yaklaşık 1 yıldır sym gts-250 kullanıyorum.görünüşü bakımından çok baba duruyo ve yakıtta da oldukça cimri.bence scoterde son nokta sym.çünkü adamlar sadece scooter yapıyor..500 CC Türkiye ye gelirse hiç düşünmeden alırım.
yaklaşık 1 yıldır sym gts-250 kullanıyorum.görünüşü bakımından çok baba duruyo ve yakıtta da oldukça cimri.bence scoterde son nokta sym.çünkü adamlar sadece scooter yapıyor..500 CC Türkiye ye gelirse hiç düşünmeden alırım.
Motor hacmi 400cc veya üzerine çıktığında tek silindir değil 2 Silindirli motorlar iyidir.
250 cc ye kadar ise tek silindir motorlar daha iyidir.
Burada bahsi geçen scooter türünde motorların 400 cc ve üzerindekiler arasında kıyas yapılacak olursa 2 silindirli olanlar zaten kafadan daha iyidir.
gilera nexus 500 derim baska bisey demem param olursa 2.el 9500ytl ye hemen alırım ki o bile pahalı yaww. 0-180km neredeyse 12 sn !!
o kadar da sürmüyor o kadar harika hibrid bir makine ki.
- yanınıza bir 600lük yanaştığında çekinmeden "alabilirim anahtarını" diyebiliyorsunuz. en azından o 5nci vitese geçene kadar
- bir cruiserdan bile daha konforlu kesinlikle. tabii burgman konforuyla kıyaslamak istemem. ama kesinlikle uzun yol rahat rahat ağrı sızı yapmadan götürür.
- trafikte ivme, sollama sıkıntısı zerre kadar çekmezsiniz 250 ve 500lük versiyonuyla.
- arkanızda ilerle diye selektör yapmış bir aracı uzayınca bir daha görmezsiniz
- kuru ağırlıkla 210 kilo, depo full iken 220 küsur kilo olduğu için 180e çıktığınızda ne endurocunun titreme şikayetini, ne racing ve nakedların yalpalama sorununu zerre kadar yaşamaz, tertemiz uzar gidersiniz.
- scooterların küçük tekerleklerinden ötürü yaşanan çukura girince motorun allahını şaşırma problemini yaşamazsınız keza tekerlekler 16 inç. devasa bir yerden geçmedikçe sıkıntı yaşamazsınız.
- heryerde gözler üstünüzde olur. genelde tepki "vay anasını, bu ne lan!??" olur. bu egoyu bir yamaha r1 veya cbr 600le bile yaşayamazsınız
- frenleri brembodur. bu fren kalitesi yalnızca mercedes otomobil ve bmw araç ve motosikletlerinde, motogp motosikletlerinde bulunur. "abs yalanmış" dersiniz.
ne yazdım be, ferco reklam metinlerini benden kopyalamaz inşallah :p
gerçi dezavantajları da yok mu, var elbet:
- uzun yolda ayaklarınız sızlayabilir. burgman bu konuda çok daha rahat ve konforlu. hoş böyle bir sorunu ferraride bir otomobilde de yaşarsınız..
- performanslı kullanımda benzin sarfiyatı bir honda cbf 150 gibi kmde 90 kuruş olmaz. ama yine de günde 50 km yapıyorsanız aylık benzin masrafınız maksimum 250 ytldir.
- sele altı bölmesine bir kask koyabilirsiniz. bitti. o kadar. başka ek yük eklemeniz gerekiyorsa bir arka çanta almanız gerekir..
bundan önceki motorum bir mondial 150 hs idi. tinerci bile sallamaz tekmeler idi şimdi polis bile çevirmeye çekiniyor (allah bozmasın), selektör yaptığınız bir araç sizi racing sayıp çekiliyor, trafikte daha iyi saygı görüyorsunuz.
artçınız ilk defa motora binmiyorsa son derece mesut. çok konforlu. ilk defa motora biniyorsa ona bir racing tedirginliği yaşatmanız muhtemel
harikadır yani nexus deneyimi. dünkü yuvacık gezisindeki bir arkadaş da geldi yanıma "39000 km kullandım tık yoktu motorda sattığımda, şimdi gene alıcam" dedi...
yanisi şu. o verilen paranın her kuruşuna değiyor
dostum eğer daha önce bir nexus 500 kullandıysan böyle demeyeceğine eminim. gp800 racinglerin aksine kesinlikle daha güvenli bir yol tutuşuna sahip olacaktır. ha ben viraja 200le sıkıntısız girmek isterim dersin o başka. ama nexus ve gp bence kesinlikle tüm amaçlara hizmet ediyor.
en önemlisi son teknoloji enjeksiyonlu bir kere bu makineler, bendekinin yakıt sarfiyatı 100 kmde 4 lt. gp de olsun 5 ytl. bu bir racingin 7-10 lt arası harcamalarından çok daha iyi.
gerçi gp 800 fiyatı 24.500 görünüyor şu an bu fiyat resmen bir servet. daha ötesi saçma! tüm özellikleri motor hacmi ve beygir gücü hariç nexusla neredeyse aynı, ama rakam konusunda sapıtmış biraz. düşecek inşallah. düşmezse aynen dediğin gibi sadece zevk kategorisine girer.
nexus/burgman savaşındaki burgman savunucularınaysa laflar hazırladım eheh:
- hala sollamalarda sıkıntı yaşıyorsunuz.
- halen bir nexusun ivme kabiliyetiyle boy ölçüşemiyor burgmanlar. daha bu gece selektör yaptığım bir burgman sağa geçmemekte direndi sağdan uzayınca şaşırarak bıraktı kapışmayı
- evet çok konforlu bir sürüşünüz var. mercedestesiniz. ama ferrarinin ataklığından hiç nasip almamış.
- uzun yol sizinkilerle çok daha zevkli. ama nexus daha yakışıklı
ben açıkçası yok paramla aldım, halen de ödüyorum. ama bir damla pişman değilim. bir çinliyle acılar çektiğim zamanları ne özlüyorum ne de verdiğim paraya yanıyorum. motosikletle alakalı herkese garajında bir nexus hiç düşünmeden tavsiye edebilirim.
Bence eğerki o da bu kategoriye giriyorsa gilera runner vxr 200.Onu hiçbirşeye değişmem.Hızsa hız; konforsa konfor; rahatlıksa rahatlık; yukarıdakilere göre de ekonomiyse ekonomik
Adı yeter..
hondanın ve burgmanda on tekerde cift disk yok lan puhaha simdi gordum. ulan nexuse gore fazla para ver adamlar maldan calsın. gorende sanar nexus konforsuz suzukiciler hondacılar tutturmus confor ulan okaadar para farkı pekte farkı olmayan konfor icinmi? kadesler bende mondi 125zn var cok seviyom serefsizi ama gitmiyo birader bıktım artık lan su arabada gecsinde oyle cıkıyım yola demekten yeter!!! 120 km yolculuga cıktım. tırlar bile beni gecinde dedimki yok birader bu is bole olmayacak. nexus sart. biraz para biraz para 3500 ytl nerden bulabilirim ? loto toto?? yardım =)
Sj's
Yazdiklarinin hepsine yurekten katiliyorum.
Herseyiyle harika bir motor
Aslinda scooter demeye dilim varmiyo cunku yagmur camur demiyor acayip bir yok tutusu sagliyor.
O kadar com sey ya mak geliyorki aklima ama yazamiyorum vaktim yok
Suanda maddi sikintidan dolayi motorumu satmak zorundayim ama ilk firsatta yeni modelini alicam
Herkesin zevki farkli
Bazilari chopper
Bzilari As ister hayal eder
Ama bana motor sevgisini yakisikliligiyla asilayan
Bir scooter efsanesi nexus dur
Yeni modelini alicm gunun hayalihle simdilik elveda demek durumundayim
Herkese en azindan 1 gun Dayi olsa nexus kullanmalarini tavsiye ediyorum
Saygilar
DRİFT RELİGİON
4 teker benenimi, 2 teker ruhumu taşır
arkadaşlar benim runner 200 ü büyütmek istiyom , 600-650 lik viteslilere bakıyodum (hyosung gt650 R , yamaha mt-03 gibi) acaba yanlışmı yaparım sizce .?
vitesli yerine nexus 500 gibi bi maxi benim işimi görür mü acaba , hem vitesle de uğraşmam .ama nexus 500 ün beğendeğim tarafı arkada tek amortisörlu olması ve 210 kg gülle gibi yaw bi scootera bu ağırlığı hiç yakıştıramıyorum .125 kg lık runner 200 den sonra fazla ağırmı gelir acaba .
arkadaşlar en iyi derken neye göre en iyi motorumu iyi şehir içi kullanımdamı en iyi konfordamı en iyi neye göre en iyi benim motorum şahane motoruda güzel 600cclik vmatic seri geçişli bir şanzımana sahip 160 kadran var ama çok rahatda görür sıkıntısız ben çıkmıyorum zaten şehir içinde benim gittiğim yerde de çıkamam yol yok her yer trafik..
ayrımları iyi yapmak gerekir hayal dünyasında yaşamak sadece insanı olmayan hayallere sürükler ben motorumu 11 milyara aldım ikinci el aklım olsa almazdım kötü olmasından değil masrafı çok fazla ben bir servise girdim mi 300 milyondan aşağı çıkamıyorum çevremdeki insanlara bakıyorum 50 milyona işi bitiriyorlar
gerçekleri türkiye gerçeğini konuşmak gerekirsek istanbul gibi bir yerde parçası ucuz ama büyük motor alın fiyatıda ucuz olsun az yaksın konforu yüksek olsun yeterli son zamanlarda mesela zatçıların bölüme çok giriyorum belki ilerde bir ikinci el zat alıp 250 cc lik bir motor uydurup biraz teknolojik ve kalite açısından yükseltebilirim 2 ye alsam 2 de masraf etsem gene 4 e gelir ama şehir içinde her şekil gider benim geçen sol grenajı çatlatmışlar park yerinde servis 600 milyon para çekdi şimdi çıkma mıkma arıyorum yani motoru almakla iş bitmiyor bakmakda lazım masrafının altından kalkmakda lazım bu gösterdiğiniz motorlar iyi güzel ama çoğu hayal motorlar hayallerde karın doyurmaz bence insanlar ulaşabiliceği reel şeylerle uğraşmalı..
Suzuki Burgmanda Bile Tek Disk Var Oysa Bırakın Diğer özellikleri Kymco Xciting De Bile Ik Idisk Var.
Scooter kesinlikle İtalyan işidir tartışma bitmiştir son nokta arkadaşlar.Alırsın bir İtalyan 25 sene binersin sonra torunlarına miras bırakırsın onlarda yıllarca binerler.Eeee İtalyan dedik
İMPOSSİBLE İS NOTHİNG
arkadaşlar xciting 250 gibi maxi scooterlar (250 cc lik) en fazla kaç km/h hız yapıyor .?
benim runner 200 125kg 20 hp. , en fazla 127 yapıyor da ondan sordum.
Piaggio'nun 200 cc üstü modellerinde genel bir kavrama sorunu var ama...
ZEKA BOCALAR, DİL SÜRÇER, ZİHİN TÖKEZLER
LUCRETIUS
slm topıc hortlamış iyide olmuş yani ya ben iyiden iyiye kymco ve nexsus arasında kaldım başka bir topic te sorduğum bir soruyu tekrarlıyacam nexsusun 250 cc modeli tutmadı neden cok az ikinci eli pek fazla yoksa 500cc modeli ile 250cc modeli arasında özellik farkı varmıdır tutlanı 500 lüğümü
Ben Nexus u çok beğeğiniyorum. Nexus motorun yedek parçası ve bakımı gerçekten adamı öldüren cinsten mi? Kafam çok karışık beğendiğim motor mu? Hesaplı sevis ağı iyi motor mu.... Yardım edin lütfen.
Nexus sahibi arkadaşlar özellikle sizin fikirleriniz ve deneyimlerinizi okumak isterdim.
Dur yolcu, bilmeden gelip bastığın
Bu toprak, bir devrin battığı yerdir
Eğil de kulak ver bu sessiz yığın
Bir vatan kalbinin attığı yerdir!
mondial zat ın 250 liğini fuara getirmiş galiba yakında satışada sunar zatın 250 liğide iddalı bir maxi olur kasayıda kaldırır..
fuarda mondial yoktu zaten şu zat 250 olayı şehir efsanesi herhalde hiç görmedim?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)