honda nereee hyo nereee dam üstünde saksağan kaz beline vurmayı
Hyosung -S&T Kanuni GT250R
Honda CBR250R
Kawasaki Ninja 250R
honda nereee hyo nereee dam üstünde saksağan kaz beline vurmayı
Sen İp Atla Bende Atlarım,Sen Saklanbac Oyna BEnde Oynarım , Sen El Salla Bende El Sallarım, Sen Gül Bende Gülerim , Sen Camdan Atla Ben Gülmeye Devam Ederim:))
scooter motoruymuş güldürmeyin beni
adamların yıllardır ürettiği motorları geliştirip yeni modele uygulamalarında yanlış olan nedir?
cbf250'de de benzer motor vardı.
hmm scooter motoru ama 6 vitesli.
650cc'lik bir motorda tek silindirli olduğu için scooter motoru diyebilir miyiz?
yamaha 125cc'lik racing motoru 8400'den satarken 250'lik cbr'a neden bu kadar yükleniyorsunuz anlamadım..
insanların anlamadığı şey cbr250r'ın bir racing motordan ziyade touring motorun oturma pozisyonuna sahip olduğu.
fuardan az önce geldim ve ilk incelediğim modeller arasında cbr125r ile cbr250r vardı. kalıp olarak iki motor neredeyse aynı. cbr125r ninja250r ile aynı kalıpta diyebilirim.
iki motorun üzerinede iki kişi oturduk. sıkışıklık yada rahatsızlık hissetmedim. sürüş sırasında nasıl olur bilemiyorum. cbr250r'ın oturma pozisyonu ninja ile birebir aynı fakat selesi ninjadan biraz daha dar. uzun yolda ninja kadar konforlu olur mu emin değilim
honda kalitesini konuşturmuş. cbr125 ve cbr250 kesinlikle çok kaliteli ve güzel bir tasarıma sahip. bir ara ciddi ciddi lastiğe vereceğim parayı saklayıp ninjamı satarak cbr250 almayı düşündüm. yakın zamanda olmasa bile önümüzdeki yıl bu zamanlarda ötv indirimi kalkmazsa ve ninja'da hedeflediğim kilometreye ulaşırsam cbr250r'i alabilirim.
almayı düşünenler varsa kesinlikle incelesinler, eminim ki beğeneceklerdir.
unutmadan; cbr250r ve cbr125r stoklara nisan ayında gelecekmiş.
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
Arkadaşlar, her ikisinin veya üçünün motoru 250 cc, fakat bir tanesinin silindir sayısı 2 yerine 1 adet. Buda kıyaslanamaz olduğunu gösterir teknik olarak. 2 ile 1 eşit diyen varsa, bu dediğimde geçersizdir. Teknikde bu iş böyle. Elma ile armut olur yoksa. Karşılaştırdığınız teknik bileşenler sayısal olarak aynı olmalı. byby arkadaşlar
Bu bir Tutku ve Tarzdır. TT Selamlar
kullanmadan yorum yapmak doğru olmaz ama hızlanmalarda cbr250'nin ninja'yı yakalayabileceğini sanmıyorum. ninja bir nefeste 160'a zorlanmadan çıkabiliyor. videoların linki varsa görmeyi çok isterim çünki cbr250'i almayı gerçektende düşünüyorum
cbr250'in yeni olması tabiki bir avantaj. fuarda bende inceledim. malzeme kalitesi çok iyi ama malzeme kalitesinde ninja'dan üstün olabilecek tek yanı göstergeleri. ninja'nın göstergeleri gerçekten berbat. bunun dışında bir artı göremedim.
cbr250'de dikkatimi çeken bir şey daha selenin ninja'ya göre biraz daha dar olmasıydı. uzun yolda rahat ettirir mi şüphe ettim doğrusu ama motora iki kişi bindiğimizde konfor yine iyiydi, sıkışmadan oturabildik. ninja'da iki kişi bu konfor mümkün değil. bunun dışında sürücünün oturma pozisyonu ninja250r ile birebir aynı. motorun üzerine oturunca sanki altımda ninja250r varmış gibi hissettim ve yabancılık çekmedim.
cbr250 için söyleyebileceğim tek eksi yön 1 adet çift flamanlı h4 halojen ampul ile aydınlatma yapiyor olması. ninja'da ise iki adet h7 ampul mevcut, kısalarda tek - uzunlarda çift ampul yanıyor. (bildiğim kadarıyla gt250r'larda da bu şekilde) görmeden yorum yapmak tabiki doğru olmayacaktır ama gece yolculuklarında cbr250'de verimli bir aydınlatma olacağını sanmıyorum.
bunun dışında tek silindir yada çift silindir ne istediğini bilen bir motorcu için önem arz etmeyecektir diye düşünüyorum. cbr250r gerçektende mükemmel bir tasarıma sahip. insanı direk kendine çekiyor. beygir olarak ninja %25 daha güçlü olsada torklar aynı (cbr 23nm / ninja 22nm torka sahip).
kullanıcının iyi düşünüp karar vermesi lazım, zira son süratteki 10 - 15km'lik fark için ya da hızlanmalada ki 1 - 1.5 saniyelik fark için bence çift silindire bu kadar fiyat farkı vermeye değmez. zira tek silindirli bir motor yakıt ekonomisi olarak bizlere geri dönecektir. yaygın ve kaliteli honda servislerinden bahsetmiyorum bile
bu arada fuarda bir tane goldwing devrildi
ninja cbr kıyaslamak cok zor ninja cift silindir cbr tek silindir cbr kasa olarakda cok kısa...hondanın genelinde yağ eksiltme olayı cok ninja o kadar sıkıştırmama ragmen yag eksiltme sorunu yok...
MZ-251 MZ-301 YBR-125 DYLAN150 RS151 NİNJA250...
ooooo bakmayalı baya bir karışmış burası,ben tahmin ediyordum böyle olacağını,ilk başta bazı arkadaşlarım kafadan honda demişti ama dediğim gibi çok kemikleşmiş bir gt 250 r kitlesi var,motorun kasası 600lük kasası ve v twin motor sevdalısı çoğu kişi,anlaşılan o ki gt 250nin pabucu pekte öyle kolay dama atılmayacak ama scooter motoru demek biraz uçuk olmuş,o kadarda değil be usta elini vicdanına koy,cbr 250 scooterdan dağlar kadar farklı.
goldwing stantının altı boşmuş. stant yapmak içinde kaplamalı suntalar kullanmışlar. tabi çift ayaktaki goldwingi taşıyamadı stant. elemanın biri motordan inerken az kalsın üzerine devriliyordu motor egzosun üzerine yan yattı ama tam devrilmedi. bir hasar yoktu.
bu arada üşenmedim cbr250 ve ninja 250'nin hızlanmalarını gösteren videoları buldum.
cbr250r:
http://www.youtube.com/watch?v=zedjh39y9nQ
cbr 0-100'u 6.5 saniyede alıyor ve 160'a 31saniyede ulaşıyor.
ninja250r:
http://www.youtube.com/watch?v=sN6FGVDIZZU
ninja 0-100'u 7saniyede alıyor ve 160'a 15 saniyede ulaşıyor ama 170'ten sonra nefesi tükeniyor
şu haliyle cbr250 benim için gayet tatminkar göründü
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
Ben ciddi ciddi düşünmeye başladım bu motoru...
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
Dürüst olmak gerekirse Ninja 250'nin ötv indirimi sonrası fiyatını görmeden bir yorum yapmam doğru olmaz. Hesaplarıma göre 5600 eurodan kabaca 4950 euroya iner. Son 1 ay içerisinde döviz kurunun çıkışa geçmesi Ninja için iyi haber değil. Çünkü TL olarak 10800 civarına tekabül ediyor; bu da CBR 250'den 2000 TL daha pahalı olması gerek. Öyle bir fiyatla Kawasaki'nin Honda'yla mücadele etmesi mümün değil. Bence Psikolojik sınır +900 TL'dir (hadi ruhum senin için 1000 olsun ) Yani Ninja 250'nin fiyatı 9800 TL civarına inmesse, CBR 250R peynir ekmek gibi satılırken Z-moto da kenardan seyreder sadece.
Bu arada 250cc bir motor için 8800 TL fiyatın da (CBR 250) oldukça pahalı olduğunu söylemeden geçmek istemiyorum...
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
Motorun tasarımı yeni, bu yağ yakma olayını bitirmiş olamazlar mı? Tek silindirin bakımı, tamiri, masrafı her zaman kolaydır bunu da unutmayalım, turing yapısı beni onda daha çok çekiyor gibi vfr gibiyse alabileceğim bir motor, bir de 600 lükte abs var bu motorda olacak mı?
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
250 R ın bana lazım olan parça fiyatlarını yazıyorum şimdi servisten aldığım
arka silindir
arka piston
arka piston segman seti ve pimi HEPSİ 330 TL
egzantrik gergisi
bencede Hyosungun parçaları gereksiz derecede pahalı. Honda cbr hakkında bilgim yok bilen varsa yazsın
Bu arada bakımda Hava filtresi + yağ filtresi + benzin filtresinin hepsini 20 tl ye alıp takıyorum hyosunguma aynı parça fiyatlarını birde cbr 250R da merak ediyorum. fren manetim 30 tl mesela.
Bu arada scooter diyerekte makinanın hakkını yemeyelim. touring demek daha mantıklı bence.
biride bastın mı gitmeyen demiş, bence hyo iyi gidiyor 250 cc bir motora göre tabiki.
tipi imatasyon vs diyorsunuz yani Ferrari F355 spider ın kasasına reno megane motoru taksalar fiyatıda uygun olsa binmezmisiniz? tipi güzelse güzeldir buda avantajdır bu konuya takılma sebebinizi anlayamadım.resmen Fok atma amaçlı bir cümle olmuş.
bu arada cbf 250 yada twisterın piyasadaki hareketlerine bakaraktan pek olumlu bakmıyorum bu motora. ama fiyataıda çok ucuz.
bu motordan yüzlercesi trafiğe çıkıp kimi hor kullanılıp kimi narin son kullanıcı yorumlarını görmeden pekte bişey demeyelim. bakalım başlıklarda ''aman yandım,yine arıza,bi parça şukadar ay gelmedi,bilmemne parçası bukadar pahalı olur mu?atayım mı bu motoru'' gibi başlıklar görecekmiyiz bakalım.
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
Ben kesinlikle hiç düşünmeden Honda cbr 250r alırdım. Kawanın türkiyedeki gidişatı belli. Honda bu kadar güzel bir modeli birde honda kalitasinde ve servis ağında getiriyorsa kesinlikle honda alınır diyorum
Kanuni'den uzak dur. Hem bu forumda, hem başka forumlarda iyice araştırırsan Kanuni'den mağdur olan birçok insanın yazılarına rastlayacaksın. Özel olarak S&T Kanuni GT 250R modelinin de kronik sorunları var kalite kontrol vs.'den dolayı.
Aklı olan ve biraz araştırma yapan biri bu modelden uzak durur. Ha hiç mi sorunsuz kullanan yok ? Var. Ancak piyango gibi birşey bu.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
Bugün fuarda cbr250r ı gördüm ve hiç beklediğim gibi değil. Bende düşünmüştüm fakat tam bir başlangıç motoru. Ne görüntüsü ile nede yapısı ile beni tatmin edecek bir model değil maalesef. gt250r a devam diyenlerdenim ben.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
Piyango gibi birşey olan kanuniden mağdur olanlardır. Tamam interneti araştıralım, mağdur olan kaç kişi bulacağız ? 30 ? 40 ? ki bu kadar bile bulamazsın. Bu motordan da 50 tane satılmadığına göre, sorun yaşamadan kullananlar "piyango" demen biraz abesle iştigal bir durum. Ben 2010 ocakta sıfır aldım, 1 yılda 14000 km yol yaptım ki süremediğim kış mevsimleri de var bu 1 yıl içinde. O bahsettiğin sorun yaşayan kişilerin sorunlarından hiçbirini yaşamadım. Honda kadar kaliteli mi dir ? Tamam hadi olmasın o kadar kaliteli, ama bahsedildiği kadar da uzak durulacak bir motor değil kesinlikle.
Cbr250r in tipini kesinlikle sevmedim. Ayıptır söylemesi pek öyle parasal sorunum da yoktur ama şimdi yeniden alacak olsam kawa - honda - hyo arasından gider hyo'yu alırım. Ha mesela şimdi 600 cc ye geçeceğim, 600rr düşünüyorum. Onun kasası da güzel, o yüzden honda alacağım.
Birde ek olarak, honda kalitesi falan diyorsunuz... iyi güzelde 250r i yeni çıktı hondanın, bir görelim yollarda, tek silindirli motorun kronik problemi var mı yok mu onu görelim, ondan sonra deriz "tamam honda kalitesi". 1000rr larda bile yağ akıtma gibi bir sürü kronik problem olabiliyor. Hep olacak diye birşey yok ama olabiliyor. Piyango bu ya, 250r 'a da çıkar, 1000rr'a da.
...eX...
haklısın ille sidik yarıştırılacaksa ben diyorum ki hyosung daha uzağa işer çünkü hondanın cbf 250 lerini görüyorum servislerde kenarda yatıyorlar neden? komple motor yapılacakmış 2 bin tl den fazla tutuyormuş e yapınca kaça satar diyorum 2 bin küsüre diyorlar =) isteyen varsa motoru patlak bi cbf 250 var gölcük extreme motorda yatıyor sahibi maliyetinden dolayı yaptırmıyor =)
piyasasda hyosung dolu peki sorun yaşayanlar kaç tanesi? her motor sorun yapar. sorun yaşayanların % 70 i zaten motorun gazını kapatıp redline giden bu motoru 600cc sananlardır ve o insanlar sizin motorunuzla bir tur atsa indirir döversiniz gavur malına mı biniyosun diye. benim hyosung 17 bin km de eski sahibi sıkıştırmış uzun yolda arka piston konikleşmiş ama usta dedi ki 16 binde hangi motoru açsan bundan iyi çıkmaz dedi.
motoruma fok atmayın bakim =) nasıl ki biri bi başlığı hortlatmış adam demiş ki CBR 250 R asla TR ye gelmeyecek diğeri demiş hiç dünyada üretilmeyecek =) ama bugun forumdakiler dalga geçiyor onlarla ''ne olduuuuu'' diye =) 2 yıl sonra belkide biz bu başlığı hortlatıp '' nooldu cbr250r cılar? hepiniz parça parça diye sızlanıyorsunuz kronik sorunlarla boğuşuyorsunuz'' diyeceğiz yada ''herbidende cbr on numara motormuş,şehir efsanesi değilmiş'' diyeceğiz bunu saece zaman gösterecek =)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)