XL 650 V TRANSALP mi yoksa F 650 GS Enduro mu ????
Reklamlar
-
Lifeisgood adlı üyeden alıntı
Hocam ben yapılan yorumlara göre konuştum.Bir zamanlar borusanda bmw650'yi test etmeye giden onlarca insanın yaptığı eleştirilerden yola çıkarak yorum yaptım.Bu forumu araştırırsanız siz de bulabilirsiniz.Herkesin ortak fikri bu motor titreşimli.Ben onların yalancısıyım.Ama mantık yürütebilecek kadar da aklımız çalışıyo çok şükür.650 cc'lik o kocaman piston nasıl titreşim yapmasın.Mümkün değil.Transalple ilgili yorumları da okursanız hiçbir şikayet olmadığını aksine üzerine oturanların büyülendiğini okuyabilirsiniz.Mükemmel yol tutuşu ve konforlu bir kullanımı var.Bizimde bir zamanlar almayı düşünüpte araştırdığımız modeller bunlar.
Araba konusuna gelince ilk arabam hyundai , şimdiki arabam skoda fabia.Skodanın tüm parçaları audi ve wolkwagendir.Kimse 60 km hızla giderken pert olabilen hyundai markasını skoda , walkwagen gibi markalarla kıyaslamasın.Benim yeğenim walkwagen eski servisiydi.Beni yeni arabam konusunda uyardı.Aldığım yakıta çok dikkat etmeliymişim.Hatta oktanı bile önemli.Çünkü benzinlikten çıktıktan sonra yolda kalan çok walkwagen olduğunu söyledi.Malesef yakıt seçiyolar.Enjeksiyon sistemleriyle alakalı sorunlar bunlar.Birde opel konusunda söyleyeceklerim var.Benim bir akrabada var opel ve geçen sene emaneten 1 haftalığına aldığımda 1.500 TL masraf çıkardı bana.Bu sene de sahibine bir o kadar masraf çıkardı.Atsa atamıyo satsa satamıyo.Elinde kaldı.Opeller bir arıza çıkarmaya başladı mı sonu gelmiyo.
Hocam sizde motoru kısmına demir bişeyler yazmışsınız.Markasını modelini yazında bizde cc'nize göre hürmet gösterelim.Aslında cc'nin önemi yok ancak siz öyle diyosanız herkes cc'si kadar konuşur.
ben bizzat denemeyenlerin gereksiz yorum yapmamasını uygun görüyorum.
Hayatımızda görmediğimiz, kullanmadığımız motorlar hakkında en ufak ayrıntısına kadar yorum yapmak bizi motorcu yapmaz.dangalak yapar.
"cc'nize hürmet gösterelim" derseniz biz cc ye hürmet bekleyecek kadar boş değiliz.Kişiliğimize hürmete bile razıyız.
Reklamlar
-
konu çok abes bir noktya gelmiş bence...
Para her şeydir diyen, para için her şeyi yapabilendir...
Nasıl bir hayat yaşıyorsan, öyle ölürsünüz. Nasıl öldüyseniz, öylede dirilirsiniz.
http://gezginpardus.blogcu.com/
-
hercul3367 adlı üyeden alıntı
konu çok abes bir noktya gelmiş bence...
her iki motoru da bilmeyenler arabalarla kıyaslamaya başlarsa ,cc hürmetine getirirse olacağı budur.
-
Abicim zaten bu şekilde sert ve döver gibi bir giriş de en başından bana abes gelmişti, neyini böyle deli gibi savunabiliyoruz ki... İşin içinde milli manevi değerler mi var yada başka birşey mi ? ya da takım tutar gibi...
Kimimiz bmw sahibi olmuşuz kimimiz de honda.. Birinin artısı başkadır diğerinin başka... bmw şartları şekilleri zorlamış 2000 model motorda abs koymuş enjeksiyonlu yakıt sistemi kullanmış, transalpte abs daha 2007 ye kadar yoktu. Elcik ısıtma gibi bir konfor dan bahsediyoruz buda 2000 model bmw lerde vardı. Yakıt tüketimi az olan yine bmw.
Eksilerinide söyleyelim bari, bmw ler daha hassas, bizim gibi servis ve bakım konularında altyapısı iyi olmayan veya hizmetlerin pahalı sunulduğu ülkelerde çok problemlide olabiliyor. Ama sonuçta makinelerden bahsediyoruz hiç birinin karakteri huyu mizacı yok, her arıza çözülebilir, tamir edilebilir ve ömürlük dertler değildir makineler için.
Bmw daha kıvrak ve gerektiğinde off-road olarak da daha rahat kullanılabilecek bir makinedir, ama görüntü olarak transalp çok daha alımlı, gösterişli durur. Titreşim olayına gelince "kocaman tek silindir tabii ki titrer" gibi bir mantık kabul edilemez. Binip sürmedikten sonra fikir yürütmek doğru değil. önceki 2000 model 650 gs mde şu meşhur titreşim denen şeyi tanımıyodum bile 2004 için biraz titreşimi görebiliyorum ama bu subjektif bir durum ve benim için hiçde rahatsız edici birşey değil.
Amacımız burada bilgi paylaşmak gördüğümüz iyi şeyleri anlatıp tavsiye etmek, kötü işleri kendimize istemediğimiz gibi arkadaşımıza da istememek olmalı. insanlar ikna edilmez kendileri dilerse ikna olur. Amaç sadece bilgi paylaşıp iyilik istemekse bu da çok kolaydır.
kısmetindir gezdiren yer yer seni...
-
Transalp BMW F650 den iyidir.
-
13 Mayıs 2010, 15:56
#406
F650GS deneyimi
Merhaba,
BMW F650 GS harici bir motosiklet kullanmadım desem yeridir. O yüzden bu motosikletin "bana göre" artılarını ve eksilerini anlatmak isterim.
Öncelikle, GS ilk motorum sayılır, 15 yıl önce scooter kullanmıştım, arada başka motorum olmadı ve doğrudan 650GS ile başladım. Daha doğrusu GS buna uygunmuş, bunu referans alarak başladım. Ayaklarımın yere basmasında hiç sorun yaşamadım, her duruşta iki ayak birden tam basarak ayağa kalkabildiğim bir yüksekliği var. Boyum 180, kilom 75. Motosikletin dengesinden memnunum, acil duruşların hiçbirinde frenler beni üzmedi. ABS gerçekten iyi çalışıyor ama en önemlisi de ön tekerleğin kilitlenmesini engelliyor. Arka frende ise ABS çok daha fazla çalışıyor. Bu, motosikletin ön frenle durduğunu bilmeyenlere iyi bir öğretici.
Mekanik açıdan sorunsuz bir motosiklet, sağlam. Ancak parçası sıradışı bir şekilde pahalı. BMW alınacaksa buna çok önem vermek gerek. Arıza çıkarmıyor ama bir başladı mı her an ekonomiyi çökertecek şeyler çıkartabiliyor. Mesela boğaz kelebeğinden sonraki plastik hortum Borusan'da 100 Euro. Sıradan bir hortum olmasa da sıradışı bir fiyat. Rölanti ayarlayıcısı VDO marka bir elektrikli motor. Karaköy'de o motoru 15-20 liraya bulursunuz ama işte BMW için bu fiyat 100 Euro'ya çıkıyor. Şöyle bir düşündüğünüzde, yaptığınız masraflar ciddi tutarlara ulaşabiliyor. O parça belki 10 yıl gidecek ama işte o anki maliyet çok yüksek oluyor.
BMW F650GS yazılım yönetimli bir motor. Bu, sensörler, dirençler, elektrik motorları, valfler anlamına geliyor ve algılamada bir sorun olduğunda bu motorun düzgün çalışmasını engelliyor. Yakın zamanda yaşadığım rölanti sorununu sadece BMS C'yi resetleyerek hallettiğime inanamıyorum. Yazılım güncel değil ve hata kayıtları beyinde biriktikçe motorun çalışması sorunlu hale gelebiliyor. Ayrıca yazılımın yönettiği elektrovalfler ya da dirençli algılayıcıların ayarlarının iyi yapılması şart. Ya bunları kendin bileceksin, ya da ustan iyi olacak.
Yakıtı ise gerçekten iyi. Şehir içinde bir depo benzin için şu an 45 TL para ödüyorum ve 240-250 km yol yapıyorum. Şehir dışını daha ölçme fırsatım olmadı.
Ardçı için oturduğu yer önemlidir. GS'de çok rahat bir pozisyonu var ve neredeyse sürücünün kaskının üzerinden yolu sayredebiliyor, boylar aynıysa. BMW aksesuarları gerçekten pahalı. Bende yan körüklü çantalar, topcase ve depo üstü çanta var BMW marka. Ama motorla birlikte bunları almış olmasaydım, bunlar için bir commuter parası vermek zorunda kalacaktım.
Sonuç olarak BMW F650 GS çok ekonomik bir motor değil. Motosikletin ekonomisini düşündüğünüzde sadece yakıtını düşünemezsiniz. İşletme maliyeti önemlidir. Bana göre 650GS işletme maliyeti yüksek bir motor. "Bana göre!"
Şurası kesin ki, bir 1150GS bir 650GS'den daha uygun işletme maliyeti açısından. Elbette yine bana göre. Uzun zaman 650GS kullanmış bir arkadaşım, onarım için ustada karşılaştığımız gün şunu demişti: 650GS bir ya da iki yıllık bir motordur, bir boxer'e geçersin ve ustanın yüzünün unutursun. Bu, 1100, 1150 ya da 1200GS'ye işaret elbet. 1200GS için sadece 2007 sonrası, öncesinin sorunlarını anlata anlata bitiremiyorlar.
Motoru için de birkaç kelam: 650GS Avusturya'lı Rotax'ın ürettiği motoru kullanmakta, bu motoru Aprilla ve KTM de kullanmıştı. Türkiye şartlarının motoru olduğunu düşünmüyorum. Gücü tatminkar ama alt ve üst devirlerde sorunlu. Alt devirlerde birden gaz vermeler sonucu devirdaim pompasının keçeleri yüksek basınç görüyor. Yüksek devirlerde ise o küçük pervane yağı ve suyu döndürmeye yetişemiyor. Dolayısıyla 650GS yüksek ve düşük devirlerde benim için daima tedirginliktir. Bu devirlerde başıma gelen arızalardan biliyorum bunu. 3000-4500 aralığı bence en uygun aralık. Yeğenimin commuter'i bile 8000 devir çevirirken, biz 8000 devri sadece redline bölgesinde görebiliyoruz. Hoş, bunu istediğimiz de söylenemez ama tatlı devir aralığı 650GS için bence dar.
Ayrıca, ister 650GS olsun ister diğer büyük abileri olsun trafikte çok "kızgın" oluyorlar. Biz alıştık yoğun trafiğe ama BMW motosikletler hala alışamadı. Belki son modellerinde bu hararet sorunu halledilmiştir, bilmiyorum. Hararete alınacak önlem de yok, zaten fan trafiğe girdiğinizde çalışmaya başlıyor, çıktığınızda hıza bağlı olarak duruyor. A bir de, BMW F650 GS, rölantide uzun süre çalıştırılmamalı. Doğrudan hararet demek bu. Zaten BMW'nin servis bültenleri de "idle position" konusunda uyarılarla dolu. Yani çalıştır ve git. Rölantide çalışır halde bırakma.
Deneyimlerimi aktardım, BMW F650GS için. Çok seviyorum motorumu, ama satılığa çıkardım, çünkü artık büyük abisine gönlüm kayıyor; 1150GS.
Selamlar...
baran
-
13 Mayıs 2010, 16:23
#407
baran fevkalade bir metin olmuş.
her modelde bir baran olsa sırtımız yere gelmez arkadaş
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
-
19 Mayıs 2010, 00:15
#408
KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı
baran fevkalade bir metin olmuş.
her modelde bir baran olsa sırtımız yere gelmez arkadaş
Eyvallah Kuvvetmira.
Fakat eminim, vardır her modelde bizden çook çok deneyimli arkadaşlarımız, aramızda.
-
15 Eylül 2010, 22:58
#409
k.bakmayın hortlayorum da konuyu
168 boy 52 kilo 99 model transalp abartı durur mu acaba
-
hemde nasıl f650gs bence uygundur... 1.70 boy ile kle 500 aldım ve denedim 3-5 defa yatırdım tabii benim tecrübesizliğimide ekleyince tam bir felaket, transalp ve vstrom ağırlık merkezleri yukarıda ikisininde selesi yüksek malum bu boylarda parmak uçlarıyla kullanmak zorunda olduğumuzdan dönüşlerde ve ani duruşlarda yatırma ihtimali çok yüksek 1,5 sene 2006 model f 650 gs kullandım muhteşemdi... hiç arıza yaşamadım, titreşim ise 120 lerden sonra vardı ama beni hiç rahatsız etmedi... transalp kullanıpda benim yanımda yolda kalan 2 ayrı arkadaşım oldu ama her motor arıza yapabilir sonuç olarak mekanik,elektronik vs vs ... bu kötü olduğu anlamına gelmez, bmw nin servisi pahalı gibi görünür hani öyledir de ... ancak bakımlarını kendinde çok kolay yapabilirsin... bakım aralıkları 10.000 km de bir dir... şu anda 1150 gs kullanıyorum ve çok memnunum... ne f650gs de ne de 1150gs de parça beklemedim çok şükür... parçaya da ihtiyaç duymadım zaten ... ihtiyacı olan arkadaşlarda hemen buldular, başka marka olupda 6 ay bekleyenleri biliyorum... bu kötü marka anlamına gelmiyor hepsi kendisini ispatlamış markalar...
yakıt sarfiyatı bmw kadar olsaydı boyumda yetseydi transalp'i denemek isterdim... ama 1150 yi değiştirecek olsam yine f650gs alırdım...
xl 700 kullanan var mı? yakıt sarfiyatı konusunda bilgi verebilirseniz memnun olurum...
-
Love bmw
-
-
Oy oy yine hortlamış konu.
"Sanat, sanat için mi, sanat, toplum için mi?" tartışmasından sonraki en uzun soluklu konudur bu, bitmez...
-
"seç birini, aynı para" derlerse f650gs derim. dakar olsun diyede israr ederim.
"tek bayrak tek silindir"
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
-
KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı
"seç birini, aynı para" derlerse f650gs derim. dakar olsun diyede israr ederim.
"tek bayrak tek silindir"
bu ne darbeci zihniyet kardesim
-
F 650 GS / Dakar . dır tercihim , km az temiz bi motor sa uzun yıllar baba masraflar çıkarmadan kullanılabilir(miş).
-
BMW F650GS, Honda Transalp ve Suzuki DL650 V-Strom.. Bu üç marka ve model her daim kıyaslanır.. Ben bu üçünüde kullanma şerefine nail olmuş birisiyim.. Umarım yapacağım yorumlar ile kimseyi kırmam.. Öncelikle V-Strom kullanıcısıyım ama Suzukiye ortak olmadığımı Suzuki ile sadece bir motosiklet bağı ile bağlı olduğumu belirtmek isterim. Ayrıca insanların sahip oldukları motorları övmesi kadar doğal bi'şeyin olduğunuda sanmıyorum çünkü o markayı satın almışlardır.. Hal bu iken ilk eleştirimi Suzuki DL650 V-Strom'a yapıyorum.. Bu üçlü arasında yere yatmaya en müsait enduro V-Strom dur.. Bastığınız yere dikkat etmediğiniz anda yana yatırıverirsiniz.. Nazlı durur.. Ancak Sport- Enduro-Touring özelliklerini taşır... Transalp ise Enduro-Toruing dir... F650GS ise enduro dur.. İşte bu noktada bu marka bundan iyidir yada bu marka öbürüne beş basar gibi kahvehane ağzı yerine mantıklı şeyler yazmakta fayda var.. Nihayetinde konuştuğumuz markalar Suzuki-BMW Honda gibi bünyesinde yüzlerce Arge elemanı mühendis çalıştıran firmalar.. Yani bir marka diğerine üstünlük sağlaması çok zordur.. Burada ihtiyaçlar önemldir.. Bakın burada V-Strom için Sport-Enduro-Touring dedim... Yani her birinden %33 ü var.. Oysa Transalp Enduro özelliği 50% Touring özelliği 50% dir.. Bmw F650 GS ise 100% enduro.. F650 nin sport özelliği yoktur.. Otobanda tek silindir rahatsızlık verirken V-Strom konforlu bir şekilde otobanda 210 km yi görür.. Oysa F650 ile yol arkadaşlığı yaptığım zamanlarda off road da 650 nin girdiği yerlere V-Strom giremedi.. Düşük devirde 2 silindir homurdandı.. Girsede zorlandı... Yani buarad ihtiyaçlar önemldiri... Ne kadar neyi nereye kadar kullanacaksın... Benim için önemli olan dağda bayırda gezmek değil.. Asfalt motorcusuyum ben.. Kaldırımlardan iinip çıkacak durumum yok.. SAdece uzun yolda bozuk stabilize yollarda rahat geçip, gerektiğinde konforlu olarak hız yapabilmek.. Hal bu iken beni tatmin eden Sport-Enduro-Toruing bir makina idi.. Oysa tamamen off road yol alsam asla V-strom u değil F650GS alırım... Transalp ide bu arada siz değerlendirebilirsiniz...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 06:41 ----------
Ve bu değerlendirmede Transalp'i V-Strom ile F650GS arasında bir yere koyabilirsiniz.. Tel jant ve büyük ön teker dökme cant lı V-Strom'a göre daha enduro iken iki silindir ve daha ağır gövde ile 650GS'e göre daha touring durur.. Düşük hızlarda her zaman altımdaki motorun düşük silindirli olmasını isterken hızım yükseldikçe silindir sayısının artması konforumu sağlayacaktır. Mesela bozuk bir yolda hızınız maksimum 30 km olacaktır. Bu durumda beygir değil motorunuzda tork arayacaksınız.. Yada tam tersi durumlarda yani hızınız 130 km ve araç sollarken daha fazla hıza ihtiyaç duyduğunuzda size lazım olan tork değil HP olacaktır. Bu da motorunuzun karakteristiğinin sport olup olmamasına bağlıdır.. Burada da V-Strom öne çıkar... Uzun lafın kısası değerlli arkadaşlarım.. Burada konu olan Suzuki mi? Honda mı? yoksa en iyi marka BMW mi? demek abesle iştigal eder.. Herbirinin sıfır değeri 25000 TL civarında olan motoru kötelemek bizlerin harcı değil.. Bizim harcımız olan tek silindir mi yoksa iki silindir mi ihtiyacımı karşılar? Yoksa tel jant mı dökme jant mı? Mesela tel jant bozuk yollarda teker balans ayarını korurken dökme jant balansa zarar verir.. Oysa asfaltta yüksek hızlarda tercihim dökme jant olacaktı.. Tercih sizin.. İhtiyaçlar sizin.. Sonuçta şu da bir gerçek ki; motorum hem torklu olsun, hem beygiri fazla olsun, hem düşük hızda hem yüksek hızda konforlu olsun.. Hem az yaksın hem güçlü olsun.. Tüm bunlar olsun ucuz ve kaliteli olsun... Yok böyle bi'şey arkadaşlar, bence birbirimizi üzemeyelim.. Kalın sağlıcakla...
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
-
Selka adlı üyeden alıntı
BMW F650GS, Honda Transalp ve Suzuki DL650 V-Strom.. Bu üç marka ve model her daim kıyaslanır.. Ben bu üçünüde kullanma şerefine nail olmuş birisiyim.. Umarım yapacağım yorumlar ile kimseyi kırmam.. Öncelikle V-Strom kullanıcısıyım ama Suzukiye ortak olmadığımı Suzuki ile sadece bir motosiklet bağı ile bağlı olduğumu belirtmek isterim. Ayrıca insanların sahip oldukları motorları övmesi kadar doğal bi'şeyin olduğunuda sanmıyorum çünkü o markayı satın almışlardır.. Hal bu iken ilk eleştirimi Suzuki DL650 V-Strom'a yapıyorum.. Bu üçlü arasında yere yatmaya en müsait enduro V-Strom dur.. Bastığınız yere dikkat etmediğiniz anda yana yatırıverirsiniz.. Nazlı durur.. Ancak Sport- Enduro-Touring özelliklerini taşır... Transalp ise Enduro-Toruing dir... F650GS ise enduro dur.. İşte bu noktada bu marka bundan iyidir yada bu marka öbürüne beş basar gibi kahvehane ağzı yerine mantıklı şeyler yazmakta fayda var.. Nihayetinde konuştuğumuz markalar Suzuki-BMW Honda gibi bünyesinde yüzlerce Arge elemanı mühendis çalıştıran firmalar.. Yani bir marka diğerine üstünlük sağlaması çok zordur.. Burada ihtiyaçlar önemldir.. Bakın burada V-Strom için Sport-Enduro-Touring dedim... Yani her birinden %33 ü var.. Oysa Transalp Enduro özelliği 50% Touring özelliği 50% dir.. Bmw F650 GS ise 100% enduro.. F650 nin sport özelliği yoktur.. Otobanda tek silindir rahatsızlık verirken V-Strom konforlu bir şekilde otobanda 210 km yi görür.. Oysa F650 ile yol arkadaşlığı yaptığım zamanlarda off road da 650 nin girdiği yerlere V-Strom giremedi.. Düşük devirde 2 silindir homurdandı.. Girsede zorlandı... Yani buarad ihtiyaçlar önemldiri... Ne kadar neyi nereye kadar kullanacaksın... Benim için önemli olan dağda bayırda gezmek değil.. Asfalt motorcusuyum ben.. Kaldırımlardan iinip çıkacak durumum yok.. SAdece uzun yolda bozuk stabilize yollarda rahat geçip, gerektiğinde konforlu olarak hız yapabilmek.. Hal bu iken beni tatmin eden Sport-Enduro-Toruing bir makina idi.. Oysa tamamen off road yol alsam asla V-strom u değil F650GS alırım... Transalp ide bu arada siz değerlendirebilirsiniz...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 06:41 ----------
Ve bu değerlendirmede Transalp'i V-Strom ile F650GS arasında bir yere koyabilirsiniz.. Tel jant ve büyük ön teker dökme cant lı V-Strom'a göre daha enduro iken iki silindir ve daha ağır gövde ile 650GS'e göre daha touring durur.. Düşük hızlarda her zaman altımdaki motorun düşük silindirli olmasını isterken hızım yükseldikçe silindir sayısının artması konforumu sağlayacaktır. Mesela bozuk bir yolda hızınız maksimum 30 km olacaktır. Bu durumda beygir değil motorunuzda tork arayacaksınız.. Yada tam tersi durumlarda yani hızınız 130 km ve araç sollarken daha fazla hıza ihtiyaç duyduğunuzda size lazım olan tork değil HP olacaktır. Bu da motorunuzun karakteristiğinin sport olup olmamasına bağlıdır.. Burada da V-Strom öne çıkar... Uzun lafın kısası değerlli arkadaşlarım.. Burada konu olan Suzuki mi? Honda mı? yoksa en iyi marka BMW mi? demek abesle iştigal eder.. Herbirinin sıfır değeri 25000 TL civarında olan motoru kötelemek bizlerin harcı değil.. Bizim harcımız olan tek silindir mi yoksa iki silindir mi ihtiyacımı karşılar? Yoksa tel jant mı dökme jant mı? Mesela tel jant bozuk yollarda teker balans ayarını korurken dökme jant balansa zarar verir.. Oysa asfaltta yüksek hızlarda tercihim dökme jant olacaktı.. Tercih sizin.. İhtiyaçlar sizin.. Sonuçta şu da bir gerçek ki; motorum hem torklu olsun, hem beygiri fazla olsun, hem düşük hızda hem yüksek hızda konforlu olsun.. Hem az yaksın hem güçlü olsun.. Tüm bunlar olsun ucuz ve kaliteli olsun... Yok böyle bi'şey arkadaşlar, bence birbirimizi üzemeyelim.. Kalın sağlıcakla...
Güzel tespitler, güzel yazı...
kısmetindir gezdiren yer yer seni...
-
15 Temmuz 2012, 12:34
#419
çoook uzun süre ardından tekrar hortlayan başlık için arkadaşlara soruyorum...ne diyorsunuz?f650gs mi xl650 mi?
bir de motoru kullanan arkadaşlarım boylarının uzunluklarını da belirtirlerse faydalı olur diye düşünüyorum..
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!
-
13 Ağustos 2012, 12:53
#420
matematik bir miktar transalpten yana ama kalp BMW diyo nedense? elbette v strom arada güzel sıyrılıyo ama o da bahalı arkadaş...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler