Cross kasklar neden diğer kasklardan farklı, şeklin farklı olmasındaki amaç ne ?
Reklamlar
-
Hepimizin de bildiği gibi cross kasklar şekil olarak diğerlerinden farklı, ben de bir cross kullanıcısı olarak bu kaskın diğerlerine göre rahat olduğunu düşünüyorum ama şekil farklılığının fonksiyonlarını merak etmekteyim, bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.
insan acizdir, muhtaçtır, fazla artislik yapmamalıdır.
Reklamlar
-
cross motorlarda çenenin uzun olması rahat nefes alıp verebilmek için diye duymuştum.arazide sürücüye binen yükün fazla olmasından dolayı olsa gerek
-
Bende merak ettim şimdi
-
Arazi şartlarında, camda oluşacak buğunun rüzgar kanalları ile giderilmesi, hızın düşük olmasından dolayı zorlaşacağından çene kısmı daha uzun diye tahmin ediyorum.
-
Çene hem rahat nefes alabilmek hemde çarptığın anda çeneye hareket mesafesi tanımak için.
Siperlikte önde giden motorun çamur atması durumunda kafanı öne eğerek yüze gelmesini engellemek için.
-
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.
insan acizdir, muhtaçtır, fazla artislik yapmamalıdır.
-
bence aerodinamik amaçlardan arınmış, güneşe karşı şapka gibi siperlikli, kafanın hava almasını sağlamak, nefes alımını kolaylaştırmak gibi şeyleri bir yumak haline getirmişler, ortaya kurukafa şekilli kask çıkmış
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
10 Ağustos 2011, 19:04
#8
Muhtemelen ergonomi açısından o şekilde dizyn edilmişlerdir. Crosscular içlerine koruyucu muhafazalar giyiyorlar ve düz kasklarda dar çene yapısı yüzünden hoplayıp zıpladıkları zaman sorun yaratabilir.Bir de bu cross kaskların görüş açısı daha geniş gibi. İlk bakışta bunlar aklıma geldi
-
10 Ağustos 2011, 19:06
#9
Tamamen koruma amaçlı. Cross larda düşme kalkma özellikle yüz bölgesine gelen darbe (zıplayı hoplamaktan) çok daha fazladır. Bu nedenle çene kısmı daha uzun olur. Yüze alınacak darbeyi minumum a indirmek amaçlı
YOU WILL NEVER WALK ALONE
-
14 Ağustos 2011, 10:31
#10
Atahualpa adlı üyeden alıntı
Tamamen koruma amaçlı. Cross larda düşme kalkma özellikle yüz bölgesine gelen darbe (zıplayı hoplamaktan) çok daha fazladır. Bu nedenle çene kısmı daha uzun olur. Yüze alınacak darbeyi minumum a indirmek amaçlı
kardeş bu dediğin doğru ve eklemek isterim kaza testlerine göre kasklar hazırlanır
kaza testlerine göre ilk önce çarpma ellerde daha sonra çenededir (yani uzmanların bas bas yarım veya nazi kask bi işe yaramaz dediği bundandır)
(ha ben kaza yaptım kardeş benim elim veya çenem deymedi diyosunuzdur bende çok kaza yaptım çoğunda kaskımın ya arkası ya yanı darbe aldı ama dikkat edin kaza yaptım yani genelde motorum yan yattı veya motorun üstünden düştüm asla çarpmadım)
kroslar kullanım amacı dolayısıyla yere yüz üstü çarpma oranı en fazla olan motosiklettir o yüzden çeneyi özellikle uzun yaparlar ki direk yüze darbe almayasınız diye
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
-
16 Ağustos 2011, 11:16
#11
-
16 Ağustos 2011, 11:53
#12
Cross kaskı racingde kullananlara ne diyosunuz güzel oluyor ama
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
-
16 Ağustos 2011, 23:04
#13
Felon adlı üyeden alıntı
Cross kaskı racingde kullananlara ne diyosunuz
güzel oluyor ama
bi ara o kaskın büyük bi fotosunu yükle buraya yaf :D
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler