Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
17. sayfa BirinciBirinci ... 71516171819 ... SonuncuSonuncu

XL 650 V TRANSALP mi yoksa F 650 GS Enduro mu ????

    REKLAM ALANI
  1. #321
    hakanz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    BMW F650 CS Scarver
    Alıntı enolaguy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çift silindir varken tek silindir alınmaz.

    Sevgili Enolaguy,
    Tek sayılı silindirli motorlar (sadece motosiklet motoru için geçerli değil) her zaman çift sayılı silindirlilerden daha fazla verimle çalışırlar. Bu yüzden Audi, Mercedes ve VW yıllarca 5 silindirli makina ürettiler. Tabiki bu fiziksel verim. Tek silindirli BMW ve çift silindirli Transalpin performans eğrilerine baktığımızda bu yüzden dağlar kadar fark göremezsiniz. Ayrıca her ikisininde birbirlerine karşı üstünlükleri var.

    Tabiki bu tek silindirin verimli ama vibrasyonsuz olduğu anlamına gelmez, çünkü garibim 2 silindirin ürettiği torku tek başına yapayım derken daha çok çalışır ve biraz daha çok kıpraşır titrer. Vibrasyon konusunuda uzun yolda denemeden bence çok gözünüzde büyütmeyin.

    Bu yüzden tek silindir kötüdür çift iyidir demek sizinde dediğiniz gibi kişisel tercihe bağlı, verim açısından sorun yok. Ayrıca Transalp yeni modelinde enjektöre geçiyor.
    Saygı göster, saygı gör. Seviyesizlerden hep uzak dur!


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #322

    Üyelik
    16 Eylül 2006
    Şehir
    Kanije
    Alıntı airman adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    işte uzun yol dediğin böyle olur.mersin-sibirya 16.800 km'lik yol 26 günde hemde f650 ile.
    Alıntıdır.http://www.endurocu.com/modules.php?...046&highlight=



    Vay anasını...Linkteki gezi yazısını sonuna kadar tek kelime atlamadan okudum.Sağlam gezmişler harbi.Pro'nun kulağına küpe olsun bu gezi yazısı...
    Bundan bir kaç yıl önce YBR ile 2 günde 1540 Km yol yaptığıma göre inat etsem ben de yapabilirim belki aynı şeyi.Dünya turuna çıkınca,rüşvet olayı ya da arıza filan olsa alın sizin olsun YBR hayrını görün atlar uçağa döner gelirdim... Velasıl helal olsun adamlara gezi için...

  3. #323

    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW Moto Guzzi CRF Vespa Activa Kymco
    Geçiyor hatta honda shadow da geçiyor ama enjektör iyi olduğu için değil avrupa ülkelerinin eksozt gaz emisyonu artık transalpin sıfır olarak satışına izin vermiyor olduğu için diğer konularda haklı olabilirsin

  4. #324

    Üyelik
    24 Temmuz 2007
    Şehir
    Istanbul - Atasehir
    Bmw nin vibrasyonu icin soylenenleri abartili buluyorum.Transalp eski teknoloji,yani bu makinenin motorunun yenilenme zamani geldi gecti.Zaten 2008 de yeni versiyonunu cikartacaklar buyuk ihtimalle.Cunku bu sinifta cok kan kaybetti ,ozellikle BMW ye karsi.BMW nin torku TA ya gore % 10 daha yuksek.SU sartlarda BMW bence cok daha fayda/maliyet analizi acisindan avantajli gorunuyor.Ancak yeni TA ciktiginda dengeler degisecektir.

  5. #325
    erdo2002 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda cbf 150 kirmizu :) Şuanda motorsuz.
    benimde gönlümde BMW yatıyor.Hem ufak daha hafif ve az yakıyor daha ne olsun.2.elde tercih edilen ve piyasası kuvvetli bir motor değil belki bu dejavantaj oluşturabilir
    lezzet gider,mesuliyet kalır...

  6. #326

    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW Moto Guzzi CRF Vespa Activa Kymco
    Konu kaymasın tek silindirli motorların torkları normalde daha fazladır Bu TA nın motorunun eski teknoloji olması ile ilgili bir durum değil Yeni TA büyük bir ihtimalle eski motorun aynısının sadece enjektörlüsünü kullanacak teknik bir sıkıntı çekeceğini sanmıyorum TA gerçekten çok ciddi bir endurodur BMW çift silindire geçmedikçe TA ya bence rakip olamaz

  7. #327
    a vagrant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660 ZA
    Arkadaşlar bu titreşim tartışması aldı başını gidiyor.Ben yarın bir bmw yetkili satıcısına test sürüşü için davetliyim.daha önce randevu almıştım.deneyelim bakalım nasıl titriyor.yorumu daha sonra da yazacağım.

  8. #328

    Üyelik
    28 Nisan 2006
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    HYOSUNG 650 GT
    Arkadaşlar uzunca bir süredir TA ve F650 forumlarını takip ediyorum,96-97-98 TA,F650 neden 2002-3-4 Aprillia Pegaso ile aynı fiyatta,biliyorum ucuz malın yahnisi diyeceksiniz ama yinede Apriila ile ilgili fikir sahibi olan varsa memnun olacağım.saygılar
    [COLOR="Black"]hayatta [/COLOR][COLOR="White"]tek [COLOR="Black"][COLOR="Red"]aşk [/COLOR][/COLOR][COLOR="Black"]beşikt[/COLOR][/COLOR][COLOR="red"]aşk[/COLOR]:bounce:.................:flower:06 B 1903 :flower: [COLOR="Red"][COLOR="Black"]ç[COLOR="Red"]A[/COLOR]rşı [/COLOR][/COLOR]heryerde

  9. #329
    azgurbuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Bianchi 21 Vites
    Bu motorun güm güm vurmasını yadırgamamak başta imkansız (a vagrant yarın denediğinde hoşlanmayacak büyük olasılıkla). Ama daha sonra bu direk gücün simgesi oluyor ve o sesi - vibrasyonu duymaktan hoşlanıyor insan. 2+ silindirler sanki güç üretmiyor gibi geliyor (öyle olmasa dahi).

    Özellikle düşük devirde gazlayınca (3500 devire kadar) fena titrer ama ben bayılırım buna.

  10. #330
    a vagrant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660 ZA
    Alıntı PaskalNouma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar uzunca bir süredir TA ve F650 forumlarını takip ediyorum,96-97-98 TA,F650 neden 2002-3-4 Aprillia Pegaso ile aynı fiyatta,biliyorum ucuz malın yahnisi diyeceksiniz ama yinede Apriila ile ilgili fikir sahibi olan varsa memnun olacağım.saygılar
    aprilia pegasso diye arattır.istediğin herşeyi bulacaksın.

  11. #331
    hakanz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    BMW F650 CS Scarver
    Transalpin 2008 ini bende merak ediyorum işin açığı. Sanırım biraz makyajlanmış ve enjektörlü gelecek.

    Bu arada mutlaka bilen bilir fakat; karbüratörlü motorlara sahip olan arkadaşlara bir uyarı.

    Motor soğukken marşa basarsanız sakın ve sakın 30 saniye 40 saniye çalıştırıp stop etmeyin. Bu bujilerin nemli kalıp, buharlanıp ardından yanmasına sebep olur. İllede çalıştırmışsanız en az 3 dakika stop etmeden motor ısınana kadar bekleyin.

    Ayrıca F650 CS kullanıcısı olarak kayış aktarmalı sisteme güvendiğim ve sevdiğim için CS Scarver'in halefi F800 ile ilgileniyorum. F800 dünyada ve ülkemizde bir çok muadili modeli geride bıraktığı haberlerini okuyanınız vardır. Motoru fiziksel olarak denemiş olan varsa eğer lütfen görüşlerini yazsın.
    Saygı göster, saygı gör. Seviyesizlerden hep uzak dur!

  12. #332

    Üyelik
    20 Şubat 2006
    bende titreşim olayına katılıyorum..bu zamana kadar sürekli honda marka motosikletleri kullandım..geçen günlerde bir F650 GS'e binmek nasip oldu..motor 2006 model ve daha 4400km'de idi..yani daha pırıl pırıl gıcır gıcır bir motor..en uzun yolu 400km..toprak yol görmemiş...yaklaşık 1 saat filan kullandım ve indiğimde dedim ki : ''bu motorla nasıl uzun yola çıkıyolar gerçekten helal olsun!!!'' dedim...
    yakıt konusuna hiç girmeyelim bence TA çok yakabilir ama 3 kuruş fazla yakacak diye BMW deki o rezilli hayatta çekmem..üstelik 15000YTL den fazla para çıkacaksa cebimden.
    birisi 16000ytl ye satılıyor diğeri 9500-11000 euro civarında diye hatırlıyorum..sırf alman BMW diye hayatta vermem 10000euro..verende beni ilgilendirmez ayrı mevzu..
    tek silindir çift silindir meselesi var oraya hiç girmeyelim..kullananların motorunu kötülediğimden değil,herkesin kendi seçimi ama F650 GS bence BMW nin yüz karası..BMW nin diğer modellerine lafım yok..ayrıca birde bunun yedek parçası servis olanakları vs vs filan var..bmw iyi motor ama bence türkiyede alınmaz..özell
    kle f650 gs modeli..

  13. #333

    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW Moto Guzzi CRF Vespa Activa Kymco
    Alıntı hakanz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Transalpin 2008 ini bende merak ediyorum işin açığı. Sanırım biraz makyajlanmış ve enjektörlü gelecek.

    Bu arada mutlaka bilen bilir fakat; karbüratörlü motorlara sahip olan arkadaşlara bir uyarı.

    Motor soğukken marşa basarsanız sakın ve sakın 30 saniye 40 saniye çalıştırıp stop etmeyin. Bu bujilerin nemli kalıp, buharlanıp ardından yanmasına sebep olur. İllede çalıştırmışsanız en az 3 dakika stop etmeden motor ısınana kadar bekleyin.

    Ayrıca F650 CS kullanıcısı olarak kayış aktarmalı sisteme güvendiğim ve sevdiğim için CS Scarver'in halefi F800 ile ilgileniyorum. F800 dünyada ve ülkemizde bir çok muadili modeli geride bıraktığı haberlerini okuyanınız vardır. Motoru fiziksel olarak denemiş olan varsa eğer lütfen görüşlerini yazsın.
    Şimdi F800 dersek bana göre 650 den uzak ara üstün bir motordur. Nedeni ise basit, BMW F650 ile tek silindirde uzun süre inat etti ve sonunda bir yere varamayacağını geçte olsa anladı ve Bunun sonucu olarakta F800 doğmuş oldu Bana kalırsa F800 e aslında hatalarından arındırılmış bir F650 bile denemez dolayısyla TA ile karşılaştırılabilir düzeyde iyidir ve hatta Benim tahminimce F800 TA den büyük bir ihtimalle üstündür. Çünkü F800 üretilirken büyük bir ihtimalle TA den iyi olmasına özellikle dikkat edilmiştir. Diğer taraftan Honda da bunun farkında olduğuna göre yeni TA de farklı işlere kalkması kuvvetle muhtemeldir bu nedenle ben motor almak için TA i beklemekte yine de fayda görüyorum.
    Diğer taraftan BMW boxer motorlarda dünya lideridir. Ama BMW Honda karşısında bugüne kadar Rotax motor ile tutunacak bir somut örnek ortaya çıkarabilmiş te değildir. Sonuçta Honda da en az BMW kadar adı iyi bilinen ve profesyonellerin saygı duyduğu, prestijli ve aslında bir o kadar da pahalı bir markadır. Honda nın da aynı ayardaki motorlarının fiyatları BMW den aşağıda değildir hatta daha pahalıdır. (örnek; Goldwing) Bu nedenle olaya BMW nin daha kaliteli olduğu yönünde bir fikire sahip olmadan ortadan bakmak gerektiğine inanıyorum.
    Yeni çıkan Çift silindir F800 çift silindir olmasının haricinde üstelik krank üzerinde balans ağırlıklı ve oldukça vibrasyonsuz bir motor ( Hatta F650 nin yasaklarını savarcasına vibrasyonsuz ) BMW bu motoru Avusturyalı üretici Rotax a yaptırmış durumda (kısacası motor yine de BMW orijinli sayılmaz ) F800 kayış aktarmalı bir motor ve kayış sistemi de bana göre zincirden iyidir en azından zırzır kafa ütülemez (Zincir ve Kayış doğal olarak tercih meselesidir)
    Uzun lafın kısası; F800 aslında F650 ile birçok yönden alakasız bir motor olduğu için F650 nin devamı değilde bambaşka bir motor olarak nitelendirilmelidir çünkü şasi sistemi bile F650 den farklı olarak üretilmiş durumdadır ve eğer TA ya rakip olacaksa TA den iyidir denebilir .... Diğer taraftan Honda kolay lokma değil bu nedenle yeni TA yı yine de bekleyin derim çünkü Honda nın bunlara seyirci kalacağınıda pek sanmıyorum

  14. #334
    hakanz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    BMW F650 CS Scarver
    Anlamadığım motor BMW nin orijini değilse kötü bişimidir? Yani Rotax Bombardier uçak motoru yapan ciddi bir marka. BMW Helmut abi ve Hans abilere ürettirmedi kendi fabrikasında da, gitti dışarıda ürettirdi motoru hemde Rotax fabrikasında... Bu olumsuz bir faktörmüdür. Dünyada bir çok marka başkalarının ürettiği motoru kullanıyor. Chrysler Sebring ve birkaç diger modelindeki motorlarını Hyundai ye ürettirdi yıllarca. Ayrıca Dodge, Desoto, Fargo (fırıncı, ekmekçi arabaları) birçok fiyakalı amerikan arabasıyla aynı motoru kullandı. Hem BMW neden tek silindirle digerleriyle başa çıkamadım desinki. 40 liralık benzin aldım 20 gündür geziyorum hala benzin ışığım yanmadı. Dünya turuna çıkanlar bu yuzden F650 tercih ediyor olmalı

    İşin şakası, gırgırı bir yana Transalpte F650 de bu güne kadar yapılmış kullanıcılarını tatmin etmiş makinalar. Alacak vatandaş otursun selesine denesin. Belki ikisinide sevmeyecek başka bir markaya veya modele yönelecek.

    Bırakın şimdi F650 - Transalp muhabbetinide, Enolaguy olacak arkadaşımız benim aklımı karıştırdı F800 konusundaki fikirleriyle, ağzımın suyu aktı kaşıntım tuttu. Gidip bir daha test etsemmi bilemiyorum. Ya test edip gaza gelir almaya kalkarsam. Offf ya off yokmu bu işin sonu. İnsanoğlu neden elindekiyle yetinmezki.

    Uff be Enolaguy verdin ayarı damardan F800 konusunda, gelde şimdi ayıkla pirincin taşını.

    Kazasız sürüşler.
    Saygı göster, saygı gör. Seviyesizlerden hep uzak dur!

  15. #335

    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW Moto Guzzi CRF Vespa Activa Kymco
    Kafanı karıştırmak istemem ama F650 den sonra F800 alırsan bence bir daha inmezsin Çünkü mekanik olarak yada kağıt üzerinde bakıldığında gerçekten F650 de eksi olan her ne varsa kökünden ortadan kaldırılmış . Aslında Rotax motora doğrudan karşı çıkmıyorum ama mesela F650 de müzmin bir krank keçe sorunu vardır diğer taraftan Boxer BMW dendiği zaman ise onun gerçekten kullanmayana sözle anlatılamayacak kadar iyi, harika ve diğerlerinin tümünden farklı bir motoru vardır işte o mükemmel boxer ın yanında rotax ister istemez benim için BMW konseptinin dışına kalıyor. Hadi işin o kısmına biraz fanatiklik diyelim ama boxer da 1000 km yapanın son motoru olacağına eminim çünkü ben daha BMW boxer dan inip başka motora mecburiyet harici binenini görmedim

  16. #336
    hakanz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    BMW F650 CS Scarver
    Enola,

    F800 ün sürüş testleri ve izlenimlerine bir daha göz attım. Dediklerinle örtüşüyor; haklısın F800 yorumunda ve keyifli bir makina deniyor. F800 istenen rakkamlara ulaşamadı Türkiyede. Tıpkı çok keyifli bir alet olan CS Scarver gibi. Bizim millet ahkam kesmeye bayılırya, kayış bu kopar, yok sakat iş bu kayış işi gibi. Oysa Harley'lerin 1450 cc makinalarında bile kayış var. En basit örnek arabalarımızın trigerleride kayış, hemde kevlar değil. Yurdum insanı arabasını en teknolojiğinden seçer, karbüratörlü arabaya binmez, ama olay motora gelince sırf inandığı markayı savunmak için "enjektör çok karmaşık sistem, sakat, dertli, masraf kapısı, tıkanır bu meretler" diye OK atar. Hangimizin arabasınınenjektörü kaç kere tıkanmışsa artık.

    Neyse işlerden bir vakit bulsamda F800 ü bir daha denesem dinç kafayla, dergilerdeki testler, puanlamalardan ziyade keyfime göre bir testte ben yapsam. Hatta belki yapmasam bu testi. Çünkü alet hoşuma giderse gidip almayı kafama takar ve sonrada hatun tarafından evde kapıya konabilme ihtimalim olurmu diye düşündümde.
    Saygı göster, saygı gör. Seviyesizlerden hep uzak dur!

  17. #337
    a vagrant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660 ZA
    ''Pata pata pata pata''diye bir ses daha rölantide size hoş geldin diyor. Traktördesin sanki. Titreşimi hissetmek için 5000 rpm’e kadar çıkmaya gerek yok. Üzerine binip çalıştırdığınız an motor titremeye başlıyor. Evet, bu F 650 GS. Geçen hafta sonu yaklaşık 40 km kadar test ettim. BMW Borusan İstinye'ye teşekkürler. İlgilendiler sürekli. Peki, bu motorla nasıl oluyor da insanlar uzun yola (mesela Mersin-Sibirya-Moğolistan, hepimiz biliyoruz bu seyahati)çıkabiliyorlar? Bunun pek çok nedeni var. Bence en önemlisi yakıt.
    Müthiş bir ivmelenme. Polisler için bu. Yakalayamayacakları araba yok kısa mesafede. ABS gerçekten acemiler için güzel. Denemek için ön frenler yaptım, savurma kilitlenme yok. Arka fren pedalında ABS'yi hissetmek bile insana yetiyor. Burada şunu söylemem gerek: ABS kesinlikle fren mesafesini kısaltmaz. Unutmayın, iki teker üzerindeyiz hepimiz. Düşük devirde yüksek vites kullandım arada sırada. Gaz yemesi harika. Sollamalarda kesinlikle sıkıntı yok. Bir anda 170 km hıza erişiyorsunuz. Ama bu hızda rüzgârla bayağı mücadele etmeniz gerek. Üzerindeki cam yetersiz. Camın yükseltilmesiyle dilediğiniz kadar gidebilirsiniz. Rölantisi yükse bir motor. Tek silindirden olsa gerek. Böyle ayarlanıyor fabrikada. Yeni başlayanların gaz verirken alışması gereken bir nokta.
    Son söz olarak; tork, son hız ve ivmelenme olarak TA'dan kesinlikle daha iyi.120–130 aralığında (bu hız çoğumuz için de yeterli bence) titreşim yok. Bahsedilen titreşim biraz abartılmış. Yol konforu yeterli bir motosiklet F 650 GS. Ama bu hızın üstü uzun yolda insanı yorar.
    Bence TA, BMW’ye bindikten sonra bana enduro motosiklet olarak gelmiyor artık. BMW çok daha dengeli ve stabil. Şöyle bir örnek vereyim: Dik bir patikada durup iki motorla kalkmayı deneyin. TA ile ön tekerlek kesinlikle havalanır. Daha ağır ve kontrolü zor bir motordur TA. Asfalttan bahsetmiyorum. TA’daki o grenajlar çizilmesin diye çok uğraşır insan enduroda. Ayakların yere değmesi bile insana güven veriyor F 650 GS’de. Taksim Mecidiyeköy trafiğinde gün ortasında rahatça kullandım. Bu iki motor bence çok farklı. Niyeti olanların bu iki motoru da iyice denemesi gerek. Servis aralığı da TA’ya göre uzun. Bakım masrafları hemen hemen aynı. Sarf malzeme fiyatlarını da çıkarttırdım. Şayet isterseniz onları da bir ara yazarım. Bu konuya uygun cevabı olan veriyorum: benim için hız önemli değil. Güvenlik ve yakıt her zaman önce gelir. Amacıma uygun olan BMW diyorum kesinlikle.

  18. #338
    Elegant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2007
    Şehir
    Adana
    Arkadaşın da dediği gibi bizi asfalt yollarda 1-2 saatte uyuşturan motosiklet ile her çeşit yolda dünya turuna çıkan insanlara ne demeli.

    Uçak motoru konusuna gelince bana sadece daha fazla güven duygusu aşılıyor. Uçak motorları herhalde yolda kalması ihtimali (bir başka ifade ile düşmesi) minimum olacak şekilde üretilmektedir.

    Bir de tek silindirli olmasının avantajı kolay bakım ve tamirat olur diye düşünüyorum. Türkiye'de olmasa da Avrupadaki kullanıcılar periyodik bakımlarını kendisi yapıyor gibi. Forumlarda bayağı detaylı tamirat vs. bilgileri var. Uzun yolda zaten birçok olası problem veya bakımı da kendileri yapmak zorunda kalınacağından bu da artı hanesine yazılmalı bence. Uzun bakım aralığını da unutmayalım.

    Benim gördüğüm ve daha öncede bahsettiğim tek eksisi 2 cc ile üzt vergi dilimine girmesi.
    Trafik kurallarına uyalım, uymayanları uyaralım.

    Kendimizin ve başkalarının can güvenliğini riske atmayalım.

  19. #339

    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW Moto Guzzi CRF Vespa Activa Kymco
    Niye zorluyorsunuz TA daha iyi işte

  20. #340
    Yeniçeri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Haziran 2006
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Honda CBX 250 Twister
    Eğer bir Enduro alacaksam BMW'yi alırdım.Artıları Transalp'a göre çok daha fazla.ABS, Elcik ısıtma,Güç, Hız,Hakimiyet kolaylığı,bakım kolaylığı,enjeksiyon, yakıt tüketiminin düşüklüğü.Transalpın tek üstünlüğü yol konforu, yani titreşimin olmayışı.Ama bir Enduro alacak kişi için bu çok önemli değil bence.Endurolar zaten kullanım yeri daha çok dağlar, taşlar, kırsal alanlardır.Haa hayır ben caddelerde ve şehirlerarası yollarda daha çok kullanacak olsam o zaman gider bir Turing sınıfında motor alırdım.


17. sayfa BirinciBirinci ... 71516171819 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)

Bu Konudaki Etiketler