Anket: Hangi Yağ ? (10-40W)
- Katılımcı sayısı
- 90. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
3'lü Yağ Kıyaslaması (Anket)
Reklamlar
-
19 Ağustos 2013, 10:23
#41
arkadaşlar yağın çıkarken temiz olması yağın görevini tamamiyle gerçekleştiremediğine işarettir.çünkü yağda detarjan özelliğide olduğundan simsiyah çıkıp motoru temizlediğide bir gerçektir.
bu arada petrol ofisinin yağlarına döndüm 10 w 40 yağı gayet güzel ve diğerlerinden ucuz
Reklamlar
-
19 Ağustos 2013, 20:10
#42
geçen yaz bu 10-50den kullandım vstromda, güzeldi, sentetik deyip kmyi uzatmadım gerçi 5binde değiştirdim ama dayanır. kışın 50ye çıkmayın iyi değil 40 iyidir, motorunuzun klavuzu öneriyorsa kışları 30 daha da iyidir, 10-40ların hepsi yarı sentetik diye bir şey de yok, hepsinin her numarasından mevcut (örnek motul 5000, 5100, 7100 ve 300 serisi hepsinin 10-40ı var) ama bizde satışları yok bir çoğununun, benim asıl canımı sıkan 10-30 az var memlekette
-
19 Ağustos 2013, 20:24
#43
zalim17 adlı üyeden alıntı
geçen yaz bu 10-50den kullandım vstromda, güzeldi, sentetik deyip kmyi uzatmadım gerçi 5binde değiştirdim ama dayanır. kışın 50ye çıkmayın iyi değil 40 iyidir, motorunuzun klavuzu öneriyorsa kışları 30 daha da iyidir, 10-40ların hepsi yarı sentetik diye bir şey de yok, hepsinin her numarasından mevcut (örnek motul 5000, 5100, 7100 ve 300 serisi hepsinin 10-40ı var) ama bizde satışları yok bir çoğununun, benim asıl canımı sıkan 10-30 az var memlekette
Doğrudur dostum; bende de 2011 honda hornet var kitapçık 10w-30 semi sentetik tavsiye ediyor.... ama bulmak biraz sıkıntı
-
Motula tam sentetik diyorlar ama değilmiş tam sentetik tr de yok gibi bişey satış politikası full sentetik demeleri
-
yağ konusunda enteresan bir yanlış algı durumu var,
en büyük yağ üreticilerinden biri olan Motul'un yağ kalitesi malum ortada en iyi yağ markalarından biri, ancak Türkiye'deki biniciler nedense inatla yanlış olan yağlara fazla ödeme yapıp aynı paraya daha iyi alabilecekleri yağdan bilinçsizce feragat ediyorlar.
Mesela 300V - Esas üretim amacı tek marşlıktır, yani yarış günlerinde yarışçılar antreman için ayrı, yarış günü için ayrı olarak yağını günlük değiştirirler. OYsaki bizim çok bilen hevesli arkadaşlarımız 'en pahalısı en iyisidir ben motorumu çok seviyorum o yüzden gittim en pahalısından aldım' mantalitesi ile trafikte dur kalk trafiğinde kullanıldığında uçan - harereti yükseldikçe azalan ve koruma özelliğini kısa süre içersinde yitiren 300v yağ kullanmaktadır ve bu yanlıştır. Kullanılması gereken yağ eğer motul'da marka bağımlılığı yapılacaksa Motul 5100 veya Motul 7100'dür.
Onun dışında Motul 3000 ise tam bir fiyaskodur. Tamamen mineral ve Honda Goldwing için üretilmiş bir yağdır, mineral olmasından dolayı fiyatı uygundur. Fakat özellikle bilinçsiz tayfanın 'ben mötülden şeşmen yeaa ver ordan 2 litre motül' diyenlerin motoruna koydukları motul 3000 iyi bir yağ değildir. İlla motul kullanılcaksa en az 5000 kullanılmalıdır ki bu da 5100'ün yarısı kalitesinde bile olmayabilir.
-
Daha hic birini kullanmadim castrol ve shell.kullandim simdiye kadar
-
Eni i-Ride Moto 10w40 kullanıyorum.Bu 1 lt yağı 15 TL ye alıyorum.Araştırdım ve Japonların yağ denetlemelerinde ve birkaç denetleme prosedürünün onayı olan bir yağ.İnternette litresi 35 TL civarı.Ben 15 TL ye alıyorum acaba sahte mi benim aldığım nasıl bu kadar ucuz oluyor anlamadım ama yağdan memnunum.
onay, uyumluluk: JASO MA | API SL | ACEA A3 | JASO MA2
http://www.motobakkal.com/?urun-9450
-
peki scooter 4 zamanlı hangi marka hangi kod motor yağı önerirsiniz
-
ben kendi motorumda castrol racing yağ kullanıyorum daha doğrusu servis onu koyuyor 5000 km rahat götürür diyor iş sürücü kursunun çinli motoruna DEW FLY 1 4T 10W/40 15 tl ye almıştım yağı 1500 - 3000 km de değiştir dedi usta kullandım baktım 1500 oldu yağ tertemiz 3000 oldu temiz derken 3 binden sonra kararmaya başladı yoğunlukta var bi baktık 6000 km yi devirmişiz ama vites geçişleri falan hala şıkır şıkır önceki yağlarda geçmede zor geçmeye başlıyordu sonra yine aynı marka DEW FLY 1 RACING 4T 10W/50 yağ koyduk hava soğutmalı ve yazın sıcak oldugu için usta bunu koy racıng yağlar ısıya daha dayanıklı oldukları için daha uzun ömürlü olur dedi bunuda 22 tl ye almıştım şuan değişimin üstüne 7300 km oldu hala vites geçişlerinde sıkıntım yok ama fazlada abarmicam önumuzdeki hafta sonu sınavdan sonra bakıma vericem bana göre çokta esprisi yok gibi illa fark vardır ama dağlar kadar değil örneğin adam motul zincir yağı alıyor 40 45 lira motoruma iyi bakım yapayım diye fakat aynı motorun zincir dişli seti 60 - 80 lira çin malı için bahsediyorum
-
ryangt adlı üyeden alıntı
yağ konusunda enteresan bir yanlış algı durumu var,
en büyük yağ üreticilerinden biri olan Motul'un yağ kalitesi malum ortada en iyi yağ markalarından biri, ancak Türkiye'deki biniciler nedense inatla yanlış olan yağlara fazla ödeme yapıp aynı paraya daha iyi alabilecekleri yağdan bilinçsizce feragat ediyorlar.
Mesela 300V - Esas üretim amacı tek marşlıktır, yani yarış günlerinde yarışçılar antreman için ayrı, yarış günü için ayrı olarak yağını günlük değiştirirler. OYsaki bizim çok bilen hevesli arkadaşlarımız 'en pahalısı en iyisidir ben motorumu çok seviyorum o yüzden gittim en pahalısından aldım' mantalitesi ile trafikte dur kalk trafiğinde kullanıldığında uçan - harereti yükseldikçe azalan ve koruma özelliğini kısa süre içersinde yitiren 300v yağ kullanmaktadır ve bu yanlıştır. Kullanılması gereken yağ eğer motul'da marka bağımlılığı yapılacaksa Motul 5100 veya Motul 7100'dür.
Onun dışında Motul 3000 ise tam bir fiyaskodur. Tamamen mineral ve Honda Goldwing için üretilmiş bir yağdır, mineral olmasından dolayı fiyatı uygundur. Fakat özellikle bilinçsiz tayfanın 'ben mötülden şeşmen yeaa ver ordan 2 litre motül' diyenlerin motoruna koydukları motul 3000 iyi bir yağ değildir. İlla motul kullanılcaksa en az 5000 kullanılmalıdır ki bu da 5100'ün yarısı kalitesinde bile olmayabilir.
KAYNAK ?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)