Honda CBF 150 Hakkında Yardım.
Reklamlar
-
Öncelikle Konuyu Nereye Açacağımı Bilemediğim İçin Buraya Açtım.Yanlış Yere Açtıysam Kusura Bakmayın.
2011 Honda Cbf Aldım.İlk Defa Vitesli Motor Kullanıyorum.Daha Önceden Schooter Tarzı Kullanıyordum.Bilgili ve Tecrübeli Arkadaşlardan Yardım İstiyorum.
--Daha bugün 1300 km'de 1000 bakımına girdim.girmeden önce 5-6 defa motorla hız yaptım 110 civarı gördüm.iki kişide tek kişide.bunun bana ileride zararı olurmu.bu saaten sonra istediğim gibi gidebilirmiyim?
--Zincirle ilgili bi kaç yazı okudum kaç bin kmde zincir deiştirme ihtiyacı duyarım acaba.
--şehir içinde kullanırken ışıklara 100 metre kala debriyaja basıp ışıklara boşda gelir gibi gelıyorum acaba bunun motora zararı olurmu.ışıkda beklerken boşdamı beklemeliyim yada debriyaja basarsam sorun olurmu?
--vites geçişlerinde devir saati kaça geldiğinde vites attırmam uygun olur.
--yine bi ayrı konu tekerler ortalama kaç bin km gider.
YARDIMCI OLAN ARKADAŞLARA TŞK EDERİM ŞİMDİDEN.
Vatan 26 Mekan 07
Reklamlar
-
Dostum fazla hız yapmışssın.. hayırlı olsun..ben 80 i ve devir 6'yı hayatta geçmedim..hız yapıp napacaksın etraff güzelliklerle dolu..dah a100kmde.. daha bismillah..motoru almadan..
ışıklarda debriyajda tutmamanı yani yormamanı öneririm..boşta bırak..)1.vitesin bir üstü N )
2020 'Tracer 900 İcon Blue
-
Sürekli son gaz yolculuk yapmadığın sürece ara sıra limite çıkıp bırakmak o kadarda zarar vermez motosiklete.Ama gazı sonuna kadar açıp 1 saat yol yaparsan o bırak yeni makinayı 10 bin km deki makinaya bile zarar verir.(ki şehirler arası yolculuk yaparsan cbf150 ile bunu çok yapacaksın ) O yüzden 5-6 kere 110 yapıp bırakmayı o kadar dert etme.
---Zincirini en az 200 km de bir yağla duruma göre 500-1000 km arasıda gaz yağı ile tüm yağları temizleyip tertemiz yapıp kurutup gazyağı uçtuktan sonra tekrar yağla.Bu şekilde bir aksilik olmazsa 15bine kadar gidersin.Gerginliğini kontrol ettir gerginliği iyi ayarlanmazsa ve sürekli artçılı kullanırsan ben gibi 8binde değiştirmek zorunda kalırsın.
---Işıklara varmadan önce vites düşürerek hem motor freni ile ışıklara gelirken yavaşlarsın hemde ışıklarda durduğunda vitesin 1 de olmuş olur.Böyle yapmak daha iyidir çünkü fark etmiş olabilirsin çoğu motosikletler durduğu yerde vites atamıyor.Işıklarda 4.vites ile durduğunda 1 e atamayabilirsin 3 e atarsın 2 ye geçmez ayaklarınla ileri geri azcık oynatırsın 2 ye düşer sonra 1 e düşürürsün.Yani bazen vites düşürmek için 30 cm falan motoru oynatman gerekir.En temizi tek tek düşüre düşüre ışıklara geldiğinde 1.viteste olmaktır.Ayrıca Önemli bir ayrıntı ışıklarda boşta bekleme.Elin her zaman debriajda gözlerin aynalarında olsun.Sen beklerken arkadan duramayıp sana çarpacak olanlar olabilir.Aynadan bunu sezdiğin an kalkman lazım bu yüzden heran kalkacak şekilde debriaj sıkılı olmalıdır.
--- Devir saati bizim modellerde olmadığı için deviri bilmiyorum ama devir göstergesindeki kırmızı bölgeye gelmeden (redline) 1000 devir falan önce atman en güzelidir.Herhalde 7bine falan denk geliyor.(Kırmızı bölgelerde kullanman redline da sürmen motora zarar verebilir)
----Tekerler ben aldığım modellerde 2009 larda üzerinde duro takılı olarak geliyordu.Eğer seninde duro takılı ise km önemli değil bir an evvel değiştir.Çünkü durolar her türlü ortamda kaymaya çalışır su gördüğü zaman dans etmeye başlar güven olmaz piyasadaki en dandik lastiklerden birisidir.
Allah kaza bela vermesin,güle güle kullanın
-
Venom 26 Kadeşim Verdiğin Bilgiler İçin Çok Sağol.İşime Çok Yarayacak.Birazdan Çıkıp Lastık Maskalarına Bakacam.Zincir Yağlama işini anlamadım ama araştırıp onada bakıcam şuan 1300 km de ama ellemedim hiç zinciri.Bu arada 1 aya kalmadan antalyada Eskişehire bi yolculuk yapacam.Bunu sabırsızlıkla beklıyorum.Memleketimi çok özledim.Bu forumdada o kadar kullanıcı içinden bana Eskişehirli birisinin yardım etmesi beni çok mutlu etti.
Eskişehirliyiz Dedik Ya Kardeş Daha Ne Dİyelim )
-
Kardeşim zincir konusunda resimlerle detaylı olarak açıklama yapılmış konu vardı forumda yanlış hatırlamıyorsam olmazda google yardımıyla ulaşabilirsin başka forumlardada.Zincir spreyleri var 20 liraya falan satılan.Onlardan alıp 200km de bir zincire sıkıp yağlarsın. 1300km dir ellemediysen baya yağsız kalmıştır.Yağlanmadığı sürece hem fazla aşınır hem ses yapar.Normalde zincirden nerdeyse hiç ses duymaman gerekir.Tık tık ses yapıyorsa yağlanması gereklidir.Ayrıca düzgün yağlanmazsa ümrü kısalır zincirin.
Ziyaret ettiğinde görüşürüz fırsatın olursa
-
emre1965 adlı üyeden alıntı
Öncelikle Konuyu Nereye Açacağımı Bilemediğim İçin Buraya Açtım.Yanlış Yere Açtıysam Kusura Bakmayın.
2011 Honda Cbf Aldım.İlk Defa Vitesli Motor Kullanıyorum.Daha Önceden Schooter Tarzı Kullanıyordum.Bilgili ve Tecrübeli Arkadaşlardan Yardım İstiyorum.
1 Daha bugün 1300 km'de 1000 bakımına girdim.girmeden önce 5-6 defa motorla hız yaptım 110 civarı gördüm.iki kişide tek kişide.bunun bana ileride zararı olurmu.bu saaten sonra istediğim gibi gidebilirmiyim?
2 Zincirle ilgili bi kaç yazı okudum kaç bin kmde zincir deiştirme ihtiyacı duyarım acaba.
3 şehir içinde kullanırken ışıklara 100 metre kala debriyaja basıp ışıklara boşda gelir gibi gelıyorum acaba bunun motora zararı olurmu.ışıkda beklerken boşdamı beklemeliyim yada debriyaja basarsam sorun olurmu?
4 vites geçişlerinde devir saati kaça geldiğinde vites attırmam uygun olur.
5 yine bi ayrı konu tekerler ortalama kaç bin km gider.
YARDIMCI OLAN ARKADAŞLARA TŞK EDERİM ŞİMDİDEN.
Vatan 26 Mekan 07
1- Ara sıra bu hızlara çıkmanda bence sakınca yok, problem yaratacağını düşünmüyorum
2- Valla ben de 2010'da sıfır almıştım cbf'i, 13000 km'de sattım. Hiç zincir değiştirmedim
3-
VeNoM26 adlı üyeden alıntı
---Işıklara varmadan önce vites düşürerek hem motor freni ile ışıklara gelirken yavaşlarsın hemde ışıklarda durduğunda vitesin 1 de olmuş olur.Böyle yapmak daha iyidir çünkü fark etmiş olabilirsin çoğu motosikletler durduğu yerde vites atamıyor.Işıklarda 4.vites ile durduğunda 1 e atamayabilirsin 3 e atarsın 2 ye geçmez ayaklarınla ileri geri azcık oynatırsın 2 ye düşer sonra 1 e düşürürsün.Yani bazen vites düşürmek için 30 cm falan motoru oynatman gerekir.En temizi tek tek düşüre düşüre ışıklara geldiğinde 1.viteste olmaktır.Ayrıca Önemli bir ayrıntı ışıklarda boşta bekleme.Elin her zaman debriajda gözlerin aynalarında olsun.Sen beklerken arkadan duramayıp sana çarpacak olanlar olabilir.Aynadan bunu sezdiğin an kalkman lazım bu yüzden heran kalkacak şekilde debriaj sıkılı olmalıdır.
4- Yorumum yok, benim cbf'te devir saati yoktu, sese göre vites değiştirirdik... hey gidi günler heeeyyyyyy
5- Eğer lastiklerin DURO'ysa HEMEN GİT MICHELIN'LE DEĞİŞTİR ÖYLE GEL...
Ömrüm, hayatım... Başak'ımmm...
-
Motosiklet kullanımı ile ilgili yorum yapacak kadar bilgiye sahip değilim ama şunu söyleyebilirim herhangi bir aracı durdurduğunuzda debryaja basarak beklemek öncelikle araçla ilgili kavrama sistemine zarar verir ayrıca dalgınlıktan veya yorgunluktan unutularak debryaj kolunu veya arabalarda pedalını bırakarak küçük çaplı kazalar meydana gelmektedir. Bu yüzden kesinlikle durulduğu yerde vites boşa lınıp el freni çekili bir vaziyette beklenmesi en uygunudur.
-
Emrah007 adlı üyeden alıntı
Motosiklet kullanımı ile ilgili yorum yapacak kadar bilgiye sahip değilim ama şunu söyleyebilirim herhangi bir aracı durdurduğunuzda debryaja basarak beklemek öncelikle araçla ilgili kavrama sistemine zarar verir ayrıca dalgınlıktan veya yorgunluktan unutularak debryaj kolunu veya arabalarda pedalını bırakarak küçük çaplı kazalar meydana gelmektedir. Bu yüzden kesinlikle durulduğu yerde vites boşa lınıp el freni çekili bir vaziyette beklenmesi en uygunudur.
Eğer arabanın içindeyseniz veya da her tarafı çelik kafes gibi örülü bir motosikletiniz varsa bunu kullanabilirsiniz. Fakat eğer çoğumuzun kullandığı gibi sade 2 tekerlekli, kaportasız bir motosiklete biniyorsanız böyle bir şey sözkonusu bile olamaz. Işıklarda Sağ ayak frende, sol ayak yerde, motor 1. viteste ve eller debriyajı çekmiş durumdadır. Aynalar sürekli olarak kontrol edilir. En güvenli ve mantıklı yöntem budur, ayak konumları vesaire değişebilir fakat her ışıkta 1. viteste durun, debriyajı çekmiş olun. Debriyaj ayırdıktan sonra sisteme vereceğiniz hiç bir zarar yoktur. Kaldı ki verilecek zarar debriyaja olsun, arkadan gelip birinin bana vurmasından daha iyidir.
Lütfen bilmediğiniz konularda bilgi vermeyiniz, acemi insanları yanlış yönlendirebilirsiniz...
-
büyük vitesteyken ışıklara yaklaşırken debriyajı sıkıp motor boşta yaklaşmak uygun bir davranış değil. vites düşürerek ı8şıklara yaklaşmanız ve ışıklarda beklerken 1. viteste debriyaj sıkılı, harekete hazır olmanız ayrıca mümkünse 1 aracı kendinize siper etmeniz menfaatinize olacaktır. ışıklarda arkadan çarpılan çok motorcu var. o nedenle her an kaçmaya hazır beklemek yararınızadır.
vites değişimlerinizi büyütürken: 6000-6500 devir aralığında yapmanız vitesi büyüttükten sonra devirden düşme gibi sıkıntıları önleyecek ve yeni vitesinizde max tork üretilen 5700devir civarıbnda gitmenizi sağlayacaktır. yollar ve zamanınız elverdiği ölçüde bu motorlarla 6000devir civarında yapılan yolculuklar sessiz, az yakan, yeterli torklu ve bir kuğu gibi süzülüyor hissine kapılmanıza neden olacaktır.
her 1000km de bir zincirinizi temizlemeniz, her 250km de birde yağlamanız hem zincirinizin ömrünü uzatacak hemde daha sessiz bir sürüş sağlayacaktır.
duro lastikler özellikle 1 yıldan sonra sertleşmeye başlayıp kayma eğilimi yaratan lastiklerdir. bende de duro lar var henüz bir terslik yaşamadım. ama önümğzdeki sezona yeni lastiklerle girmeyi düşünmekteyim. bu durumda bu yıl durolara devam kararı aldım demektir.
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
-
03 Temmuz 2011, 23:04
#10
gti_king adlı üyeden alıntı
Eğer arabanın içindeyseniz veya da her tarafı çelik kafes gibi örülü bir motosikletiniz varsa bunu kullanabilirsiniz. Fakat eğer çoğumuzun kullandığı gibi sade 2 tekerlekli, kaportasız bir motosiklete biniyorsanız böyle bir şey sözkonusu bile olamaz. Işıklarda Sağ ayak frende, sol ayak yerde, motor 1. viteste ve eller debriyajı çekmiş durumdadır. Aynalar sürekli olarak kontrol edilir. En güvenli ve mantıklı yöntem budur, ayak konumları vesaire değişebilir fakat her ışıkta 1. viteste durun, debriyajı çekmiş olun. Debriyaj ayırdıktan sonra sisteme vereceğiniz hiç bir zarar yoktur. Kaldı ki verilecek zarar debriyaja olsun, arkadan gelip birinin bana vurmasından daha iyidir.
Lütfen bilmediğiniz konularda bilgi vermeyiniz, acemi insanları yanlış yönlendirebilirsiniz...
Motosiklet kullanımıyla ilgili yorum yazacak bilgim olmadığını zaten en başta yazmıştım ben. Ayrıca verdiğim kitabi bir bilgidir duran araç viteste bekletilmez , işin pratiğini siz daha iyi biliyor olabilirsiniz. Kimseyi yanıltmaya çalışmıyorum yani.
-
05 Temmuz 2011, 13:29
#11
Lastikler Bu Kadar kötümü ya. :((
-
05 Temmuz 2011, 14:03
#12
1- ara sıra 110 gibi hızlara çıkmanda hiçbir sakınca yok.
2- zincir konusu tamamen kullanıcı ile alakalı sıfır aldığım 2009cbf 30.000kmde orjinal zincir dişli vardı zinciri her 400-500 km de yağlardım akşamdan çünkü fazla yağ aksın diye. 2zamanlı motosiklet yağı ile tabi gaz yağı ile temizledikten sonra
3- şehir içinde ışıklara yaklaşırken vites küçülterek gelirsen daha iyi olur elin debriyajda değilde vitesi boşa atmanı tavsiye ederim
4- vites geçişleride sakin kullanım ve az yaksın diyorsan 4 ila 5bin devir arası attırman uygun olur ama biraz hızlı olsun diyosan 7 ila 8bin devir
5- lastikler konusunda duroları övmüyecem ama lastiklerden hiç sıkıntı yaşamadım. ben orjinal lastikleri 7500km kullandıktan sonra arkaya irc 100/90 taktım arkadaki 90/90 duro yu öne taktım ve 21.000kmye kadar böyle kullandım. sonra takım olarak İRC marka lastik aldım 100/90-18 90/90-18 ebatlarında. Lastiklerin bence güvenli sürüş ömrü ortalama 15-20bin km arası
Atasını tanımayan it peşinde gezer...
-
10 Temmuz 2011, 12:21
#13
Arkadaşlar Çarşamba günü gidip bayiiden motosikleti aldım öncelikle benzin konusunda bu kadar az yakan motosiklet görmedim 2,4lt/100km bire bir sıfır hata ile kendi ölçümümdür motorun ilk KM leri olduğu için ve benim de motora alışma sürecimi göz önüne alırsak son derece ekonomik ben bu sınıfta daha az yakana rastlamadım. Lastiklere gelince bu motosiklette istemediğiniz bir şeyi söyleyin deseler direk lastikleri çıkarın derim, gerçekten de bu lastiklerle yola çıkacaksanız bir kez daha düşünmeniz lazım, virajlarda alabildiğine yavaşlayıp mucurlu yollarda gerekirse 1 inci 2 nci vitese düşüp motosikleti öyle geçirmeniz gerekiyor. Başka negatif özelliği yok yokuş tırmanış performansı 10 numara, yani yokuşta bayılma çekmeme hatta 4 veya 5 inci viteslerde bile vites düşürmeye gerek kalmadan çoğu dik yokuşu düz yolda gider gibi tırmanıyor.Motordan saçma sapan sesler gelmiyor şakırtı takırtı gibi, titreşim derseniz belki arabaya binseniz daha fazla titreşim olur, mükemmel bir süspansiyon sistemi var zaten göbekten amartsör olması konforu ve görünüşü bakımından motoru bir üst sınıf gibi gösteriyor. Daha önceki modellerde arkadaşların şikayetlerinden birde farın direk dinamoya bağlı olmasıydı ve kısık gazla gece sürüşlerinde farın ışığı yetersiz kalıyordu 2011 modellerinde bu sorunu da çözmüşler motosiklete daha güçlü bir akü bağlayarak farı direk bu aküye bağlamışlar ve farın şiddeti motor rolantideykende aynı 9000 devirdeykende aynı ayarda, haa birde kornası çok güzel benim diyen otomobilin kornasından çok çıkıyor sesi, 2011 CBF 150 hakkındaki ilk izlenimlerim bukadar , farklı birşeyin farkına varırsam yine yazarım iyi formlar.
-
12 Temmuz 2011, 00:55
#14
Şimdi Arkadaşlar zincirleri önce gaz yağı ile temizleyip sonramı yağ kullanmalıyım yoksa dırek gidip yağ alıp zincirlere uygulamalımyım ?
motor suanda 1700 km de ve ben daha hiç yağlamadım
-
12 Temmuz 2011, 08:57
#15
Işıklarda daima birinci viteste , debriyaj çekili bekleyin ve gözünüz aynalarda olsun. Dün bu sayede sadece 1metre kadar ileri fırlayarak çamurluk ve arka çantamı kurtardım.
Sizin altınızda bez varken , bizim altımızda MZ vardı
"Tecrube, limitlerini bilmektir"
-
23 Temmuz 2011, 11:09
#16
bende sürekli ybr ile bunun arasında gidip geliyorum ama, sanırım son kararım bu olacak. bu motorlar ilgili sürekli olarak, zincir kalitesinin kötü oluşu ve yağ eksiltmesinden bahsediyorlar.
-
23 Temmuz 2011, 23:00
#17
abolgi adlı üyeden alıntı
büyük vitesteyken ışıklara yaklaşırken debriyajı sıkıp motor boşta yaklaşmak uygun bir davranış değil. vites düşürerek ı8şıklara yaklaşmanız ve ışıklarda beklerken 1. viteste debriyaj sıkılı, harekete hazır olmanız ayrıca mümkünse 1 aracı kendinize siper etmeniz menfaatinize olacaktır. ışıklarda arkadan çarpılan çok motorcu var. o nedenle her an kaçmaya hazır beklemek yararınızadır.
vites değişimlerinizi büyütürken: 6000-6500 devir aralığında yapmanız vitesi büyüttükten sonra devirden düşme gibi sıkıntıları önleyecek ve yeni vitesinizde max tork üretilen 5700devir civarıbnda gitmenizi sağlayacaktır. yollar ve zamanınız elverdiği ölçüde bu motorlarla 6000devir civarında yapılan yolculuklar sessiz, az yakan, yeterli torklu ve bir kuğu gibi süzülüyor hissine kapılmanıza neden olacaktır.
her 1000km de bir zincirinizi temizlemeniz, her 250km de birde yağlamanız hem zincirinizin ömrünü uzatacak hemde daha sessiz bir sürüş sağlayacaktır.
duro lastikler özellikle 1 yıldan sonra sertleşmeye başlayıp kayma eğilimi yaratan lastiklerdir. bende de duro lar var henüz bir terslik yaşamadım. ama önümğzdeki sezona yeni lastiklerle girmeyi düşünmekteyim. bu durumda bu yıl durolara devam kararı aldım demektir.
vitesi boşa atın diyen arkadaşlar yanılıyorsunuz
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)