bence cbr geçer (max hızda ) cbf 250 için 140-150 diyolar fakat ark ın cbr 155 yapıo
bence cbr geçer (max hızda ) cbf 250 için 140-150 diyolar fakat ark ın cbr 155 yapıo
Honda Hayat Onda , No more :cat:
@darksilence
Yeryüzünde belki evet ama bu forumda 1000RR ile yarışan sadece ben varım Sen başkalarına meydan okudun, ben de sana. Motor gücü yüksek olan daha hızlıdır diye bir mantık yok. Kilo başına düşen beygir önemlidir. Onun dışında motor teknolojisi, sürtünme, lastik, v.s... gibi daha bir sürü şey de önemli tabi.yeryüzünde sadece motor kullanan veya 1000RR kullanan sen değilsin diye düşünüyorum..
Kilo başına düşen beygire bakarsak;
CBR125R => 13hp/115kg=0,11hp
CBF250 => 22hp/138kg=0,15hp
Sence arada abartı bir fark mı var? Bu rakamlar şunu gösterir... Aradaki fark sürücü farkı ile kapanabilir. Yani motor gücüne değil kilo başına düşen beygire bakmak gerekiyor. Dümdüz bir yolda CBF250'nin daha iyi performans vereceği matematiksel olarak bellidir zaten. Ama aradaki fark çok değil.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
ya bu konu hala devammı edıyor dun okurken gül gül öldüm vala arklar bırakın söle muhabbetı bıraz daha cıddı konulara yönelsek.
cbr125 i cok buyuttunuz yapmayın allah aşkına hıcbır sekılde cbf250 i gecemez boy bence sen bırak o faso fısoları dostum yok kılo basına dusen beygırmıs yapmayın canım aaa bırı 125cc bırı 250cc buna ne dıgceksın? cok gereksız bır muhabbet bende yazdım ama neyse.cbr125 devamlı kullanıyorum abartılacak kesınlıkle bır motor degıldır 140 ustune cıkılmasıda bence yanlıstır aynı zamanda cbr125 150 e cıkına kadar cbf250 zevk sıgarasını bıtırır bılmem anlatabıldımmı
@GeCe__
Cahil cahil konuşma!boy bence sen bırak o faso fısoları dostum yok kılo basına dusen beygırmıs
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
Bizzat Tem otobanında cbf 250 kullanan ark.la kapıştım diyebilirim.
Düz yolda yetişemiyorum alete, 145-150km/s arası sürat yapabiliyor.
Ben düz yolda enfazla 140km/s yapabiliyorum.
Ama Yokuş aşağı;
Ben 150-155km/s yaparken
Cbf 250 150km/s süratte kalıyor.
Yani yokuş aşağı ben geçiyorum, düz yolda o geçiyor.
Soda Ayran Cool
bence bu olay kilo olayı cc leri birbirine yakın motorlarda geçerlidir
250 125 fark ortada ancak bazı italy 125 likler var onlar istisna nerdeyse 40 beygir güç var
motor hacmine ragmen kilo okadar önemli olsa ben 90 kiloyum 60 kiloluk biri altında 100lüklede 150liklede beni geçmesi lazım
bence kg önemlidir ama birbirine yakın araçlarda ve yarışlarda
bide anımı anlatıym 4,5 sene önce bende 200e var son sürat 220,230 sonra kitliyo arkadaşta toyota corolla tutturdu benimki 260ı görüyo benimki geçer başımın etini yiyo ulan benimki 135 beygir seninki 90,95 beygir yokuş aşağı falan filan 260,300 vursa ne olur gellan dedim otobana çıktık gişelerde bikapattık avcılara benden dakkalar sonra geldi tozumu bile yutamadı benimki 1500kg onunki 1000kg kilo olsa ne olur ben gaza basınca 200den aşşağı düşmüyo seninki yokuşu görünce 140a düşüyo sonradan anladı ama bizide uraştırdı
bu nasıl bir düşüncedir... kilo başına düşen beygir önemsiz de yok 125 cc 250 cc önemli bu mudur yani?
çok saçmasapan bir açıklama olmuş kusura bakma...
o halde neden cbr125 250'lik çinlileri geçebiliyor?
veyahutta 600rr nasıl oluyor da gt650r'ı geçebiliyor?
hiçbirzaman cc'ye bakılarak hesaplama yapılmaz...
motorun aktarma organlarıyla tekere verdiği güç hiç önemli değil zaten...
veya ne kadar devir çevirdiği...
peki dişli oranları?
binelim gidelim babam heheyy...
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
TABİKİ CBF DOSTLAR dir AMA SÖFERDEN SÖFÖREDE DEGİŞİR SÖFÖR İİ İSE CBF DİR
görkem arkadaşımız baya baya bu topicde sidik yarışına girmiş.
yav arkadaş senin motorunun cc'si sanki motogp 125cc deki gibi modifiyelide sen gidip cc bakılmaz diyosun.o zaman motogp de yarışan motorlar nie hep aynı cc oluyoda 800cc le 500cc kapışmıyo.bu topic çok saçma olmuş.250cc motorla 125cc motor kıyaslanırmı ya.hem burada biz sürücü kıyaslaması yapmıyoruz motor kıyaslaması yapıyoruz ama ben size diyeyim cbf250 çocukta olsa cbr125 te ustasında olsa yine cbf250 geçer kabullennin.allahtan korkun yavv
Mustafa Kemal Atatürk
Gereksiz mesajları okumuyorum bile. Kilo başına düşen beygir motorlarda ivmenin en önemli gerekçesidir.
Neyse...
Görkem dediğin gibi çok etken var. Şimdi iki motoru da tanıyorum ben. CBR125 hız konusunda gayet iyi. Çünkü devirli bir motor cbf250 ye göre. Her iki motor da 6 vites ve tek silindir. CBF250 nin üretiliş amacı orta devirlerde daha iyi tork ve beygir üretimi. Bunu da rampalarda hissettirir. CBR125 rampalarda vites düşer yavaşlar fakat cbf250 çok daha iyidir.
CBR125 de airodinamik yapı olarak daha iyi. Zaten motoru sürerken öne eğiliyorsunuz. CBF250 daha dik oturuş pozisyonuna sahip. Yani dik durursanız hızı büyük oranda etkiliyor.
Pilotaj konusuna girmiyorum. Çünkü motorları kıyaslıyoruz. Görkem sen cbf250 ye bin bakalım. Motora alışınca viraj, son hız, ivmelenme ve rampa performansına ne diyeceksin
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
bide olay yokuş aşşağı son hıza kaymış komikya
bennapıyım yokuş aşşagı giderkenki 5,10kmh lık farkı gerçi olduğuna bile inanmıyorum ama cbf gaz ver ,gaz çek,düz git,viraj dön, yokuş çık uzar gider yokuş ine geldiğinde cbr125 onun çoktan gerisinde kalmış olur
tork önemli tork ara hızlanma yani ha cbf ile aprilla125 desen o ayrı konu onun mtoru özel bi sistem
ben düz yolda çok cbr125 geçtim acaba onlar ona tıpkı benzeyen çinli lerdenmiydi
çok biliyom sanıyon ama az biliyon sen önce cbr125lik le 250lik cadde motoru nekıt sonradan olmadı cbr125le 250lik şapırı kıyaslıyon yanınada 600lük le 650 liği kıyaslıyosun burada tutarsızlık var
başlık cbr125 le çinli 250lik şapırlar olsa cbr125 deriz zaten çinlinin motoru hem düşük devirli hemde 100den sonra deprem olur gibi vibrasyondan 120yi geçmiyo
Eski bir CBR sahibi olarak; dümdüz bir yolda,
Kalkışta CBR, CBF'i geçemez. Virajlı yollarda bilemem. Bende CBF 250 olsa, boy'da CBR125 tabiki pistte rezil olurum. Pilotaj gerçekten önemli.
Fakat bu iki motorun son süratı birbirine yakın. Ama o son sürate ulaşma süreleri farklı.
Ayrıca CBR 125 nerdeyse 600'lüklerle bile kıyaslancak. Bu motordan ne bekliyorsunuz ?
Ben 10.000 küsür km kullandım. Son sürati taş çatlasa bayır aşağı 155 km daha sonra kesiciye giriyor. 2 kere denedim. Düz yolda max sürati 140 civarı. Kalkışları ortalama bir araba değerinde. Yakıtı uygun başlangıç için üretilmiş 125cc bir motor. GT250R la bile kıyasladınız. Hele RS125 le kıyaslayanlara afedersiniz ama k.çmla gülüyorum...
Okan ACAR
kıyaslama yanlış yapılan yorumların konu ile alakası yok gereksiz tartışmalar...
Bu başlıkta bir çok doğru nokta var birçokta yanlış sen doğrusun sen yanlışsın demiycem herkez kendi doğrusunu yaşar yanlışları hayatın kendisi gösterir
konu ile tek sölenicek söz cbf250 cbr125den daha hızlıdır
şimdi cbr 125 cbf 250 yi geçiyor derseniz burda sorun cbf 250 de yada onu kullanan arkadaştadır ben ikisinide kullandım inanın dünyaları farklı
Anlarsınız herhalde diye açıklamadım fakat anlamamışsınız , açıklayayım...
Ben yukarıdaki mesajımda genel konuştum hiçbir şekilde cbf veya cbr karşılaştırması yapmadım...
Anlamak istemeyen arkadaşların anlamaması doğal herhalde.
motorcu48
Gerçekten çok bilgisiz konuşuyorsun.
Bence en güzel açıklamalardan birini yukarıda ylmzzz arkadaşımız yapmış... Bu arada ben cbf250 de kullandım hatta bir kazam da var
Pilotaj konusunda da arkadaşlara anlatmak istediğim hep motora bakmayın , kendinizi geliştirin mesajı vermekti fakat millet anlamamakta diretiyor... Çünkü herkes "abi bu kaç basar" manyağı olmuş... Kimsenin ne tecrübeden ne eğitimden haberi var... Bu topicte her zaman savunduğum birşey vardır , o da "kendini geliştirmek". Bu düşüncemi de sonuna kadar savunucam. Ister bu konuda olsun ister başka konuda olsun.
Bu yazdığından hiçbirşey anlamadım o yüzden cevap yazamayacağım... Sen çok biliyorsan anlat da ufkumuz genişlesin... Bana birşey öğretecek insana her zaman saygı duyarım.
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
ben sana soru sormadımki sen bana cevap yazıcan
anlamadıysan bikaçkere daha oku anlarsın ben sadece sen motordan anlıyosunya cbrenle cbf 250 nekıtı kıyaslama dedim sebebinide açıkladım buraya kadar normal ama bu kıyaslamaya sapır çinlileri niye sokuyosun sanki okuyanlar racing ,sapır ,v2 ,vs vs tarzı motorların hangi cc lerde hangi ps leri ürettiğini bilmiyomu
buarada kardeş kaskın çok büyük görünüyo başkasınınmı yoksa racıng tarzı ondanmı
O yukarıdaki mesajda cbr ile cruiser karşılaştırmadım... Veya çinli-japon...
CC'ye bakarak motor kıyaslamanın yanlış olduğunu anlattım arkadaşlara...
Neyse...
Kask normal bir full-face kask işte... Aerodinami yüzünden burnu biraz uzun...
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
yusufkaçmaz Kim motordan anlıyor biliyor bilmiyorum da chopper'ın sapır die yazılmadığını ben ii biliyorum Ayrıca çinli chopper olmadığını da çok iyi biliyorum...Ayrıca marka altında chopper olmadığını da çok iyi biliyorum...onlar cruiser oluyor.Ayrıca lütfen yazım üsluplarınıza dikkat ediniz...Saygı göstermezseniz saygı göremezsiniz...
AKIN FİDAN
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)