşşadan başlamak istiyorm. sahibinden.com da 9 civarında yz 125 de var ama crf daha çok var o fiyatlarda.
    Birde bisiklette de olduğu gibi tekteker taraftarıym yani o tür şeylere de gelmeli stoppie fln.
    burda bi arkadaşta crf 250 vardı. Rampaya da vuruyordu Wheelie stoppie flnda yapıyordu ama sürekli tamire gidiyordu.
    yukarıda yazdığım motorlar yeni başlangıç için fiyat ve güç yönünden ideal ama seçim sizin tabi

  7. #7

    Üyelik
    27 Şubat 2012
    Alıntı hattsaffa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kanuni 250 cross için sanayiden çıkmıyo çok titreşim var (ki cross olup titremeyen bi şey varsa alnından öperim)diyolar.(binmedim görmedim, söyleyenlerin yalancısıyım)
    grenajı kolay bulunan bi şey lazım sana zira street jump'tan sonra hareket dener mutlaka bi iki ufak düşersin. ondan çin' hiç düşünme japon iyi. crf'ler off road oluyomuş diye duydum,(bu da plaka alamazsın demek) ama arazi performansı delidir.. (avrupa şampiyonu da crf kullanıyo mesela) son olarak da benim tavsiyem kawasaki KLX 250 ya da 300 500 ne uyarsa.. bence dizayn süper (ama her gördüğüm klx yeşil :( )
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kawasaki-kawasaki-klx250-51917466/detay/ farkl renk fiyatı da aşşa yukarı crf kadar plakalık var ve en önemlisi sıfır. Peki parça sıkıntısı nasıl hareket için uygun mu? Uzun yola gelir mi? teşekkürler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:03 ----------

    Alıntı ReiZzZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aleykümselam kanuniyi bence ele bütçe sıkıntın yoksa bence yamaha wr 125 x fiyatı 8400 güzel bir seçim olur
    ya da wr 125 r fiyatı 7500
    orijinali pek çekici değil ama birkaç değişiklikten sonra bu şekil güzel durmuş bence olabilir wr 125

    http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery%20%20A/Yamaha%20WR125.jpg

  8. #8
    mstfkrfk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2011
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    Cbf 600 SA & zongshen zs 200
    araziye çıkacaksan 125cc çok düşük en az 200-250 cc almalısın.yoksa motor çekmez bir yere tırmanamazsın.benim 200 cc motor ön dişliyi 14 yaptım 3 viteste motor zorlanmadan kalkacak kadar torku var ama bazen biraz daha çekiş istiyorum.125 yetersiz gelir.alışana kadar çinli minli bir şeyler al parçalayarak kullanırsın sonra ktm alırsın.gidip şimdiden 7bin lira para verme yine senin bileceğin iş ama çinllerin cross motorları diğer tipler gibi değil gayet sağlam,kırılıp dökülmüyorlar.

  9. #9

    Üyelik
    27 Şubat 2012
    http://m.youtube.com/watch?gl=US&hl=...&v=8gu7AWOm3b8

    bu video da yamaha dt. Adamlar sol tarafa bir tane ayna takmış. Plakaları var demek ki trafiğe çıkabiliyorlar ama başka ülke. Türkiye de böyle yapsak ruhsat alabilir miyiz? Sinyal lambaları fln. Motor 2 zamanlı olduğumdan sesi çok güzel. Alırsam bende bu video da ki gibi düşünüyorm. Yoksa kawasaki klx 250 de olabilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:35 ----------

    Alıntı mstfkrfk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    araziye çıkacaksan 125cc çok düşük en az 200-250 cc almalısın.yoksa motor çekmez bir yere tırmanamazsın.benim 200 cc motor ön dişliyi 14 yaptım 3 viteste motor zorlanmadan kalkacak kadar torku var ama bazen biraz daha çekiş istiyorum.125 yetersiz gelir.alışana kadar çinli minli bir şeyler al parçalayarak kullanırsın sonra ktm alırsın.gidip şimdiden 7bin lira para verme yine senin bileceğin iş ama çinllerin cross motorları diğer tipler gibi değil gayet sağlam,kırılıp dökülmüyorlar.
    yani kanuni 250 gibi ucuz bi motorla öğrenip daha sonra kaliteli bi motor almak.. Yz 125 ve crf görüntüleri çok güzel ama işte ruhsat.

  10. #10
    35emre35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    crf250 L
    Alıntı qdrunl adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    orijinali pek çekici değil ama birkaç değişiklikten sonra bu şekil güzel durmuş bence olabilir wr 125

    http://www.motorcyclespecs.co.za/Gal...ha%20WR125.jpg

    bu yamaha değil, husqvarna wr125 2zamanlıdır.


    wr125r bu

    mstfkrfk gibi, nacizane önerim çevrendeki cross motor kullanıcılarına ulaşman. imkanın varsa tabikide çinli alma, yabancı menşeili(japon, italyan, isveç vs.) markalarını tercih et. ama şunuda gözden çıkarma, ister acemi ol ister usta, bu motorlar ile düşüp kalkacaksın orası burası yamulacak, çizilecek, kırılacak; bu masraflarında altından kalkabilecekmisin.
    ayrıca 200-250cc lik çinlilerle, 125lik su soğutmalı yabancı markaları karşılaştırmak doğru olmaz. yani örneği verilen yamahanın wr125r modelinin beygir gücü ile 200cc lik hava soğutmalı çinlinin beygir gücü aynıdır.

  11. #11
    mstfkrfk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2011
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    Cbf 600 SA & zongshen zs 200
    hocam 2 zamanlı sesi tabii ki güzel hatta bende bir ara dt lere sarmıştım.sonra almamam gerektiğini anladım.çünkü 10-15 yıllık motor ve 2 zamanlıların ömrü daha da az oluyor.şuan çok bilgisizce araştırıp öğrenmeye çalışıyorsun.dt ler special motor değil zaten plakaları var.ama plakası olmayan off-road bir motora maalesef plaka çıkarma gibi bir şansımız yok.bir çok arkadaş araştırdı ama sinyalde taksan farda taksan olmuyor.bunun dışında piyasada dual-sport 250 cc sınıfında klx den başka bir seçenek yok.klx de bence fiyatı çok yüksek klx alana kadar 2008 ktm alırım diye düşünürüm.ayrıca sen cross motor arıyorsun bu sebeple parça fiyatlarını iyi tartman gerekir.(20 yaşındasın ne kadar gelirin olabilir ki diye bakıyorum)acemi olarak motora başlayacaksın off-road ekipmanları alman gerekiyor ki gerçekten pahalılar bunları da hesabına koymayı ihmal etme.hem araziye çıkacağın hemde ilk motorun olduğu için motor çok yan yatacaktır belki debriyaj kolu kırılacak veya fren maneti,vites pedalı.bunlarla ilgili kendini geliştirmelisin.nacizane düşüncelerim,saygılar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:45 ----------

    wr 125
    Azami Güç 9,000 dev/dk. 11 kW (15 BG)
    Azami Tork 8.000 dev/dk. 12.2 Nm (1.24 kg-m)
    zs 200
    azami güç 7500 dev/dk 10.6 kW
    azami tork 6500 dev/dk 13.5 Nm

    biri yamaha biri çinli.ama cross motorda her zaman düşük devirlerde yüksek tork üretebilmesi istenir.bu yüzden 125 likle 200 lüğü bir tutmayalım.

  12. #12

    Üyelik
    27 Şubat 2012
    bilgiler için çok teşekkür ederm. Ucuz yollu bi çinle öğrenip ktm e geçmekte olabilir. Aslında benim ıstediğim şuanda bizim buralar mondialci çelikcilerden geçilmiyor. Ben genelde düz yolda kullancam ama işte yeri gelecek kaldırımlardan atlama yeri gelecek tek teker çok sık olmasa da Bazen araziye gidebilirm. Ama tabi düz yolda da düşsem Fren kolu olsun grenaj olsun zarar görebilir. Masrafınında altından kalkarm ama öğrenirken de öyle güzel motorları ziyan etmekte yazık yani öyle değil mi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:54 ----------

    husqwarna wr 125 türkiye de var mı peki? O da tip olarak ıstediğim gibi ve plaka.

  13. #13
    35emre35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    crf250 L
    eğer sorduğun motor SS olsa idi çinin haricinde japon markaları söylenecekti, fakat bilgi almak istediğin motor cross motorlar olunca işin rengi değişiyor. çünkü cross apayrı bir derya demektir, japon markalarının haricinde neredeyse her ülkenin kendine ait birer cross markası vardır(husaberg, husqvarna, gasgas, ktm vs. vs.).
    oyüzden kendi şehir veya yakın çevrendeki gruplara, kişilere, abilerine ulaşman en doğru olanı.

  14. #14

    Üyelik
    27 Şubat 2012
    Alıntı 35emre35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eğer sorduğun motor SS olsa idi çinin haricinde japon markaları söylenecekti, fakat bilgi almak istediğin motor cross motorlar olunca işin rengi değişiyor. çünkü cross apayrı bir derya demektir, japon markalarının haricinde neredeyse her ülkenin kendine ait birer cross markası vardır(husaberg, husqvarna, gasgas, ktm vs. vs.).
    oyüzden kendi şehir veya yakın çevrendeki gruplara, kişilere, abilerine ulaşman en doğru olanı.
    anladım teşekkür ederm. Aslında benim çini örnek vermemin sebebi hem ucuz hemde öğrenmek için düş kalk bişe olmaz.. Onun haricinde kalite herzaman japon markası çinse ucuzluk kalitesizlik demek.

    Birde spesifik olarak crf 250 diyorlardı yz ve dt ise bnm hoşuma giden diğer örnekler o yüzden yazdım.

  15. #15
    sgurdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBF 500
    arkadaşım uzun yola da çıkmak istiyorum diyorsan o zaman 2 zamanlılara bakamazsın. 2 zamanlılar spesiyal kroslardır, bakım aralıkları çok sıktır asfalta gelmezler.
    Yola da çıkmak istiyorsan WR125, WR250, KLX 250 gibi motorlar seçmen gerekiyor. Bana sorarsan wr125 e 8 bin lira vericeğine 9 bin liraya 2009 model klx 250 al mis gibi bin.

  16. #16

    Üyelik
    25 Şubat 2012
    cross alacaksan plaka sıkıntı diye biliyorum.sonuçta arazide kırılacak aksamlar yok.arkadaşım yeni başladı cross a tavsiyelere uyarak enduro aldı.hem asvaltta hem dağ tepe bayırda , ama üretimi 2005te durmuş yedek parça sıkıntısı olan çok ama çok sağlam bir motosikletimiz var adı honda xl 200 temiz bulma şansın yok denecek kadar az diye biliyorum.bulursan bu model hakkında bir bilene danış benim sözlerime güvenme.sadece duyduğumu söylüyorum ki zaten bilen bir arkadaş benden sonra cevap olarak yazar.bizimki 7800 km de bir xl 200 aldı.tüm parçalar söküldü kat kat boyandı pastan arıtıldı.motor bakımı yapıldı şimdi şahane.

  17. #17

    Üyelik
    27 Şubat 2012
    honda xl tipi pek hoşuma gitmedi. Fakat kawasaki gerçekten güzel birkaç değişiklikle çok daha güzel olabilir.. Crf kadar olmasa da etkileyici ve gidiş olarak uzun ömürlü onun harici plaka alınabiliyor.. Ve dediğiniZ gibi 9 bin tl ye sıfır olacak sonuçta kat kat güzel. Kawasaki klx 250 benim aradığım motor o zaman...

  18. #18
    ilkeronat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    BMW F800GS
    125 alma en az 200-25o lik olsun. bana kalırsa en uygun kawasaki klx 250. hem gezi hem arazi için ideal.

  19. #19
    Tropiksera - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2012
    Şehir
    Antalya-Kemer-Tekirova
    Motosikleti
    Honda İnnova 125 (2007) Yağı : 10w40 Kask : LS2
    Yamaha DT 125 R akar..
    Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.

  20. #20
    ilkeronat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    BMW F800GS
    Yamaha DT 125'in motoru iki zamanlidir, temizini bulmak zordur. seridir fakat gucu azdir. enduro icin kullanacaksan ufak capli geziler yaparkan arkanda yukun de olacaksa yokuslarda zorlanir. iki ay sonra degistirmek istersin. kullandim, bilirim tavsiye etmem. motor olarak saglamdir ona birsey demem. cross yapacaksan al ama baslangic icin sadece sonra onu da kesmez. hem arazi hem asfalt icin en uygunu paran varsa klx 250 yoksa xl 200 (temiz).


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)