Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

XT 660 X mi,KLE 500,KLR 650 mi?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    runmysoul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2008
    Herkese merhabalar,
    Bir haftadır yoğun olarak xt660 x, klr 650 ve kle 500 ile ilgili ne kadar yazı varsa okumaya ve hangisinin ,hangi özellikleriyle öne çıktığını saptamaya çalışıyorum.Bu motorlardan temiz bir ikinci el bulabilirsem almayı düşünüyorum.Benim bu 3 motordan birine karar vermemde etkili olacak kıstaslarım:
    1)Frenler
    2)Vibrasyon
    3)Arıza çıkarma sıklığı-azlığı
    4)Yakıt harcama oranı

    Bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşların yazdıklarım haricinde ekleyecekleri konular olursa ayrıca teşekkür ederim.İkinci el aradığım için (2005 SONRASI) hangi motorun hangi yılki modeliyle ilgili bilgi verdiğinizi yazarsanız çok sevinirim.Şimdiden teşekkürler...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    10 Ekim 2008
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Fazer
    Kullanacağınız alana göre tercih yapabilirsiniz.Arazai daha yoğun olacaksa klr 650 ve x660 a bakmanızı öneririrm.klr 650 ve xt 660 tek silindirli olduğundan dolayı illaki titreşim olacaktır.2005 model klr 650 kullanıyoruz.Daha çok bozuk yollarda pek arazi yapmıyoruz.Motosikletin yapısı gereği 350 km den sonra yoruluyorsunuz(Tabi kişiye göre değişir).Önden direk rüzgar alıyorsunuz motosikletin selesi çok rahat değil birde lastikleriniz hafif dişliyse asvaltta rahatsız edici olabiliyor.100-120 li süratlerde ayna lardan pek verim alamıyorsunuz,titreşim etkili olmaya başlıyor.Eğer asvalt ta daha çok kullanacağım diyorsanız çift silindirli bir makina işinizi kolaylaştırır.(kle 500,transalp,vstrom gibi...)

  3. #3
    runmysoul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2008
    Teşekkürler Sn. Ermanay.Ben daha çok asfalt için düşünüyorum.Istanbul'un asfaltlarının araziden farkı olmadığı için çukur vs.lerde en az sarsan hangisi olabilir diye merak ediyorum aslında.

  4. #4

    Üyelik
    15 Ağustos 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Africa twin
    africa twin düşünmezmisin...

  5. #5
    EnDuRoCu_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2009
    Ben teknoleji bakımından diğer iki modelden daha üstün olan xt'yi öneririm,bende çok kararsız kalmıştım klr'mi xt'mi kararı xt'ye vermiştim.
    Artıları çok fazla enjeksiyonlu oluşu en büyük artısı ve inanılmaz sağlam 100.000 km'leri devirebilecek sağlamlıkta.
    Yinede karar senin.

    Yakıt 110'km'h geçmezsen 4,0 - 4,5 litre uzun yolda,şehir içi agresif kullanım 5,5-6,0 litre.
    Kıpraşım 130'km'h sonra belli etmeye başlıyor,ellerde bi karıncılanma,poponuzda hafiften uyuşum gayet doğal'dır tek silindir.
    Frenler müthiş güvenilir. (tabiki orj balata ile)
    X modeli araziye uygun değil arazi için R modeline bakacaksın.
    altı''AT''mış

  6. #6

    Üyelik
    15 Ağustos 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Africa twin
    Alıntı EnDuRoCu_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben teknoleji bakımından diğer iki modelden daha üstün olan xt'yi öneririm,bende çok kararsız kalmıştım klr'mi xt'mi kararı xt'ye vermiştim.
    Artıları çok fazla enjeksiyonlu oluşu en büyük artısı ve inanılmaz sağlam 100.000 km'leri devirebilecek sağlamlıkta.
    Yinede karar senin.

    Yakıt 110'km'h geçmezsen 4,0 - 4,5 litre uzun yolda,şehir içi agresif kullanım 5,5-6,0 litre.
    Kıpraşım 130'km'h sonra belli etmeye başlıyor,ellerde bi karıncılanma,poponuzda hafiften uyuşum gayet doğal'dır tek silindir.
    Frenler müthiş güvenilir. (tabiki orj balata ile)
    X modeli araziye uygun değil arazi için R modeline bakacaksın.
    yakıt konusunda eminmisin sanki daha az yakması gerekiyomuş gibi geldi bana çünkü verdiğin degerler africa içinde geçerli.yani tek silindir olması daha az yakması anlamına gelmiyomu...

  7. #7
    EnDuRoCu_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2009
    Alıntı Crixus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yakıt konusunda eminmisin sanki daha az yakması gerekiyomuş gibi geldi bana çünkü verdiğin degerler africa içinde geçerli.yani tek silindir olması daha az yakması anlamına gelmiyomu...
    Evet eminim,
    Tek silindir ve enjeksiyonlu az yakması gerekiyor haklısın fakat 60'nm torku devamlı hissettiğim zaman bu yakıtı yakıyor ;) Benim kendi değerlerim bu,fakat sakin kullanımlarda şehir içi 5 litre'ye kadar düşüyor.
    altı''AT''mış

  8. #8

    Üyelik
    15 Ağustos 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Africa twin
    africa da aynı yakıyo.bende çok araştırdım almaya karar verince xt 660
    mi kle 500 mü trans alp mi diye en sonun da çok temiz bi africa buldum aldım çokta memnunum.

  9. #9
    runmysoul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2008
    Africa nın bahsi olunca herkes övmüştür bulunduğum ortamda.Fakat Africa beni denge ve aralardan kaçması bakımından zorlayacaktır.Trafikte aralardan rahatça geçebilmek istiyorum.Ayrıca boyum (1.68) açısından beni zorlar.Şimdilik xt ,kle ve klr arasından bir tercih yapmaya çalışıyorum.Yoksa tabii ki de Africa bir efsanedir.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:13 ----------

    Endurocu,cevabınız için teşekkür ederim.100 km de ne kadar yakıyor acaba xt660 x?

  10. #10

    Üyelik
    15 Ağustos 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Africa twin
    evet haklısın ben 1.80 im beni bile zorluyo sen hiç girme o işe.çünkü yüksek oldugu için ağırlık olarak çok daha fazla hissettiriyo.

  11. #11
    söztürk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Aralık 2009
    benim boyumda 1.68 xt ye öyle bir oturmuştum ayaklarım uclarıyla kontrol edebiliyordum arkanda bir artcı oldumu bu durum iyi veya kötü değişebilir yani artcın rahatsa sele alcalacağı icin avantaj artcın kıpır kıpırsa duruşlarda ve ve ani olaylar denge kaybın zorlaşabilir ve 168 boy icin kle 500 daha ideal olacaktır hem diğerlerindende az yakacağı kesin

  12. #12
    bur-k@ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2006
    Şehir
    izmir-ankara- kısa süre istanbul :)
    Motosikleti
    cbr 125 pert oldu :(
    2004 2005 f 650 gs öneririm durumunuz iyise 2008 modeller çift silindirli onları da listey ekleyin bence
    ÖĞRENMEDEN,ÇALIŞMADAN,YORULMADAN,RAHAT YAŞAMANIN YOLLARINI ARAMAYI ALIŞKANLIK HALİNE GETİREN MİLLETLER;ÖNCE HAYSİYETLERİNİ, SONRA HÜRRİYETLERİNİ,SONRA İSTİKLALLERİNİ,KAYBETMEYE MAHKUMDURLAR. K.ATATÜRK

  13. #13
    runmysoul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2008
    Evet f650 gs cok tatli bir motor fakat su an butcemi cok fazla zorlamak istemiyorum,umarim ileride...Beni en cok ilgilendiren konulardan biri de bu motorlarin viraji nasil aldiklari...Kullanan varsa yazabilir mi ?

  14. #14
    n61l - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2008
    Şehir
    Fiyordlar
    Motosikleti
    jawa 638
    Alıntı runmysoul adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet f650 gs cok tatli bir motor fakat su an butcemi cok fazla zorlamak istemiyorum,umarim ileride...Beni en cok ilgilendiren konulardan biri de bu motorlarin viraji nasil aldiklari...Kullanan varsa yazabilir mi ?
    viraj konusunda en iyisi xt660x'tir ustunde super moto lastikleri var ve daha sert suspansiyonludur. ayrica asfaltta surusu en zevkli olan da ayni sebepten xt'dir. para olarak erisebiliyorsan bence en uygunu xt.

    yakit tuketimine gelirsek klr ve xt "normal" yakar kle "cok" yakar. en yumusal suspansiyonlusu da kle'dir sportif kullanim istiyosan uzak dur.

  15. #15
    runmysoul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2008
    Tesekkurler n61l,benim de en yakin oldugum xt ama kle500 ile ilgili okudugum bircok olumlu elestiri biraz aklimi karistirdi.Xt nin 2 veya 3 seneliklerini bulabilme imkani da ayri bir avantaj diye dusunuyorum diger 2 motor artik uretilmiyorken(Yanlis biliyorsam duzeltin lutfen.)
    XT nin suspansiyonlari nasildir acaba?

  16. #16
    n61l - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2008
    Şehir
    Fiyordlar
    Motosikleti
    jawa 638
    Alıntı runmysoul adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tesekkurler n61l,benim de en yakin oldugum xt ama kle500 ile ilgili okudugum bircok olumlu elestiri biraz aklimi karistirdi.Xt nin 2 veya 3 seneliklerini bulabilme imkani da ayri bir avantaj diye dusunuyorum diger 2 motor artik uretilmiyorken(Yanlis biliyorsam duzeltin lutfen.)
    XT nin suspansiyonlari nasildir acaba?
    xt'nin suspaniyonlari daha sportiftir, fren yaptiginda diger ikisi kadar dalmaz mesela, ayrica bu durum virajda da isini kolaylastirir. fakat selesi de serttir. yani diger ikisindeki konfor yoktur. uzun yolda seleye bi airhawk (havali yastik) taktin mi konfor sorununu halletmis olursun. xt'de kaybettigin konfor sana surus kolayligi ve hakimiyet olarak geri doner. hesabini buna gore yap. hatta en iyisi hepsini bir dene hangisini seversen onu al motorda mantik da bir yere kadar.

  17. #17
    runmysoul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2008
    Farkli bir konu olacak ama yeri gelmisken sormayi istedim.3`unu de deneyip kararimi oyle vermeyi ben de isterim.Fakat nasil,nerede?Ilan sahipleriyle tek tek goruserek mi?Sizin onerebileceginiz bir yontem var mi acaba?

  18. #18
    n61l - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2008
    Şehir
    Fiyordlar
    Motosikleti
    jawa 638
    Alıntı runmysoul adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Farkli bir konu olacak ama yeri gelmisken sormayi istedim.3`unu de deneyip kararimi oyle vermeyi ben de isterim.Fakat nasil,nerede?Ilan sahipleriyle tek tek goruserek mi?Sizin onerebileceginiz bir yontem var mi acaba?
    eger yeterli motor tecruben varsa begendigin temiz motorlara git bak sahipleri ile gorus. ilk motorun olacaksa 2. el bir ybr al

  19. #19
    runmysoul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2008
    ybr? Tesekkurler ,su an bu 3 motordan birini dusunuyorum,motorda yeterli deneyimim var enduroya gecmek icin.Sadece yeterince arastirmadan bir karar vermek istemiyorum.Cunku 3`u de farkli ozellikleriyle one cikiyor.Ama sizin ve `Endurocu ` arkadasin yazdiklarindan sonra xt daha cekici geliyor.Ozellikle viraji alisi ve suspansiyon ozellikleri yonunden...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:27 ----------

    Ama kle 500 un de xt ye gore fiyatinin dusuk olmasi ayri bir durum...

  20. #20
    n61l - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2008
    Şehir
    Fiyordlar
    Motosikleti
    jawa 638
    Alıntı runmysoul adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ybr? Tesekkurler ,su an bu 3 motordan birini dusunuyorum,motorda yeterli deneyimim var enduroya gecmek icin.Sadece yeterince arastirmadan bir karar vermek istemiyorum.Cunku 3`u de farkli ozellikleriyle one cikiyor.Ama sizin ve `Endurocu ` arkadasin yazdiklarindan sonra xt daha cekici geliyor.Ozellikle viraji alisi ve suspansiyon ozellikleri yonunden...
    motosiklet surmek standart motosikletler ustunde optimum ogrenilir. ybr de dusuk hacimli standart bir motosiklettir... tecrubesiz birisi icin para durumuna gore 125 yada 250 ligi idealdir. senin 0-100 km'si 4-5 saniye civarinda olan bir buyuk tek silindir -ki pek cok sirali silindirin suresi bundan fazla olmalidir- icin tecruben varsa ne ala ama bu makinalar yeterli becerilere sahip olmayan birisinin altinda hata affetmez. motosikletler hakkinda teknik bilgiye de pek sahip gozukmuyorsun yani belli ki motosiklet tecruben kisitli. mesela xt660x'e enduro denemez ("enduroya gecmeye hazirim" dedigin icin) supermoto yada streetmoto denebilir. eger durumun boyleyse ikinci el satisa cikmis motorlari surmek-denemek sahiplerine haksizlik yapmak olur, xt disindakilerin zaten sifir yok. onun yerine pasa pasa ybr-cbf almak yerindedir. bu nedenle ybr onerisinde bulundum...


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)