Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

mondial 150 rf kullananların bilgisi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Mayıs 2010
    mondial 150 rf su anda 1490 lira cazip fiyatı war o yüzden çoğu kişi bu motora yönlendi benimde ilgimi çekti kullanıcı yorumlarını bekliyoruz


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    karayılan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2008
    Şehir
    GAZİANTEP
    Alıntı ekrem742 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mondial 150 rf su anda 1490 lira cazip fiyatı war o yüzden çoğu kişi bu motora yönlendi benimde ilgimi çekti kullanıcı yorumlarını bekliyoruz

    valla bende bekliyorum kullanıcı yorumlarını ama tık yok kullanıcılarında heralde
    gerçekleri tarih yazar tarihide GALATASARAY

  3. #3
    mertyagci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Dink-R 150
    Maalesef çok az kullanıcısı var.Ama ben yardımcı olabilirim.Bana sorabilirsiniz?

  4. #4
    karayılan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2008
    Şehir
    GAZİANTEP
    Alıntı mertyagci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Maalesef çok az kullanıcısı var.Ama ben yardımcı olabilirim.Bana sorabilirsiniz?

    mrb bende daha önce mondial 150 hs vardı sıfır almıştım 2 yıl bindim hiç sorun yaşamadım çok memnun kaldım sonra motorumu sattım şimdi Mondial kampanya yapmış 150 RF'yi 1.490 tl'ye düşürmüş fiyatı çok uygun aslında 150 ZC de kampanyada ama ben onu tip olarak beğenmiyorum neyse sormak istediğim bu RF sorunlu bir motormu kronik bir arızası varmı amartisörleri sertmi selesi bana biraz küçük geldi 2 kişi rahat binilirmi arka amartisörün tek oluşunun dez avantajı varmı mesela 2 kişi bindiğin zaman arkanın çökmesi tekere değmesi gibi ve son hızı nedir cevaplarsan çok iyi olur tşk.
    gerçekleri tarih yazar tarihide GALATASARAY

  5. #5
    mertyagci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Dink-R 150
    Mondial 150RF çok seri bir motordur.2 kişi bindiğin zaman amortisörler bir problem oluşturmaz ama selesi çok dar gelir.Belli başlı bir kronik arızası yoktur.Yani çevremden gördüğüm kadarıyla.Alınabilecek bir motordur.Fakat hayli küçük.

  6. #6
    karayılan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2008
    Şehir
    GAZİANTEP
    sağol teşekkür ederim küçük olması problem değil hatta daha iyi şehir içi kullanım için selesi biraz küçük ama oda sorun olmaz genelde tek başıma bineceğim bazen 2 kişi kısa mesafe peki birde sana şunu soracağım süspansiyon nasıl 150 hs kullandınmı bilmiyorum ama onun amartisörlerinden ben şikayetçiydim yani sertti bayağı sonunda değiştirdim arka amartisörleri öyle kurtuldum
    gerçekleri tarih yazar tarihide GALATASARAY

  7. #7
    mertyagci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Dink-R 150
    Maalesef bu modelinde sert ama zamanla yumuşuyor.Sertlikte sorun çıkaracağını zannetmiyorum.Ama seri bir motor,rodajı iyi geçirirsen.

  8. #8
    karayılan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2008
    Şehir
    GAZİANTEP
    sağol teşekkür ederim Rodaj konusunda çok titizim motoru hiç üzmem daha önceki motorumda ilk 500 km 2 kişi hiç binmedim 1.000 km ye kadar 2 kişi bindiğim zaman rampa falan hiç çıkmadım motoru yormadım ve rodaj bittiğinde
    motor 100 km hızı rahat görüyordu
    gerçekleri tarih yazar tarihide GALATASARAY

  9. #9

    Üyelik
    29 Haziran 2010
    Şehir
    Balıkesir-Burhaniye
    Motosikleti
    Haojin 125
    rodaj dediğiniz 500km boyunca tek kişi mi binmemiz lazım pek bilgim yokta bende 150rf almayı düşünüyorum?

  10. #10
    fatihsevim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2007
    Şehir
    karaman
    Motosikleti
    cbf150
    Alıntı zulada11 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    rodaj dediğiniz 500km boyunca tek kişi mi binmemiz lazım pek bilgim yokta bende 150rf almayı düşünüyorum?
    rodaj 2 kişi binmeme yokuş cıkmama değildir motor sıcaklıgını duzenlı tutmaktır yerı gelır bas yerı galır sakın ama motora asla hararet yaptıracak şeylerde bulunma genelde sabah ikindin ve aksam serınınde bin sakın kullan yuksek hıza cık ama uzun sure basma cık bırak cık bırak anı gaz verme hafıfce hızlan v.b
    HIZ YOLU DEĞİL ÖMRÜ KISALTIR

  11. #11
    KID333 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2006
    Şehir
    Beşiktas
    Motosikleti
    Kymco Xtown 125
    Alıntı mertyagci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Maalesef çok az kullanıcısı var.Ama ben yardımcı olabilirim.Bana sorabilirsiniz?
    walla bende scooter a gecmeyı dusunuyorum fıyatı cazıp durmakta, 2 seneden fazla olmustu arkadasta wardı bındıgımde cok dengesız gelmıstı. Merak edilen yanı kronik sorunu war mıdır? Tek amartisor olması sorun yaratır mı? hemen hemen cıkabılecek arızalarını kendımız gıderebılır mıyız ( bu kısılerın bılgısıne gore degısebılecek bı sorudur ama kendı motorumu kı 250lık v motor sorunu cıktıgında tespit edebiliyorum en azından) ? Sorun cıkaran yerlerı warsa duzeltebılmemız ıcın onerılerınız war mı gıbı sorulara yanıt werebilen bı arkadasımız olursa cok sewınırım. Ayrıca mondial rf için kullanıcı başlığı açılsa fena olmaz sanırım.

  12. #12
    */ AHm3T /* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha BW's 100
    Bende 150 Rf almayı düşünüyorum. Kullanan arkadaşlar varsa ve bilgi verirse sevinirim

  13. #13

    Üyelik
    29 Haziran 2010
    Şehir
    Balıkesir-Burhaniye
    Motosikleti
    Haojin 125
    kullanıcısı yokki doğru dürüst

  14. #14

    Üyelik
    19 Ekim 2008
    İzlenimlerimi yazayım.

    3 gün önce aldım 150 RF
    Plaka dahil peşin 1790 lira tuttu. Bayiler pek pazarlığa yanaşmıyorlar, anladığım kadarıyla Uğur daha önceki 1800 lira olan fiyatı 1490 a çekerken bayi karından indirmiş. Belki bir 90-100 lira daha indirebilir sıkı pazarlık yapabilirseniz. Ona da 100 lira falan kalır herhalde.

    Daha önceki 2 zamanlı motoruma göre ataklığı daha zayıf geldi ama rodaj döneminde olduğum için zaten basmıyorum. Sele altı bagajı var normal jet veya yarım jet kaskları alabilir. Benim büyük çevreli jet kaskım sığmadı gerçi. Ufak bir avadanlık da veriyorlar (10-12 açık ağız anahtar, buji anahtarı ve bir adet çift taraflı tornavida). Bagaja ufak tefek eşyalar sığar.
    İlk aldığım benzinde 4.2 litrede doldu depo. Henüz 60 km yol yapmama rağmen benzin göstergesi tavandan inmedi henüz. Ya bu motor havayla çalışıyor ya da benzin göstergesi bozuk, henüz anlamadım. İlk bindiğim gün gaz teli elcik içindeki yuvasından çıktı yolda giderken. Kolay takılan bir şey Allahtan.
    Yağmur altında bıraktım 2 gün. Göstergenin içi hız tarafından su aldı. Sayısal saat durdu. Sonra tekrar çalıştı. İzlemek lazım.
    Arka sinyal çubukları biraz uzun, yatırınca kırılabilir geldi, belki söküp biraz kısaltırım. Süspansiyonu sert, özellikle ön tarafta. Bakalım ne zaman yumuşayacak. Dikiz aynaları şık görünse de ben açılarını beğenmedim. Yuvarlak dışbükey aynalarda değiştireceğim büyük ihtimal. Motor kısa şasesi ile sıkışık trafikte kıvrak hareket edebiliyor, 13 jant fena olmamış. Kaldırım performansı fena değil. Lastikler çin malı birşey. Nylon, ıslakta kayıyor. Üstelik motor 2007 model olduğu için üstündeki lastik de 2006 nın 15. haftası tarihli. Değiştirmek gerekecek. Motor 100 kg, hafifliği bir avantaj bence ama çukur kasis geçişlerinde biraz tangır tungur ses geliyor tabii ki Motorun önü bayağı bir hafif geldi. Sele boyası pek güven vermedi. Kaldı ki bazı mondial kullanan arkadaşlar boyalı selelerin pantolona geçtiğini ama sonra pantolondan çıkmadığını söylediler
    Motor sesi tipik mondialde kullanılan çin motorları sesi. AT belgesinde motorun gücü için 6800 devirde 7.5 hp yazmışlar. Rodaj sonrası son hız denerim gene yazarım

  15. #15
    astral09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2008
    Bu motoru alalı 1 ay oldu. Yakıt durumu kullanıma göre değişiyor. Motor diğerlerine göre seri bir motor.Malzeme kalitesi bildik çin kalitesi Motosiklet beklediğimden iyi çıktı. Beğendiğim noktaları:
    -seri bir motor hızlı kaçıyor.
    -ucuz olması
    -görüntü olarak sportif duruyor.
    -150 cc olması.
    -Yedek parçası ucuz olması.

    EKSİLERİ:
    -Amortisörler çok sert.(zamanla yumuşuyor ama ön amortisörler daha zor yumuşuyor.)
    -plastik aksam ve aksesuar kalitesi bütün çin motorlarındaki gibi zayıf.
    -Çin malı oluşu
    -selenin küçük olması.
    -yıllık vergisi 70tl civarında.
    -Lastikler diğerlerine göre geniş bu yüzden ıslak ve çamurlu yerlerde kayabilir.
    şimdilik aklıma gelen bunlar.

    SONUÇ VE TAVSİYE:
    Bir motosikletin kullanılabilirliği kişiden kişiye değişir.Eğer hoyrat ve sert motosiklet kullanıcısıysanız çin motorlarından uzak durun.YOK eğer titiz birisiyseniz ve ben bu motora kız gibi bakarım diyorsanız çin malı alabilirsiniz.Gördüğüm kadarıyla Bütün çin motorlarında İŞ İCABI KULLANILMASI(su, tüp taşımak, lokanta vb yerlere servis motoru olarak kullanmak. ve bunun gibi) Motoru erken yıpratıyor ve motor her yerinden sos veriyo.Çin motorları günlük kullanım ve keyif gezisi için ideal.Yani küçük bi çocuk gibi bakım istiyor.Bakmazsanız bi süre sonra benden bukadar deyip pes edip arızalar veriyo.Çin motorlarının malzeme kalitesi zayıf olduğundan motor belli aralıklarla sık kullanılan parçaları (mesela lambası) arıza verebilir.Bunu unutmayın.Yok ben bakımla arızayla uğraşmam diyorsanız honda, yamaha, kymco,tvs, ye yönelin derim ama aradaki fiyat farkı en az iki katı ;) Motorun ilk 500 km de ani hızlanma ve yavaşlama yapmayın, Yeni motor çok ısınır bu yüzden motorunuzu sık sık dinlendirin aşırı ısınmasına engel olun.Zaten motorun kitapçığında ilk kullanımla ilgili bilgiler mevcut.O kitapçığı O motoru üreten mühendislerin uzun testlerden sonra hazırladığını unutmayın ve oradaki tavsiyelere uyun.Daha ilk bakıma girmemiş motorla Uzun yola gitmenizi tavsiye etmem.
    Kısaca motor almanın en önemli kriteri kullanacak kişidir.Uzun yıllar çin motorunu arızalanmadan binen kişiler tanıyorum. SCOOTER SÜRAT MOTORU DEĞİLDİR.manevra kabiliyeti çok düşüktür çünkü ağırlık merkezi arka tekerleğe yakındır. manevra anında çok yatmaya gelmez yatırırsanız altınızdan kaçtığını görürsünüz aman dikkat! Hele hele ıslak zeminde çok yavaş kullanın. Bu şekilde düşen bi çok tanıdığım var. Kask takın ama kaska çok güvenmeyin kask sadece başınızı korur vücudunuzu değil. Sorularınız olursa elimden geldiği kadar cevaplarım.
    RF 150 ye gelince fiyatı yüzünden alınabilir.Ayağınızı yerden keser.Kötü bir motosiklet değil. 725km deyim her hangi bi problem yok çok şükür.fiyat performans çok iyi.

  16. #16

    Üyelik
    19 Ekim 2008
    150RF ilk bakım sonrası:

    Motor halis mulis çinli arkadaşlar

    Gidon boşluğu oluştu önce. Özellikle ön frene asıldığınızda bayağı hissediliyordu boşluk ilk 300km de. Sıktırdık geçti ama gene de 80 km/s sonrası ön teker fena titriyor. Lastik balansından da olabilir gerçi. Çünkü ilk bakımda gene sıktırdım ama titreme devam ediyor.

    Manifolt somunları düştü yolda. Susturucu olmadan pazar günü kafa şişti bayağı Neyse açık bir hırdavatçı bulup 2 kontralı somunla hallettik. Sayısal saat cortladı. Servis firmaya soracakmış, ya saati ya gösterge panelini komple değiştirecekler. Park ampulü da gitti. Bir de farlarından memnun değildim, içinden 25watt lık ampül çıktı. Kitapçığın 35watt demesine bakmayın siz Değiştirdim philips 35 liklerle biraz kendine geldi Bu arada 500km sonrası egzosda patlamalar başladı. Egsoz sübabı geç kapatıyor dedik, zaten ilk bakıma girecektim, sübap ayarı da yaptırdım. Bakımda yapmışlar bu patlama kesildi ama motorun son hızı düştü galiba, gerçi sadece bugün biraz kullandım bakım sonrası

    Depo göstergesi de çinli. Önce gidiyorsun gidiyorsun kmlerce, bir hareket yok. Sonra birden hızla düşmeye başlıyor. Yarım depo var diyorsun, biraz daha gidiyorsun, o da buhar olmuş uçmuş gibi birden dibe düşüyor. Düşmeye başlayınca ivmeleniyor köfte deli gibi


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)