Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

KLE 500 VE XT 600 ARASINDA KALDIM

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    bu iki motoru da çok yakından inceleyemedim ama xt nin dayanıklılığı, kle nin de çift silindir olması nedeniyle ikisi arasında kalkdım.

    deneyimli arkadaşların bilgisine ihtiyacım var.
    ( bu tip konuların açılmasını ben de sevmem ama maalesef bir karşılaştırma bulamadım )
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Merak ettiğin öğrenmek istediğin ne varsa kle 500 hakkında bilgi verebilirim. Bende xt 660 ı çok araştırdım kullanıcıları ile konuştum. KLE 500 e karar verdim.
    Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........

  3. #3
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı harbiturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merak ettiğin öğrenmek istediğin ne varsa kle 500 hakkında bilgi verebilirim. Bende xt 660 ı çok araştırdım kullanıcıları ile konuştum. KLE 500 e karar verdim.
    KLE 500 ü tercih etmendeki sebepler nelerdir, karşılaştırma yapabilir misin?
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  4. #4
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    KLE 500 ile XT arasında motor dışında pek fark yok.

    Boyutlar aynı sayılır.

    Çift silindir farkını sürekli hissediyorsun. Titreşimsiz ve konforlu ( Almadan önce bolca xt660 ve f650 gs araştırmalarımdan bılıyorum ) teksilindirin verdiği performans kesinlikle çift silindirde yok ama aynı oranda da sürüş konforundan fedakarlık yapmak gerekiyor. Ben fedakarlığı performansdan vazgecerek yaptım. KLE de olumsuz olarak sele rahatsızlığınıda dile getirmek gerekli. 150 TL maliyetle seleyi sertleştirerek bunu çözmen gerekecek. Kilo farkından dolayı xt660 ın frenlemesini de hatırlatmak lazım KLE bu konuda alt limitlerde.

    Bunun dışında KLE nin arazı ve asfalt performansından yana en ufak şikayetim olmadı.
    Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........

  5. #5
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    peki kle nin 1998 modeli mi yoksa 2004 mü tercih edeyim?
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  6. #6
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Yolda daha çok kullanacaksan KLE, ama yok ben atlar zıplar hoplarım ya da yapmaya çalıştığımda gık demesin dersen xt.

  7. #7
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    peki bu ikisine alternatif ne olabilir ( firewind hariç ) honda da ne var buna benzer?
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  8. #8
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    yürekçe abim büyüğümüzsün sen daha iyibilirsin ama
    bence xt600 neden dersen
    kle 500 motorunu biliyorsun çap strok oranı çok düşük olduğun bir enduro motor için gerekli torkun neredeyse yarını bile alamzasın
    motoru bu iş için en uygun olan er5 için yani comunter bir motor için üretildiğinden düşük devirlerde özellikle offroad kullanımda seni inanamayacağın kadar üzer
    xt 600 ü neden tavsiye edersin dersen VİA nickli üyeye ve kuvvetmira nickli üyelere sor sana daha yardımcı olurlar
    şimdi ben nasıl kullandığımı şöyle iyi böyle iyi dediğimde eleştirilirim (biliyorsunuz kawasaki düşmanı olduğumdan :D)
    hani hiç birşey önemli değil özellikleride önemli değil sadece marka olarak sorarsanız
    her zaman yamaha hem parçası bol hem de ucuz inanamayacağınız kadar ucuz
    daha iki ay önce arkadaşın piston sekman silindir ve üst kapakğını 600 tl gibi bir maliyetle değiştirdik ki neredeyse ortalama bir çinli parça fiyatına
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  9. #9
    VIA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2010
    Şehir
    Başkent
    Motosikleti
    Yamaha XT660R- Afrika twin 1000L
    Daha alt devirlerde ve daha az yakıtla daha fazla gücü,torku hissetmek istersen XT
    Daha sağlam,daha dayanıklı bir motosiklet istersen XT
    Daha düşük arıza çıkarma olasılığı dersen XT
    Daha bol ve ucuz yedek parçayla daha düşük bakım onarım maliyeti istiyorsan XT
    Daha biçimsiz bir motosiklet için XT
    Daha fazla tek silindir için XT
    Daha az iki silindir içinde XT

  10. #10
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı otopsici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yürekçe abim büyüğümüzsün sen daha iyibilirsin ama
    bence xt600 neden dersen
    kle 500 motorunu biliyorsun çap strok oranı çok düşük olduğun bir enduro motor için gerekli torkun neredeyse yarını bile alamzasın
    motoru bu iş için en uygun olan er5 için yani comunter bir motor için üretildiğinden düşük devirlerde özellikle offroad kullanımda seni inanamayacağın kadar üzer
    xt 600 ü neden tavsiye edersin dersen VİA nickli üyeye ve kuvvetmira nickli üyelere sor sana daha yardımcı olurlar
    şimdi ben nasıl kullandığımı şöyle iyi böyle iyi dediğimde eleştirilirim (biliyorsunuz kawasaki düşmanı olduğumdan :D)
    hani hiç birşey önemli değil özellikleride önemli değil sadece marka olarak sorarsanız
    her zaman yamaha hem parçası bol hem de ucuz inanamayacağınız kadar ucuz
    daha iki ay önce arkadaşın piston sekman silindir ve üst kapakğını 600 tl gibi bir maliyetle değiştirdik ki neredeyse ortalama bir çinli parça fiyatına
    evet, işte aradığım cevaplar bunlar
    bu arada akıl yaşta değil, baştadır be kardeş. tecrübe; saygı ister ;)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:15 ----------

    Alıntı VIA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha alt devirlerde ve daha az yakıtla daha fazla gücü,torku hissetmek istersen XT
    Daha sağlam,daha dayanıklı bir motosiklet istersen XT
    Daha düşük arıza çıkarma olasılığı dersen XT
    Daha bol ve ucuz yedek parçayla daha düşük bakım onarım maliyeti istiyorsan XT
    Daha biçimsiz bir motosiklet için XT
    Daha fazla tek silindir için XT
    Daha az iki silindir içinde XT
    aslında xt ye yönelmemin asıl sebeplerinden biri sensin, diğeri mira...
    kle yi sadece çift silindir olduğunda ve kafa grenajı hoşuma gittiği için listeme eklemiştim.
    bu sınıfta hondanın bir alternatifi yok sanıyorum.
    ama 5000 tl bütçe ile sanırım en akıllıcası xt...

    bakalım Kuvvetmira gelince ne diyecek.
    aslında coq'unda düşüncelerei önemli amabu sınıfta bir motor için kafa yorar mı bilemem....

    ilgilenen herkese çok teşekkürler...
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  11. #11
    EnDuRoCu_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2009
    660 düşün bence,onu bitirmenin tek yolu yağsız burakmaktır
    altı''AT''mış

  12. #12
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı EnDuRoCu_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    660 düşün bence,onu bitirmenin tek yolu yağsız burakmaktır

    bütçem 5000 tl.... :(
    aksi halde transalp 650 lik alırdım...
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  13. #13
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    ooo, yürekçe hoca da endurocu oluyor
    yeşilliğe, ırmaklara ve kuş cıvıltılarına daha fazla karşı koyamadın de mi?

    şimdi azizim, sen yolların adamısın, xt600 bu bağlamda tatmin etmeyebilir.
    hareketli bir motor, yüksek torklu, eğlenceli, agresif.
    ama mevzu uzun yollar oldu mu beklentileri çok yüksek tutmamak lazım.
    selesi ve titreşimi yüzlerce kilometrelik yolculuk için konforsuz.
    hayvani hızlanmasına ve düşük devirlerde bile dehşetli torkuna rağmen son sürati yüksek tempolu bir uzun yol için yeterli değil.
    o safkan bir doğu afrika çıtası avını yakalamak için çok kısa sürede deli hızlanır, öne doğru atlar resmen. ama yakalayamazsa uzun kilometreler boyunca 140 km hızla avını takip edemez. toprağı kazır, yanlar, tekere gelir, tırmanır. ama uzun kilometreler boyu tempolu sürüşler sevmez.

    kle 500'ün yol performansı daha iyidir, artçısı daha rahattır. ama ayırdığın bütçe ile kaç model ve nasıl durumda olur bilemedim.

    ben kendi sürüş karakteristiğime göre xt600 tercih ettim, yine ederim.
    ama uzun yolların motorcusu isen, hele de artçın varısa çift silindir bir makina daha isabetli bence.
    hayırlısı olsun.
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  14. #14
    sercan2667 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2010
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    '''14 Crypton&''05 TDM 900''22 GSX-S 1000
    sencer abi benim gibi ansiklopedi varken..KLE 500 Ömürlük makina..2004 alabilirsen süper olur ama 99 dan fazla aşağı düşme serkanabiden bilgi al
    2020 'Tracer 900 İcon Blue

  15. #15
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ooo, yürekçe hoca da endurocu oluyor
    yeşilliğe, ırmaklara ve kuş cıvıltılarına daha fazla karşı koyamadın de mi?

    şimdi azizim, sen yolların adamısın, xt600 bu bağlamda tatmin etmeyebilir.
    hareketli bir motor, yüksek torklu, eğlenceli, agresif.
    ama mevzu uzun yollar oldu mu beklentileri çok yüksek tutmamak lazım.
    selesi ve titreşimi yüzlerce kilometrelik yolculuk için konforsuz.
    hayvani hızlanmasına ve düşük devirlerde bile dehşetli torkuna rağmen son sürati yüksek tempolu bir uzun yol için yeterli değil.
    o safkan bir doğu afrika çıtası avını yakalamak için çok kısa sürede deli hızlanır, öne doğru atlar resmen. ama yakalayamazsa uzun kilometreler boyunca 140 km hızla avını takip edemez. toprağı kazır, yanlar, tekere gelir, tırmanır. ama uzun kilometreler boyu tempolu sürüşler sevmez.

    kle 500'ün yol performansı daha iyidir, artçısı daha rahattır. ama ayırdığın bütçe ile kaç model ve nasıl durumda olur bilemedim.

    ben kendi sürüş karakteristiğime göre xt600 tercih ettim, yine ederim.
    ama uzun yolların motorcusu isen, hele de artçın varısa çift silindir bir makina daha isabetli bence.
    hayırlısı olsun.
    öğrenecek çok şeyimiz var
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  16. #16
    onur35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2009
    Şehir
    İzmir/Çeşme
    Motosikleti
    YAMAHA XT660X
    arkadaşlarında dediği gibi iş aslında senin ne istediğinde bitiyor,yani uzun yollara süreceksen KLE ama civarda gezer tozarım diyorsan XT...
    umarım gönlüne göre bir motor bulursun

  17. #17
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı sercan2667 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sencer abi benim gibi ansiklopedi varken..KLE 500 Ömürlük makina..2004 alabilirsen süper olur ama 99 dan fazla aşağı düşme serkanabiden bilgi al
    tavsiyelerini dikkate alacağım...
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  18. #18

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    Bu motorlar sıfır olsaydı ben kle 500 derdim.Yolda daha konforlu olduğu için.

    Ama sıfır değil.

    Bu durumda ben olsam en temiz olanını tercih ederdim.

  19. #19
    VIA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2010
    Şehir
    Başkent
    Motosikleti
    Yamaha XT660R- Afrika twin 1000L
    XT nin ; 90-100km/sa. hızları aşılmadığında uzun yoldaki konforuda bana hiç fena gelmedi zaten bu hızlardaki yolculukta KLE den konfor bakımından pek hissedilir bir fark yoktur ivmelenmeler hariç bu hızlara motoru sabitlediğinizde mesela 4000 devir ve 5. vitesteyken 100 km/s hıza denk geliyor ve bu şekilde giderken sanki motordaki sürtünme sıfır gibi titreşim gerçekten hissedilmeyecek kadar düşük. Hatta bu şekilde bu motorla Çine bile rahat bi şekilde gidilip gelebilirim Ama uzun yolu hem sevip hemde biran önce bitmesini istemek gibi bir çelişkideyseniz kısacası 90 la 100 le yolmu biter gibi düşüncedeyseniz XT'yle 160/170 km/s kadar çıkabilirsiniz ama bu süratlerde uzun süre gidilemez. Nedenmi ? Birincisi bu süratler motorun yüksek ve açık yapısı yüzünden aşırı rüzgara maruz kalırsınız, ön çamurluğa alttan şiddetle vuran rüzgar nerdeyse ön tekerin yerden temasını kesecek gibi.. Airodinamik olmadığından hızlandıkça güvensizleşiyor XT çünkü motosikletin zeminle baskısı temas ağırlığı azalıyor az önce söylediğim nedenlerden dolayı. İkincisi 600cc hacmindeki silindirin içerisinde yerleşik uzun stroklu ve geniş çaplı devasa pistonun doğrusal gidiş gelişlerini krank milinde dairesel harekete çevrilmesinde aracı olan ve bir işlevide pistonun alt-üst ölü noktalarda sınırlanması olan biyel kolu bu baskıya uzun süre dayanamayabilir dayansa bile bahsettiğim işlemin motordaki yaratacağı titreşime siz dayanamazsınız ve illaki motor ömrünü kısaltır. XT nin çok sakin rüzgarsız havalarda bile katlanılabilir sabit max hızı 120 km/s dir geçen yıl Ankara'dan Van'a gelirken vaktim kısıtlıydı ve bu sınırların biraz daha üzerini zorlamıştım bir günde yaklasık 1400km yol yaptım yapılmıyor değil ama eve girip kendimi kanapeye attığımda bitkinlikten uykuya çoktan dalmıştım sabah kalktığımdada hala uzuvlarım titremekteydi

    Kişisel antipatim olan ve kawasakinin profesyonel motosiklet üreticisi anlayışıyla bağdaştıramadığım argesiz, stroksuz ve torksuz, üç değişik alakasız modelde ortak kullanılan motoruyla ve enduromsu görünüm verilmiş modeli KLE500'e nedense hiç sıcak bakamıyorum ama durumdan memnun kullanıcısı motorcu dostlarımın olduğunu biliyor kısa tecrübelere dayansada belirttiğim nedenler dışında şöyledir böyledir diyerek gereksiz tartışmalara girmek istemem. Sadece önerim kararınız KLE500 den yana olursa 600cc ve üzeri enduro motosikletler kullandıysanız KLE'yi ne aldığınızı bilerek deneyerek alın.

    Sonuç ; XT bir kaplandır en hard endurolardan biridir uygun lastiklerle arazidede asfaltada keyif veren bir motosikletdir limitlerine dikkat edilirse keyifli uzun yolculuklarda yapılabilir. Çok uzun deneyimlerim olmadı ama KLE' nin de konforlu hız limitleri XT'den belki 15-20 km/s fazladır. Fazer'la bile uzun yolda 120_140 km/s i fazla geçmeyen biri olarak benim için diğer avantajları sebebiyle XT'yi herzaman üst konfor limitlerindeki 15-20 km olabilecek KLE avantajına tercih ederim.

  20. #20
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı sercan2667 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sencer abi benim gibi ansiklopedi varken..KLE 500 Ömürlük makina..2004 alabilirsen süper olur ama 99 dan fazla aşağı düşme serkanabiden bilgi al
    ömürlük makina diyorsun ama 99 un altına düşme diyorsun
    bu işte bi gariplik yok mu sencede
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)