Anket: Hangi Yağ ? (10-40W)
- Katılımcı sayısı
- 90. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
3'lü Yağ Kıyaslaması (Anket)
Reklamlar
-
kaan898 adlı üyeden alıntı
...20 lira verdim. bana ortalama bi fiyat gibi geldi ama kazıklanmış da olabilirim...
vay be gavur yapıyor demekten başka diyeceğimiz bişey yok.öğrenmiş olduk böylece.hem de fransız malıymış...
20 TL çok normal bir fiyat. Belki toptancılarda felan denk gelsen en az 17.5~18 TL ye felan alırdın. Yağ fiyatları tam sentetiğe doğru gidildikçe 20 ila 30 TL arasında değşiyor. Markasına da bağlı tabi. Ayrıca bu çok yagın olmayan Motul gibi markaların tam sentetiklerini ~40TL den satan yerlere de denk gelebilirsiniz. Yurt dışı fiyatı diğer markalardan bukadar pahalı değil ama burası Türkiye işte, çok yaygın olmayan bir marka olduğu için normalden daha pahalı.
sgurdal adlı üyeden alıntı
Ipone'ler hakkında bir bilgim yok çok fazla. Ama yurt dışında ve özellikle yarışlarda bol bol reklamını görüyorum. Gerçi reklama kalsa Shell dünyanın açık ara en iyi yağı olmalıydı
Yağların markalara göre Full Sentetik yada %100 Sentetik diye adlandırılan tam sentetik sınıfları var. Bu sınıfın dışında kalan sınıfları bazı markalar "sentetik, yarı-sentetik ve mineral", bazı markalar "sentetik ve mineral" yada "yarı-sent. ve mineral" diye ayırıyorlar. Yani anlayacağın her markanın bir tam sentetik bir de mineral yağı oluyor. Arada kalan yağ sınıfına ise göz boyamak için yada kaflarına göre sentetik ismini veriyorlar.
Şöyleki; mobilin tam sentetik modeli dışında "extra" ismi ile kullandığı ve üstünde yarı-sentetik yazan bir yağı var. Bu yağ tam sent. ile mineral arasındaki sınıfı oluşturuyor. Yani dereceli bir sentetik ama %100 değil. Aynı olay motorex markası için de geçerli ancak onların %100 sent. ve mineral dışında "sentetik ve yarı sentetik" diye 2 sınıf yağı daha var. Şimdi bu ara sınıflar arasında nasıl bir kıyaslama yapılır tamamen belirsiz. Mobilin yarı-sent. dediği yağı ne kadar sentetik, yada motorex'in sent. dediği yağı mobil'den daha mı sentetik bilinmez...
Bu işler ancak deneyerek öğrenilir gibi geliyor bana, yani denedikten sonra yağın motorda değişiklik yaratıp yaratmadığını kendimiz gözlemleyip karar vermeliyiz. Ancak bu her zaman bize "en iyi yağ şudur!" sonucunu vermeyebilir çünkü motor markalarının da bazı yağlarda değişik performans gösterdiğini düşünüyorum.
Reklamlar
-
oyumu mobile verdim. hayırlı uğurlu olsun.
teknik açıklamamda şöyle;
-metin usta mobil kullanıyor, vardır bi bildiği
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
-
-
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
-
-
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
-
bırak yaaa sende
ANGARAJ
-
KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı
e tamam işte, fatih demirliçakmak benim zaten
ya ihtiyarladık hoca, karıştırıyoz işte bazen kime ne dedik
Al işte, senin motor fazer değil mi? Niye XT600 yazıyon?? Ben taa en başından şüphelenmiştim ama sormadım motoru görünce... Ben polat
-
durrrr polatt N'aptınnn?
ANGARAJ
-
-
yok tanışmıyoruz ama senide buluşmalarda aramızda görmekten mutluluk duyarız
ANGARAJ
-
19 Aralık 2011, 12:01
#32
KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı
oyumu mobile verdim. hayırlı uğurlu olsun.
teknik açıklamamda şöyle;
-metin usta mobil kullanıyor, vardır bi bildiği
Dedin dedin, gittik ipone koydu motora Bu da olmazsa repsol kullanıyorum dedi üstelik...
Ben sana ziya derim artık
-
19 Aralık 2011, 12:14
#33
Syanur adlı üyeden alıntı
Dedin dedin, gittik
ipone koydu motora
Bu da olmazsa repsol kullanıyorum dedi üstelik...
Ben sana ziya derim artık
zaten tühkanı kapatıp wafıl'cı açacam diyomuş sağda solda. metin usta çok bozdu kendini
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
-
19 Aralık 2011, 12:25
#34
Bu 10-40W ince geldi benim motoruma, sevmedim. Soğuk motorun ısınmasında bi fark da yaratmadı. Bence Shell Advance 15-50W 4T
-
20 Aralık 2011, 02:53
#35
Şimdi birçok yağ profesörü diyorki kışın ince kullanın motorunuz ilk çalıştırmada rahat çalışsın.Evet bu denilene otomobiller için katılabilsemde birçok su soğutma sistemine sahip olmayan motorsikletler için katılamayacağım.Oto da soğuk motoru çalıştırırsınız motor ısınana kadar termostad kapalı olduğundan kısa süre sonra yanma oda ısısı istenilen seviyeye gelir ve bu ısı termostad sayesinde korunur,yada bu sıcaklıga ulaşamasada ulaşana kadar kapalı kalır ve sıcaklığın çalışma sıcaklıgına daha yakın seyretmesini saglar.Peki radyatörsüz motorsikletlerde?Kullanıcı yagına güvenir ve yağışlı bir kış günü marşa basar yola cıkar.Kendi lastiğinden veya seyir eden diğer araçlardan motor soğutma peteklerine gelen yağmur suyundan dolayı motorunun çalışma sıcaklığı bir türlü yükselmez.Üstelik yağıda o kadar incedir ve ısı iletkendir ki ısıyı hemen metal aksamda soğuk bölgelere nakleder.Şimdi sorum şu bu profesörlere:Bu araçtaki yanma odası ısısı yakıtdan verim alacak noktaya gelmediğinden yaşanacak olumsuzluklar nelerdir.?Yada yağa bu kadar önem veren bu dikkatli kullanıcılar için yanma odasındaki bu durum olumsuzluk teşkil etmeyecek seviyedemidir?
-
20 Aralık 2011, 21:01
#36
Evet bu söylediklerine benzer şeyler benim de aklımı kurcalamıştı zamanında. Bazı istisnai motorlar dışında belirtilen yağdan başkasını kullanmak taraftarı çok fazla değilim. Çünkü dediğin gibi sabah rahat çalışsın diye koyduğun yağ öğlen normal bir hava sıcaklığında trafikli bir ortamda iyi bir performans sağlayamayabilir. Bunun en büyük etkeni de yine bahsettiğin gibi bir çok küçük motorun hava soğutmalı olması. Yani motor ısındı diye ek bir soğutma sistemi yok hatta haberin bile yok...Allaha emanet.
Misal olarak diyelim ki(sallıyorum tamamen), 600RR için 15W-50 yağ önerilmektedir. fakat birçok kullanıcının ve ustanın tespitine göre 20W-55 yağın daha verimli olduğu gözlemlenmiş ise o zaman tamam, farklı bir yağ denenebilir. Gerçi benim motor çok da performanslı değil, 10-40 yerin 15-40 denesem 1000km lik bir süreçte çok da zararı olmaz, orası ayrı...
-
20 Aralık 2011, 21:42
#37
Syanur adlı üyeden alıntı
Dedin dedin, gittik
ipone koydu motora
Bu da olmazsa repsol kullanıyorum dedi üstelik...
Ben sana ziya derim artık
ipone ile castrol arasında benim gözlemlediğim fark ipone'da vites geçişlerinin çok daha rahat olduğu yönündeydi.
İpone R4000rs'i iki motorumda da uzun süre kullandım, daha sonra meraktan 10/50 full power katana'yı denedim (yine ipone). Vites geçişleri r4000rs'e göre dahada rahattı.
3 ninja polonez köye yaptığımız gezide arkadaştaki (yanılmıyorsam mobil tam sentetik yağ) ninja fan açarken aynı yolda aynı hızda gitmemize rağman benim motor henüz fan açmamıştı. Hatta durumu farkettiğimizde şaşırmıştık. Benim ninja 2008, arkadaşınki 2009 model.
Bu şekilde anlatınca biraz marka fanatikliği yapar gibi oldu. Yanlış anlaşılmasın şu marka iyi bu marka kötü demiyorum, sadece gözlemlediklerimi yazdım.
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
-
19 Ağustos 2013, 05:41
#38
motul 5100 serisi yarı sentetik, vites geçişi şahane, esterli (ester sentetik katkıların bir dalıdır ve üstündür) fiyatı makul, gözünüz kapalı alın, castrol elf ipone da kullandım, bu hepsine 5 değil 75 basar, tam sentetik kullanmanın avantajı kmyi uzatmasıdır, düzenli hatta benim gibi gıcık erken değiştiriyorsanız ona da gerek yok, tam sentetik mobil castrol ok ama o 300 serisi motul pist yağı hiç gerek yok, o 2 saat kullanılıp atılmak üzere yapılan bi yağ, en mühimi numarasına, düzenli yağ ve filtre değişimine ve 5 dakka ısınmadan gazlamamaya dikkat tabi
-
19 Ağustos 2013, 06:16
#39
bir motosiklet 10w-40 öneriyorsa zaten yarı sentetik öneriyor demektir.
10w-40 yağların hepsi yarı sentetiktir. bulamamanız normal ölmuş
size şu yağı öneririm bulmasıda çok kolay. çok mükemmel bir yağdır.
motosikletimde 4bin km dir aynı yağ var. ve halen tertemiz .. ( bu taibiki biraz motor ile de alakalı)
fiyatı 30tl.
-
19 Ağustos 2013, 06:35
#40
Castrol Power1 10-50 Tavsiye ederim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)