Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

0 KM SYM GTS EVO mu 2.EL YAMAHA MAJESTY Mİ

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    19 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Çook yakında olacak inşallah : ))
    Merhabalar Arkadaşlar.
    Sıfır Km 250 CC Sym Gts Evo mu yoksa 2.El 6000kmde 2006 Model Yamaha majesty 400 cc mi ?
    Genellikle şehir içi kullanıyorum. Yaz aylarında 3-5 kere İstanbul Şarköy Ve Balıkesire gidiyorum..Sİzce hangisini alayım ?
    Benzin bakım sorun değil (maddi olarak)
    Şimdiden çok teşekkür ederim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    CBR700F - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2006
    Şehir
    Italia
    Motosikleti
    Suzuki Marauder
    Ben majesty diyorum ama enjeksiyonlu sıfır gts te fena değil yinede majesty diyorum
    Bu krallığın tacı kask , tahtıda motordur.
    "htmetin"

  3. #3

    Üyelik
    03 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul
    2.el yamaha majesty derim.

  4. #4

    Üyelik
    19 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Çook yakında olacak inşallah : ))
    Seçim yapan Arkadaşlar Neye göre majesty yada neye göre GTS EVO ?
    Nedenii ne ? Artıları ve eksileri ?
    birisi enjeksiyonlu seramik silindir diğeri karb motor.

  5. #5
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    aga niye niçin neden 5 n 1 k falan sorgulama ama ben majesty derim...


    son nefesime kadar majesty...son nefesime kadar 400 nin verdiği huzur derim...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  6. #6
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    majesty 400cc nin kraldır tartışmasız
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  7. #7
    KBC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Kawasaki Versys 650
    arkadaşım majesty kullanmadım onunla ilgili pek bişey söyleyemiycem ama çok sağlam bi makina olduğunu mt üyesi bi abimizin avrupa turuna bu motorla çıkım hiç sorunsuz 10000 km yaptığını ve 19 saat hiç durmadan kullandığını okudum. yamaha hem jepon malı kalitesi belli yani.
    gts içinde söyleyebileceğim konforlu kullanımı rahat bi makina keşke majesty kullanmış olsaydım arasndaki farkları söylerdim.
    gts de ardcı da çok rahat bunu biinenler söyledi 250 lik hızı tatmin edici bence , tek kişi 7-8 bin devirde 140 ı rahat görüyo . seri kıvrak bi motor. sym de kalitesi yabana atılıcak bi marka değil zaten. ama bence sıfır alman daha mantıklı ( benim düşüncem) bende kymco kymco xcting500 - majesty - gts250 arasında kalmıştım ikinci el alıp aklım kalıcağına sıfırını almanın mantıklı olacağını düşündüm.
    En iyi motorcu torununu motorunun arkasına alıp dolaştıracak kadar yaşayan motorcudur.
    Kötü motorcular bu günleri asla göremez.

  8. #8

    Üyelik
    27 Kasım 2008
    hız merakın varsa 400 lük yoksa gts sfır

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Nisan 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    151 RS
    aralarında SYM ile kafa kafaya gidebilecek bir 150cc scoter kadar fark var SYM bana ufak gibi geldi resimlerden, en azından artçı için yer dar. al majesty i majesteleri gibi gez dolaş aga maxi maxi maxi...

  10. #10
    Adana İl Temsilcisi adanalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F, YAMAHA BW'S 100
    Alıntı KBC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ikinci el alıp aklım kalıcağına sıfırını almanın mantıklı olacağını düşündüm.
    bende arkadaşım gibi düşünüyorum.sıfır her zaman sıfırdır.rodaj nasıl yapıldı ?bakımları zamanında yapıldı mı?kullanım tarzı nasıldı ?(belki çok nazik,belki çok hor)vs.vs.vs.bu gibi soruları kafamdan silmek için sıfır derim.
    DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
    KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE

  11. #11
    KBC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Kawasaki Versys 650
    Alıntı baBAha adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aralarında SYM ile kafa kafaya gidebilecek bir 150cc scoter kadar fark var SYM bana ufak gibi geldi resimlerden, en azından artçı için yer dar. al majesty i majesteleri gibi gez dolaş aga maxi maxi maxi...
    gts ile majesty boyutlar aynı hemen hemen, cc küçük . gts nn artcı koltuğuda gayet geniş baya geniş hemde resimler çok yanıltıyo bana hepsi küçük geliyodu resimlerden ama öyle değill.
    En iyi motorcu torununu motorunun arkasına alıp dolaştıracak kadar yaşayan motorcudur.
    Kötü motorcular bu günleri asla göremez.

  12. #12
    CanTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800 (2012)
    GTS 2010 model olucak Majesty 2006 model olucak... 1 sene bineceksin canın sıkılacak satılığa çıkarıcaksın ozaman GTS "geçen senenin modeli" (enjeksiyonlu umarım istediğin) Majesty 5 sene öncesinin makinesi olucak..........

  13. #13
    KBC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Kawasaki Versys 650
    Alıntı CanTR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    GTS 2010 model olucak Majesty 2006 model olucak... 1 sene bineceksin canın sıkılacak satılığa çıkarıcaksın ozaman GTS "geçen senenin modeli" (enjeksiyonlu umarım istediğin) Majesty 5 sene öncesinin makinesi olucak..........
    bişey sormak istiyorum benm gts 2009 mdl enjeksiyonlu değil. karbüratörlü olmasıyla enjeksiyonlu olması neleri değiştiriyo neler farkediyo ?
    En iyi motorcu torununu motorunun arkasına alıp dolaştıracak kadar yaşayan motorcudur.
    Kötü motorcular bu günleri asla göremez.

  14. #14
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    yamaha majesty tartışmazsız oldukça kaliteli ve konforlu bir motor.
    majesty sıfatını hakettiğini düşünüyorum (kullanmadım ama kullananlar ile görüştüm gerçi kimde yoğurdum ekşi demiyor ya neyse )

    lakin 2. elde dikkatli olmakta fayda var, vaktiyle boyasız diye ilanı olan bir majesty i araştırdığımızda ciddi bir kaza atlattığını ve toplandığını öğrendik, bu durum iki üç kere başımıza gelince ikinci elde güvendiğim ve samimiyetine inandığım inanlar olmadıkça pek bulaşmıyorum.

    keşke insanlar daha az materyalist olsalar da biz de bu motorlara daha rahat erişebilsek.
    can't be worried about that shit. life goes on man.

  15. #15

    Üyelik
    19 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Çook yakında olacak inşallah : ))
    Hız açısından majestyi tercih etmek daha mantıklı olacaktır biliyorum ama bana tek kişi 140-150, artçımda birlikte 120-130 yapsam yeterli.
    Eğer majestyi alırsam aklımda bu sorular tabiki olucak nasıl kullandı? rodajı nasıl yapıldı? falan fistan. Ama sıfır aldığımda kendim bileceğim için sorun olmayacak. 250 CC Şehir dışı yollarda yetecek mi?
    Arkadaşımla gezioruz çoğunlukla Onda Kawasaki Ninja 250 var ben Gts Evo ile ona yetişebilecek miyim? (Hayır) ne bilem kararsızım yaa..

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:33 ----------

    Alıntı KBC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bişey sormak istiyorum benm gts 2009 mdl enjeksiyonlu değil. karbüratörlü olmasıyla enjeksiyonlu olması neleri değiştiriyo neler farkediyo ?
    Enjeksiyonlu benzini kokluyo,Karbüratörlü içiyo : ))
    Enjeksiyonlu daha seri ve atak..

    SANA DAHA KAPSAMLI BİR BİLGİ AKTARAYIM..

    YAKIT SİSTEMİ

    Otomobil motorlarında kullanılan yakıt sistemleri; karbüratörlü ve enjeksiyonlu sistemler olarak ikiye ayrılır. Otomobillerimizin yakıt sisteminin kumandaları; karbüratörlü olanlarda mekanik, enjeksiyonlu olanlarda ise elektroniktir.

    KARBÜRATÖRLÜ SİSTEMLER

    Yakıt sistemi karbüratörlü olan sistemlerin genel olarak elemanları; yakıt deposu, yakıt filtresi, yakıt pompası ve karbüratördür. Karbüratörler, yakıt ile havanın karıştırıldığı ve motorun çalışma koşullarına uygun karışımın hazırlandığı yer olmasına karşın yapısından dolayı yakıt ile havanın motorun değişik çalışma koşullarına göre homojen bir biçimde karışmasını tam olarak sağlayamaz. Bu yüzden; teknolojinin gelişimi ile karışımın nasıl daha iyi hazırlanabildiği hava/yakıt karışımının silindirde sıkıştırma sonunda buji ile ateşleme yapan motorlarımızda, karbüratörlü sistemler dışında, benzini püskürten enjeksiyon sistemleri kullanılmıştır.

    ENJEKSİYONLU SİSTEMLER
    Enjeksiyonlu sistemlerin yakıt sistemi karbüratörlü olan sistemlere göre farklı olan elemanları yakıt deposu ve yakıt deposu içerisinde bulunan elektrikli yakıt pompası, emme manifoltu üzerinde bulunan enjektör gövdesi bünyesinde yer alan enjektör ve yakıt basınç regülâtörüdür. Sistemde bulunan elektrikli elemanların çalışması; elektronik bir kontrol ünitesi tarafından, motorun devrine ve yüküne bağlı olarak, sensorlardan gelen bilgiler doğrultusunda kontrol edilir. Enjektörler benzini çok küçük damlacıklar halinde zerreleştirme görevini yerine getirirler. Motorun düzenli şekilde çalışması için, hava/yakıt karışımının hazırlanması bakımından karşılanması gerekli olan koşullar esas olarak şunlardır;

    1-Gereksiz yakıt tüketiminin önlenmesi ve yanmayı garanti altına almak için, hava/yakıt oranı olabildiğince stokiyometrik değerde tutulmalıdır.

    2-Karışım, mümkün olduğu kadar homojen oluşmalıdır.

    ENJEKSİYON SİSTEMLERİNİN, KARBÜRATÖRLÜ SİSTEMLERE GÖRE ÜSTÜNLÜKLERİ

    1-Motorun değişik çalışma koşullarına göre (motor sıcaklığı, emme manifoltuna giren havanın sıcaklığı, emme manifoltu vakumu, yanma odasına giren havanın ağırlığı, motor devri, egzoz gazı içerisindeki oksijen miktarı, gaz kelebeğinin pozisyonu) çalışma veriminin yüksek olmasıdır.

    2-Uzun süre bakım, onarım ve temizliğe gerek duyulmamasıdır.

    3-Enjeksiyon sisteminin kullanıldığı otomobil, ekolojik olmaya uygundur.
    ENJEKSİYON SİSTEMİNİN GENEL OLARAK GÖREVLERİ

    1-Püskürtme sürelerinin ayarlanması
    2-Soğukta harekete geçmenin kontrolü
    3-Hızlanma sırasında yakıt zenginliğinin kontrolü
    4-Yavaşlama sırasında yakıtın kesilmesi
    5-Motor rölanti hızının kontrol ve yönetimi
    6-Maksimum devrin sınırlandırılması
    7-Lambda sensörü ile yanmanın kontrolü
    8-Kendi kendine arıza teşhisi

    (ALINTIDIR)
    Volkan Aykul bunu beğendi.

  16. #16
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Artcın olacaksa 250 sıfır dahi olsa almak bana boş geliyor...250 cc tırmalar yolda ben söyleyeyim...Malagutı pasword 250 kullandım uzun zaman ...yok arkadaş gitmiyor hafif eğimde bayılıyordu...neyse kafan karışık ama aradaki farkı uzun yolda anlarsın...km ve yıl seni hep yanıltır...motosiklet kültürüne sahip olmadığımız için sıfır cazibesine hep kapılırız...sıfır ama yetersiz...tecrübeli ama yeterli...


    illa majesty al diye demiyorum...400 cc ve üstü motorları almanı tavsiye ederim...ne aldığınında önemi yok...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  17. #17

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Enjeksiyon sınırlı performans sağlar, enjeksiyonlu Cbf 125 ile Cbf 150 karşılaştırılsa pek bir farkları olmaz ama 250cc enjeksiyonlu 400cc'ye yetişemez.

  18. #18
    KBC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Kawasaki Versys 650
    Alıntı CrayzWolf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hız açısından majestyi tercih etmek daha mantıklı olacaktır biliyorum ama bana tek kişi 140-150, artçımda birlikte 120-130 yapsam yeterli.
    Eğer majestyi alırsam aklımda bu sorular tabiki olucak nasıl kullandı? rodajı nasıl yapıldı? falan fistan. Ama sıfır aldığımda kendim bileceğim için sorun olmayacak. 250 CC Şehir dışı yollarda yetecek mi?
    Arkadaşımla gezioruz çoğunlukla Onda Kawasaki Ninja 250 var ben Gts Evo ile ona yetişebilecek miyim? (Hayır) ne bilem kararsızım yaa..

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:33 ----------



    Enjeksiyonlu benzini kokluyo,Karbüratörlü içiyo : ))
    Enjeksiyonlu daha seri ve atak..

    SANA DAHA KAPSAMLI BİR BİLGİ AKTARAYIM..

    YAKIT SİSTEMİ

    Otomobil motorlarında kullanılan yakıt sistemleri; karbüratörlü ve enjeksiyonlu sistemler olarak ikiye ayrılır. Otomobillerimizin yakıt sisteminin kumandaları; karbüratörlü olanlarda mekanik, enjeksiyonlu olanlarda ise elektroniktir.

    KARBÜRATÖRLÜ SİSTEMLER

    Yakıt sistemi karbüratörlü olan sistemlerin genel olarak elemanları; yakıt deposu, yakıt filtresi, yakıt pompası ve karbüratördür. Karbüratörler, yakıt ile havanın karıştırıldığı ve motorun çalışma koşullarına uygun karışımın hazırlandığı yer olmasına karşın yapısından dolayı yakıt ile havanın motorun değişik çalışma koşullarına göre homojen bir biçimde karışmasını tam olarak sağlayamaz. Bu yüzden; teknolojinin gelişimi ile karışımın nasıl daha iyi hazırlanabildiği hava/yakıt karışımının silindirde sıkıştırma sonunda buji ile ateşleme yapan motorlarımızda, karbüratörlü sistemler dışında, benzini püskürten enjeksiyon sistemleri kullanılmıştır.

    ENJEKSİYONLU SİSTEMLER
    Enjeksiyonlu sistemlerin yakıt sistemi karbüratörlü olan sistemlere göre farklı olan elemanları yakıt deposu ve yakıt deposu içerisinde bulunan elektrikli yakıt pompası, emme manifoltu üzerinde bulunan enjektör gövdesi bünyesinde yer alan enjektör ve yakıt basınç regülâtörüdür. Sistemde bulunan elektrikli elemanların çalışması; elektronik bir kontrol ünitesi tarafından, motorun devrine ve yüküne bağlı olarak, sensorlardan gelen bilgiler doğrultusunda kontrol edilir. Enjektörler benzini çok küçük damlacıklar halinde zerreleştirme görevini yerine getirirler. Motorun düzenli şekilde çalışması için, hava/yakıt karışımının hazırlanması bakımından karşılanması gerekli olan koşullar esas olarak şunlardır;

    1-Gereksiz yakıt tüketiminin önlenmesi ve yanmayı garanti altına almak için, hava/yakıt oranı olabildiğince stokiyometrik değerde tutulmalıdır.

    2-Karışım, mümkün olduğu kadar homojen oluşmalıdır.

    ENJEKSİYON SİSTEMLERİNİN, KARBÜRATÖRLÜ SİSTEMLERE GÖRE ÜSTÜNLÜKLERİ

    1-Motorun değişik çalışma koşullarına göre (motor sıcaklığı, emme manifoltuna giren havanın sıcaklığı, emme manifoltu vakumu, yanma odasına giren havanın ağırlığı, motor devri, egzoz gazı içerisindeki oksijen miktarı, gaz kelebeğinin pozisyonu) çalışma veriminin yüksek olmasıdır.

    2-Uzun süre bakım, onarım ve temizliğe gerek duyulmamasıdır.

    3-Enjeksiyon sisteminin kullanıldığı otomobil, ekolojik olmaya uygundur.
    ENJEKSİYON SİSTEMİNİN GENEL OLARAK GÖREVLERİ

    1-Püskürtme sürelerinin ayarlanması
    2-Soğukta harekete geçmenin kontrolü
    3-Hızlanma sırasında yakıt zenginliğinin kontrolü
    4-Yavaşlama sırasında yakıtın kesilmesi
    5-Motor rölanti hızının kontrol ve yönetimi
    6-Maksimum devrin sınırlandırılması
    7-Lambda sensörü ile yanmanın kontrolü
    8-Kendi kendine arıza teşhisi

    (ALINTIDIR)

    çok teşekkür ederim arkadaşım saol. benim gts rodajdayım şuan 100 km de 4 lt yakıo şehir içi genelde artcıyla bindim. şuanki benzin fiyatına göre 14 - 15 kuruş arası yakıo. motoru alırken 2010 gts evo vardı o enjeksiyonluymuş bnmkisi karbüratörlü fark ne dedim evo çok bişey değişmiyo dedi. neyse aldık artık evo ya 9 bin tl dediler. ben gayet memnunum motordan hızıda seriliğide yeterli.
    En iyi motorcu torununu motorunun arkasına alıp dolaştıracak kadar yaşayan motorcudur.
    Kötü motorcular bu günleri asla göremez.

  19. #19

    Üyelik
    19 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Çook yakında olacak inşallah : ))
    Dostum Gts sence nasıl ? Ben Evo düşünüorum enjeksiyonlu ve 2011 modelleri gelior 1 haftaya kadar : ))
    Son sürati nedir ? Hızlanması frenleri yol tutuşu? Artçı aldığında seriliği hızı ?
    Şimdiden Teşekkür ederim..

  20. #20
    KBC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Kawasaki Versys 650
    Alıntı CrayzWolf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum Gts sence nasıl ? Ben Evo düşünüorum enjeksiyonlu ve 2011 modelleri gelior 1 haftaya kadar : ))
    Son sürati nedir ? Hızlanması frenleri yol tutuşu? Artçı aldığında seriliği hızı ?
    Şimdiden Teşekkür ederim..
    kardeşim şöyle söyliim sana ,
    ben sym mio 100 ve suanki gts dışında motor kullanmadım.(arada kullandıklarım oldu ama vitesli vitessiz, tektük olduğu için kullanmış saymıyorum )
    önce marka olarak söyleyim tam güveniyorum markaya.
    gts harika , aldığında pişman olacağını sanmıyorum hatta daha önce buyuk motor kullanmadıysan goldwing gibi gelicek ozaman harika oluyo asıl.
    seriliğine gelince çok da seri bi makina ,kalkışında olsun gaz actığında olsun o hazzı yaşatıyo sana. sollamalarda çok çok rahat sollarsın araçların arkasında kalmazsın özellikle kamyonların :S
    süratine gelince 140 km/h çok rahat ulaşıyo hızı( fazlasını basmayı denemedim şuan rodajdayımyeni yeni açıyrm motoru ) , yol tutuşu kavrayışı da çok iyi.
    artcıyla 130 u gecmiyor şimdilik, ama yokuşta yada düzde seriliğinden bişey kaybetmiyor.
    2009 kasa benmki evonun far kısmı hoşuma gitmedi benim birazda fiyatı tuzluydu benmkinin far kısmı daha çok hoşuma gitti tercihimi buna yaptım.


    Şiddetle tavsiye ediyorum kullanıcısı olarak ;) karar senin ...
    En iyi motorcu torununu motorunun arkasına alıp dolaştıracak kadar yaşayan motorcudur.
    Kötü motorcular bu günleri asla göremez.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)