Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

TT Custom mı? American Custom mı?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    09 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul / Pierreloti
    Motosikleti
    1997 Suzuki Srad 600 117HP
    Bildiğiniz üzere ülkemizde kişiye özel motorsiklet üretmeye başlandı tt.motor aş. tarafından ama yurt dışı maileşmelerim sonucunda soka girdim diyebilirim adamlar bedavaya custom motorsiklet üretiyorlar bana 1300$ a motorsuz halini yollayabiliceğini söyledi motor seceneklerinide telefonda sundu bana türk bir kardeşimiz ve orda müşteri hizmetlerinde calısıyor bana döndüğü maili paylaşmk isterim sizlerle.


    TT MOTORDA 20bin $ dan baslıyor fiyatlar...

    Amerikan custom'da 2500$ dan baslıyor.

    ATTIKLARI MAİL.

    *
    (Konu yok)‏

    [Bu iletiyi okunmadı olarak işaretle] [Bu iletiyi sil]
    [Bu iletiyi gelen kutunun en üstünde tut]
    Yanıtla ▼

    * Yanıtla
    * Tümünü yanıtla
    * İlet
    * Sil
    * Gereksiz
    * Okunmadı olarak işaretle
    * Okundu olarak işaretle
    * Gönderenden tüm gelenleri sil
    * İletiyi yazdır
    * İleti kaynağını göster
    * İleti geçmişini göster
    * İleti geçmişini izle
    * Ayrıntıları Göster
    * Ayrıntıları gizle

    AMERİCAN CUSTOM


    * Anlık ileti gönder
    * SMS gönder
    * E-posta gönder
    * E-postayı bul
    * Profili görüntüle

    Kime: Cenk Karadag
    Kimden: americancustom (customerservice@americancustom.com)
    Gönderme tarihi: 18 Subat Cumartesi 18:11
    Kime: Cenk Karadag (silent.mariachi@hotmail.com)
    Hotmail Etkin Görünüm
    1 ek (38,3 KB)


    Sayin cenk bey attığınız maili okuyup değerlendirdim ve sunları dile getirmek istiyorum.



    Telefonlada görüşmüş idik.İstediğiniz şasenin imalati amerikan custom fabrika cıkış fiyati 175$ eyer dilerseniz hazır bitmiş motorsuz halini size burdan 1300$'a yollayabiliriz.
    Anlatımınıza göre TT Custom'ı inceledik TT nin size 1 adet sattığı motorsiklet fiyatina 10 adet 2000cc V motora sahip hartail, bobber vb. bikac şase üzerinde motorsiklet yollayabilirim kargo bedeli gümrük bedeli vb. ödenecek bedeller hariç eyer düşünürseniz alttaki irtibat numaralarından irtibat kurabilirsiniz.


    Saygılarımla Cihan AKBULUT


    AMERİCAN CUSTOM TEAM

    SALES & CUSTOMER SERVİCE
    1 800 323 9145
    sales@americancustom.com
    customerservice@americancustom.com

    American Custom, LLC

    264 Fairchild Ave.

    Fairfield, CT. 06825

    http://www.americancustom.com/

    Teşekkürlerimi sunarım görüşmek üzere.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Gelişim Sürücü Kursu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    istanbul-kadıköy
    Motosikleti
    Honda CBF 600
    Fiyat baya farklı ancak trafiğe çıkış durumu ithal şartları uygunluk belgeleri vs incelenmeli...
    shiro bunu beğendi.
    Gelişim Sürücü Kursu
    0216 330 54 44
    0216 336 62 77
    www.gelisimsurucu.com
    msn: ehliyet@msn.com

  3. #3

    Üyelik
    09 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul / Pierreloti
    Motosikleti
    1997 Suzuki Srad 600 117HP
    orasını ben bilmiyorumda ben bir adet getirtmeyi planlıyorum cok güven verici bi firma cünki enazından türkiyenin kalitesiyle amerikanın kalitesi bir deildir adamlar dağ gibi motorsikletler üretiyor...

  4. #4
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Alıntı Gelişim Sürücü Kursu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fiyat baya farklı ancak trafiğe çıkış durumu ithal şartları uygunluk belgeleri vs incelenmeli...
    Oyle bir seye gerek yok. Bu sasi motor sasisi diye girer ve metaldan mamul esya diye islem gorur. En fazla %6 gumruk vergisi oder ama izin yada uygunluk belgesi sorulmaz.

    180 TL karsiliginda makina ve muhendisler odasindan projesini onaylatir ve sasi numarasini alir. Bunu rahatlikla trafige onaylatir.

    TT custom sonucta elit musteri kitlesine satis yapiyor. Ona gore fiyatlandirma ve satis politakasi var. Bu kitle ugrasip kendine motor yapmiyor. Yapacak olanda TT custom kapisindan girmiyor zaten.

    O yuzden buna pek sasirmamak lazim. Ama sadece Sasinin 20.000 USd olduguna eminmisiniz. Sonucta demir cunku
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  5. #5

    Üyelik
    09 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul / Pierreloti
    Motosikleti
    1997 Suzuki Srad 600 117HP
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oyle bir seye gerek yok. Bu sasi motor sasisi diye girer ve metaldan mamul esya diye islem gorur. En fazla %6 gumruk vergisi oder ama izin yada uygunluk belgesi sorulmaz.

    180 TL karsiliginda makina ve muhendisler odasindan projesini onaylatir ve sasi numarasini alir. Bunu rahatlikla trafige onaylatir.

    TT custom sonucta elit musteri kitlesine satis yapiyor. Ona gore fiyatlandirma ve satis politakasi var. Bu kitle ugrasip kendine motor yapmiyor. Yapacak olanda TT custom kapisindan girmiyor zaten.

    O yuzden buna pek sasirmamak lazim. Ama sadece Sasinin 20.000 USd olduguna eminmisiniz. Sonucta demir cunku
    TT ile görüşmedim ama fiyatlarını görüşen arkadaşlrımdan aldım. 20bin $ 1200cc motor ile komple bitmiş standart ürettikleri motorsikletin fiyatini vermişler. amerikan custom bana 2.500$'a bircok motorsiklet sundu. tt custom sanırım şase satmıyor pek bi bilgim yok o konuda.

  6. #6
    drsteel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2010
    1200 cc ise bunun vergisi sadece 12-13000 dolardır.

  7. #7

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    merak ettim dogrusu 1200cc motosıklet amerikada 2500 dolar?
    bıraz arastırma yaparsan 2500 doların sadece motor blogunun fıyatı oldugunu goreceksın.
    (degerlendırmem 0 motor ıcın gecerlı).Eskı,ıkıncı el custom(bobber,chopper neyse)almaya kalkıssan bıle harley yada emsalı olsun 5bin'den baslamakta
    zaten ıkıncı elın ıthalatını yapamıyorsunda.Hanı olurda aklına yatan bır motor bulursun bır musavır tutmanda fayda var vede her an cebınden para cıkarmaya hazırlıklı
    ol.Zor elde edılınce degerı daha bır baska olur motorunu daha cok seversın

    Yahu siteye baktım adam 200 dolara sustucu satıyor.Aranızda bır ıletısım sorunu olmus sanırım

  8. #8

    Üyelik
    27 Ocak 2012
    Şehir
    İstanbul
    Abi ben denemedim ancak deneyenlerden aldığım bilgilere göre: TT Custom'ın motorları abartılacak kadar iyi değilmiş.Birinin söylediğine göre motor eğik ( / ) gidiyormuş.Söylediğim gibi ben denemedim ancak öyle duydum.Bir de tanıtım/röportaj videolarını izledim.Adam dünyanın en pahalı motorlarını üretiyoruz diyerek havalara giriyor.Ne bu şimdi?Anladık özel üretim,anladık selesine başka adam oturamıyor ama sen daha kaç senelik firmasın da müşteri adaylarına bizde ücretler bu kadar yüksek diyorsun?Harley'lere çok laf atılır:çok yakıyor, eski teknoloji,gereksiz pahalı gibisinden.Bu adamlar görüntü dışında ne vaat ediyorlar?

    Dünyanın en iyi motorlarını yapıyoruz falan deseler eyvallah diyeceğim ancak yok ısrarla yüksek kesime ego tatmini yaptırmak derdindeler.

    Yaptığı işi çok takdir ettim.Sonuçta her yiğidin karı değil böyle bir işe girişmek ama bir kaç senelik bir firmanın yaratıcısı nasıl bu kadar egoist olabiliyor anlayamıyorum...

    Tabi siz custom diyorsunuz,haliyle çok da karşılaştırma yapılamaz.Ama o kadar parayı vermeden önce iyi düşünün lütfen.

    Şimdiden hayırlı olsun.Tekeriniz düz bassın..

  9. #9

    Üyelik
    09 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul / Pierreloti
    Motosikleti
    1997 Suzuki Srad 600 117HP
    wallahi hocam benim aldığım bilgiler bunlar adamlar heralde tt ile yarış içerisindelerki fiyati okadar düşmüş bana 2003 de biz size 2.500 $ a suan sattığımız motoru ozamanlar 7.000$' a satıyorduk dedi zaten telefonda konuştum ben ya yalanmı söylicek. tabi işciliği düşürmüşlermidir kalite düşmüşmüdür bilmem ama yaptıkları motorsikletleri dünya konuşuyor türkiye bana göre tırnağı olamaz american custom'ın ki biz tt nin eline kalmadık yurt dışından halen alabiliyoruz american customları ülkemize. eyer kısmet olursa seneye askerden dönmüş olucam yurt dışından custom motorsiklet ithal edicem türkiyeye kafamda böyle bi iş var maliyetinden cok türkiyedeki herkez custom motorsikletlere tt motor'a dünylarca para vermeden binebilmesi. ben elit seviyeye değilde daha alt sınıfa hitap ederek fiyat vericem 20.000$ 30.000$ nedir ya uçak satıyo sanki puştlar. ben türkiyede akrep custom'un amerika'dan custom motorsiklet ithal ettiğini biliyorum mesela hatta izmirde motorsikletleri fuarda en gözde motorsikletlerden biriydi. eyer ihtalat işinin altından kalkabilirsem tahmini custom motorsikletler 7bin ila 15bin türk lirasına türkiyede satışa sunulur. cok sevdiğim bi akrabamda gümrükde genel müdür bu gümrükden cıkarmamında cok zorlaşıcğını sanmıyorum. 20 30 bin liraya türkiyeyi custom motorsiklet sokabiliceğime inanıyorum. 1 tane deil 10 tane sokarım en az oda bakalim zaman neleri göstericek bize..

  10. #10
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oyle bir seye gerek yok. Bu sasi motor sasisi diye girer ve metaldan mamul esya diye islem gorur. En fazla %6 gumruk vergisi oder ama izin yada uygunluk belgesi sorulmaz.

    180 TL karsiliginda makina ve muhendisler odasindan projesini onaylatir ve sasi numarasini alir. Bunu rahatlikla trafige onaylatir.

    TT custom sonucta elit musteri kitlesine satis yapiyor. Ona gore fiyatlandirma ve satis politakasi var. Bu kitle ugrasip kendine motor yapmiyor. Yapacak olanda TT custom kapisindan girmiyor zaten.

    O yuzden buna pek sasirmamak lazim. Ama sadece Sasinin 20.000 USd olduguna eminmisiniz. Sonucta demir cunku
    @zeda, bu şasiyi ithal ettik ve şasi numarasını aldık, (bu konu ile ilgili sanayi ticaret bakanlığına yazmıştım, bir sürü evrak ve prosedür demişlerdi bana) Üzerine Yamaha fabrikasından alacağım motor bloğunu takıp trafiğe çıkabilir miyim?

    Bu konuya da abone olalım bu arada
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  11. #11
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    yalnız dikkatinizi çekerim kargo bedeli gümrük masrafları vs dahil değilmiş. Ben geçenlerde elektrikli kombimi sattım. Buradan zonguldak'a gidecekti 60 tl den ucuz fiyat verek yoktu ve kombi yaklaşık 80kg civarıydı. taaa amerikadan buraya 100kg şase ne kadara gelir bi hesabetmek gerekir diye düşünüyorum.

    Ama tabii tüm bu masraflara rağmen 10000 tl civarına +600cc hacminde motora sahip bir chopper gelebiliyorsa. Ben bu işi sevdim

  12. #12
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @zeda, bu şasiyi ithal ettik ve şasi numarasını aldık, (bu konu ile ilgili sanayi ticaret bakanlığına yazmıştım, bir sürü evrak ve prosedür demişlerdi bana) Üzerine Yamaha fabrikasından alacağım motor bloğunu takıp trafiğe çıkabilir miyim?

    Bu konuya da abone olalım bu arada
    Iste orda bir sorun olusuyor. Buna emin degilim. Cunku yamaha fabrikasindan sadece motor alir isen bu mumkun , lakin yamaha motordan bir motor sokup buna takar isen islem biraz farkli. Elinde o motorun faturasi oldugu surece her seyi yapabilirsin.

    Ben motorumu yaparken trafik sube mudurlugu kendi teklif etti motorunu 2011 model yapalimmi diye. Sil bastan tum evraklari yeniden cikarmak icin. Ozelikle istemedim cunku gereksiz bir verg durumu olacak ve ben motorumun 1982 den yeniden yaratilmis olmasi ile gurur duyoyorum.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  13. #13
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Şasisini, motorunu kendiniz yapın veya satın alın, trafiğe çıkacak her aracın " tip onayı " denen bir belgeye ihtiyacı var.

    Yani bir araç yaptınız, topladınız yada yaptırdınız. Trafiğe çıkabilmesi için tip onayını almak zorundasınız. Eğer seri üretim yapmayacaksanız ve ticari amaçla üretmeyip yapıp kullanmak niyetinde iseniz, münferit tip onayı denen bir durum söz konusu.

    Seri üretim için öncelikle imalat yeterliliği ile ilgili prosedürler var.

    münferit tip onayı almak için aracı bitiriyorsunuz. gerekli evraklarla birlikte TSE' ye başvuruyorsunuz.

    araç münferit ( bireysel ve ticari amaç dışı ) olduğu için, çarpışma testi, güvenlik donanımları gibi bir çok testten muaf kalıyor.

    yine de, araç tasarımında plakalıkların konumu, yönlendirme ve işaret sinyalleri, aydınlatma sistemleri fren sistemi ve performansı gibi deneyler yapılıyor.

    seri üretim araçların tabi olduğu deneylerden hangisinden muaf olacağına, araç prototipi önünde karar veriliyor. bu noktada aracı yapanın yönlendirmesi çok önemli ...

    alacağınız şasi, motor vs. gibi ürünler, daha önce türkiyede tip onayı uygunluğu belgesi almışsa prosedür daha kolaylaşıyor. ( motor aksamının kendisinin de tip onayı alınabiliyor. kullanacağınız motor için daha önce tip onayı alınmışsa, motorla ilgili testlerden muaf oluyorsunuz )

    Eğer yurt dışından alacağınız araç, avrupa birliği ülkelerinde tip onayına sahipse, bunları referans göstererek, münferit ( bireysel ) ithalat olarak işlem görüyor ve iş kolaylaşıyor...

    TSE, gerekli yönetmeliklere göre testlerini uyguluyor ve aracın T.C. karayollarında trafik sistemine uygun olduğuna dair bir belge veriyor. ( testlerin tamamından geçerse. geçemezse, geçemediği testler için aracı modifiye edip tekrar teste gidiyorsunuz )

    Tip onayı uygunluğu ile ilgili belge ile sanayi ve ticaret bakanlığına gidiyorsunuz. bakanlık uygunluk belgesine dayanarak aracınıza bir tip onay belgesi düzenliyor.

    Bu tip onay belgesi, Araç muayene istasyonlarının da bulunduğu bir network'e dahil ediliyor.

    Böylece, tip onay belgesi ile siz trafik şube müdürlüğüne gidip aracınız için ruhsat çıkartabiliyorsunuz.




    Tahmini bir gider fikrim yok.

    ama tip onayı almanın yasal maliyeti olarak şöyle bir fikir verebilirim.

    Örneğin arka plakalığın yeri doğru mu? tespitinin yapıldğı testin fiyatı 250 tl gibi bir rakam olması gerek. ( yerden en az 30 cm yukarı da olmalı. en fazla 120 cm miydi öyle birşey.. aracın dikine eksenine göre, 30 derece yukarıdan, 15'er derece yanlardan ve 15 derece aşağıdan bakış ile rahat okunabilmesi gerek gibi bir kaç şeyi ölçüyolar... )





    Konu ile ilgili yönetmelikler sanayi bakanlığının sitesinde mevcut.

    aitm : araçların imal, tadil ve montajı ile ilgili yönetmelik.

    martoy : motorlu araçlar ve römorkları tip onay yönetmeliği.

    motoy : motosikletlerle ilgili tip onay yönetmeliği.

    bu üç yönetmeliği iyi anlamak lazım tip onayından sıkıntısız geçmek için.

    Sonuçta yurt dışından araç almak, yada sıfırdan aracı yapmak veya toplamak, trafiğe çıkarmak açısından oldukça dertli bir süreç.


    TT custom'ın halihazırda 4 - 5 çeşit tip onayı almış şasisi ve motor modeli var. size bir motosiklet yapacakları zaman, "tamamlanmamış araç tip onayı " olarak aldıkları tip onayı ile aracınızın ruhsatı çıkıyor. üzerine sonradan eklenen yakıt tankı olsun, sele olsun vs. vs. üst yapı ve karoseri tadilatı diye tadilat projesi ile ruhsata işlenerek aracınız teslim ediliyor sanırım.


    Ama burası türkiye yasal olmayan vergilerle bir çok iş çok kolay dönebiliyor...
    krd ve predecter bunu beğendiler.
    !?

  14. #14

    Üyelik
    09 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul / Pierreloti
    Motosikleti
    1997 Suzuki Srad 600 117HP
    hocam iyi hoş güzel soylemişsinde bu sanayi bakanlığı hiç bir seye karışmıyorkiii.. ben bobber yaptırmak için bikacyerle görüştüm ellerinde muaynesi gecmiş 4 adet bobber yapılmıs motorsikletin bulunduğunu soylediler sanayi bakanlığıda tüvturk de boyle bişeye izin vermiyormuş motorsiklet üzerinde şasede yapılan tüm deişikliğe karşılar resmen. ben abimle tüv'e pederin arabasını götürmüştüm gecen sene gaz kacağı var dediler elimde gaz sızdırmazlık raporu olmasına rağmen. o arada birazda muhabbete daldık motorsiklet muaynesinin prosedürlerini öğrendim. scooter tarzı motorsikletlerin üzerinde fazla durmuyolarmış normal prosedürün biraz altını uygulayarak kolaylık sağlıyorlarmiş.ama özellikle ordaki personelin sölemesine göre cruiser motorsikletler genelde modifiyeli geldiği için bazen motorsikletleri özel incelemeye bile almak zorunda kaldığımız oluyor demişti. yalan söylemek gibi olmasın tam hatırlayamıyorumda eleman özellikle farlar sinyaller plaka yeri ve şasede kesilen yerlerin kaynak yerlerini cok detaylı inceliyoruz eyer bi problem görürsek ağır kusurlu sayıyoruz demişti. bu soylediklerine eklerde olabilir aklımda kalanlar bunlar gelirse ekleme yaparım. tüvtürk ruhsatta ne yazıyorsa onu istiyor ben sahsen cruiser bir motorsikleti hayatta kestirip bictirip muayneye götürmem bilir kişilere yaptırıp götürürüm. ordaki elemana ben yokmu burdan gecmenin güzel bi yolu dedim. o iş eskidenmiş suanki sistemde imkansız gibi bişey muayne sorumlusu imza atıyor trafikde herangi bi problemde imzayı atanın canı yanar demişti. Felasıl şuanki sisteme göre bu ülkede diyil vasıta üretmeyi kürdan bile ürettirmezler hocam ben bunu bilir bunu soylerim yasalar okadar katı kii nerdeyse neden kaza yaptın burası milimetrik bi sekilde egri iyi düzeltilmemiş falan gibi cümlelerle karşılasıcaz.

  15. #15

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    motorsuz 1300 dolar yazılmıs motorsuz aklına gelmesi gereken (şasi,on duzen ve jant'lardır)Ebay'den dahi alabilirsin bu şekilde paket olarak satılıyor
    bu fiyatlardan başlıyor malzeme ,işcilige göre 2000 ve yukarısı olabılıyor.Bu olay neye benziyor biliyormusun ? inşaat yapmaya kaba inşaat'ı maksimum 5bin'e mal ediyorsan ince iş'i oldukça değişkendir.Kaba için harcadıgın paranın mislini ince için harcarsın.Yine o motoru kullanıma hazır hale getirdiginde emsallerinin fiyatına gelecektir.ABD'de Sıfır km ortalama bir chopper 10 ila 15bin dolar'dan başlamakta.Muhtemelen 30-40bin tl'ye sahip olabilirsin.(Burada yakın rakamlara imal ettirebilecegini dusunuyorum)kişisel ithalatınla 1 taneyi getirde 10 tane eksi lasın.Çünkü daha kapsam daha geniş zor (servis vermen , yedek parça bulundurman ,liste uzar...)Muayene konusunda her istasyon kafasına göre takılıyor 40 senelik hardtail bir motoru muayeneden sorunsuz geçirirken(ikaz lambaları,korna,far ,plaka,şasi motor no'ya vede egzoz'lara bakıldı.Tamam)88 model hardtail motorumu ağır kusurlu yapmaya kalktılar.Bende biraz sıkıştırdım hafif kusurludan geçti.Bu tüv sadece türkiyede yok.Avrupada nasılsa burada aynısı olmak zorunda.

  16. #16

    Üyelik
    09 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul / Pierreloti
    Motosikleti
    1997 Suzuki Srad 600 117HP
    hocam ben telefondada konuştum hazır bitmiş istediğim tarzda motor için ben birz farklı şeylerde kattım 1700cc 220 arka teker oldschool elektirik tesisati farları sinyalleri cartı curtu bitmiş hali tamamen en ince ayrıntısına kadar 4.837$ tuttu. ayrıcada ben işin içine bikac krom parça daha eklettim misal egsoz arkadan kafam kadar uzuyor 6.20m uzunlukda falan bunları soylemeye gerek duymadım adamlar cok cüzzi rakamlar veriyor ama kargosu gümrük bedelleri dediğin gibi 10$ ı bulabilir belki oda yolunu bulursan okadarda tutmaz toplu alırsak belki dahada ucuza bile gonderebilirler. yalnız bana parca kalitesi cok var dedi yani ben gidonu T istiyodum 3 ayrı gidon seceneği sundu en pahalısı 850$ dı en ucuzu 26$ ben ucuzundan toplattım motorsikletimi. ayrıca tüv prosedürleri bana bir garip gelmeye basladı bu sıralar.

  17. #17
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı c33nk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam iyi hoş güzel soylemişsinde bu sanayi bakanlığı hiç bir seye karışmıyorkiii.. ben bobber yaptırmak için bikacyerle görüştüm ellerinde muaynesi gecmiş 4 adet bobber yapılmıs motorsikletin bulunduğunu soylediler sanayi bakanlığıda tüvturk de boyle bişeye izin vermiyormuş motorsiklet üzerinde şasede yapılan tüm deişikliğe karşılar resmen. ben abimle tüv'e pederin arabasını götürmüştüm gecen sene gaz kacağı var dediler elimde gaz sızdırmazlık raporu olmasına rağmen. o arada birazda muhabbete daldık motorsiklet muaynesinin prosedürlerini öğrendim. scooter tarzı motorsikletlerin üzerinde fazla durmuyolarmış normal prosedürün biraz altını uygulayarak kolaylık sağlıyorlarmiş.ama özellikle ordaki personelin sölemesine göre cruiser motorsikletler genelde modifiyeli geldiği için bazen motorsikletleri özel incelemeye bile almak zorunda kaldığımız oluyor demişti. yalan söylemek gibi olmasın tam hatırlayamıyorumda eleman özellikle farlar sinyaller plaka yeri ve şasede kesilen yerlerin kaynak yerlerini cok detaylı inceliyoruz eyer bi problem görürsek ağır kusurlu sayıyoruz demişti. bu soylediklerine eklerde olabilir aklımda kalanlar bunlar gelirse ekleme yaparım. tüvtürk ruhsatta ne yazıyorsa onu istiyor ben sahsen cruiser bir motorsikleti hayatta kestirip bictirip muayneye götürmem bilir kişilere yaptırıp götürürüm. ordaki elemana ben yokmu burdan gecmenin güzel bi yolu dedim. o iş eskidenmiş suanki sistemde imkansız gibi bişey muayne sorumlusu imza atıyor trafikde herangi bi problemde imzayı atanın canı yanar demişti. Felasıl şuanki sisteme göre bu ülkede diyil vasıta üretmeyi kürdan bile ürettirmezler hocam ben bunu bilir bunu soylerim yasalar okadar katı kii nerdeyse neden kaza yaptın burası milimetrik bi sekilde egri iyi düzeltilmemiş falan gibi cümlelerle karşılasıcaz.
    Gerekli belgeleri olan Mühendisin çizdiği ( onayladığı ) teknik projesi olduğu sürece, modifiye görmüş araçları muayeneden geçirebilirsiniz.

    Araç üzerinde değişiklik yapmadan önce, araç tadilat projesi çizme yetkisi olan bir mühendise gidersiniz.

    Mühendise, bunları bunları yapacağım, proje çizip onay almamız mümkün müdür dersin.

    Mühendis, yaptığında muayenede sıkıntı yaşayacağın bir yer varsa seni uyarır.

    Ona göre modifikasyonu yaparsın. ( mesela plakayı kuyruk altına sokma işinin projesini çizdirip onayını alamazsın! )

    Kitabına uygun şekilde modifikasyonu yapıp teknik projesini çizerek muayeneye gittiğinde, evrakların da tamsa, muayene istasyonunun muayene onayı vermemek gibi bir şansı yok zaten.

    kafana göre far yapamazsın. yolda aydınlatmanın standartları vardır.

    örneğin, ben her karşımdan gelip de xenonları çakıp önünü görcek diye beni kör eden, tabiri caiz ise annesi yollu kişilere az küfür etmiyorum.

    O senin çok sıkı gördüğün yasalar, bunun gibi insanları kısıtlayıp benim gibi insanların daha az küfretmesi için var.

    Farları da istediğin gibi yapamazsın, ama trafikte sorun yaratmayacak sınırlar içerisinde de istediğin gibi yapabilirsin.

    Aydınlatma standartlarını karşıladığı sürece muayeneden sorunsuz geçersin. tabi gerekli modifikasyon projesi çizilmiş ise!...

    mesela arka plakanın, yukarıdan 45 derece, aşağıdan 15 derece, kenarlarda 30 derece miydi bunun gibi açılarda bakıldığında rahat okunabilmesi gerek...

    dolayısı ile bu tür modifikasyonlar, gerektiğinde test'e tabi olur.

    örneğin, muayene istasyonu, yaptığın değişikliğin aşırı olduğunu düşünürse, bu modifikasyonun tip onayına uygunluğunu sorar. senin de bu durumda, araçta yaptığın bu modifikasyonla ilgili TSE'ye başvurur 300 - 500 bedeli neyse testini yaptırır ve onay belgesini de alarak muayeneye gidersin.


    Bu proje ve belgeler, sizin aracın sicil kaydında tutulur.

    bir kazaya karıştığınızda, eğer aracınızdaki modifikasyon teknik projesi çizilmiş, gerekli onayları alınmış ve muayeneden geçmişseniz sizin başınızı ağrıtmaz.

    Tabi, muayeneden geçmemesi gereken, onay almaması gereken, projesi hatalı çizilmiş bir modifikasyonlu aracın kazaya karışması durumunda, eğer kazaya sebep olan kusur olarak bu modifikasyon tespit edilmişse, onayları aldığınız için sizin başınız yanmaz. onaylanmaması gereken modifikasyonu onaylayan kişinin başı yanar.

    Ha, modifikasyonu yapar, hiç bir proje tadilat yada onay izin mizin almadan trafiğe çıkar ve kaza yaparsanız, hele ki ölümlü kazaya sebep olursanız, yolda bulunmaması gereken bir araçla ölümlü kazaya sebep oldunuz diye etmediklerini komazlar ... tabi bu daha çok dayı amca ve Atatürk resimli kağıtlara da bakabilir onlar işin derin ilim irfanları. yasalar karşısında boynumuz kıldan ince diyorlar.



    Sizin bahsettiğiniz " sanayi bakanlığı karışmıyor " kısmı, vaktinde sanayi bakanlığından tip onayı alınmış araçlar için geçerli.

    Şasiyi yurt dışından aldın, motoru yurt dışından aldın vs. vs... bu aracın trafiğe çıkabilmesi için tip onayı gerekir.

    Bazı mühendisler bu tür projelerde son derece deneyimli olabiliyor.

    Ulaşılması gereken doğru kişi, isim ve imzaları bildikleri için onları aracı olarak kullanıp dertsiz tasasız uygun olmasa da makul bütçelerle de tip onayı alınabiliyor.

    Bu kadar apaçi cenneti bir ülkede Tüv gibi kurumların zaten artık taviz vermemesi lazım...

    Eğer Tüv ve sanayi bakanlığı bu işleri bu kadar sıkı tutmasa, bu ülkede tamponuna makinalı tüfek takıp bunu yasal göstererek dolaşan insanlar türer. bundan eminim
    !?

  18. #18
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Eski konu ama,

    Motor eski bir araçtan çıkma motor (örneğin dragstar motoru), tip onaylı şasi aldınız,
    Bunu o şasiye takıp, sadece mühendis raporu ile trafiğe çıkarma şansınız var mı?
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  19. #19

    Üyelik
    09 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul / Pierreloti
    Motosikleti
    1997 Suzuki Srad 600 117HP
    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eski konu ama,

    Motor eski bir araçtan çıkma motor (örneğin dragstar motoru), tip onaylı şasi aldınız,
    Bunu o şasiye takıp, sadece mühendis raporu ile trafiğe çıkarma şansınız var mı?
    hocam örnekleri var bir sürü. kardeşim sayılır salih abi diye bi abimiz kawasaki en 500 1994 model makinanın motorunu söktü sattı ve gitti honda shadow 750 motoru koydu gayet memnun kullanıyor ama iyi bi usta ve mühendis bulmak gerekli düşünürsen söylerim iletişime geçersiniz.
    draggy bunu beğendi.

  20. #20
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Olabilirliği var demek ki, aklımda olacak hocam teşekkürler.
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)