burada yakıt sistemi yazıyor arkadaşlar bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıp demiş atalarımız.
.Motor Sıvı soğutmalı 4-zamanlı 16 sübaplı DOHC sıralı 4 silindirli
Motor hacmi (cc) 599
Silindir çapı& strok (mm) 67 x 42.5
Sıkıştırma oranı 12 : 1
Yakıt sistemi PGM-FI elektronik yakıt ateşleme sistemi
Max güç (hp @ dev/dak) 109 hp / 12.500 dev/dak
Max tork (Nm @ dev/dak) 63 Nm / 10000 dev/dak
Ateşleme Elektronik avanslı bilgisayar kontrollü dijital transistörlü
Çalıştırma Elektrikli
Şanzıman 6 vites
Güç Aktarımı O-Ringli zincirli
Boyutlar (UxGxY)(mm) 2065 x 685 x 1135
Tekerlekler arası mesafe (mm) 1390
Sele yüksekliği (mm) 805
Yerden açıklık (mm) 135
Yakıt kapasitesi (litre) 18 (3,5lt rezerv dahil)
Tekerlekler
Ön/Arka 3 kollu alüminyum döküm
Lastikler Ön 120 / 70 ZR17 M/C (58W)
Arka 180 / 55 ZR17 M/C (73W)
Süspansiyon Ön 43 mm´lik tamamen ayarlanabilir kartuşlu tip teleskobik çatal, 120mm esneme aralıklı
Arka Gaz şarjlı amortisörlü, ayarlanabilir yay ön yükleme ve açılma sönümlemeli pro link , 120 mm esneme aralıklı
Frenler Ön Karşılıklı 4 piston kaliperli 296x4,5mm´lik çift hidrolik disk, cüruflu metal balatalı
Arka Tek piston kaliperli 220x5mm´lik hidrolik disk, cüruflu metal balatalı
Ağırlık 171 kg
Renk seçenekleri Gri, Siyah, Kırmızı
AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL,AYNI DUYGULARI PAYLAŞANLAR ANLAŞIR
Öncelikle yorumlarını esirgemeyen tüm MTcilere teşekkür ediyorum.
Belirtmek istiyorum ilerde bu forumu okumak isteyenler olursa yanlı bilgilenmeinler, ben yaklaşık yarım saattir araştırıyorum ve elde ettiğim sonuç: 2006 CBR 600F Enjeksiyonlu bir motordur.
İçimden Fazer geçiyor ancak birazdan bir arkadaşın motoruna bakacağım. Bir de yarın bir arkadaşın 2006 ER6-F ine bakacağım. ER6 nın yakıt sarfiyatı ve fiyatı çok daha avantajlı ama 2 silindir. Kilometresi diğerlerinden az hatta yarısı kadar ancak fiyatı da gayet uygun.
Neyse kısmet neyse olacak. En yakın zamanda sizlerle tekrar paylaşacağım ne yaptığımı.
Zaten motorsuzluk beynime vurdu iyice Salı'ya kadar rüzgarı hissedemezsem delirdiğimin resmidir...
Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
Her şeyin Aslı Güzeldir!
Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...
Fz6 FAzerrrrr Hiç bir yorumu okumadım ve tahmin ederek herkes fazer demiştir bence
Ben olsam fazer'i alırdım. Uzun gezilere çıkabilirim demişsin. Uzun yolculuklarda fazer daha uygun, oturuş pozisyonu ile fazla yormaz.
Yanlış bilmiyorsam parça konusunda fazer daha avantajlı ayrıca fazer almamdaki en büyük etken piyasada tutulan bir model olmasıdır. Satacağım zaman daha çabuk elden çıkar.
Gitti TDM kaldık yine ybr ile başbaşa..
Mogli bir sorum var.
FZ6 ve CBF 600 burada iki model olarak satiliyor.
Eger Turkiye'de de oyleyse,
Senin alacagin bunlardan hangisi.
Fazer ABS li mi?
CBF 600 ve 600S olarak iki model, bunlardan hangisi?
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Aç internetini, iki motorun resimlerine bak.Kendini bu motorların üzerinde hayal et, yolculuğa çıktığını düşün...
Ve...Sana hangi motor uygun geliyorsa o motoru al, hiç kimseyi dinleme.Kendi kararını kendin ver.
Yeni motorun şimdiden hayırlı uğurlu olsun
3. denemem bu inşallah yazdıklarım iletilir site yine hata vermez.
İçimden Fazer geçiyor. Zaten tarzım gereği kim olsa bunu tahmin edebilir. Ama birazdan bir arkadaşın 600F'ine bakacağım ardından yarın bir arkadaşın 12 000 km deki 2006 ER6- F ine.
Kısmet neyse o olacak. Bakacağız artık. Bugün Ankara'da bir arkadaşın 600F ine talip olmuştum ama malesef ben bakamadan satıldı. Kısmet değilmiş.
Aslında ER lerin yakıt tasarrufu ve fiyat avantajı çok cazip geliyor bana. Kafam yeteri kaar karışıktı zaten şimdi bir de Kawa geldi tam allak bullak oldum.
Neyse en geç Salı günü haber veririm, artık beynime vurdu motorsuzluk... Delirmek üzereyim...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:35 ----------
Fazer Abs siz 600F de Sport değil.
Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
Her şeyin Aslı Güzeldir!
Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...
er6-f kullanıcısı olarak hayalim fazer idi ancak hem bütçem hemde 150 cclik bir motordan sonra 600 lük 98 bg.lik fazer ın büyük geleceği konusunda karar kıldım ancak boyumun 1.72 oluşuda fazer ı kullanmam konusunda biraz problem yarattı. şu anki motorum er6-f 72 bg ve ben oldukça memnunum tepkilerinden 110 kg. olmama rağmen 160-170 km hızı rahatlıkla zorlanmadan görebiliyorum.
Şehir içi / dışı olacaksa Fazer alırdım. Sık sık piste girme imkanım olsaydı 600f'i alırdım.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
madem uzun yol yapıcan al bi enduro hem tarzınada yakın...
ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....
coq ufak bir yanlış anlama var sanırım. moglinin karşılaştırdı motorlar fz6 fazer ile cbr 600 f
Aslında seçeneklere cbf 600 de eklenebilir hatta eklenmeli. Ülkemize gelen cbf 600l'erde(bize kafa grenajlı olan modelleri geliyor) standart abs var ayrıca fazere göre uzun yolda daha rahat edebilecegini bir makina.
Mogli cbf 600'lerede bakmanı öneririm. Söz konusu güvenlik ve uzun yol ise cbf 600 ama yok agresif sürüş diyorsan fz6 fazer
Ayik kafayla bu kadar oluyor.
Ben yazinin basinda 600F gorunce, devaminda da 2006 model olduklarini okuyunca CBF zannettim.
CBR 600F en son 2003 yilinda uretildi.
Sonraki uretimler ikinci dunya ulkeleri için makyajlanmis modeller.
Kafa otomatikman oraya gitmis.
2006 model olamayacagini dusunmusum demekki.
Halbuki Turkiye'de var ve ben bunu biliyorum.
Bu durumda Mogli Fazer alacak.
Ama ben CBF nin Mogli için daha uygun olacagi kanisindayim.
Fazer gibi gereksiz bir guce sahip degil.
Daga tas vur bisey olmaz.
Ama illa CBR ile kiyaslanacaksa, Moglinin seçimi yine fazer olmk zorunda.
CBR onun kullanim amacina uygun bir motosiklet degil....
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Tek diyebilecegim oturus pozisyona bak. Uzun yol yaptigimiz gezilerin birinde Fazer ile olan arkadas hayli izdirap cekmisti uzun yolda. Motorun kendisini cok yordugunan yol boyunca sikayet etmisti. Birde Fazer fren sistemi o kadar iyi degil. Gorunus olarak hos guzel tabiki. Ama bir motosiklette fren kalitesi icin gerekirse butceni zorla derim. O kaliteye bir kere ihtiyacin olur o da hayatta kalmani saglayan sebeptir.
Sahsimca bir motorun son hizi , 0-100 hizlanmasi akli basinda bir kullanici icin cok onem tasimaz.
Bir motorun frenaj mesafesi
Oturusu pozisyonu ve ortepedisi
Yakit sarfiyati
Debriyaj ve vites yumusakligi (Sert debriyaj sehir icinde adami deli eder)
600cc sinifindaki her motor zaten 200+ yapiyor kimi 10 sn evel kimi 10 sn sonra .
Soyle diyim , Ducatiye Kevlar papuclu Brembo Moto GP fren sistemini taktirdiktan sonra. Motoru durdurma kavramim degisti. Megerse ben hayatim ile oynuyormusum gec frenaj mesafesi yuzunden.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
Zeda o fren sisteminin içinde disklerde var mı? Yani ön ve arka diskte degiştimi?
mogli bobber işi ne oldu ?
benim gönlüm fazer den yana...
CANIM KIZIM HERŞEYİM
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)