Gt250,gv250,gs500,er-5,ybr 250,cbf 250?
Reklamlar
-
Selamlar arkadaşlar,forumu uzun süre takip etmeme rağmen pek mesaj yazmayı sevmediğimden bir yıllık iki mesajlı üyeyim.
Öncelikle birkaç şeyden bahsetmek istiyorum,bu sene üniversite sınavına girdim.İzmit olacak gibi,gönlümden İzmir geçiyordu ama olmadık durumlar sebebiyle İzmit görünüyor ufukta.Üniversitede hem biraz daha rahat etmek için hem de av sevdamı sıkıntısız sürdürebilmek için ailemden motosiklet sözü almıştım sene başında.Ehliyeti yeni alacağım(B aldım sayılır,21 Ağustos'ta motosikletin fark sınavına gireceğim),vitesli-vitessiz motosiklet tecrübem var.Genellikle 150cc kullandım.Az biraz da 250 cc kullanmışlığım var.Teknik bilgim ortalama bir kullanıcının üstünde,motorlu taşıtlarla kafayı bozmuş durumdayım ufaktan beri.İnternetti,sanayide tanıdıklardı derken kaydadeğer bir bilgi birikimim oldu.Fakat hep başkalarının motosikletini kullandım.Yani bir motosiklete sahip olduğumda karşılaşacağım sıkıntıları net bilmiyorum.
Motosiklet tercihimde en büyük etkenler yakıt ekonomisi ve sorunsuzluk(Parça fiyatları ve bakım masrafları da öğrenci olduğumdan büyük etken.).Tabi güvenlik bunlardan önce geliyor ama zaten saydığım modeller belli bir seviyesinin üstündeki modeller.Performansı da önemsiyorum,uzun yolda rampada sollamalarda beni üzmeyecek gerektiğinde 700-800km uzun yola dayanabilecek bir motosiklet düşündüm saydığım özellikler yanında.
Sizden bunları göz önüne alarak bir öneride bulunmanızı istiyorum,önerileriniz için şimdiden teşekkürler.
Hangi modele daha yakın olduğumdan ve sebeplerinden de bahsedeyim ki öneriler nokta atışı şeklinde ve sizin açınızdan kolay olsun.
GV250 saydığım motosikletler arasında tarzı değişik olan bir model.Bunun farkındayım,fakat gördüğüm kadarıyla Chopper-Cruiser tarzı motorlar malzeme taşıma açısından avantajlı.Zıpkınla avlanmak gibi güzel bir hobim(Spor da denebilir) var,malzemeler 20kg kadar geliyor.Ağırlığından ziyade kapladığı yerler beni düşündürüyor.Tüm malzemeleri alacak bir çantam var;90cm boy,30cm yüksekliği var.Birde 150cm'lik zıpkın varSanıyorum ki Naked'larda bu malzemeleri taşımak zor olur.Ama Naked'ların kibarlığından,trafikte pratikliğinden de vazgeçemiyorum.Üstelik tarz olarak Cruiser'dan ziyade Naked'ı tercih ederim.Bu konuda arada kalmış durumdayım.
Arada kaldığım diğer konu ise,500cc'lik canavarlardır.GS500'de ER-5'de bildiğim kadarıyla karbüratörlü.Elbette yakıta olumsuz yansıyacaktır bu durum.Malum öğrencilik,ben optimum birşeyler arıyorum.Eğer İzmit trafiğinde 4.5lt'den fazla yakacaksa beni aşar.Araştırmalarım sonucu net bir sonuca varamadım bu iki motosikletin yakıtı konusunda.Performansı da cezbetmiyor değil ama 250'Lik öğrencilik hayatım boyunca yetecektir sanırım.
Hyosung'ların enjeksiyonlu ve hacmine göre performanslı olması YBR ve CBF'den ziyade Hyosung'a yönelmeme sebep oluyor.Üstelik ikinci elleri biraz daha uygun.
Geriye kalan 250'likler arasında yakıt karşılaştırması yapabilirseniz sevinirim.Hyosung 250'likler şehiriçinde ortalama 3.5-4lt yakıyor okuduklarıma göre doğru mudur?YBR ve CBF'de durum nasıldır?Bu arada motosikleti ikinci el alacağım,5.000'den bir gram fazla veremem.Kasktı,korumaydı zaten onları kendi biriktirdiğim paradan karşılayacağım.Yani tam bir muamma,yardımcı olursanız çok sevinirim...Teşekkürler...
Reklamlar
-
gs 500 istediklerini fazlasıyla karşılayacaktır,yakıt konusu ise maddi durumuna göre biraz sıkarsan keyle binersin,
250 ccnin zamanla sana yetmeyeceğini söyleyebilirim
Tahsin Oğuz Acartürk çok KRAL adamsın......
-
Hatırladığım kadarıyla sizin GS500 vardı,eğer doğruysa bizzat GS500 kullanıcısından yorum almak yerinde olacaktır.Sürekli dip gaz gidecek birisi değilim,kafama estiğinde arada hepimizin de yaptığı gibi gaz telini gerebilirim.Memur çocuğu olduğumdan kemer sıkmayı iyi bilirim.Zaten arabadan fazlasıyla alışkanlık var.Motosiklette de yakıt ekonomisi konusunda arabadan aşşağı kalacağımı sanmıyorum.
Bu arada bir ekleme yapayım,çok zorlu olmayacak şekilde arazi koşullarına da dayanıklı olmasını istiyorum.Malum heryerden balık çıkmaz,mera kavramı taşıyan yerler de ücra yerlerdir genelde..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:58 ----------
Ha bu arada fiyatı diğerlerine göre biraz daha pahalı kalacaktır ama 650Comet olsa tadından yenmez heralde:D
-
kadango adlı üyeden alıntı
Hatırladığım kadarıyla sizin GS500 vardı,eğer doğruysa bizzat GS500 kullanıcısından yorum almak yerinde olacaktır.Sürekli dip gaz gidecek birisi değilim,kafama estiğinde arada hepimizin de yaptığı gibi gaz telini gerebilirim.Memur çocuğu olduğumdan kemer sıkmayı iyi bilirim.Zaten arabadan fazlasıyla alışkanlık var.Motosiklette de yakıt ekonomisi konusunda arabadan aşşağı kalacağımı sanmıyorum.
Bu arada bir ekleme yapayım,çok zorlu olmayacak şekilde arazi koşullarına da dayanıklı olmasını istiyorum.Malum heryerden balık çıkmaz,mera kavramı taşıyan yerler de ücra yerlerdir genelde..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:58 ----------
Ha bu arada fiyatı diğerlerine göre biraz daha pahalı kalacaktır ama 650Comet olsa tadından yenmez heralde:D
sırf bu sebebten gt 250 cometi listenden silebilirsin
ama performans olarak gs500 ve er-5 ten fazla geri kalmaz
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
-
öncelikle, tek silindirli ve 500 cc. altı makinelerde karbüratörlü olması bir dezavantaj değildir. bu grup makinelere enjeksiyon sistemi ne performans, ne de ekonomi anlamında pek birşey katmıyor. hatta karbüratörün bakımı daha ucuza mal olur.
250 ve 500 cc motorların yedek parçaları pahalıdır. bu hacimler, ara sınıf gibi kalıyor ve pek satılmıyor.
kullanım amacına bakınca, şehiriçi ulaşım ve hobi amaçlı toprak yolda kullanım öne çıkıyor. bana kalırsa, cbf150 alman yerinde olur. 700-800 km'lik uzun yolları şimdilik düşünmezsen, kullanım amaçlarına en çok uyacak modeldir. ileride de inşallah 650'liklere geçersin.
-
myagdi adlı üyeden alıntı
öncelikle, tek silindirli ve 500 cc. altı makinelerde karbüratörlü olması bir dezavantaj değildir. bu grup makinelere enjeksiyon sistemi ne performans, ne de ekonomi anlamında pek birşey katmıyor. hatta karbüratörün bakımı daha ucuza mal olur.
250 ve 500 cc motorların yedek parçaları pahalıdır. bu hacimler, ara sınıf gibi kalıyor ve pek satılmıyor.
kullanım amacına bakınca, şehiriçi ulaşım ve hobi amaçlı toprak yolda kullanım öne çıkıyor. bana kalırsa, cbf150 alman yerinde olur. 700-800 km'lik uzun yolları şimdilik düşünmezsen, kullanım amaçlarına en çok uyacak modeldir. ileride de inşallah 650'liklere geçersin.
Abi şimdi yarama bastın birazŞimdi açıkcası kendime de güvenemiyorum.Niye diyeceksin,açıklayayım.Eğer İzmit'e gidersem motosikleti 3-4 aya anca alırım.Alsam da içim rahat etmez,çünkü ne tanıdığım birisi var ne de güvenebileceğim birisi.Birde bahsettiğim gibi eğer bir sıkıntı yaşayacak olursam bahsettiğim motosikletlerde,ciddi maddi sıkıntı yaşayabilirim.Açıkcası 5.000 benim için ciddi para,biraz gönlümün sesini dinleyip gaza mı geliyorum yoksa mantıklı bir karar mı veriyorum yazdığım makineleri isteyerek bilemiyorum.Arada ilk başta CBF 150 alıp da 2011'in sonuna doğru mu ciddi bir makineye geçsem diyorum.Hem sıkıntı çıkartsa bile diğer makineler gibi canımı yakmaz.Uzun yol mecburi bir uzun yol değil,hem CBF ile de konaklaya konaklaya gelebilirim Denizli'ye.Sanırım mantığımı dinleyerek hareket etmeliyim.Biraz piyasayı tanıdıktan sonra elime fırsatlar geçecektir mutlaka..Fakat siz yine de önerilerinize devam edebilirsiniz daha sonraki bir tarih için,veya olur da çok güvendiğim birisi denk gelir de fırsat ayağıma gelirse yine yazdıklarımdan tercih edebilirim.
-
gs ile mera dediğin yere girebilirsin,parça konusuna gelince evet türkiyede pahalı ama yurtdışı var,mesela ben gs nin beynini 105 liraya aldım burada buna 300 te isteyen var 5000 de,ama sonuçta 500 cc bir makina
cbf alıp ileride böyle bir makinaya geçmek te mantuklı aslında(motor tecrübem var dediğin için yazdım)
Tahsin Oğuz Acartürk çok KRAL adamsın......
-
barrokas adlı üyeden alıntı
gs ile mera dediğin yere girebilirsin,parça konusuna gelince evet türkiyede pahalı ama yurtdışı var,mesela ben gs nin beynini 105 liraya aldım burada buna 300 te isteyen var 5000 de,ama sonuçta 500 cc bir makina
cbf alıp ileride böyle bir makinaya geçmek te mantuklı aslında(motor tecrübem var dediğin için yazdım)
Motor tecrübesi var da yukarıda anlatmak istediğimi tam aktaramadım galiba.Demek istediğim şu;Kocaeli'de tanıdığım,bu konularıda bana yardımcı olabilecek birisi yok.Şimdi motosikleti bildiğin adamdan almak var o direk eleniyor bu durumda,hiç muhattab olmadığım birisinden alacağım muhtemelen alırsam.Alırken kendim bakarım;ezik çürük var mı diye,sesini dinlerim,deneme sürüşü yaparım.Üstüne baktırmaya götürürüm birisine ama o birisi yokHiç bilmediğim adama götürmek de riskli olur,zaten zar zor yetişiyor para üstüne bana sıkıntı verecek olursa altından kalkamam hem de laf yerim bizimkilerden.Yahut biraz tabanvay takılıp hem siteden tanıştığım kişilerden yardım alıp hem de kendim biraz çevre edinirsem sanayide daha net birşey olur.Kafam allak bullak açıkcası.Teşekkürler..
-
Arkadaşlar,okudum ettim tekrar tekrar ve kararımı verdim;benim için en ideali GT 250 Comet'in olacağına kanaat getirdim.Belki bir ihtimal GV 250 de olabilir ama %99 GT 250 düşünüyorum.Hemen alıp almama konusunda da kararımı kıldım.Gittiğim ilk 3 ay ararım,bir arkadaş buldum.Güvenebileceğim birisi,ne zaman temizi denk geldi o zaman işlemleri başlatırım.Hepinize teşekkürler...
-
20 Temmuz 2010, 15:58
#10
150 kg ağırlığıyla her yol şartında hakim olabileceğin,27 hp gücüyle her yola çıkabileceğin,az yakan,fren sistemiylede beğenilen bir motosikleti tercih etmiş oldunuz. Mesele çok temiz bir aday bulmakta. Beğenerek seçtiğinle mutlu olman dileğiyle kazasız sürüşler temenni ederim.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
-
20 Temmuz 2010, 16:25
#11
-
20 Temmuz 2010, 16:30
#12
babaçi adlı üyeden alıntı
sırf bu sebebten gt 250 cometi listenden silebilirsin
ama performans olarak gs500 ve er-5 ten fazla geri kalmaz
eminmisin ??????
-
20 Temmuz 2010, 17:49
#13
Tartışmaya mahal vermemesi için babaçi yerinde düzelteyim.Fazla geri kalmaz demiş,yani buradan geri kalır ama atıyorum gezilerde pek geri kalmaz demek istemiştir muhtemelen.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)