Fuardan bu iki makineden birini almayı düşünüyorum..Fikri olan varsa bu konuda paylaşırsa sevinirim.
Fuardan bu iki makineden birini almayı düşünüyorum..Fikri olan varsa bu konuda paylaşırsa sevinirim.
fuarda iki makineye de otur.... hagisinde daha rahat olacağını... makinayla nereye gideceğini hayal et... aklın ve gönlün zaten birine kayacaktır zaten....
ama enduroya yakın bakıyorsan ve uzun yol yapacaksan DL650 V-strom derim..
cbf 1000 i honda eğitim merkezinde kullanmışlığım oldu.fazer 8 i ise hala yakından göremedim.torklu ve agresif ama oturuş pozisyonuda rahat motorlar tercihim bu sebeple enduro ve super sport tarzlarını düşünmüyorum.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:17 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:12 ----------
FAZER 8
Engine
Engine type liquid-cooled, 4-stroke, DOHC, forward-inclined parallel 4-cylinder
Displacement 779cc
Bore x stroke 68.0 mm x 53.6 mm
Compression ratio 12.0 : 1
Maximum Power 78.1 kW (106.2PS) @ 10,000 rpm
Maximum Torque 82.0 Nm (8.4 kg-m) @ 8,000 rpm
Lubrication system Wet sump
Carburettor Electronic Fuel Injection
Clutch Type Wet, multiple-disc coil spring
Ignition system Transistorized coil ignition
Starter system Electric
Transmission system Constant Mesh, 6-speed
Final transmission Chain
Chassis
Frame Diamond
Front suspension system Telescopic forks, Ø 43 mm inner tube
Front travel 130 mm
Caster Angle 25º
Trail 109 mm
Rear suspension system Swingarm, Linked monoshock with spring preload adjustment
Rear Travel 130 mm
Front brake Hydraulic dual disc, Ø 310 mm
Rear brake Hydraulic single disc, Ø 267 mm
Front tyre 120/70 ZR17M/C (58W)
Rear tyre 180/55 ZR17M/C (73W)
Dimensions
Overall length 2,140 mm
Overall width 770 mm
Overall height 1,225 mm
Seat height 815 mm
Wheel base 1,460 mm
Minimum ground clearance 140 mm
Wet weight (including full oil and fuel tank) 215 kg / ABS 220 kg
Fuel tank capacity 17 litres
Oil tank capacity 3.8 litres
HONDA
CBF 1000 ABS TEKNİK ÖZELLİKLER
Motor Sıvı soğutma 4 zamanlı 16 sübaplı DOHC sıralı 4 silindirli
Motor Hacmi 998
Silindir Çapı 75x56.5 mm
Sıkıştırma Oranı 11:1
Yakıt Sistemi PGM-FI elektronik yakıt ateşleme sistemi
Maksimum Güç 72/8000 (96.6 hp)
Maksimum Tork 93/6500
Ateşleme Dijital transistörlü elektronik avanslı bilgisayar kontrollü
Çalıştırma Elektrikli
Şanzıman 6 vites
Güç Aktarımı O-ring zincirli
Boyutlar 2156x781x1138 mm
Tekerlekler Arası Mesafe 1480 mm
Sele Yüksekliği 795 mm
Yerden Açıklık 130 mm
Yakıt Kapasitesi 19 LT (4 LT yedek dahil)
Tekerlekler Ön 6 kollu alüminyum döküm
Tekerlekler Arka 6 kollu alüminyum döküm
Süspansiyon Ön 41mm'lik kartuş tipi teleskobik çatal, 120mm esneme aralıklı
Süspansiyon Arka Gaz şarjlı HMAS amortisörlü pro link, 120mm esneme aralıklı
Fren Ön Kombine 3 piston kaliperli 296x4.5mm'lik çift hidrolik disk, ABS, cürüflu metal balatalı
Fren Arka 3 piston kaliperli 240x6mm'lik hidrolik disk, ABS, cürüflu metal balatalı
Ağırlık 250 (ön: 120 arka:130)
fuarda bir de V-Strom'a otur derim o zaman.... agressive görünmez amma oturuş ve rahatlık 10 numara..... fazer'ın görüntüsü hoş ama yenisini kullananı bulmak zor.... dediğim gibi motora oturunca o seni sarar zaten.... )
Öncelikle Honda CBF 1000 in teknik değerlerinde bir yanlışlık var www.honda.com.tr sayfasında incelerseniz yukarıdakinden çok daha performanslı olduğunu göreceksiniz.
Konfor ile beraber touring özellikleri daha fazla bir motor istiyorsanız seçiminiz Honda olmalı , yok daha kıvrak ve şehir içi kullanıma yatkın bir motor düşünüyorsanız FZ8 sizin için daha uygundur.
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
CBF1000ABS nin teknik özellikleri
Motor Sıvı soğutmalı,4 zamanlı,16 sübaplı,DOHC sıralı 4 silindirli
Motor hacmi (cc) 998
Silindir çapı x strok (mm) 75x56,5
Sıkıştırma oranı 11.2:1
Yakıt sistemi PGM-FI elektronik yakıt ateşleme sistemi
Maks. Güç (kW@dev/dak) 79 / 9000 (107.4 PS)
Maks. Tork (Nm @ dev/dak) 96 / 6500
Ateşleme Bilgisayar kontrollü dijital transistörlü elektronik avanslı
Çalıştırma Elektrikli
Şanzıman 6 vites
Güç aktarımı O ring zincirli
Boyutlar (UxGxY) (mm) 2210 x 780 x 1220
Tekerlekler arası mesafe (mm) 1495
Sele yüksekliği (mm) 795 (± 15)
Yerden açıklık (mm) 135
Yakıt kapasitesi (litre) 20
Tekerlekler
Ön 6 kollu alüminyum döküm
Arka 6 kollu alüminyum döküm
Ön 120/70-ZR17M/C (58W)
Arka 160/60-ZR17M/C (69W)
Süspansiyon
Ön 41 mm'lik serbest valf tipi teleskobik çatal,120mm esneme aralıklı
Arka Gaz şarjlı HMAS amortisörlü, önyükleme ayarlı,monoshock,120 mm esneme aralıklı
Frenler
Ön Kombine 3 piston kaliperli 296 x 4.5 mm'lik çift hidrolik disk, ABS, cürüflu metal balatalı
Arka Tek piston kaliperli 240 x 5 mm'lik hidrolik disk,ABS, cüruflu metal balatalı
Ağırlık (kg) 245 (ön:120; arka:125)
Aşağı yukarı aynı özelllikteler..
1- Kesene hangisi uyuyorsa
2- Hangisi sana bakım ve parça olarak zorluk çektirmeyecekse
3- Hangi motoru kendine daha çok yakıştırıyorsan onu al derim.......
Şimdiden güle güle kullan...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
evet aynı sayılır fiyatları arasında da çok fark olduğunu sanmıyorum.parça ve bakım deyince honda yamahaya göre 1 adım önde.yakıştırma olayı ise fuarda belli edicek sanırım kendini.kalbim fazer derken mantığım honda diyor.evlenirken bile bu ikileme düşmedim
Aşağı yukarı aynı özelllikteler..
1- Kesene hangisi uyuyorsa
2- Hangisi sana bakım ve parça olarak zorluk çektirmeyecekse
3- Hangi motoru kendine daha çok yakıştırıyorsan onu al derim.......
Şimdiden güle güle kullan...
İzmir yamaha akdemir e gelen fz8 i test etme şansım oldu. Müthiş torklu, tireşimsiz ve güçlü. FZ8 den indikten sonra kendi fazerim ybr125 gibi geldi bana. İmkan bulabilirsen mutlaka Fz8'i test etmeni öneririm. Kullandıktan sonra zaten soru işareti yaşamazsın..
evet türkiyede çok fazla kullanıp test eden yok siz şanslılardan biriymişsiniz ama yurt dışındaki forum ve test deneyimlerinden de takip ettiğim kadarıyla fazer 8 için herkes olumlu yorumlar yapıyor.fazer 1000 kadar çılgın bir makine olmamakla beraber fazer 6'dan da daha kaliteli malzemeden üretildiği genelde söyleniyor.yani fazer 1000 kalitesinde ama daha dizginleştirilmiş hali.
zıncırlı degılde saftlı olsa tadından yenmez, ıkısıde guzel motostıklet, ıkıncı el servı ve yedek parcada honda,
şaft olayına üzülerek katılmıyorum ama yedek parça konusunda haklısın.
cbf 1000 gördüm bugün ve üzerine oturdum güngör motorda.harika olmuş 2011 modeli.fazer 8 e kısmetse cmtesi günü fuarda bakıcam.gerçi ikinici el 2011 modelini delta'da gördüm ama sanki cbf 1000 daha bir heyecanlandırdı beni
fazer...derim ben
1- Ucuza alan iki kere alir
2- Calisiyorsa kurcalama
3- Her zaman Gülümse ve tesekkür et.Hem maliyeti sıfır hem de değerine paha biçilmez.
kesinlikle cbf 1000. fazer 8'den her özelliği önde.performans olarak daha iyi.oturuş pozisyonu daha rahat.kafa grenajı fazer 8 e yakışmayacak kadar kötü.önden bakınca çok beğeniyorsun ama seleye oturup bakınca önünde kocaman bir boşluk var.bu konuda XJ600 diversionun grenajını daha beğendiğimi söylemem gerekli.grenajın tanka basan kısımları çok boşta sabit değil resmen oynuyor baya.gösterge o boşlukta kaybolmuş.fiyat olarak fazer 1000 tl daha ucuz ama beyaz 2011 cbf 1000 için değer
Kaptan kesinlikle sana katılıyorum. Evet FZ8 karşıdan bakıldığında çok agrasif. Yolda neler yapabileceğini aklına getirdiğinde kendine 1 adım daha çekiyor ancak CBF 1000 performans olarakda, yakıt olarakda, Combined ABS fren güvenliği olarakda, oturuş pozisyonu olarakda, servis ve yedek parça olarakda, vs.vs.vs.... olarakda tek tercihim oldu bir anda.
Nacizane tavsiyem CBF1000 almandan yana. Pişman olacağını hiç sanmıyorum.
Şimdiden güle güle kullan. Bende kırmızısını alıcam en kısa zamanda.
yahu konuştum konuştum mantık hep cbf 1000 dedi ama ah o kalp varya işte aşık oldu bir kere fazer'a ve siyah inci mi aldırdı bana.şimdi içim rahat ve mutluyum.sonuçta şunu anladım o mu bu mu diye kafa yormak boşuna insan hangisinde mutlu olacaksa o motoru almalı.
Hayırlı olsun alpkaptan. Kazasız belasız kullanman dilegiyle...
Fazer8 kullanma imkanım oldu.Bütün fazerlerin ortak kusuru olan arka teker kitlemesi dışında 10 üzerinden 10 bir motor.Ben çok beğendim ama arka teker kitlemesi beni acayip ürküttü.Böyle bir canavarda böyle fren çok tehlikeli olmuş.Alinacaksa abs'li alınmasını tavsiye ederim.
Avatarımdan anlasılcağı üzere fazer 6 nın üstündeyim çok az sürdüm çok fazla artçı oldum öncelikle ses mükemmel çift akrep vardı motorda + görünüm ve oturus harika motordan sıcaklık gelmiyor bu çok önemli bir şey bence sürüş olarak pek bişey diyemıycem düz yolda 120 yi geçmeyerek sürdüm cbf 1000 hakkında pek fazla birşey bilmıyorum şahsen motorda hondayı hiç sevmem
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)