[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
ABS disinda tum fren sistemleri kolayca degistirilebilir ve uygulanabilir.
Velev ki o motosiklet için uygun fren sistemlerini ureten firmalar olsun.
Bu segmentte en karli yatirim yaris motosikletleridir.
Bu nedenle piyasada bolca malzeme bulmak mumkun.
Diger motosikletler için durum biraz farkli.
Bir çok motosiklet kullanicisi nasil bir fren sistemine ihtiyaci oldugunun farkinda degildir.
Bunun sebebi bilinçsiz olmak degil, kullanim seklinin sert frenlemeye ihtiyaç duymayacak sekilde olmasidir.
Tabi ki limitleri zorlayanlar bir zaman sonra sorunun farkina varir ve talep ederler.
Talep varsa, arz da vardir.
Yani arastirmak lazim.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Hocam tam aradığım adamsın...
Tamam farkları biliyorum iki silindir falan filan ....
Peki yakıt konusunda aralarında fark var mıdır?
ER6 F çok daha az yakıyor yorumlara bakılırsa.
Sonuçta haftada 2 kere İstanbul - İzmit yapacağım. Yakıt sarfiyatı çok önemli.
Aydınlatırsan sevinirim.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 04:15 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 04:09 ----------
Bobber Trike'a dönüştü şimdilik uykuda... Yaza doğru onu da elden geçireceğim. Şimdilik grenaj tasarımları üzerinde kafa yoruyorum ara ara...
cbf 600 lere de mi baksam ne yapsam?
Kafa iyice karıştı bak yine...
Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
Her şeyin Aslı Güzeldir!
Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...
5000 km de 2006 model çok temiz kullanılmış bir ER6 - F buldum. Ama fiyat biraz yüksek gibi.
9000 lira istiyor sahibi. Birazdan yine bir ER6 F bakacağım yoldayım şu anda olmazsa bu işi daha fazla uzatmayacağım sanırım ER6 alacağım bir tane.
Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
Her şeyin Aslı Güzeldir!
Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...
coq okadar yazmışsınki bende sonucta olur veya olmaz diyeceksin sandın.Sonucu yine başladıgımız noktaya getirmişsin
Evet cbf 600'ede bakmalısın. Bak bu yazdıgın motorların hiçbirinde (fazerin eski kasasına bakıyorsun sanırım) abs yok. ama cbf 600'de standart abs var. Ayrıca ssüpansiyonu fazer ve cbr 600f'e göre daha yumuşak yani uzun yola rahat edersin. Ayrıca yol tutuşu fazere göre daha iyi.Yani işin güvenlik ve konfor bölümü ön plandaysa cbf 600'ü tercih etmek daha mantıklı.
ELINT tum maliyet yaklasik 1500 Euro oldu. Kesinlikle ucuz bir sistem degil. Acikcasi normalde Ducati Monster lara GP fren sistemi takilmaz. Uzerindeki Brembo bile yeterince iyidir ama motorumdaki her detay profesiyonelce degistirildi. Bu fren sistemi Ducati 916 yaris modellerinde kullaniliyordu ayni. Ducati de ki en buyuk avantaj tum parcalarin hemen hemen hepsi kendi icindeki diger modellerde kullanilabilecek sekilde tek tip baglanti kullanilmasi. Bu discteki en buyuk farklilik, disklerin sallaniyor olmasi Eline aldiginda singir singir sallaniyor. Bu sekilde papuc arasinda daha mukemmel bir soguma sagliyor.
Fazer konusunda Brembo nun upgrade paketleri var. Bunlari alabilirsin, yada abs taktirabilirsin ama yukarda yazdigim ucretten asagi dusecegini sanma...
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
600 f ile fazer kıyas bile edilmez. fazer ile 200 km üzeri güvensiz hissiyatı oluşurken 600 f de çay içersin 600 f kalbiratörlü degildir. haberin olsun fazerin on of dügmesi gibi çalışan bir gaz kolu vardır. alt devirlerde güçsüz iken üst devirlerde çıldırır. 600 f alt devir ve üst devir aralıgı pürüssüz bir hızlanma saglar. fazer tarzı bir şey düşünüyorsan suzuki bandit düşün
bence sende endurocu ruhu var,xt660r veya f650gs derim.
Para her şeydir diyen, para için her şeyi yapabilendir...
Nasıl bir hayat yaşıyorsan, öyle ölürsünüz. Nasıl öldüyseniz, öylede dirilirsiniz.
http://gezginpardus.blogcu.com/
Ben olsam FZ-6 alırdım.
mogli,
er6f tabiki de masraflar acisindan fazerdan cok daha ucuz. yakıt 4-4,5 falan yakar herhalde. daha az olacağını sanmıyorum. ben fazerla 6lt yakıyorum. bakıma götürdüğünde fazera göre 2 buji daha az alacaksın
100km de 1-1,5 litre oynar muhtemelen. ben de buradan üstat gibi yazıyorum ama 4-4,5 yaktıgını tahminen söylüyorum. er6f biraz yorucu olabiliyor uzun yolda. bir kere daha yatık kullanıyorsun. 2.si ise, 4 silindirin rahatlığı tabi ki de yok.
cbf 600 e gelince. bu motoru da kullandım. gerçi topu topu 50km falan gitmişimdir. çok güzel makina fakat bana göre değil. ben tip de arıyordum motorda ve aradığım tipi de fazer da buldum.
fazer kullandın mı bilmiyorum ama hakikaten biraz fazla hızlı (bana göre) çooook çabuk fırlayıp gidiyor. ben ilk kullandığımda biraz korktum açıkçası. (yaş 36 olunca tırsıyorsun )
bugun motor almaya karar versem yine hiç düşünmeden fazer alırdım..
ne alırsan al, hayırlısı olsun, tekerin düz bassın..
sevgiler
motorda motor, ille de motor
kullanıcısı olarak bir parantez açıp z 750 desem.malum aynı fiyat aralığında hepsi aynı.nam-ı diğer 600 killer.cruise hızında(ortalama 130)5-5,5 litre yakarsın.bileğini biraz daha bükersen vites fark etmez alır götürür.güncel bir motor.değerlendirmeye al derim...daha fazla yorum istersen yazarım.saygılar,sevgiler
Yorum yapan herkese çok ama çok teşekkür ediyor ve saygılarımı sunuyorum.
İlk olarak belirteyim bugün motor aldım.
Dediğiniz gibi CBF600 lere baktım, ne yalan söyleyeyim gerçekten kullanımı çok rahat sanki yatağımın üzerinde bağdaş kurmuşum gibi hissettim. Ama bütçeme uygun bir tane bulamadım. Ama ilerde olabilirler listesinde ilk sıralarda. Bu tavsiyeyi verip aklıma CBF600 ü sokan herkese teşekkürler.
CBR 600F e de baktım, açıkçası yakıtı biraz fazla gibi ve üretiminin durmasını hatırlattığınız için de teşekkürler bu kararımı değiştirmemde çok etkili oldu. Bunların dışında gayet tatlı bir motordu. Gazlamadım sakin kullandım onu ama sanırım çok iyi gazlıyordur.
Fazer'a gelince... O bakışları, duruşu bir de o egzoz tasarımı beni kendine deli gibi çekmişti. Üzerine bir de o tatlı ekzoz sesini duyunca kalp krizi geçireceğimi sanmıştım ilk üzerine bindiğimde... Sonra biraz gazlayayım dedim... İlk bir iki bin devirde çok hayal kırıklığına uğradım birkaç saniyeliğine...Sonra niye gitmiyor bu dedim içimden ve gazı çevirme gafletinde bulundum... Yanlışım olmasın 6 bin le 9 bin arası bir devirdi... Nerdeyse dünyaya tersten bakacaktım... Deyim yerindeyse kıçı başı zapt edilmez hale geldi motorun... Neyse sonuç olarak içimden çok geçiyordu falandı filandı ama, pek tasarruflu değildi kendileri, güce haki olmak istiyorsan elini cebine atacaksın diye fısıldadı kulağıma...
Ben bu keşmekeşte düşünürken bir yakında bir yerde bir ER6F vardı. Babam gel ona da bakalım dedi.... ve tabi ki kader ağlarını örmüştü... Motorun sahibi babamın çocukluk arkadaşının oğlu çıktı...Tesadüf babası da oradaydı... ve motoru kontrol ettirip aldık... Çünkü babam gerçekten güvenebileceğimiz biri olduğunu söyledi. Hatta laf aramızda " Bu adam ayyaştır ayık gezmez ama kesinlikle yalan söylemez" dedi.
Zaten olan her şeyi söyledi,
Motorda boya vardı ama kaliteli bir işçilik. Nasıl oldu dediğimde " Bir kere kullanayım dedim şu motoru, kafam biraz iyiydi gazı biraz fazla kaçırmışım sokaktan çıkamadan devrildim köşede" dedi. Ki izler de dediklerini destekliyordu.
Motor 14.204 de idi şu anda +60 km...
Yarın gidip komple motor yağını, yağ filitresini, antifreezeni, gerekiyorsa bujilerini falan değiştireceğim. Bu arada vites geçişlerinde biraz ses yapıyordu bana anormal gelmişti, ee dönmeden tamircime uğradım, bunlarda bu kadar ses normal dedi.
O da kısaca inceledi ve geçer not verdi, yarın getir komple bir bakayım ne gerekiyorsa elden geçirelim dedi. Biraz gaza gelirsem yarın Xenon falan da taktırabilirim.
Bunun dışında bugün motora iki kez yaklaşık 10 dk ve bir kez de 20 dakika eve gelirken bindim. Her seferinde yağmurun durmasını bekledim ama her seferinde ben bindiğimde birden sağanak başladı... Talih işte... Kaba yerlerime kadar ıslandım bugün.
Bu arada ismini Singuala koydum motorumun.
Yarın kısmetse resimlerini koyacağım, bakımdan çıkıp Kocaeli'ye vardığımda.
Herkese tekrar Saygılar, Sevgiler...
Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
Her şeyin Aslı Güzeldir!
Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...
hayırlı olsun güle güle kullan allah kazasız belasız sürüşler versin
UÇURUMUN KENARINDA OLSAN BİLE SIRF HAYATA GICIKLIK OLSUN DİYE GÜLÜMSE
hayırlı olsun er-6 da güzel bir seçim. hayırlı olsun der allah kazadan beladan korusun diyede eklerim.
Hayırlısı olsun dostum
Umarım kaza bela görmezsin
Herkese teşekkürler... İnşallah dediğiniz gibi kazasız belasız süreriz hep beraber...
Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
Her şeyin Aslı Güzeldir!
Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...
sayfa açılır açılmaz bu msj geldi karşıma ve koptum gülmekten
madem yukarda yazdıklarımla konuya dahil oldum bende fikrimi söyleyeyim.
ikisinide kullanmışlığım yok. ilk motora 4-5 ay önce cbr125 ile başladım ve fazer'e aşık oldum resmen o zamanlar. alacaktım ama maddi konulardan dolayı olmadı.
bende gt250r aldım 3-4 ay önce ve şu aralar satmayı düşünüyorum. hem kasaya hem gücüne alıştım. gidişat malum. racing tarzım. gönlüm 600f'ten yana..
eğer asfaltta gideceksen, dağa bayıra çıkmayacaksan, kapalı kutunun yan kapaklarını (yan grenajlarını) çamurlu bırakmayacaksan 600f derim.
Allah kaza bela vermesin !! zaten marka model den önce hayırlısı olsun diye düşünmüştük senin için ... adına çok sevindim !!! şimdi güneşi bekle dur sevgili mogli resimleri bekliyoruz hadi bakalım Allah tadını aldırsın
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)