"KiŞiSEL" Commuter Karşılaştırmam (YBR125 - XS125 - CBF150 - CK125 - Apache)
Reklamlar
-
arkadaşlar yazıma başlamadan önce özellikle bir kez daha belirtmeliyimki; birazdan okuyacağınız karşılaştırmalar tamamen 'kişisel' bakış açımı yansıtmaktadır. Konu olan tüm makinaları kullanmış bir motosiklet sevdalısı olarak kararsız kalan arkadaşlara elimden geldiğince fikir edindirmeye çalışacağım..
Yamaha YBR125, Honda CBF150, Sym XS125K, Kymco CK125 Pulsar ve TVS Apache RTR modellerimiz.. Yani piyasada en çok tutulan 'güncel' 5 Commuter diyebiliriz. Belirli başlıklar altında kısaca anlatmak istiyorum:
Dış Görünüş / Tasarım: Olayın en 'görece' kısmından başlamak istedim. Bu başlık diğer tüm başlıklardan daha zevksel, daha kişilerin beğeni tarzına dair. 5 model arasında CBF150 grenajlarıyla daha 'touring' bir tasarıma sahip.. Aerodinamiğe etkilimidir bilemiyorum (en azından hissetmedim) ama diğer modellere nazaran daha iri olduğu kesin! Apache RTR ise tam bir naked gibi; sportif çizgilere sahip. Kymco CK125 ise 5'linin ebat olarak en küçüğü.. Bu kategoride benim ilk üç sıralamam Apache RTR - Sym XS125k ve Honda CBF50 şeklinde..
Konfor / Fonksyonellik: Sanırım hemen herkesin hemfikir olabileceği gibi konfor konusunda CBF150 diğerlerinden çok üstün. Geniş selesi, neredeyse sıfır titreşimi, sessiz çalışması ve orta sertlikteki süspansiyonları bu rahatlıkta en büyük etken. Sym XS125K ve Apache RTR diğerlerine göre biraz daha titreşimli çalışıyor. Ama asla rahatsız edici bir titreşim değil. Ayrıca XS125K dik ve geniş gidon açısıyla şehir içinde biraz daha pratik diyebiliriz. YBR125 ise en şehiriçi sever model gibi duruyor.. Pire gibi, neredeyse tek elle bile her deliğe girip çıkabiliyor.. Konfor ve fonksyonellik açısından ilk üç: CBF150 - YBR125 - XS125k
Performans: Pekçok kişi için en önemli konu sanırım. Öncelikle belirtmeliyimki 125-150cc'lik bu makinalardan çok süper performans beklemek yanlış olur. Zaten kendi aralarında da öyle uçuk farklar yok. Aralarında en hızlı olan Apache RTR. Tork eğrisi bakımından en başarılı modelde XS125K. Apache ile 130km/s gibi bir hıza ulaştığım yollarda XS125k ile 125km/s ve diğer makinalarla 112km/s gibi hızlara ulaşabildim. XS125K için söylememiz gereken diğer ayrıntıda her viteste yeterli gücü rahatça sağlaması. 3. vitesle kalkış yapabilir yada 5. vitesle makinayı boğmadan - sıkmadan yokuş tırmanabilirsiniz.. Performans konusunda ilk üç: Apache RTR - XS125K - Honda CBF150
Teknik detaylar: Bildiğiniz gibi modellerin hepsi tek silindir 4 zamanlı motor kullanıyorlar. YBR125 ile XS125K'nın motor yapıları hemen hemen aynı. Yakıt dönüşüm sistemi kullanıyorlar. Fazla benzin tekrar depoya dönüp tekrar yakılıyor. Buna ek olarak XS125K'nın seramik kaplamalı silindir teknolojisi kullandığını belirtmek gerekli. Keza büyük firmaların yüksek hacimli motorlarında kullanmaya yeni yeni başladığı bir teknoloji. Isıya bağlı korezyon oluşumunu minimize ediyor ve bu da motor aksamının ömrünü uzatıyor. Honda CBF150'lerin (ben yaşamasamda) yağ yakma problemleri olduğu sıkça konuşuluyor. Ayrıca CBF150'nin farlarının akü yerine direk motor sarmallarına bağlı olmasıda pek hoşuma gitmemişti. CK125, modeller arasında en sert suspansiyonlara sahip olan makina. Artçı için sıkıntı olabiliyor. Frenleme konusunda tüm makinalar gayet tatminkar. O daha iyi, bu daha kötü diyemiyorum. Ama yine tüm modellerde fabrika çıkışı lastikler ilk fırsatta değişmeli.. Teknik açıdan büyük farklar olmasada XS125k seramik silindir teknolojisiyle 1 adım önde diyebiliriz. Sıralamamız; XS125K - Apache RTR - YBR125
Dayanıklılık: YBR125, senelerdir piyasada olan kendini onlarcakez ispatlamış bir model. Diğer alternatiflerin hemen hepsi piyasanın yeni oyuncuları ama genel izlenim hangisini alırsanız alın; kullanıcı hataları dışında kolay kolay öldüremeyeceğiniz makinalar! İlk üç; YBR125 - Honda CBF150 - XS125K
Fiyat / Perfomans Oranı: Bu kısmı fazla konuşmaya gerek yok. İçlerinde en iyi fiyat performans oranına sahip model SYM'nin XS125'i. Bu yazıyı yazdığım tarihte sıfır fiyatı 3300 lira civarıydı. Diğer alternatiflerden yaklaşık 1200 lira daha ucuz ve hiçbir eksiği yok, üstüne fazlası olduğu noktalar var.. YBR125 ve CBF150'ninde yan sanayii yedek parça imkanları çok cazip olabiliyor. Fakat onlarda da servis - bakım maliyetleri çok yüksek. CBF150'min 8000 bakımı 67 lira tutmuştu. Hala içimdedir! Üstelik hava filtresi - bujiyi falan ben harici almıştım. İlk üç: SYM XS125K - Kymco CK125 - Yamaha YBR125
Genel: Genel olarak tüm makinalar birbirinin muadili diyebiliriz. Yukarıdada belirttiğim gibi çeşitli konularda birbirlerine üstünlükleri var. Bu noktada öncelikler işin içine giriyor. Kimisi motorunun gösterişini önemsiyor, kimisi fiyatını, kimisi yakıtını.. Yakıt demişken; aralarında en az yakan XS125K. Bu konuda ödüllü bir makina hatta. Ama diğer modellerde yakıt konusunda piyasanın en cimrileri; commuter sınıfı bunun için var.
Neyse, çok uzattım. Zaten yaz yaz canımda sıkıldı.. Benim kişisel görüşlerim bu yönde. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Dileyen arkadaşlara her konuda sormak istediklerini sorabilirler, elimden geldiğince cevaplayabilirim.
Herkese selamlar, keyifli sürüşler.
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
Reklamlar
-
Eline sağlık gayet açıklayıcı olmuş.
Foruma her girişimde ''Yeni başlıyorum yardımcı olun'' başlıklarını açanlar için bulunmaz bir nimet. Bence bu yazı bilgisayarının bir köşesinde kalsın. Yeni başlayan arkadaşlar için çok faydalı bir bilgi.
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
-
Göreceli bir karşılaştırmadır. Eline sağlık.
Bana göre her yönden karşılaştırdığımda bu çıkıyor.
Cbf150>Ybr125>Apache>XS125>CGL125>CK125
-
motorhocası adlı üyeden alıntı
Göreceli bir karşılaştırmadır. Eline sağlık.
Bana göre her yönden karşılaştırdığımda bu çıkıyor.
Cbf150>Ybr125>Apache>XS125>CGL125
>CK125
Bana görede öyle
[34 AY 0494] Büyükçekmece MT
-
Commuter alacakların işine yarayacak bir analiz olmuş..
-
Ben beğendim,katılıyorum.Her motosikletin hakkı neyse o sonuna kadar savunulmuş.Başarılı bir yazı
-
Faydalı bir bilgi yeni başlayacak yada seçmekte zorlanan arkadaşlar için.Fakat bir konuda katılamayacağım, oda konfor konusunda cbf150 diğerlerinden çok üstün demişsiniz.Ama çoğu kişiden duyduğum ve bizzat test ederek diyebileceğim tek şey cdf150 nin koltuğunun tam bir kütük olduğudur.Neye göre seçim yaptığınızı bilemedim.Yinede elinize emeğinize sağlım.Saygılarımla.
-
Bilgilendirme için teşekkürler.
Emeğine sağlık.
Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.
-
Tebrikler bencede güzel bir yazı olmuş
Empyr adlı üyeden alıntı
Ama çoğu kişiden duyduğum ve bizzat test ederek diyebileceğim tek şey cdf150 nin koltuğunun tam bir kütük olduğudur.
Bu söylediğiniz 200-300 kilometre durmaksızın yol yapılan durumlarda geçerlidir, ki aynı mesafede listedeki tüm motorlarla yola çıkılsa en az yoran yine cbf150 olacaktır.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
geri dönüşüm sistemi benim bildiğim hava filtresinden manifold çıkışına hava sağlayan basit bir sistem. amaç yanmayan gazların yanması. bir nevi katalizör görevi gören bu parçanın yanmayan benzini depoya gondermek gibi bir amacının olduğunu sanmıyorum.
"egr" sistemi olarak geçiyor orada burada.
-
avare rulman adlı üyeden alıntı
geri dönüşüm sistemi benim bildiğim hava filtresinden manifold çıkışına hava sağlayan basit bir sistem. amaç yanmayan gazların yanması. bir nevi katalizör görevi gören bu parçanın yanmayan benzini depoya gondermek gibi bir amacının olduğunu sanmıyorum.
"egr" sistemi olarak geçiyor orada burada.
Tıkandığında aracın performansını düşüren,bozulduğunda da masraf açan bir melet bu EGR valfi
Egzoz emisyon değerlerinin düşürülmesi adına gerekli ve faydalı bir sistem fakat.
Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.
-
avare rulman adlı üyeden alıntı
geri dönüşüm sistemi benim bildiğim hava filtresinden manifold çıkışına hava sağlayan basit bir sistem. amaç yanmayan gazların yanması. bir nevi katalizör görevi gören bu parçanın yanmayan benzini depoya gondermek gibi bir amacının olduğunu sanmıyorum.
"egr" sistemi olarak geçiyor orada burada.
Aşınmış segmanlı veya çatlamış pistonlu motorda o borudan yanmamış egsoz gazları çıkar ve kompresyonun kalmadığını bu arızaları belirtir.
Bu boru yağ buharının ve segmanlardan kaçmış yanmamış yakıt-hava karışımını tekrar hava filtre kutusuna gönderip yakar. Ekonomi ve çevre için.
Arkadaş yeni Ybr 125 ve Xs 125'deki başka bir sistemden,karbüratörden depoya yakıt geri dönüş hortumundan bahsetmiş sanırım.
-
Commuter'ların ülkemizde en büyük pazara sahip vitesli motosikletler olduğunu dikkate alırsak, kişisel de olsa, karşılaştırmanız forum açısından oldukça değerli. Şu an bir commuter edinmek gibi bir niyetim olmasa da zevkle okudum. Teşekkürler.
-
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
-
model fanatikliği başladı yine.
-
strangerRTR adlı üyeden alıntı
model fanatikliği başladı yine.
Fanatiklik yokkk...Objektif olmaya çalışıyoruz
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
-
strangerRTR adlı üyeden alıntı
model fanatikliği başladı yine.
kim neyi kulandığysa onu övecektir tabiki
İnsan olmak yetmez, yetmiyor zaten süpermen olmak lazım bazen..
-
-
öncelikle ilgi gösterip değerli yorumlarını paylaşan herkese çok teşekkürler.
Konfor konusu aslına bakarsanız sürücünün fiziki özelliklerine görede şekilleniyor biraz. Ben 1.93 boyundayım ve CBF150'de inanılmaz rahat etmiştim. Çalıştığını bile hissettirmeyecek derecede sıfıra yakın titreşim ve ses de işin cabası.. Dolayısıyla baştada belirttiğim gbi; tamamen kişisel bir perspektif..
@avare rulman
aslında olayın özü şöyleki; XS'in bakımında ustam bahsetti bu yakıt dönüşüm sisteminden. hatta orada hortumlar falan gösterdi; YBR125'de var bundan bide falan dedi.. YBR'de hiç dikkat etmemiştim açıkçası ki zaten çok bilgi sahibi olduğum bir konu değil. Belkide dediğiniz gibi; hava ile ilgili bir durumdur?!
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
-
25 Ağustos 2011, 17:41
#20
Çok faydalı bir yazı olmuş
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)