honda yı ben dahil herkez tavsiye etmiş birinci sebeb marka ikinci sebebte konfor sağlamlık fakat yedek parça fiyatlarınından bahsetmemiş olduk bu arada birde bu açıdan bakmak lazım olaya bir cant ne kadar farı ne kadar ön grenaj ne kadar ilk alırken 1000 tl bayılıyoruz o tamam ya sonrası eğer sinoptan çıkıp antalyaya veya izmire gitmeyeceksen diğer seçeneği düşün bence çünkü konfor uzun yolda gerekli şehir içinde hız basmadığın için motor titremiyo yani o kadar yormuyo anlatmak istediğim eğer en fazla 200 km yol yaparım diyorsan küba ya bak
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
mesele fiyat aralığı ve zevk meselesi kardeş. yoksa cbfle kubanın kıyaslaması bile olmaz
xt125r>xt660r>dl650+ybr125>cbf1000>660 tenere
Arkadaşın söylediği şeyler diğerlerinin iyi yönleri ile hondanın kötü yönlerini karşılaştırıyor. O mesajda cbf 150 için hiç iyi bir şey yazılmamış. (haklısın böyle anlayacağını düşünemediğim için ekstra açıklama yapma gereği duymadım, her ikisi de 150cc commuter) Hepsinin artısı eksisi var ama benim 22000 de 2007 model cbfim var. bakımlar dahil toplasan 500 tl masraf yapmamışımdır.4 seneden bahsediyoruz.( bakımlarını da kendim yaparım sıkışınca ustaya götürürüm).
Ben bir şey tavsiye etmiyorum istediğini alsın sonucu görelim başlıklardan. CBF150 alırsa da bizim başlığa beklerim.
cbr125cbr arkadaşım sana sesleniyorum burada amacım polemik değil,sadece hepsinide yeterince test ve tamir etmiş birisi olarak objektif bilgi vermeye çalışıyorum.Çünkü bende cbf yi buradaki uzun uzun methiyelerden sonra aldım ve o kişilere çok şeyler okudum.Sen diyorsunki yağ yakma işi bir dönem oldu ve bu genel bir sorundu madem öyle neden honda motorları geri çağırmadı,bi 1500tl farkı neden verdik ki.nerde bu motorun marka güvenirliği.
İkincisi 22000 km deki hondaya neden 500tl harcadınki o km ler daha sıfır sayılır.Ben 30000km deki kubanın daha bujisini sökme ihdiyacı bile hissetmedim lastikleri bile orjinal ve toplasan 50tl harcamadım.
Şimdi sayın arkadaşım 3 tane cbf den bahsediyoruz rastlantı olamaz yağlarının bitmesi,onun için kimseye sebep olma
tvs için titreşimli demişsin ama inanın o kadar tok çalışan o kadar güçlü (150cc de)bir motor görmedim.2cbf 1tvs uzun yola çıktık 100km sonra benim motordan çok rahatsız edici şakırtılar gelmesine rağmen tvs nin o tok ve temiz motor sesi beni mestetmişti
yaw üzmeyin birbirinizi. fiyatı uyan, beğenen alsın. gerek yok tantanaya
xt125r>xt660r>dl650+ybr125>cbf1000>660 tenere
ya arkadaşlar herkezin kendı dusuncelerı ve bakarsanız herkezın anlattıklarındada gerceklık var yanı acıkcası benım kafam baya karıstı niye diyeceksınız tabı hemen cevap vereyım bende suanda mondıal 100ukh var sinoptan kalktım ve gıresuna gıttım o motorla ınanırmısınız tık demedı mondıal markamı deıl cın mı cın kotu yanı yokmu var granajları delı edıcı cok dandık ama motor benı cok sasırttı ya burdan yanı sınoptan gıresuna nerdeyse 350km yol var arac ıle 6saat yol ben 7.30saatte gıttım oda samsuna varana kadar bızım buralarda adam akıllı yol yok ordan kayıp sanırım dıe dusunuyorum neyse Allaha emanet dedık guvendık motora cıktık yola sinop bafra samsun carsamba unya ordu fatsa giresun baktım geldım bıle 100cclık bır motorla oraya gıttıgımı kıme soylesem bana gulup dalga gecıosun dıolar sımdı kafamı karıstıran nokta cın japon dıosunuz ya oyuzden bunu anlattım bu motor kı dusuk cc kı mondıal bır dunya starı deıl he ayrıca arkadaslar motoru alalı ıkı sene oldu motor konusunda hıc sıkıntı yasatmadı bır kere bıle yasatmadı ya bırtek yag ve lastık deısımı yaptım bı ıkı kerede far kesmıstı ya su kuba kh150-12dyı kullanan varsa o bısı desın ya bu arada ben gordum bı tane ıs ıcın kullanıo sordum adama butun soruları bıtane olumsuz bısı demedı adam vazgecırır belkı sorun cıkar dedım ama yok demedı ya yakıt dedım baya az yakıo dedı tıtresım dedım yok denecek kadar az dedı gel bak dedı motorun onune dogru egıldık bı cıkıntı gosterdı cıft krank mı ne de balansor sıstemı ona denıomus sanırım vıbrasyonu azaltıyormus hız kac dedım motor yenı fazla zorlamadım ama bızım burda bı yol var duz gavur ovası derız gavur gıbı bas hesabı orda 120yaptı daha zorlamadım ama gıdecektı sankı dedı sasırdım bıde almayı dusunuyorum dedım demesın mı al bı tur at dıe neyse debrıyaj tecrubem yok bı kere bı kanunı choper tarzı kullanmıstım ıkıncı bu oldu motorda tıtresım hıssetmedım gaza cok hassas dokundumu atlıyo falan bastım mı hemen hızlandı az ama dedım ya tecrubem yok artı emanet tanımadıgım bırının 3ten yukarı cıkmadım cıkacakta yer yoktu sehır ıcınde sımdı bı cbf kullanmadıgım ıcın aralarındakı farkı kestıremıyorum (mondıal 100ukhden ınıp ona bınınce bana super geldı tabı normal bu bılıyorm) o yuzden yardımcı olun lutfen ya cok uzun yazdım kbmayın ama okuyanların gozlerıne saglık
merciless, bu konuya çok basit nokta koyayım sana 1 sayfa önce kuba alan kullanan ve bir önceki motoru da kuba olan arkadaşın linkini verdim mouse ile üstüne sol tuşuyla basarsan açar okursun,tekrar aşağıda veriyorum...
http://www.motosiklet.net/forum/moto...50-2011-a.html
burada arkadaşların anlamadığı konu şu: iyi motor tartışması yapılmıyor,
- en iyi motor anladığım bildiğim kadarıyla yakıtı az harcayan,tamir derdi olmayan,hız veren taşıma ağırlığı da 200 kg olan YBR 125 ESD, yeni fiyatı 5,000 (beş milyar, ikince elleri biraz düşüyor)
- ikinci en iyi motor CBF 150, bu da yukarıdaki gibi yarı enjeksiyonlu yani geliştirilmiş karbüratörmüşmüş, rahatlık konfor dersen yine az yakması ama taşıma kapasitesi 150-153 kg bu verdiğim her iki değer de yukarıdaki de bu da kullanım kılavuzlarındaki değerler,hondanın da ybr kadar olmasada servisi çok başın ağrımaz ama yeni fiyatı 4,390 internet sitesine göre + 200-300 de ruhsat plaka zart zurt masraflar olcak yan ayakçığı bile fabrika çıkışlı gelmiyormuş,ayaktan çalıştırma da bildiğim kadarıyla yok
- tvs apache 180 rtr modeli bile taşıma kapasitesi 130 kg! son birkaç yıldır yeni model hala gelecek hala gelecek tek enjeksiyonlu yukarıdaki modellerle karşılaştırıldığında bu,servis zaten hiç yok ve türkiye distribütörü de çok fazla ilgilenmiyor diye forumlarda okudum,ne kadar doğru bilmiyorum
Sen gazete dağıtacağını söylüyorsun gariban bir arkadaş olarak eğer 4-5 milyar verecek gücün yoksa diye alternatif olarak çinlilerin en iyisi olan kuba dedim,yoksa yukarıdaki motorlar tabiki en iyi motorlar
bak yukarıda kuryeci arkadaş bile kubayı önermiş,150 lik modelleri balansörlü ve yukarıdakiler kadar iyi olmasa da servisi olan,kolay arıza çıkartmayan,kronik sorunları olmayan bir motor,en iyisi de fiyatı,sen fiyat baz alıyorsan 150 lik olsun da ne olursa olsun dersen kuba gerçekten iyi,ben satın almadım ben sana satın alan arkadaşın linkini gönderdim önceki motoru çalınmış yeni motor almış 1,750 ye aldığını söylüyor linki aç görürsün
Özetle; kalite-sağlamlık-konfor-dersen 4-5 milyar verirsin
Veya yeni bir şey deneyip en fazla 2 milyara yine aynı 150 lik bir motor alırsın
yani 5 milyara ister sıfır 1 tane ister 2,5 tane motor alırsın, keyif senin
Kul yapısı bunlar hepsi sorun çıkartır bazısı daha az bazısı daha çok,honda-ybr alanlardada sorun oluyor, asya ramzey, çelik, kanuni alanlardada sorun oluyor
BEN KUBA DIYORUM SON KEZ...
'He who laughs last, was too slow to get the joke'::146::::145::::piloot::
tesekkurler arkadasım baya bı aydınlatıcı oldu bu soyledıklerın benım ıcın eger 4000falan bırıktırebılırsem honda cbf almaya calısacagım o kadar bırıktıremezsemde anladıgım kadarıyla kuba verdıgım paraya hakedecek kanatındeyım
honda cbf alabilmen için 4,390+200-300 biriktirmen lazım yani 4,600-4,700
onun yerine az daha ekleyerek yamaha ybr 125 esd alman daha iyi olur yeni fiyatı 5,000 civarı,hondadaki kronik sorunlar filan yok,honda kadar rahat değil ama şehiriçi motoru yani gazete dağıtmaya uygun
konyada bi abimiz var honda 50 cc todayle gazete dağıtıyor gitmediği yer yok motor görünmüyor öyle bir semer vurmuş ki,
ben kuba al derim ayağını yerden kessin işini de halleder,2nci el honda yamaha alacağına kuba olsun yeni olsun çinlilerin iyi iyileri cub veya commuter tarzı scooterlardan uzak dur,yazık etme parana fazla imkanın yoksa 2 milyarlık motor işini fazlasıyla görür
'He who laughs last, was too slow to get the joke'::146::::145::::piloot::
Bu, motorların kaç kg taşığını mevzusu da son bir haftadır forumda moda oldu. Kara Murat, lafım sana değil, bugüne dek marka olanlar içerisinde hangi motorun ağırlık yüzünden ortadan ikiye ayrıldığını duydunuz ? Yeni bir şehir efsanesini hep birlikte yaratıyoruz sanırım.
CBF 150 başlığında da yazmıştım, bunların bütün sorunu bence devir saatinin olmamasıydı. Artık devir saatli modeller geldiğine göre, devir saaatindeki kırmızı bölgeye girmeden kullanırsanız ben CBF 150'nin yağ falan yakacağını sanmıyorum. Kaldı ki yaksa bile önemli olan bir bakımdan diğerine kadar yağ çubuğundaki min çizginin altına inmemesidir. Öte yandan bu motorun rakibi sayılabilecek iyi kalitedeki Kuba KH150-12D'nın sıfır fiyatı 2700 TL iken bence karar sadece paraya bakar. Paran varsa CBF 150 al yoksa Kuba. İkisi de fiyatına göre iyi motorlar.
Seko abi sağol da ben hiç ağırlıkla ilgili konu filan göremedim konu başlığı ne bi araştırayım bende çok merak ediyorum birkaç yerde ben sordum ama bilen yok,tabiki ortadan ayrıldığı olmaz ama motorun bir tanesinin kullanım kılavuzunda maksimum yük 130 kg (tvs apache) diğerinde 200 kg (yamaha ybr 125 esd) derse ve ben 103 kg isem,bizim bilader de bi 90 kg varsa ben motor alırken biraz düşünürüm,niye motoru zorlayayım veya forumlarda motoru ikiye ayıran ilk türk olarak tarihe geçeyim,2 kişi binip arka topcase bi 3-5 kg eşya atıp yavaş yavaş pikniğe gidemeyecekmiyim ben bu motorla,tamam tvs apache de 130 kg kaldırıyor ama 1 kişi binilirse. Ben 1-2 ay içinde havalar ısınsın maddi güç olursa yamaha veya honda olmazsa kuba düşünüyorum,bu arkadaş da gazete dağıtımında kullanacakmış, tamam honda yamaha iyi ama 5 milyara bir motor almasındansa 2,750 ye kubayı alması daha iyi olur
'He who laughs last, was too slow to get the joke'::146::::145::::piloot::
Sen de haklısın tabi. Bence internetten firmalara doğrudan yazıp sormak lazım.
3 sayfa ne tartışılmış acaba merak ettim
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
Vallahi haklısın bende anlamadım,yok taşıdığı kiloymuş yok bilmem neymiş.Demekki buradaki forumlara insanlar fikirleri şekillensin diye değilde fikirlerini sabitleyecek bir yandaş bulmak için giriyor.
Baksana ben cbf150 yağ yakıyor demiyorum yağı bitiriyor diyorum ama vatandaşın fikri değişmiyor,yağ yakma olayını redline ye girmeyerek çözeceğine inanıyor yazık çok yazık.
Bana birisi allah aşkına cbf 150 nin ttireşimsizliği haricinde başka bir artısını söylesin,yakıtı bile fazla şu anda 2 litre yakıyor diyenler vallahi yalan söylüyor.benim motor takriben 3,5 ile 4 arası yakıyordu
ha bu yaşta bu kadar önemseyerek benim düştüğüm hataya düşmemen için elimden geleni yapmama rağmen halen sen inanmak istediğin şeye inanacaksan
VAR GÖR CBF 150 NİN hsyrını
Arkadaşım seslenmene gerek yok okuyorum yazılanları, ben de polemik oluşturacak bir şey demedim. Çinlileri bile kötülemedim. Kim ne alırsa alsın zaten ben sadece senin yorumuna karşılık bir şey söyledim, kimin neyine sebep oluyormuşum yahu
Ben alma deyince mi almayacak konuyu açan arkadaş o kadar muhakeme yeteneği vardır. Kimseye darılmadım kırılmadım ama sanki kişiliğine kötü bir şey söyledim gibi cevap veriyorsunuz. Şurada fikirleri paylaşıyoruz. 4 senelik bir motorsiklete 500 tl harcanır. Sen 30000 km de yağ bile değiştirmediysen (bu da bir masraf15x20tl) senin bileceğin iş, kişisel olarak algılamasanız ne güzel olacak..
Ayrıca Honda kullananlara marka fanatiği deyip burada ahkam kesecekler diyorsun, şimdi cbf 150 alan herkes gülünecek durumda bir sen akıllısın, kuba hakkında dediklerin doğru olabilir. Ama üslubun bana göre yanlış, kaldı ki bak ben nasıl yazmışım kimseye kişisel şeyler söylememişim hatta o kübayı bile kötülememişim. Ben memnunum arkadaş motosikletimden düzgün kullanınca hiç de senin saydığın problemler oluşmuyor, hatta devir ve vites göstergeli panelini taktıktan sonra daha bir farkında oldum nasıl kullandığımın. Başka markalarda benden daha memnun arkadaşlar vardır illaki. Neyse konuyu açan arkadaşa ayıp oluyor böyle karşılıklı konuşunca. Nasıl isterseniz öyle yapabilirsiniz
kardeşim sanırım senin cbf150 den biraz ağzın yanmış galiba şansın yaver gitmemiş şimdi illaki söylediklerin doğrudur hava civa olsun diye yazmamışsındır seni anlıyorum
ama sana şukadarını diyim (innova uzmanı olarak) çok çok yanlış kullanılmış daha 20 binde yağ yakan innovalar, egzantirik değiştiren motor yaptıran innovalar gördüm..
62bin km de ve 105bin km de innovada gördüm motoru açılmamış 70bin e kadar yağ eksiltmemiş..
ama cbf150 dayanıklılığını ispat etmiş bir motor ve gerçekten şu doğru, limitleri üzerinde kullanılar bu tip motorlar çabuk yıpranıyor ve kısa zamanda yağ eksiltiyor.. kullanım çok çok önemli
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
anasını satım kafam attı gazete ısını ıptal ettık ıyı parası vardı ama neyse :( bakalım gıresuna gecelım yaza ne bırıktırebılecez bılmem evdekılerlede papaz olduk paramara yollamam dıolar hoba calısıp motor alcaktık sımdı karnımızı doyurabılırsek ıyı off off :( cok moralım bozuldu be barim 2500falan atabılsem kıyaya koseye de kh150 bari alsam :(
merciles yanlış anlama kardeş dalga maksatlı demiyom, hayabusayla gazete dağıttığını bi düşün
xt125r>xt660r>dl650+ybr125>cbf1000>660 tenere
düşünemiyorum yok artık dıyorum sadece
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)