Merhaba dostlar,
Hayalimde ki motor Hyosung GV 650, inşaAllah alacağım, ama kanuni ile ne gibi bir bağı var, bunu çok merak ediyorum, nette araştırdım ama pek sonuca ulaşamadım, ve Hyosung aslen nereli.
Saygılar
Merhaba dostlar,
Hayalimde ki motor Hyosung GV 650, inşaAllah alacağım, ama kanuni ile ne gibi bir bağı var, bunu çok merak ediyorum, nette araştırdım ama pek sonuca ulaşamadım, ve Hyosung aslen nereli.
Saygılar
nereli oldugunu tam bılmıyorum ama hyo ya yedek parça alacagın zaman kanuniyi arayacaksın...
hyosung markasıyla bilinen motorlar güney koreli S&T group tarafından üretiliyor
kanuni firması bu firmayla anlaşıp motorlarını satıyor
yeni modeller Türkiyeye S&T Kanuni olarak giriyor
evet. hyosung'lara S&T kanuni logosu basıp satıyorlar. bir de bilimum fren balatası gibi ihtiyaçları hyosungtan tedarik etmek yerine kendilerinin yan sanayi temin ettiği düşüncesindeyim.
zira benim gt650 için kanuniden aldığım en son balatalar 5 para etmez. motorun fren mesafesi rahat %50 uzadı.. ki, oem istemediğin kadar balata olduğundan sıkıntı değil
!?
Kuralkan firmasi Kanuni ve St Kanuni olarak motor satmaktadir.St ler Koreli Hyosung markasindan alinmaktadir.Amerika'da Avrupa' heleki Kanada' da oldukca yaygin.Hyosung Turkiye'de nerdeyse bos olan 250 sinifina model sokarak akillica yayildi.Modelleri daima goruntu olarak ve motor gucu olarak akranlarindan iyi oldu.fiyatida uygun.Artik parca sikintisi yok ve servisler hyosung'tan anlar oldu.Hyosunglar iyidir Kuralkan sadece pazarlamacisi gibi birsey sadece.Hic unutmam eski motorum Gv 250 nin ustundeki hyosung yazisini taslamis oyle birakmislardi birde.Gelelim Kanuni motorlara onlarida Cin den aliyorlar herhalde cogunu.Zaten bir cok marka ile ayni modelleri var.O yuzden Kanuni 'ye iyi diyecek olursak St yede super diyebiliriz rahatlikla ...
Vakti zamanında Global isimli bir firma vardı. Bu firma hyosung ile anlaşma yapıp 250 ve 650 cc modelleri TR pazarına kazandıran firmadır.
İlk başlarda mutlu mesut bir birliktelik sürdürürlerken her ne olduysa St ile globalin arasına kara bulutlar çöktü.
ST bir anda tek taraflı olarak sözleşmeyi fesh edip kanuni ile anlaştı. Bu arada global de durumu mahkeme çoktaaaan iletmişti bile. Hamkeme kararı neticesinde anlaşma süreleri boyunca motorları hyosung adı ile getirebilme hakkını globale verdiler yalnız global artık hyosung getiremediği için o olay orada kaldı.( hani elinde patladı derler kaba tabirler)
ST nin aklına gelen dahiane fikir ise motosikletleri kanuni etiketi ile paraza sunmaktı. Durumdan böyle kıvırdılar.
Ve artık ST-kanuni doğmuştu.
Fakaaaat insanımız durumdan pek hoşnut olmadı eski yenilmiş kazıkların toplamından kaynaklanan tecrüberlerdenmidir , yerli marka lara karşı olan alarjimizdenmidir St- kanuni ismine kimse ısınamadı.
Çözümde etiketleri sökmekti . Ama oda nesi etiketler gidiyor gölgesi kalıyordu. Bu durumda da herkes kendi tatiğini geliştirip o kalan izlere kah ducati kah yamaha kahta hyosung yazarak ( bunu özellikle adıyamanlılar çok sevdi : ) Aslı ST astarı hyosung kendisi st- kanuni olan motorları ile mutlu mesut yaşamlarını sürdürmeye devam ettiler.
Globale neden kelek atıldı derseniz. Bir rivayete göre global firması çinden getirdiği diğer kıytırık modellleride hyosung muş gibi lanse etmeye başlamış ve ST amca bunu farketmişti. Büyüklerimiz böyle anlatır. Yalan dır yanlıştır bilemem.
Güzel motolar ama birde "çin malımı abii" sorusunu yanında standart olarak vermeseler süper olacamışş.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
ben uazatmadan kısacık değineyim gerçeklere global motor hyosung u ithal ederken uyanıklık yapıp markayı kendi adına tescil ettirmiş(patent almış) koreli firmada global motoru yaptığı uyanıklıktan mahkemeye vermiş koreli firma kendine kazık atan firma yerine kanuniyle anlaşmış fakat hyosung markası silinip st yazılınca motor bloklarına kanuni patenti yada her neyiyse motorların kendine ait olduğu için mahkemeye verip kazanmış aslında haksız ama patent nedeniyle kanunen haklı gözüküyor ve koreli firmada global motora parçada dağil mal vermediğinden kanuni satıyor bu olay böyle yakına gelinceye kadar mahkeme kayıtları int. gözüküyordu bizzat okudumda ama ne hikmetse bir şekilde yok edildi
hyosung un ismi değişip s-t olmasının nedeni global motorun korelilere attığı kazıktır
Hepinize teşekkür ederim.
Olmasa daha iyi, hayal edebilecek bi ton canavar motor varken.
www.motorumla.net
ahaha aynen katılıyorum ama oda güzel oluyor kafama göre evet kanuni bu diyorum bence stickerda olamdığından bazen suzuki oluyo bazen 650cc oluyo bi keresinde hayabusa bile oldu
-Hayabusa dedikleri bumu dedi
-bende evet bu dedim.
-340yapıyomuş dedi
-ben zorlamadım ama 300gördüm diye ekledim
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)