Her ikisi de enduro ve mekanik ağırlıklı
tamir bakım kolaylığı, yedek parça kolaylığı, kullanım kolaylığı v.s.
ybr 125 den sonra bunlardan birisine geçmek istiyorum. Kullanan tecrübeli arkadaşlardan her konuda bilgi rica ediyorum.
Her ikisi de enduro ve mekanik ağırlıklı
tamir bakım kolaylığı, yedek parça kolaylığı, kullanım kolaylığı v.s.
ybr 125 den sonra bunlardan birisine geçmek istiyorum. Kullanan tecrübeli arkadaşlardan her konuda bilgi rica ediyorum.
Ybr 125 den sonra bunlardan birine geçersen saçını başını yolarsın.
Yakıt ve yedek parça fiyatı. Şöyle söyleyeyim 1998 model F650 arka amortisör 1500TL Borusan da. İşçilik Hariç.
YOU WILL NEVER WALK ALONE
R 80 gs lerin neredeyse tamamı polis çıkması.İstediğin kadar masraf yap motorlar dört dörtlük hale gelemiyor. Vaktin ucuz çıkma parça kovalamakla geçer.Ayrıca 100 km de 5 ve üzeri yakıt sarfiyatı var.Onu da unutma.
F 650 de, çok temizini bulamazsan benzeri şekilde baş ağrıtır.Genelde çok kurcalanmıştır, imkansızlıklar nedeniyle tamir ve bakımları düzgün yapılamamıştır.Yakıt sarfiyatı r 80 gs den biraz daha iyidir.
Bu her iki motorunda parçaları ybr ile kıyas edilemeyecek ölçüde pahalı.Ve yakıt sarfiyatları ybr den 2-3 kat fazla.Bu açılardan söyledim.
Benimde kafamda F650 Gs var, içim gidiyor bakıyorum ara sıra sahibinden.com da ,
Ama bu iş sadece yolda güzel güzel gitmek ile bitmiyor, yedek parça fiyatları çökertir adamı,
Benzin filtresi 300-400 TL (yanlış hatırlamıyorsam forumda denk gelmişti)
çok baba motor, çok baba yedek parça fiyatları.
Uzun yola (ülkeler arası, dünya seyahati gibi) çıkanların mekanik özelliklerinden dolayı bu motorları tercih ettiklerini okumuştum. Bir çok arızayı kullananlar kendileri halledebildiği için....
f 650 kullanıcılarının topiği burada http://www.motosiklet.net/forum/moto...m-basligi.html
r 80 gs ler hakkında pek bigim yok
enjeksiyon yok abs yok bildiğin karadüzen eğer elin anahtar tutmuyosa seni çok zorlar. zaten piyasadan silindiler piyasası 1100 - 1150 gs gibi değil.
f 650 ye gelince 3.5 lt lere kadar düşüyo yakıt sarfiyatı kullanmasını bilip motoru bakımlı tutarsan. eet yedek parçası pahalı ama bir yakıt filtresi 300-400 tl değil. biraz abartılmış.
eğer ucuza getirmek istiyosan yurtdışından bembardan sarf malzemeleri alır takar kullanırsın .
umarım yardımcı olmuşumdur iyi akşamlar
ÖĞRENMEDEN,ÇALIŞMADAN,YORULMADAN,RAHAT YAŞAMANIN YOLLARINI ARAMAYI ALIŞKANLIK HALİNE GETİREN MİLLETLER;ÖNCE HAYSİYETLERİNİ, SONRA HÜRRİYETLERİNİ,SONRA İSTİKLALLERİNİ,KAYBETMEYE MAHKUMDURLAR. K.ATATÜRK
R serisi biraz keyif motorudur.Binmesi zor,bir o kadarda keyiflidir.Çocuk gibi bakım ister,bakımını yaparsan aslan gibi binersin.Yok ben uğraşamam bakımla makımla,basar marşa giderim dersen,F serisi.
800cc boksörün yüksek torkunun verdigi haz,hantal görünümüne rağmen kıvrak ve dengeli olması,kullanıcıyı kendine bağlar,başka motora binince keyif alamazsın.
Kalbüratörlerin düzenli ise korkuldugu kadar fazla yakmaz.Biçok kullanıcı,Binlerce km yapmış,yıpranmış kalbüratörlerle motora biniyor.Çok yakmasına sebep budur.
Her türlü parçası,dagıtıcı firma yoluyla bulunuyor.Çok pahalıda degil ha...Yag pompasını 100tl ye almıştık.
F serisi düşünürseniz,kimden alırsanız alın.Ama R serisi alırsanız,binicisinden alın.Bilinçli binilmemiş ise çok baş agrıtır.
Atari kolum buzuldugunda böyle üzülmüştüm.
Bide motorumu sattıgımda...
motordan anlıyorsan r 80 mükemmel bir motor. 5 vida söküyorsun piston sekman yatak gömlek ne varsa elinde grank mili tam karşında duruyor halde görürsün.......
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)