transalp elbette.... yalnız ingiltere satış fiatı ile Türkiye satış fiyatı neden ters orantılı anlayamadım?
transalp elbette.... yalnız ingiltere satış fiatı ile Türkiye satış fiyatı neden ters orantılı anlayamadım?
Çalışmadan,yorulmadan,üretmeden rahat yaşamak isteyen milletler,önce haysiyetlerini sonra özgürlüklerini sonra da geleceklerini kaybederler...
bende kesinlikle honda transalp derim
bu arada yeni bir haber honda transalp 12,218 ytl ye çekti fiyatını durun bakalım daha neler olacak çin e teşekkür etmek lazım piyasayı salladı
hatta o kadar salladıki şu ilana bir bakın derim
http://www.sahibinden.com/pls/sahibi...t?AdId=1641690
fiatlara yetişilemiyo arkadaşın yeni fiattan haberi yok yenisi 12,218 olan motorun 3200 km deki haline 14500 demiş heralde yakında günceller fiyatı max 10500 yazar heralde
ekim 2004 te bu motor 15,375 miş çinler yokken millete nasıl kakalamışlar ama
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
transalp tek geçerim... müthiş alet
bir gün gelecek, gelecekte gelecek...B RH+
bende transalp derim
fazerden önce bende transalp e kafayı takmıştım f 650 ile karşılaştırdım 2000 model e kadar olan f 650 lerde sorun olduğu söylendi 2000 ve üzeri olur ama önce transalp fakat fazer i görmeni tavsiye ederim.
iyi ki fazer almışım.dedim .
alırken ben de çok araştırdım
sonunda f650 gs de karar kıldım
tercih sebeplerim= abs+yakıt ekonomisi+uzun bakım aralığı+görünüm+kullanım kolaylığı+yol yardımı+24 saat teknik danışmanlık hizmeti+ithalatçı firmanın ciddiyeti+olağanüstü geniş internet desteği(eli azıcık anahtar tutan birisi bu motoru a dan z ye söküp toplayabilir)+uzun süreli kullanıcı görüşleri+motor ustalarının tecrübeleri
digerinde de bu maddelerden bir çoğu vardı. ama dedim ya gs yi tercih ettim. transalpe kötü demek akıllıca değil.
bu arada aprilla motoru lafına da biraz açıklık getireyim. bmw f serisinin motorunu avusturya'da bir firmaya yaptırıyor. bu firma dünyaca ünlü rotax isminde bir şirket. bir çok taşıt veya motorlu makina üreten firma rotax'a fason üretim yaptırırlar. bmw 99 yılına kadar montajı da aprillaya yaptırıyordu. f serisini yenilediği 2000 yılından itibaren montaj işini de almanya bmw yapmaya başladı. ama hala rotax'a fason yaptırdığı motoru kullanıyor. otomobil firmaları yıllardır fason yaptırdıkları motor ve şanzumanı kullanırlar, bu yeni birşey değil. mesela opelin dizel motoru gm üretimi değildir. aynı motoru kullanan benim bildiğim 5 firma var. aprilla da yıllardır rotax motor kullanır. ama f serisi ile birebir kopya değildir. şu da var adamlar bmw ye bmw nin istediği kalitede ve özellikte motor veriyorlar. yollarda 50 bini geçmiş, anahtar değmemiş birçok f serisi dolaşıyor.(ve tabii ki honda TA)
saygılarımla
F650 GS 2003
06 H 0090
Bence ikisinide alma Suzuki V-Strom 650 al !
f 650 gs derim benim tercihim bu.çok uzun yol yapılacaksa TA ama f650 gs daha bi enduro.
f 650 tabikide çok daha ii zaten bmwnin kendini fazlalıkla kanıtlamışlığı var ama iş tipe geldiğinde yine bmw fakat bunların fiyatşarında çok daha güzel motorlar var örnek suzuki vstream ve aprilla capanord gibi bu tipte motorlar ve çok yakışıklı ve kuvvetliler
Kafamızı karıştıran en önemli iki şey F650 GS de ABS fren olması ve yakıt tasarrufu....
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
ne zamanki f650 de bir efsane olur ozaman aynı kefeye koyalım
henekadar karbürötörlü olsada, çift silindir V2 motor ve sesi...
transalp...
deli _o0_
TRANSALP
jeneau , yakıt tüketimi hakkında sağlıklı bilgi verebilir misin? İyi olur valla...
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
Herkese selamlar.
Gerçekten birbirine çok yakın son derece basarili 2 motordan bahsediliyor. Karar vermek gerçekten çok zor.
Yazdıklarım içinde önceden de bahsedilmiş şeyler olabilir şimdiden kusura bakmayın. (5 sayfa okudum tam olarak aklımda kalmadı kim nelerden bahsetmiş)
Öncelikle ben gecen sene mayıs ayında 0km bir F650GS aldım. Şuan 19.000 km de ve hic bir mekanik/elektronik problem çıkmadı, yolda bırakmadı. Motoru almadan önceki düşüncelerimi ve kullanım esnasında ki edindiğim tecrübelerimi sizlerle paylaşmak istiyorum.
1. Her iki markada gerçekten müşteri memnuniyeti odaklı çalışan firmalar olsa da ben BMW’nin bu konuda bir adim daha ileride olduğuna inanıyorum. Buda benim tercihlerimi etkileyen sebeplerden biriydi.
2. Trans Alp her 6.000km de bir servise giderken F650GS her 10.000km de bir servise gidiyor. Ve ortalamaya bakarsanız BMW’ nin servis giderleri TA’den çok da anormal yüksek değil.
3. BMW’de ABS olması en büyük tercih sebebiydi diyebilirim. ABS’li motorla ABS’siz motor arasında panik fren durumunda güvenlik açısından dağlar kadar fark var. Yolda beklenmeyen bir engel olduğunda yada viraja fazla hızlı girdiğinizde vb durumlarda lastikler kitlenmeden durabiliyorsunuz. Arka lastik kitlendi motor yalpaladı, yada on teker kitlendi düştüm hikayeleri burda yok
4. F650GS gerçekten ama gerçekten kullanması çok kolay bir motor. Hem şehrin sıkışık trafiğinde hem de arazi sürüşlerinde. Özellikle arazide manevra kabiliyeti ve kullanım kolaylığı çok önemli, motoru kolay kontrol edebiliyorsunuz. F650GS hem asfaltta hem arazide sürücüsünün hatalarına çok tahammül eden bir motor.
5. F650GS oturduğunuzda ayaklarınızın yere tam basmasına imkan veriyor. Ayrıca yakıt deposu koltuğun altında olduğu için ağırlık merkezi yere daha yakın. Bu kullanımı kolaylaştırıyor ve kollarınız uzun gezilerde, arazi kullanımında ve şehir içi manevralarinda yorulmuyor.
6. F650GS’ le 10 saat motor kullanıp ertesi gün işinize belinizi tutmadan gidebiliyorsunuz. Bunun birçok örneğini yaşadım. Geçenlerde Aladağlar da Demirkazık eteklerine bir tırmanış yaptık. Asfalt, Stabilize, Kar, Çamur ne ararsanız vardı. Beklediğimden çok daha iyi bir performans sundu. Birkeresinde hafta sonu bir geceliğine Adana – Alanya gezisi yapmıştık. Yaklaşık 1100km motor kullandık toplam 4saat uyuduk ve pazartesi günü mesai yapabildik. (biraz uykusuz kalmıştık ama gezi harikaydı)
7. F650 tüketim konusunda çok avantajlı bir motor. Şehir içinde ortalama 3,8lt/100km uzun yolda ise 3,1lt/100km. Bu değerler benim bizzat yakaladığım değerler.
8. F650 de birkısım insanlar vibrasyondan şikayet ediyorlar. Ben rahatsız edici bir vibrasyon yaşamadım.
9. F650GS görüntü olarak da farklı bir motor. Ben F650 mi kaslı ve atletik bir taya benzetiyorum. Bu hoşuma gidiyor.
10.BMW’nin sunduğu Euro Plus yol yardımı standart.
11. Elcik ısıtma standart. Soğuk havalarda çok işe yarıyor.
Yazımı daha fazla uzatmadan şunu belirtmek isterim. Kesinlikle iki motorda çok iyi. Ama bence F650 GS çünkü
ABS’si var
Asfaltın yanı sıra arazi kullanımına da (daha da) uygun
Kullanımı çok kolay.
Biraz da görsellik katalım
bence bu sınıfta son noktayı africa twin koymus.o varken bunlara bakılmaz.
mkcelikkol mükemmel bir yazı bence bmw almayı düşünenlere iyi bir rehber olmuş eline emeğine sağlık...
sarapci African twin cidden iyi motordur ama cc olarak her iki örneğimizin üstünde olması bir yana 2003 yılında son defa üretti bu modeli HONDA yani alacağın en yeni transalp ancak 3 yaşında olabilir oysa biz hala üretimde olan modeller arasında bir seçim yapmaya çalıştık...
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
BMW gibi bir marka yanında Honda'nın bile adı geçmemeli. BMW ne yapıp edip onu mükemmel hale getirmiştir zaten.
I'M BACK !!!
BBRR adlı üyeden alıntı
olumlu dusuncelerinizden dolayi tesekkur ederim.
fikir verici birseyler yazabilmissem ne mutlu bana
herkese keyifli / guvenli surusler dilerim
Ben de her iki motorsiklet arasında karar vermeye çalışıyorum. Şimdi bir Honda NX4 Falcon kullanıyorum. Transalpin V2 motorlu oluşu çok büyük bir avantaş, ancak Hondaların malesef malzemeleri çok kalitesiz. Özellikle didondaki sık kullanılan anahtarlar (sinyal vb.) hem malzeme kalitesi hem de kullanım rahatlığı açısından çok kötü. Bunların yanında F650 nin tek silindşr olması sesi ve titreşimi açısında hoş değil, malzeme kalitesi 4x4, ayrıca benzin deposunun selenin altında olması dengesi açısından alçak oluşuna ek bir avantaj sağlıyor.
Karar vermek zor ama ben Transalp'i seçerdim. Umarım hakkındaki eleştirileri Honda yetkilileri de okur veya duyar da bu konulardaki eksdikliklerrini giderirler.
Hoşçakalın
selamlar,
tekrar ben. ozellikle yakın zamanda transalp yada f650gs den birini almayi dusunenler. size tek tavsiyem gidip bir f650gs test etmeniz. hatta sansiniz varsa birde transalp test edin. sizin icin neyin onemli oldugunu sadece siz bilirsiniz. bizler sadece kendi fikirlerimizi, kendi bakis acimizdan sizlere sunabiliriz.
bu anlamda ben ABS'den dolayi arada ki fiyat farkına ragmen f650gs i alirdim.
(nitekim aldim)
motosiklet kullanarak bir miktar risk aliyoruz. sonucta gerek bizden, gerek trafikte ki diger suruculerden gerekse karayollari mudurlugunden kaynaklanan ihmal edilemiyecek bir tehlike var.
motorumuz ve motoru nasil kullandigimiz bu riskin artip/artmamasini belirleyen en buyuk 2 faktor. kullanıma bagli olarak alacagimiz risk neticesinde sans eseri bile yasiyo olabiliriz
riskleri nekadar azaltirsak motosikletten o kadar uzun sure keyif aliriz.
ben maddi imkanlarimi cok zorlayarak, bu dusunce cercevesinde,
daha guvenli olduguna inandigim icin f650gs i tercih etmistim.
kullanmaya basladiktan sonra birseyi daha fark ettim. f650 GERCEKTEN HAYRET VERİCİ SEKİLDE İYİ YOL TUTUYOR
denemenizi tavsiye ederim.
Adana daki arkadaslar. Yeniceye yolunda ki Borusan Oto'ya kaskiniz, montunuz ve ehliyetiniz ile gidin; Soner Gul diye bir satis danısmani arkadas var, size yardimci olsun bir f650 test edin
ben olsam jawa derdim ama bu durumda transalp daha çekici
[FONT="Arial Black"][SIZE="2"][COLOR="red"]Ölüm, ölüm dediğin nedirki GÜLÜM Ben senin için en büyük sevdam M0T0RUMDAN vazgeçmişim ...[/COLOR][/SIZE][/FONT]
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)