ER 6 - CBF 600 arasında tercih. Tecrübeli arkadaşların görüşlerine ihtiyacım var.
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar. 40 yaşından sonra aranıza katıldım. Şimdi ise keşke daha önce başlamış olsaydım diyorum. Şimdiye kadar iki tekerle olan ilişkim bisikletle sınırlıydı. O bile, benim için büyük bir zevk duyarak bugüne kadar geldi. Dizimde menüsküslerde zorlanma sebebiyle, doktor artık yokuş yukarı bisiklete binmemem gerektiğini söyleyince, ilgi duyduğum, ama şimdiye kadar pek aklıma getirmemeğe çalıştığım motosiklet birden gündemime girdi. Geçen yıl bir CBR 125 ile motosiklet dünyasına girmeye karar verdim. Amacım, şehir trafiğimnde dolaşmaktan çok, haftasonları şehir dışına çıkıp, uzun soluklu geziler yapmak. Mevcut motosikletim beni uzun yolda pek taşımıyor. Konu sürat yapmak değil ama, mesela yokuşlara gelince bayılıyor. Ayrıca, fiziğime göre de küçük kaldığı için (1.94, 90 kg), doğrusu kendimi pek rahat ve güvende hissetmiyorum. Alacağım motosikletle yine sürat yapmak niyetinde değilim, ama şehirlerarası yollardaki normal trafik akışına uyabileceğim ve kendimi rahat ve güvenli hissedebileceğim bir motosiklet almak seçmek istiyorum. Motosikleti genellikle asfalt yollarda kullanmayı planlıyorum. Bu nedenle, asfalta daha iyi tutunması açısından, enduro yerine touring motosikletin amacıma daha uygun ve güvenli olacağını düşünüyorum. Ayrıca, yine güvenlik sebebiyle, motosikletin ABS'li olması benim için önemli. Bu kriteri ortaya koyunca, zaten çok fazla seçenek kalmıyor. Kendime bu özelliklerde iki motosiklet belirledim.
Kawasaki ER-6n veya f:
Benim için avantajlı olduğunu düşündüğüm yanları: Enjeksiyonlu, ekonomik tüketim, hafiflik, kaliteli görünüm, sık sık vites değiştirmeyi engellemesi açısından yüksek tork, özellikle yurt dışı internet sitelerinde benim gibi az deneyimli motosikletçiler için de uygun ve kolay bir kullanımı olduğu konusunda yapılan yorumlar.
Beni düşündüren yanları ise; Kawasaki olması (yedek parça sorunu!?), F tipini alırsam, motoru yatırmam halinde başıma büyük masraf açar mı endişesi, N tipini seçersem, uzun yolda rüzgar benim için ne derece rahatsız edici olur sorusuna yanıt bulamamam, ve son olarak da Kawasaki'yi bir kaç yıl sonra satmaya kalkınca, satmakda, ya da değerine satmakta sorun yaşar mıyım.
Honda CBF 600:
Avantajlı olduğunu düşündüğüm yanları; herşeyden önce servis desteği bakımından Honda olması, yarım grenajlı olması (hem rüzgar koruması hem de yatma halinde daha az hasar olasılığı), ER-6'ya göre boyutlarının fiziğime daha uygun olması, daha ağır olması nedeniyle, yan rüzgarlardan daha az etkileneceğini düşünüyor olmam, satarken 2 elde daha hızlı ve değerine satma şansımın daha yüksek olduğunu düşünüyor olmam
Dezavantaj olduğunu düşündüğüm konular ise; ER-6'ya göre ağır olması (bir şekilde dengeyi kaybedersem, zaptetmem daha zor), karbüratrörlü olması, ER-6'ya göre çok yakması (okuduklarımdan çıkardığım sonuç: %20 daha fazla yakıyor, ki az bir fark değil), 4 silindir makina olması (bakım masrafları daha yüksek?), Honda'nın detay işçiliklerde yer yer zayıf olması.
Birini seçmem konusunda, tecrübeli arkadaşların fikrini almak istiyorum. Yardımcı olursanız çok sevinirim.
Reklamlar
-
Ben çok deneyimli olmamama rağmen size ER6'yı tavsiye ederim...kawasaki'nin Türkiye'de ikici el piyasası da hareketli. Motor koruma demiri taktırırsınız, yatırınca da masraf çıkartmaz. Zaten siz o motoru 194 boyla biraz zor yatırırsınız
BİR GÜN HERKES [B]ABS[/B]'Lİ OLACAK!!! [B]ABS[/B] SEN BİZİM HERŞEYİMİZSİN:)
-
Bende 36 yaşında bir kullanıcı olarak kendimce yorum yapayım. Kawasaki nin ikinci eli konusunda çok zorlanmasın. Ben kawa en 500 ümü çok kısa bir sürede sattım. Hem artık sanırım arkasında ciddi bir firmada var. Ama yinede bence Honda daha ii olur.
-
Bence ikisini de detaylı olarak incele. izin verirlerse deneme sürüşü yap..
En uygun olanını yine sen bilecen...
Motoru yatırma işini fazla kafana takma.hep kötü düşünürsen motor şevkin kırılır.
Naked alırsan rüzgaz biraz zorlar o da yüksek hızlara çıktığında.Yüksek sürat yapmayı düşünmüyorsan düşündüğün kadar zorlamıyor insanı rüzgaz.....
Benim tercihim olarak Er - 6 ABS ( hele ki sarı rengi oyyy oyyy oyyy )
Servis konusunda ise kawa sahiplerine bir danış istersen.
bizim beldeyama allahtan servis konusunda çook iyi....
-
Süper Moderatör
Amacım, şehir trafiğimnde dolaşmaktan çok, haftasonları şehir dışına çıkıp, uzun soluklu geziler yapmak.
Alacağım motosikletle yine sürat yapmak niyetinde değilim, ama şehirlerarası yollardaki normal trafik akışına uyabileceğim ve kendimi rahat ve güvenli hissedebileceğim bir motosiklet almak seçmek istiyorum.
Asfalta uygun lastikler ile Enduro yakışır bu amaçlara, diğerleri pek amacına yönelik değil bence. Ki üretiliş amaçlarıda buna uygun değil..
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
Bu iki motor arasında ER-6N daha iyi, Servis konusu özellikle yedek parçada, bütün markalar malesef sorunlu istisnasız (bir nebze BMW oda fiyatta....) . Oyüzden hangisi gönlünden geçiyorsa ona bak. Aynı motora bende baktım. Benim karşılaştırmam Yamaha Fazer la idi, Kawasaki 6n almaya karar verdiğimde Suzuki GSR 600 gördüm ve bayıldım dün Bağdat caddesinde Korlasta ilk defa canlı olarak gördüm ve resimlerle karşılaştırdığımda , inanılmaz... Karar vermeden önce bu motora bir göz at. Ve şimdi nisanın ilk haftasını bekliyorum GSR için...
-
İkisi arasında, servis ve yedek parça hususunda Honda derim. Honda'da garanti kapsamındaki parçalarda da sorun çıkma olasılığı çok düşüktür. Tip olarak ER6F ama... Ancak distribütör Z-Moto hakkında çok şikayet var, bu da düşündürücü. Hatta admin Skullhunter'ın da ağzı yandı bu konuda.
Eğer Türkiye yollarını göz önüne alırsanız ve uzun yol da yapmak istiyorsanız Eyong'un da dediği gibi mutlaka Enduro tarz bir motor almalısınız. Yaşınız da bence enduroya çok uygun.
Honda Transalp alabilirsiniz mesela. Tabi bu motorların hiçbirisi yeni başlayana göre değil. Ama inat ettiyseniz de ciddi bir eğitim şart.
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
-
Arkadaşlar, içten cevaplarınız için hepinize çok teşekkür ediyorum. Cevaplarınızdan anladığım kadarıyla, hangisini seçersem seçeyim, en azından makinelerin birbirine fazlaca üstünlüğü yok, ama servis bakımından Honda'ya duyulan güven daha fazla. Eyong ve Prometheus'un dediği gibi, enduro makineleri ben de düşündüm, ancak ABS'li bir makina olmasını özellikle istiyorum. Transalp, güzel bir makina ve fiyat olarak da ER 6 ve CBF 600'ün dengi, ama ABS'li değil. Bu tür ABS'li makinalar da, şimdilik bu iş için ayırdığım bütçenin dışına çıkıyor biraz. Ama yine de bu konuyu bir kez daha düşüneceğim. Sizin düşüncelerinizi aldıktan sonra, motosikletlerden içime daha çok sineni almamın daha doğru olacağını düşünüyorum. Hepinize tekrar teşekkür ederim.
-
motosikletinizi özellikle asfalt yollarda kullanacağınız belirtmişsiniz. bu tip bir kullanım için er-6 veya cbf 600'ün enduro'lara göre daha avantajlı olacağını düşünüyorum araziye çıkmayacaksanız eğer motosikletin keyfini asfalt yolda çıkaracaksınız demektir..
Z-moto'dan her ne kadar şikayetçi bir çok insan olsa da Kawasaki'nin Türkiye distribütörüdür ve er geç olursa eğer sorununuza bir çözüm bulacaklardır. er-6'nın cbf 600'den çok daha cazip olduğunu düşünüyorum. hatta kawasaki'nin servis sorunu bile iki motor arasındaki farkı kapatmaya bence yetmiyor. hem yeni teknolojiye sahip bir model olması hem de genel yapı itibariyle honda'dan daha kaliteli olması bence er-6'nın avantajları. tek sorunu distribütörü fakat kaza yapmadığınız taktirde pek uğrayacağınızı da düşünmüyorum.
-
ben er6 derim kawasaki herzman mükemmeldir(bence)
[B][CENTER]MoToRiZe 07 Antalya[/CENTER][/B]
[CENTER]HIZLI YAŞA GENÇ ÖL Kİ CESEDİN YAKIŞIKLI OLSUN[/CENTER]
-
benim fikrimde kawasaki er-6n .sebebi ise yabancı test sitelerinde kullanıcıların yeni başlayanlara uygun yorumları sebebi ise çok dengeli bir motor olması. yüksek hız yapmazsanız rüzgarlardan çok etkilenmezsiniz. ama illaki rüzgar istemiyorum diyorsanız daha kağalı bir uzun yol motoru düşünün (hondanın ve yamahanın bu türded modelleri var.) ancak fiyat yükselir.absli olarak bu fiyata 5-5,5 şehiriçi tüketimine sahip bir asfalt motoru size ideal görünüyor.kredi imkanlarını da gözden geçirin. 36 aya 250 ytl kredileri var.
ah bi kessem ayaklarımı yerden,kanatlanıp rüzgarla ,
kükreyip motorla,keşfetsem dünyayı başladığı yerden[COLOR="Yellow"]***[/COLOR] [COLOR="Red"]şam piiii yonnn [/COLOR][COLOR="Yellow"]***[/COLOR]
-
marka değil amaca uygun makina önemlidir. O boya ancak enduro olur lütfen 50 bg aşmayan bir makina seç,varadero, dl 1000 falan olmasın hoş bunlara kim enduro der bilmemki,( yeni başlamışlar için) bir motorcu daha uzun yaşasın amacı ile bg den bahsettim hayırlı olsun
-
Güç ve tork olarak farklarıyok Hangisinin tipini beğeniyosan onu al bence. Bu arada türkiyede kawasakinin gerçek bir distiribütörü olmadınığınıda unutma. Yani türkiyedeki kawasakiler Japonyadan değil almanyadan geliyor.
Ne Mutlu Turkum Diyene...
2003-2005 NX4 FALCON
2006 CBF600S ABS
-
Kawasaki markası konusunda aramızda deneyimli arkadaşlar var. Alırken çok güzel davranıyorlar, satmaya kalktığınızda yüzünüze bile bakmıyorlar. Yedek parça sorunu var, Skullhunter detayları verebilir. Kawasaki Türkiye'de tutmayan bir marka. Eskiden daha çok tutuyordu ancak şu anda satış konusunda lider olan marka Honda ve Yamaha. Suzuki de fena sayılmaz ama genelde daha çok Almanya'da kullanılıyor. Kawasaki alanın elinde kalıyor. Her ikisini de kullanmadan almamanızı tavsiye ederim.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
Süper Moderatör (BBRR)
Bahsi geçen her iki motorda aslında sizin aradığınız motor değil daha önce cbr deneyiminiz olduğundan naked bir modelde ısrar ediyorsunuz sanırım ama amacınız sürat değilse size biçilmiş kaftan var bmw f650 gs ABS si var 50 beygirle herhangi bir yokuşta sizi üzmez tek silindirli olması gücü düşük devirlerde yakalamanızı sağlar ayrıca 90 km sabit hızla 100 km de 3,21 lt yakıt tüketimi ile sınıfının en iyi yakıt tüketimini elde eder..
isterseniz bir de bunu düşünün mademki amacınız hız değil ....
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
ah bi kessem ayaklarımı yerden,kanatlanıp rüzgarla ,
kükreyip motorla,keşfetsem dünyayı başladığı yerden[COLOR="Yellow"]***[/COLOR] [COLOR="Red"]şam piiii yonnn [/COLOR][COLOR="Yellow"]***[/COLOR]
-
Eger bu iki model arasinda secim yapacaksaniz ER6-F'i (grenajli model) tavsiye ederim. Henüz Türkiye'de çok fazla kullanicisi olmadigindan fazla bir yorum duymadim ama özellikle okudugum tüm test sürüş yazilarinda bu motordan övgüyle bahsediliyor. Üstelik yeni başlayanlar için oldukça dengeli ve hata affeden bir motor olarak yorumlanmis.
Because you are mine. I walk the line..
-
er 6 için muhteşem bir makine diyebilirim.amacına ve ihtiyacına göre degerlendirmeni dilerim. kolay gelsin
-
Hepinize içten yorumlarınız için teşekkür ederim. Henüz motor seçmedim, ama yorumlarınız benim için önemli. Hafiflik ve az yakıt tüketen yeni teknoloji enjeksiyonlu bir motor gibi kriterler beni daha çok ER 6'ya yönlendiriyor. Öte yandan, servis ve 2. el konusunda Kawasaki'de içim çok rahat değil. Nisan-mayıs gibi almayı planlıyorum. Deneme imkanı bulursam, seçmem çok daha kolay olacak.
-
bıldıgım kadarıyla hondanın yedek parcası cok pahalıymış
YA İSTİKLAL ,YA ÖLÜM ! ! !
Alemin kralı çarşı , herkeze karşı
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler