Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

cbf 600 abs f650 gs

    REKLAM ALANI
  1. #1
    eric_cartman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    bi gün benim de olacak
    bu iki motordan hangisi hangi ortamda daha avantajlı silindir sayısıyla gelen farklar neler beni aydınlatırsanız sevinirim şimdiden teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    xxxxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    honda cbf 500
    esasında f650 yi hep translap la karşılaştırıyorduk ikiside enduro olduğu için fakat cbf600 güzel motor. ama pek dağa bayıra gelmez gibi
    ben giderim adım kalır dostlar beni hatırlasın

  3. #3

    Üyelik
    20 Ocak 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    KAWASAKI Z750 S / SUZUKI GS500
    dostum ne aradağına bağlı , güç istiyorsan 4 silindirli cbf 70 hp - 2 silindirli f650, 50 hp
    ikisi de güzel motorlar
    f650- daha konforlu, enduro olduğu için türkiye yollarına daha uygun ama biraz daha iri bir motor - ve pahalı
    cbf- 600 daha güçlü , şehir içi kullanımı daha rahat , daha ucuz
    ben olsam cbf alırım

  4. #4
    nx4_falcon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2003
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    crossrunner
    Alıntı KaWa-JaWa/HaWa-CıWa adlı üyeden alıntı
    dostum ne aradağına bağlı , güç istiyorsan 4 silindirli cbf 70 hp - 2 silindirli f650, 50 hp
    ikisi de güzel motorlar
    f650- daha konforlu, enduro olduğu için türkiye yollarına daha uygun ama biraz daha iri bir motor - ve pahalı
    cbf- 600 daha güçlü , şehir içi kullanımı daha rahat , daha ucuz
    ben olsam cbf alırım
    f650 yide denedim cbf600 de. F650 ye binmek su motoruna binmek gibi Tek silindirli Çok titreşim yapıyor.Konfor felan yok. Gücü 50 hp iyidir sonuçda yarış yapmıyorsun. Ama kesinlikle okadar paraya değmiyecek bir motosiklet. Transalp güzel ama abs yok Türkiye gibi bir ülkede ABS çok önemli. CBF600 77.5 HP ilkönce insanın gözünü korkutuyor ama 6 bin deviri geçmedikçe kuzu gibi 2. motoiklet olarak 125 cc den sonra geçilebilir. F650 ye göre çok daha konforlu tamam araizye girmez ama Kaçkere araziye gireceksin?. Amortisörler biraz sert açıkcası Ama sınırlaını zorlamıyacaksan yumuşatılabilir (ayarlanabiliyor). Sana hem rasing zevkini Hem turing konforunu verebilecek motorlar arasında en hesaplısı CBF600 DÜR.
    Ne Mutlu Turkum Diyene...
    2003-2005 NX4 FALCON
    2006 CBF600S ABS

  5. #5
    eric_cartman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    bi gün benim de olacak
    f650 gs 2 değil tek silindir :wiinkk: aslında demek istediğim tek silindir nerde avantajlı 4 silindir nerde avantajlı bi de motor hacmi daha küçük olmasına rağmen 4 silindirli 600 motor hacimli bi motor tek silindir 650 hacimli bi motordan nasıl daha fazla hp üretiyo (torkları f650 gs: 60 nm / 4800 cbf:58 nm / 8000):P

  6. #6
    cbr_007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Aralık 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    bence cbf 600 abs al

  7. #7
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    şu linkteki bilgileri okuyarak başla istersen

    http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=6840

    Senin özellikle bilgi istediğin konu silindir sayısı ile bağlantılı olan güç dengesi
    CBF 4 silindirli BMW F 650 Gs tek silindir.. Tek silindir düşük devirlerde yüksek güç almak için kullanılan bir sistemdir ..şimdi inceliyecek olursan beygir devirle doğru orantılıdır 650 gs 6500 devirde 50 hp maksimum güç üretirken CBF 600 10500 devirde 77,5 hp güç üretmektedir. Aynı cc li motorlarda silindir sayısı arttıkça üretilebilecek max güç te doğru orantılı artsada bu gücü üretecek devir sayısıda malesef artmaktadır.. Bu yüzden özellikle arazide performans istenen motorlarda yüksek devir yapmak sakıncalı olacağı için arazide rakipsiz olan motorlar genelde tek silindirlilerdir. Bunlara örnek olarak Yamaha xt 660 ,KTM 640 LC4 Adventure ,Husqvarna TE 610 e yi verebiliriz....Görüyoruzki inanışın aksine tek silindir bir dezavantaj deildir... Motorun silindir sayısı motorun kullanım yerine göre hesaplanır. Özellikle tek silindirli motorlar düşük devirlerde performans sergiledikleri için yakıt sarfiyatları aynı ccde ki çok silindirli rakiplerine oranla daha düşüktür...şunuda unutmamak lazımki silindir sayısının azalması yapılacak tadilatlarda kullanılan malzemeninde azalması ve daha ekonomik düzeyde kalması anlamınada gelir... Özellikle 650 Gs uzun yıllardır üretilen henüz hakkında hiç bir şikayet duymadığımız rüştünü ispatlamış bir motordur .....
    iki motor arasında kalmıştım transalp mi yoksa f 650 gs mi ben tercihimi 650 gs yönünde kullanmayı düşünüyorum ve buna en büyük iki etken var biri ABS diğeri tek silindir......
    Bu bilgilere ek olarak uzun ve yüksek rakımlı yollarda motor kullanan deneyimli motorcular özellikle yüksek rakımlarda hava basıncı düştüğü için tek silindirli motorların çok silindirlilere oranla çok daha rahat olduklarını çeşitli yazılarla bizlerle paylaşmışlardır....
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  8. #8
    nx4_falcon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2003
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    crossrunner
    eric_cartman zaten motosiklet kulanacak yaşda değil sadece meraketmiş sormuş
    Ne Mutlu Turkum Diyene...
    2003-2005 NX4 FALCON
    2006 CBF600S ABS

  9. #9

    Üyelik
    05 Kasım 2005
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    bmw f 650+asya 125t
    Alıntı BBRR adlı üyeden alıntı
    şu linkteki bilgileri okuyarak başla istersen

    http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=6840

    Senin özellikle bilgi istediğin konu silindir sayısı ile bağlantılı olan güç dengesi
    CBF 4 silindirli BMW F 650 Gs tek silindir.. Tek silindir düşük devirlerde yüksek güç almak için kullanılan bir sistemdir ..şimdi inceliyecek olursan beygir devirle doğru orantılıdır 650 gs 6500 devirde 50 hp maksimum güç üretirken CBF 600 10500 devirde 77,5 hp güç üretmektedir. Aynı cc li motorlarda silindir sayısı arttıkça üretilebilecek max güç te doğru orantılı artsada bu gücü üretecek devir sayısıda malesef artmaktadır.. Bu yüzden özellikle arazide performans istenen motorlarda yüksek devir yapmak sakıncalı olacağı için arazide rakipsiz olan motorlar genelde tek silindirlilerdir. Bunlara örnek olarak Yamaha xt 660 ,KTM 640 LC4 Adventure ,Husqvarna TE 610 e Görüyoruzki inanışın aksine tek silindir bir dezavantaj deildir... Motorun silindir sayısı motorun kullanım yerine göre hesaplanır. Özellikle tek silindirli motorlar düşük devirlerde performans sergiledikleri için yakıt sarfiyatları aynı ccde ki çok silindirli rakiplerine oranla daha düşüktür...şunuda unutmamak lazımki silindir sayısının azalması yapılacak tadilatlarda kullanılan malzemeninde azalması ve daha ekonomik düzeyde kalması anlamınada gelir... Özellikle 650 Gs uzun yıllardır üretilen henüz hakkında hiç bir şikayet duymadığımız rüştünü ispatlamış bir motordur .....
    iki motor arasında kalmıştım transalp mi yoksa f 650 gs mi ben tercihimi 650 gs yönünde kullanmayı düşünüyorum ve buna en büyük iki etken var biri ABS diğeri tek silindir......
    Bu bilgilere ek olarak uzun ve yüksek rakımlı yollarda motor kullanan deneyimli motorcular özellikle yüksek rakımlarda hava basıncı düştüğü için tek silindirli motorların çok silindirlilere oranla çok daha rahat olduklarını çeşitli yazılarla bizlerle paylaşmışlardır....
    valla tesekkurler diyeyim..
    f 650 aldim yeni ve bu silindir olayini merak ediyordum cok guzel aciklamissin agzina saglik..

  10. #10
    eric_cartman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    bi gün benim de olacak
    bence de teşekkürler aydınlandım valla

  11. #11
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    artur valla istediğim motorun istediğim rengini almışsın hayırlı olsun ne kadar bayıldın paylaşırsan sevinirim....
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  12. #12

    Üyelik
    05 Kasım 2005
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    bmw f 650+asya 125t
    Alıntı BBRR adlı üyeden alıntı
    artur valla istediğim motorun istediğim rengini almışsın hayırlı olsun ne kadar bayıldın paylaşırsan sevinirim....
    11200ytl ye aldim 11000km de bakimi yeni yapilmis ...
    galiba cok iyi denk geldi darisi senin basina..
    tabi sen marmaristesin havalar guzel ama biz burada fittiriyoruz buz gibi ... artik martta filan tekrar yollar gorunur bana sanirim..

  13. #13
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    şimdi motor kullanımı hakkında bizlerle ilk deneyimlerini paylaş mesela abs manuel olarak devreden çıkıyo aynı sürat ve zeminde abs on ve off durumundaki fark ne kadar bizlere anlatırsan memnun olurum
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  14. #14

    Üyelik
    05 Kasım 2005
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    bmw f 650+asya 125t
    malesef bu konuda sana yardimci olamayacagim cunku boyle bir deneyimim olamadi henuz motor aralikta aldim sonucta cok az kullanabildim.
    ama onun disinda kullanimi cidden cok rahat bir motor biraz vibrasyonu yuksek tabi.

  15. #15
    motocycleboyreigns - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Motosikleti
    BMW R26-MZ 251-SRAD 750
    nx 4 cartman e bir ailebabası edasıyla entry girmiş değil mi böyle tatlı sert
    Öncelikle motor sahipleri arkadaşlardan aldığım bir edinim:İki motor arasındaki en büyük fark birinin BMW olmasıdır.Nitekim bu refere ettiğim arkadaşlardan bazıları bizzat hondadan sonra BMW ye transfer olmuştur.
    İkisinin de büyük(bana göre en büyük) ve en sorunsuz motor firmalarından çıktığını düşünürsek asıl soru enduro mu sporttouring mi oluyor.Hafif zorlu engebeli Türkiye koşullarda ikisini de kullanmış veya en azından artçı olmuş insanların görüşleri
    enduro yönünde olurken,otoban kullanımı dışında fazla ilgisi olmayan insanlar
    cbf'yi tercih edebilirler. Tercih meselesidir,bir kere acemilik atlatıldığı takdirde
    her türlü motor ayrı bir keyiftir.

  16. #16
    nx4_falcon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2003
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    crossrunner
    Sürekli şehir içi sürüyorsan f650 ye para vermenin hiç manası yok. Ama ilada abs li endrom olsun diyorsan Gidip dakar modelini alacaksın Normal gs çok anlamsız bir motosiklet. Zaten Abs fren sistemi olmasa kimse okadar para vermez f650 ye. Trans alp abs li üretilmeye başlasa o şansıda kalmaz. ama boxer lere hiç bir diyeceğim yok. R 1200 gs yi hiç bir hondaya değişmem.
    Ne Mutlu Turkum Diyene...
    2003-2005 NX4 FALCON
    2006 CBF600S ABS

  17. #17
    motocycleboyreigns - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Motosikleti
    BMW R26-MZ 251-SRAD 750
    Biraz da fiyatlar arasıdaki uçurumlar sanki bu modeller arasındaki rağbet olayını bu kadar değişik normlara dayandıran...Ne bileyim uzun yolların,keşfedilmemiş arazilerin piri olunmadığı müddetçe bir varadero ya 18-20,000 ytl arası para vermek,bmw lere aynı miktarda euro yu bayılmaktan daha mantıklı gibi duruyor.Öneği daha da uca çekmek gerekirse,bir ducati monster la cbf 600 arasındaki fiyat ve kullanışlılık farkına bakılabilir.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler