Transalp iyi motordur.Daha ucuzdur,daha güçlüdür,çift silindirlidir,yormaz,
servis masrafı daha azdır.Tartışmaya bile gerek yok.
Transalp iyi motordur.Daha ucuzdur,daha güçlüdür,çift silindirlidir,yormaz,
servis masrafı daha azdır.Tartışmaya bile gerek yok.
Tüm bunlara rağmen BMW derimalestevardiya adlı üyeden alıntı
BİR GÜN HERKES [B]ABS[/B]'Lİ OLACAK!!! [B]ABS[/B] SEN BİZİM HERŞEYİMİZSİN:)
BMW yi kullanmanı tavsiye ederimm.... Ben onu tercih ettim ve sanırım doğru tercih benim için.... Herkesin doğruları değişebilir belki ama....
BMW F 650 GS "Macera yolların dışındadır..."
BMW'de titreşim olması nedeniyle hep aklımda çift silindirli Transalp vardı ama kendi çapımda yaptığım araştırmalar sonucunda, Transalp'ta hala karbüratörlü bir motor kullanılması, selenin benim boyum için çok fazla yüksek olması BMW'yi tekrar ciddi bir şekilde düşünmeme yol açtı.
Her ikisinin de yetkililerine sorduğumda Transalp'in 7000 km'de BMW'ninse 10.000 km'de bir servise girdiğini öğrenmem de bu düşüncemi destekledi.
BMW'deki ABS ve ağırlık merkezinin alçak olması özellikleri de cabası.
Profesyonel denecek seviyede bisikletçiyim, bisiklette manevrayı gideondan çok vücutla sağlarsın. Yıllar önce Gilera MXR 125 (Racing) motoruma bu vücut hareketlerini uygulayabiliyordum, Transalp gibi ağırlık merkezi yüksek bir motorda bunun o kadar kolay olabileceğini sanmıyorum.
Merhabalar,
Aranıza yeni katıldım, ve henüz kendimi tanıtma fırsatı bulamadım. Bir süredir motor camiasını takip ediyorum ve motora yeni baslayacagım. Kafamda olan 2 model vardı. Aslında 3 ama Africa Twin lerin artık yaşlarının ilerlemesi ve fiyatlarının neredeyse sıfır TA ya denk gelmesi nedeniyle onu eledim. Geriye kalan iki secenekte TA ve F650.
Su anda arastırmaya, okumaya devam ediyorum F650 burun farkıyla öne cıkmakla birlikte, Transalp in 2007 modelini beklemey karar verdim. Zira uzun süredir pek bir degisiklige ugramadan üretilen TA larda 2007 de birtakım radikal degisiklikler olabilecegi söyleniyor. Motorun enjeksiyonlu olacagı ve ABS nin eklenecegi yolunda haberler dolasıyor.
Görsel anlamda da degisiklikler olacagını bekliyorum acıkcası.
O yüzden zamanı olan arkadaslar bence biraz daha bekleyip öyle karar versinler diye düsünüyorum, ki ben öyle yapmak niyetindeyim. Zaten acemi motorcu olarak boyle bir makina icin acele etmeme gerekte yok.
Bu arada ileride asıl hedefim Varadero veya muadili bir makina shibi olabilmek.
Saygılar efendim...
bmw derim ama transalp ı da yabana atmamak lazım oda baya hoş duruyor.
kango multix yamaha 125
Valla siz devam edin ama ben kararımı verdim f650 gs 20 000 küsur olmuş transalp 14 300 aradaki 6000 e değecek bi fark kesinlikle yok bide şöle bişi var transalpin 2. eli çok ama çok daha fazla prim yapıyor.....
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
Hayırlı olsun kararını vermişsin. Ben de olsam tercihimi honda dan yana kullanırdım.
Çünki.
1.BMW gibi çirkin değil, konserve açacağı gibi burnu war.
2.Almanların hiçbirşeyini sevmem.
3.Transalpde bir motor havası var. BMw 125 lik croslsara benziyor.
4.Honda daha yakışıklı + çift silindir sesi az olur, titreşimi daha az olur, sanki daha konforlu bir görünümü var.
Bence kararın doğru.
Transalpten sıkılırsan haberim olsun, benim de hayallerimi süslemeye başladı bile.
beklemeye niyetli arkadaşlara soruyorum
neden?
kaç yıl daha sağlıklı ve motordan zevk alacak zamanınız kaldığını nerden biliyorsunuz. bmw-honda-suzuki vs vs ne fark eder ya hu. bir an önce alın motorunuzu ve şeklindeki suratınızla gazlayın. ' nu yakalamak sizin elinizde iken neden öteleyip duruyorsunuz.
hadi bakalım motor+kask+mont+bot+eldiven+dizlik=vınnnnnn
F650 GS 2003
06 H 0090
bu motorlarda niye zincir yerine saft koymazlarki
suzuki DR 800 içinde tek silindir vibrasyon yapar için dışına çıkar, sakın alma dediler ama ben tecrübeme dayanarak aldım dr yi, cumartesi ve bugün toplam 560 km yol yaptım ama bağırsaklarım yerinde, titremede yapmıyor darbede yok motora binmesini bilmeyen insanların, motoru olmayan insanların yalan yanlış yorumlarından sıkıldım artık.bana göre sınıfının en büyüğü traktörün 2 tekerli ve süratlisi,barış dostum önce test et deneme sürüşüüü yap kıyasla artısını eksisini ona göre değerlendir.TA derim ben
SUZUKİM, ud\'um buz gibi bira ile doğanın keyfini yaşarım.
Bu yıl ufak cc bir makinada yeterince tecrübeden sonra 2007 kışında Transalp almayı planlamaya başladım ben de. Çok güzel bir alet.
Bu arada Transalp'e yan çanta takılabiliyor mu? Egzozların yerleşimi çantalara engel mi?
dr800 çok sıkı bi motora benziyo sen ''0'' mı aldın piyasası ne alemde 2. elini kaça buluruz?MoToR adlı üyeden alıntı
(( :KONYA MT İÇİN DOKANDIRIN : ))
BİR AĞAÇTAN BİNLERCE KİBRİT ÇIKAR , BİR KİBRİT BİNLERCE AĞAÇ YAKAR
Yazılanların hepsini okudum. Motorculuk hayatı enduroya doğru kaymaya başlayan biri olarak. Aklımda bu iki motor vardı.
anladığım kadarıyla Transalp daha rahat, biraz daha asfalt kullanımı ağırlıklı,daha titreşimsiz,biraz daha seri. Ama motorununun daha kompleks yapısı nedeniyle yolda kalınca kendi çabamla tamir etmem daha zor. Yakıtı daha fazla, İkinci eli yüksek fiyatlı, şekil itibarı ile gençleri daha fazla cezbediyor.
Bmw ise alçak ağırlık yapısı sayesinde daha kontrollü, arazi kullanımı ağırlıklı, Rotax motorunun (rotax çok büyük bir uçak motoru imalatçısıdır) basit yapısı sayesinde kişisel çabalarla tamiri mümkün. yakıt sarfiyatı daha düşük, güvenlik oranı daha yüksek (ABS, aslında elcik ısıtmada güvenlik sayılabilir) servis periyotu daha uzun. Şekil itibarı ile daha dikkat çekici. İkinci elde bütün bmwler gibi değer kaybediyor (benim gibi ikinci el alacaklar için avantajlı)
İkisininde servis, yedek parça ve orjinal aksesuarları anasının gözü.
Hımm.... Ben tercihimi Bmw den yana kullanırım ben hiç 50 yaşında hala çalışan honda görmedim ama bmw ler cirit atıyor. Buna dayanarak, aldığım motoru posasını çıkarana kadar kullanmayı düşünen biri olarak, Tercihimi BMW den yana kullanıyorum. Hele şu kış bi gelsinde fiyatlar düşsün bakarız hayırlısıyla.
[COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]
bence dogru bir karar.
simdiden hayirli olsun.
Teşekkürler.
Marka fanatizmi yapanlar yerine sizin gibi bu motorları kullanan ve görüşlerini bizlere objektif olarak aktaranlar sayesinde
[COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]
Arkadaşlar kızacak belki ama bende Honda olduğu için değil ben hiç Bmw motor servisi görmedim bu arada tabiki Transalp Transalp Transalp
CBR 125 R
bence yetkili servis olmasi cok onemliH@S@N adlı üyeden alıntı
aynı zamanda yetkili servis kaliteli donanıma sahip olmali ve bilgi seviyesi/tecrubesi ust duzey olmali.
motorumu ole herkese emanet edemem.
eger bulundugunuz ilde veya 50km(yaklasık) lik bir alanda servis yoksa birakin BMW'yi hangi marka olursa olsun alinmaz, sahsen ben almam.
adana'da yetkili servis olmasi ve bu servisin kalite duzeyi benim marka tercihimde cok etkili oldu.
Sevgili Mustafa Kemal,bahsettiğiniz servisin kalite düzeyini nasıl anlayacağız?Uluslararası geçerliliğe sahip sertifikaları falan mı var?Açıklarsanız sevinirim.
hemen hemen her sektor icin (gerek imalat, gerek saglik, gerekse hizmet) bir kalite standardi mutlaka var.pazer adlı üyeden alıntı
simdi ben iso 9bin bilmem kac diyemiyorum ama mutlaka bir standart vardir.
boyle bir sertifika aldilarsa zaten bunu bas bas duyurur bir reklam kampanyasi olarak kulanırlar.etrafa asarlar...
ben sahsen boyle bir sey goremesemde (boyle birseye bakmadan once de) atolye ye bir bakarim, benim icin kalitenin bazi isaretleri vardir. atolye hakkında ki ilk izlenimlerim cok onemlidir.
-yerlerin temizliginden tutun da ustalarin/kalfa ve cırakların tulumlarina (tulummu giymisler yoksa her biri eski pusku ne bulduysa giymis mi),
-aletler bir kutunun icinde mi atili yoksa sistemli bir sekilde dizilmis mi,
-teknolojiyi takip ettiklerinin bir gostergesi olan yuksek donanımlı aletler var mi?
-alet edevatlar kullanılmasi gerektigi yerde kullanılıyor mu ( mesela adam tork anahtari kullanıyor mu)
-motorlara nasil mudahale ediyorlar(motoru servis yapilacak sehbaya cekisi bile benim icin onemli. motora deger vermeli ona kendi maliymis gibi bakmali.)
-bilincli bilincsiz herkes motora bakiyor mu (bazi durumlarda kalfa veya cırak sadece izlemeli, sadece usta mudahale etmeli)
-motoru teslim alirken ve teslim ederken "tüketici haklari acısından bizim yararimiza olan" ne gibi bir prosedur uyguluyorlar. servis prosedurleri neler?
-yaklasimlari/ilgileri hangi dogrultuda? müsteri odaklimi/para odaklimi
vb...
burda daha fazla devam edip topic disina cikmak istemiyorum. hafta ici ozelden yazarim daha detayli.
bu arada yukarda yazdiklarim benim, sahsen, kendimin, bizzat dusuncelerimdir. gorus ayriliklari olabilir. kendimizi/birbirimizi uzmeyelim, yukarda yazilanlari tartisma konusun yapmayalim.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)