Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
19. sayfa BirinciBirinci ... 91718192021 ... SonuncuSonuncu

XL 650 V TRANSALP mi yoksa F 650 GS Enduro mu ????

    REKLAM ALANI
  1. #361
    Selka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    SUZUKI DL650 V-STROM
    Çok ama çok düşündüm.. Sonuç; Fazla yorum yazmayacağım; son karar

    BMW F650GS diyorum..
    SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #362

    Üyelik
    06 Ekim 2007

    tabiki honda

    2002 yılında sıfır bmw f650 gs almışdım çok kısa süre sonra yaka silkerek nefret ederek tiskinerek sattım gitti titreşim titreşim değildi sanki traktör ayrıca bir servisi var borusan diye allahlarından bulsunlar haram zıkkım zehir olsun aldıkları paralar hakketen isminin hakkını veriyolar boru san. ve ayrıca kazara bir parça lazım olursa bakımda kullanılanlar hariç (yağ,yağ filitresi vs ) kesinlikle parça bulundurma gibi adetleri yokdur yurt dışından getirtirler bekletirler süründürürler 1 e 10 boru payı koymadan ve parasını almadan mümkünatıda yokdur getirmelerinin paranla rezil olursunuz bmw bu motor beni enduro klasmanından soğuttu ve 6 sene hiç bir enduro ilgimi çekmedi .
    (Başka motorsikletle karşılaştırmamda yazmışdım ordan alıntı)

    olay bwm honda farkı değil boru farkıdır bmw ve hondanın yurt dışı bakım ücreti neredeyse aynıyken tr de ise 5 kat bmw pahalıdır . hodanın yurt dışı satış fiyatı tr dekine neredeyse yakındır ama bmw çok daha pahalıdır çünki borusan getiriyor



    Türkiyede BMW motor alanın ya aklı azdır ya parası çokdur.

  3. #363

    Üyelik
    21 Eylül 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    BMW F-650
    Alıntı yavzi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2002 yılında sıfır bmw f650 gs almışdım çok kısa süre sonra yaka silkerek nefret ederek tiskinerek sattım gitti titreşim titreşim değildi sanki traktör ayrıca bir servisi var borusan diye allahlarından bulsunlar haram zıkkım zehir olsun aldıkları paralar hakketen isminin hakkını veriyolar boru san. ve ayrıca kazara bir parça lazım olursa bakımda kullanılanlar hariç (yağ,yağ filitresi vs ) kesinlikle parça bulundurma gibi adetleri yokdur yurt dışından getirtirler bekletirler süründürürler 1 e 10 boru payı koymadan ve parasını almadan mümkünatıda yokdur getirmelerinin paranla rezil olursunuz bmw bu motor beni enduro klasmanından soğuttu ve 6 sene hiç bir enduro ilgimi çekmedi .
    (Başka motorsikletle karşılaştırmamda yazmışdım ordan alıntı)

    olay bwm honda farkı değil boru farkıdır bmw ve hondanın yurt dışı bakım ücreti neredeyse aynıyken tr de ise 5 kat bmw pahalıdır . hodanın yurt dışı satış fiyatı tr dekine neredeyse yakındır ama bmw çok daha pahalıdır çünki borusan getiriyor



    Türkiyede BMW motor alanın ya aklı azdır ya parası çokdur.
    Abicim bu ne yorumdur gül gül öldüm valla...bunu duyan bmw yöneticisinde surat varsa kızarır diyorum ve ekliyorum YAMAHA TENERE...ötesi yok bana kalırsa...

  4. #364

    Üyelik
    06 Ekim 2007
    düz mantıkla 2. eline bak bmw okadar çokki .honda neden yok? ve honda bmw nin 10 katını satmışdır tr de.

    napim anıl aynen yazdım olanı biteni başımdan geçenleri bende forumdaki kullanmadan akıl verenler gibi gittim karizması adı şanı var diye bmw almıştım teneke çıkdı . yamaha ,honda başka bişiy demiyorum japondan şaşmıcaksın.

  5. #365
    giotine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2006
    Şehir
    İstanbul/Beşiktaş
    Motosikleti
    XT660R/PD
    Kesinlikle Transalp alırdım çünkü ; bir kere 21 inç ön jant enduro'nun olmazsa olmazıdır F650GS tek silindirli titreşimli ve hantal oluşunun yanında , Transalp'in çift silindir V-Motor ve güçlü tork'lu oluşuyla tam bir enduro kaldı ki bir motosiklette ne kadar çok elektronik parça varsa o kadar fazla sorun çıkarır demektir. Transalp bence tam bir endurodur. F650'ye enduro görüyle hiç bakamadım desem yalan olmaz.

    İddia ediyorum Transalp'in yukarıda ki resimde gördüğünüz modeli Africa Twin gibi bundan 10 yıl sonra efsane olacak.

    İşte bu yüzden Transalp alırdım.
    Korumanı giy ! Tarzanlığın alemi yok !!

  6. #366
    Rakun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ER6-F 2006 Siyah Kırmızı
    İkisinide kullanmadım ama broşüre bakarak alacak olsam;

    Ben BMW derdim.

    Tek silindir olması sebebiyle, öncelikle bu hem az yakıt hemde daha az parça = daha az hata & daha az arıza demektir.

    Tabiki transalp arıza yapar demiyorum yanlış anlaşılmasın kendileri taş gibi motordur
    Ama Bmw de ondan aşağı kalmaz, ayrıca BMW de standart ABS elcik ısıtması olması koltuğun alçak oluşu, daha fazla kullanıcıya hitab ettiğini gösteriyor.
    Fonksyonellik ve abs gibi etlkenlerden dolayı BMW derdim.

    Ama ben bir cruser cıyım
    34 ZK 9442 ER6-F 2006 AKA "Sonic" & 34 RB 1940 Kia Carnival 2002 Nam-ı diğer "Nigga"
    Kartal/İstanbul

  7. #367

    Üyelik
    02 Ekim 2008
    Şehir
    almanya
    Motosikleti
    honda vf 750 magna ,yamaha scooter,suzuki gsf 650
    Ben olsam fazla teknik detaylara bakmam iki motoruda test edeceksin sonra karar vereceksin. Herkesin sürüs konforu birbirinden farkli mesela bircok motor denedim iclerinde yamaha fjr 1300 vardi cok yakisikli ,konforlu,hatta ister bir dügmeye basarak otomatik veya manuel kullanabiliyorsun,harika bir motor ama bana yari fiyatina verseler almam, neden mi? yaklasik iki saat kullandim motorun ön tarafi virajlarda bana güven vermedi bana öyle geldi.o yüzden hangi motor olursa olsun denemeden karar vermeyeceksin,ama yinede bana göre üretilmis motorlar icinde en yakisikli motor.(yari fiyat konusu sakaydi belki o fiyata alirdim)

  8. #368

    Üyelik
    22 Kasım 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS
    Herkese selam,
    topic'de epeyce zamandır yazışma olmamış gerçi ama ben gene de aklımdaki birkaç soruyu sorup buradaki tecrübeli arkadaşların fikirlerini almak istedim:
    36 yaşında 2 teker sevdasına tutulmuş, geçen ay Honda'dan GS1 eğitimini almış, en kısa sürede GS2'yi alacak, yaklaşık 20 yıldır istanbul trafiğinde aktif araba sürücüsü biriyim.Uzun süredir Honda Deauville almayı planlıyordum, ancak ülkemiz yollarının şartları ve deauville'in (2.elinin bile) bütçemin 4-5 bin lira üzerinde olmasından dolayı enduro bir motorun benim için daha iyi olacağına ikna oldum. bu türde adından en çok söz ettiren aletler tahmin edebileceğiniz gibi F650,Transalp ve DL650 benim aklıma en çok yatan (pek çok açıdan) Transalp oldu. Şimdi gelelim tecrübelerinizden istifade etmek istediğim noktalara;yeni başlayan ama her türlü eğitimi alıp, uzun süre trafikten uzak alanlarda pratik yapmayı göze almış, 120kg ve 1.80cm boyda biri için (kendisi ben oluyorum) Transalp'de şu adından çok söz edilen ağırlık merkezinin yukarda olma hadisesi beni ne kadar bozar? bir diğer sorum ise deauville'i bir zamanlar çok istememin sebeplerinden biri olan shaft sisteminin TA'de olmayışı, yani zincir bakımının gerçekten bir dert teşkil edip etmemesi??
    şimdiden vakit ayırıp tecrübelerini paylaşan tüm arkadaşlara teşekkürler...

  9. #369
    ennginn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2007
    Şehir
    S.Cedid
    Motosikleti
    Süper Yamaha K12
    Alıntı ounsur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sorum ise deauville'i bir zamanlar çok istememin sebeplerinden biri olan shaft sisteminin TA'de olmayışı, yani zincir bakımının gerçekten bir dert teşkil edip etmemesi??
    şimdiden vakit ayırıp tecrübelerini paylaşan tüm arkadaşlara teşekkürler...
    Enduro motorlarda şaft olmaz (BMW1200GS hariç), zincir yağlamak benim için sorun olmuyor. Alışınca senin içinde olmaz
    AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL, AYNI DUYGUYU PAYLAŞANLAR ANLAŞABİLİR

  10. #370
    Yeniçeri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Haziran 2006
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Honda CBX 250 Twister
    Alıntı ounsur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese selam,
    topic'de epeyce zamandır yazışma olmamış gerçi ama ben gene de aklımdaki birkaç soruyu sorup buradaki tecrübeli arkadaşların fikirlerini almak istedim:
    36 yaşında 2 teker sevdasına tutulmuş, geçen ay Honda'dan GS1 eğitimini almış, en kısa sürede GS2'yi alacak, yaklaşık 20 yıldır istanbul trafiğinde aktif araba sürücüsü biriyim.Uzun süredir Honda Deauville almayı planlıyordum, ancak ülkemiz yollarının şartları ve deauville'in (2.elinin bile) bütçemin 4-5 bin lira üzerinde olmasından dolayı enduro bir motorun benim için daha iyi olacağına ikna oldum. bu türde adından en çok söz ettiren aletler tahmin edebileceğiniz gibi F650,Transalp ve DL650 benim aklıma en çok yatan (pek çok açıdan) Transalp oldu. Şimdi gelelim tecrübelerinizden istifade etmek istediğim noktalara;yeni başlayan ama her türlü eğitimi alıp, uzun süre trafikten uzak alanlarda pratik yapmayı göze almış, 120kg ve 1.80cm boyda biri için (kendisi ben oluyorum) Transalp'de şu adından çok söz edilen ağırlık merkezinin yukarda olma hadisesi beni ne kadar bozar? bir diğer sorum ise deauville'i bir zamanlar çok istememin sebeplerinden biri olan shaft sisteminin TA'de olmayışı, yani zincir bakımının gerçekten bir dert teşkil edip etmemesi??
    şimdiden vakit ayırıp tecrübelerini paylaşan tüm arkadaşlara teşekkürler...
    Sevgili dostum öncelikle motor camiasına hoşgeldin diyorum.İstanbul'da yaşadığına göre motor o trafikte en mantıklı çözüm.Ancak, iyi bir eğitim alman şartıyla.Kanaatimce doğrudan bir 650 CC makina ile başlaman çok uygun değil.Ama yine de sen bilirsin.Neticede, doğrudan büyük makina ile başlayıp çok güzel motor süren arkadaşlar da yok değil.Motor seçimine gelince:Eğer bir Transalp veya F 650 alacaksan, malum ikinci elde temizini 9-10 bin TL'den aşağı zor bulursun.Daha aşağı fiyatta olanları da var, ancak km'leri çok fazla ve modelleri çok düşük.Alımları bir risk doğurur.Eğer ekonomi 6-7bin gibiyse çok iyi bir 250 cc ve tüm giyisi ekipmanlarını da alabilirsin.Ancak ekonomi de sorun yok diyorsan ille bu iki motordan biri diyorsan, yine bilmelisin ki Transalp çok rahat bir alet olmakla birlikte yakıt yönünden aç bir kurt gibidir.F 650 yakıt yönünden neredeyse 250 cc ile aynı yakar.Daha torkludur.Yapısı itibariyle acemiler için daha uygundur.Ama 120 km'nin üzeri hızlarda vibrasyonu vardır.Arazi şartlarında Transalp'e göre biraz daha taş fırındır.Zincir konusu o kadar büyük sorun değil.500 - 600 km'de bir gaz yağı ile temizleyip kuruduktan sonra zincir yağı(Sprey) ile yağlıyorsun.Kolay bir işlem.Gönlündeki motoru alman ve İstanbul trafiğinden kurtulman dileğiyle.
    Mevkiler insanlara değil, insanlar mevkilere şeref verirle[COLOR="Red"][/COLOR]r.Defterdar Sarı Mehmet Paşa.Ferhat DEMİR. 0 535 621 54 08- 0 505 691 71 86

  11. #371
    Selka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    SUZUKI DL650 V-STROM
    Yeniçeri olayı özetlemiş; teşekkürler....
    SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA

  12. #372

    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    sakarya 54
    Motosikleti
    jınlun daily
    benim imkanım olsa ikisini birden alırdım vallah

  13. #373

    Üyelik
    26 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Versys 650 - 2014
    Bizler endüro motorları çok severiz, çünkü endüro motorlar güzeldir. Bmw de güzeldir. Transalp de güzeldir.

    Aslında tüm motorlar güzeldir ama esas endürolarda güzeldir ama Transalp en güzeldir. BMW de bir motordur , hemde güzeldir ama aynı zamanda borudur. BTransalp boru değildir, endürodur. girmezdir. Makuldur. At gibidir ama boru değildir. Daha güzeldir. Ama bmw de pek fazla güzeldir , diğerleri kadar. Ama borudur. Yedek parçası da borudur. Transalp'inki ise doludur. Boru diildir. Servisi süründürmez.

    Bmw tercih edilesi bir endürö değildir , çünkü borusu kalındır. Kalın boru san'a gelmez. Transalplar seni kırmaz çünkü güzeldir , Bmw de güzeldir ama kırabilir, üzebilir. Bmw üzmez ama servsi üzer, borusu üzer. Yedek parçası çok beklenir, servisi süründürür. Bu yüzden alınası değildir. Endürödür, güzeldir ama alınası diildir. İstanbul dışında yolda kaldığınızda yedek parçası bulunmaz. Bulunsa da dağ başında 1 ay parça beklemek zulümdür. Sipariş edilir, yurt dışından parça beklenir. Parça beklerken kurda kuşa yem olma tehlikesi vardır. Hatta mevsimler değişir ama parça gelmez. Stokda bulunmaz. Çümkü borudur. Boru sana gelmez. Dağ başında parça bulmak ve beklemek zulümdür. O kadar para verip sonra bozulunca boru yolu gözleyeceksek verdiğimiz para boşa gider. Endüröye verilen para boşa verilmez. Boru beklemek için verilmez. Boruyu bir kere döşedikten sonra bari iyi servis verilmesi beklenir. Çünkü endürö sahibini bekletmek istemez. Demek ki boru endürö değildir. Ama Transalp'in parçasını her yerde kolayca bulursun. Yolda kalsan da bulursun. Çünkü Transalp boru diildir. Endürödür. Safkandır. Bmw borudur. Parçası da borudur. Hatta çok kalın borudur. Borular can sıkar, can yakar. Oturur üzülürüz. Bozulursa yolda bırakır , endürolar yolda kalmamalıdır, kalsa da çok kalmamalıdır. çünkü endürolar çok güzeldir. Transalp endürodur ama Bmw borudur. Yolda kalırsak yolumuza gitmemiz uzun zaman alır. Herşey boruya bağlıdır, borunun keyfi istediğinde yolumuza devam ederiz. Ya da otobüse bineriz. Otobüs endürö değildir. Ama Bmw borudur. Oysa Transalp boru diildir, üzmez. Yolda kalırsak hemen parça bulabiliriz, beklemeyiz, üzüllmeyiz, otobüse binip geri dönmeye gerek olmaz..

    Bmw nin amortisörleri güzeldir. Bu yüzden endürodur ama borudur. Boru sana gelmez. **örtüsörleri yumuşlatılabilir, sertleştirilebilir ama en yumuşak hali bile çok serttir, çünkü borudur. Borular serttir. Can yakar. Oysa Transalp boru diildir, daha güzeldir. Sert iyidir ama toprakta sert olmaz , çok zıplar yer tutmaz, yer tutmazsa düşer , düşerse güzel olmaz , güzel değilse endüro değildir. Ama Bmw yine de endürodur. Ama borudur. Endürolar güzeldir. Ama Transalp en güzeldir. Çünkü boru değildir.

    Bmw caddede hepsini geçebilir ama dağ başında kalırsa hepsi Bmw yi geçebilir çünkü Bmw o sırada yurtdışından parça beklemektedir. Çünkü Bmw borudur. Boru sana gelmez. Transalp Boru diildir. Parça beklemez, bozulmaz. Endüro boru olmaz.

    Tork güzeldir , eğer güzel se demekki o endürodur. Bmw de endürodur. Torku güzeldir. Tork bize çok faydalıdır , beygir yorulur , acıkır , kişner ama tork sakin bir hayvandır her zaman çalışlır ( Tork: öküz ile sığır karışımı bir heyvan). Ama tork herşey demek deildir. Boru herşeydir. Parça beklerken borunun keyfini beklersin. HAtta mevsim geçer sezon biter parça gelmez. Gelse de borudur gelmese de borudur. Boru güzel diildir. Ama Bmw yine de güzeldir. Endürodur.

    Bmw bozuldumu kızar tekme atarız . Tekme atarsak yamulur. yamulursa güzel olmaz . enduro güzeldir, demek ki Bmw
    endüroo değildir... diycem ama Bmw de Endürodur. Ama borudur.Boru servisi zayıftır, yıllardır boru döşemekten yorulmamıştır ama stoklarına yedek parça koymayı ve servisini geliştirmeyi becerememiştir. Türkiye'deki fiyatları yurt dışından kat kat fazladır. Oysa Transalp o kadar kat fazla diildir. Bu yüzden Bmw borudur, hem de endrodur. Ama Transalp daha bi endürodur. Çünkü boru diildir. Transalp'tir.

    Transalp bozulursa her yerde tamir edilir ve boru döşemeden tamir edilir. Bmw'nin her yerde tamir edilmesi zordur , parçası yoktur, ustası yoktur, borusu çoktur. endürö kolayca ve çabucak tamir edilmediği zaman endürö olamaz. Endürö beklemez. Pratik olarak tamir olmalıdır. Elektroniğe gelmez. elektronik bozulur. Mekanik zor bozulr. Bozudu mu kolay tamir olur. Ama elektronik kolay tamir olmaz. Kolay tamir olmazsa endürö olmaz. Ama Bmw yine de endürödür. Çünkü tamir olduğnda çok şıktır. Güçlüdür. Havalıdır. Ama borudur. Transalp de havalıdır. şıktır.. ama boru diildir. boru olmayan endürö daha güzeldir.

    Peki Bmw endüro değilse nedir? Bmw endürö diildir demedik ki.. Bmw de endürödür ama aynı zamanda borudur. Boru enduromudur , değildir çünkü borudur. Peki boru güzel olmazmı... olur. Eğer servisi hızlı ve yaygın olursa ve babası ona iyi bakarsa güzel olur, enduro olur. Enduro bir başka bişeydir. Çok güzeldir... Bmw de güzeldir. Ama borudur. Transalp ise boru diildir. En güzeldir. Sorunsuzdur. Servisi iyidir, kolaydır, pratiktir, ışık hızındadır. Yolda bırakmaz, bıraksa da 1 ay servisin keyfini beklemezsiniz. Çünkü o TRANSALP'tir. Boru değildir.



    NOT:
    (Aşağıdaki kaynaktaki malum yazıdan esinlenerek uyarlanmış bir yazıdır: http://www.hmk.org.tr/modules.php?na...uro+de%F0ildir)

  14. #374
    shadow_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2007
    Şehir
    sinop
    Motosikleti
    600RR
    hondada baya ıyı duruyor
    Rüzğarı_hissSet

  15. #375
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Yav bu transalp/f650 tartışması Sarışın-kumral-esmer tartışması gibi uzun sürecek bir tartışmadır.
    Hangisiyle mutlu olacaksanız onu alın.

  16. #376
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    İki motor da yenilendi, dolayısıyla bu tartışmadaki modeller 2. elle ilgili hale geldi


    Yeni BMW F650GS'i kullandım, eskisini de çok yakından inceledim ama yola çıkmadım. Yeni modelde 2 silindirli motor sayesinde titreşim azalmış. Fabrika verilerine göre BMW'nin yakıt tüketimi de hala daha iyi. Transalp'i kullanmadığım için TA hakkında yorum yapamam. Kısmetse asker dönüşü ikisinden birini alacağım, BMW daha çok hoşuma gidiyor, seneye kıyaslarım ikisini de

  17. #377
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    3,5 yıl evvel de Transalp demişim şimdi de öyle diyorum.

    Tek fark o zaman daha çok yakın hissediyordum kendimi TA almaya, zaman geçtikçe umudumu kaybediyorum..
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  18. #378

    Üyelik
    27 Mayıs 2009

    transalp

    her motorsikletin sınıfında bir rakip motor vardır sana en çok uyan en iyi motordur da transalp başkadır.bütün motorlar bugünün parasıyla max hızı kadar para yakar 125 cc lik bir 100 110 km ye çıkar 100 110 tl yakar gs 1100 200 220 lere çıkar 200 220 tl yakar.transalp de 180-180 yapar.bmw 650 -aprilia pegaso 650-freewind 650 en az yakan 3 endurodur 3 ü de tek silindir parçası[bmw] pahalıdır.ta sadece lastik,yağ,zincir eskitir.ta çok gösterişli değil ama asildir.arzide de asvaltta da.200000 250000 km lerde henüz anahtar değer.yaparsan matematiği ömürlük motor.anlatacağım çok şey varda bilindik şeyler 21 jant v motor vs vs ...yani çok yakmaz 4 gün önce bir ta aldım [zaten transalpim var] 120 km aşmadan ama 1. vitesede düşerek 165 krş yaktı

  19. #379
    TT532 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Kasım 2006
    Şehir
    İzmir-Adana
    Başka söze gerek var mı?


    Alıntı deskjet007 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bizler endüro motorları çok severiz, çünkü endüro motorlar güzeldir. Bmw de güzeldir. Transalp de güzeldir.

    Aslında tüm motorlar güzeldir ama esas endürolarda güzeldir ama Transalp en güzeldir. BMW de bir motordur , hemde güzeldir ama aynı zamanda borudur. BTransalp boru değildir, endürodur. girmezdir. Makuldur. At gibidir ama boru değildir. Daha güzeldir. Ama bmw de pek fazla güzeldir , diğerleri kadar. Ama borudur. Yedek parçası da borudur. Transalp'inki ise doludur. Boru diildir. Servisi süründürmez.

    Bmw tercih edilesi bir endürö değildir , çünkü borusu kalındır. Kalın boru san'a gelmez. Transalplar seni kırmaz çünkü güzeldir , Bmw de güzeldir ama kırabilir, üzebilir. Bmw üzmez ama servsi üzer, borusu üzer. Yedek parçası çok beklenir, servisi süründürür. Bu yüzden alınası değildir. Endürödür, güzeldir ama alınası diildir. İstanbul dışında yolda kaldığınızda yedek parçası bulunmaz. Bulunsa da dağ başında 1 ay parça beklemek zulümdür. Sipariş edilir, yurt dışından parça beklenir. Parça beklerken kurda kuşa yem olma tehlikesi vardır. Hatta mevsimler değişir ama parça gelmez. Stokda bulunmaz. Çümkü borudur. Boru sana gelmez. Dağ başında parça bulmak ve beklemek zulümdür. O kadar para verip sonra bozulunca boru yolu gözleyeceksek verdiğimiz para boşa gider. Endüröye verilen para boşa verilmez. Boru beklemek için verilmez. Boruyu bir kere döşedikten sonra bari iyi servis verilmesi beklenir. Çünkü endürö sahibini bekletmek istemez. Demek ki boru endürö değildir. Ama Transalp'in parçasını her yerde kolayca bulursun. Yolda kalsan da bulursun. Çünkü Transalp boru diildir. Endürödür. Safkandır. Bmw borudur. Parçası da borudur. Hatta çok kalın borudur. Borular can sıkar, can yakar. Oturur üzülürüz. Bozulursa yolda bırakır , endürolar yolda kalmamalıdır, kalsa da çok kalmamalıdır. çünkü endürolar çok güzeldir. Transalp endürodur ama Bmw borudur. Yolda kalırsak yolumuza gitmemiz uzun zaman alır. Herşey boruya bağlıdır, borunun keyfi istediğinde yolumuza devam ederiz. Ya da otobüse bineriz. Otobüs endürö değildir. Ama Bmw borudur. Oysa Transalp boru diildir, üzmez. Yolda kalırsak hemen parça bulabiliriz, beklemeyiz, üzüllmeyiz, otobüse binip geri dönmeye gerek olmaz..

    Bmw nin amortisörleri güzeldir. Bu yüzden endürodur ama borudur. Boru sana gelmez. **örtüsörleri yumuşlatılabilir, sertleştirilebilir ama en yumuşak hali bile çok serttir, çünkü borudur. Borular serttir. Can yakar. Oysa Transalp boru diildir, daha güzeldir. Sert iyidir ama toprakta sert olmaz , çok zıplar yer tutmaz, yer tutmazsa düşer , düşerse güzel olmaz , güzel değilse endüro değildir. Ama Bmw yine de endürodur. Ama borudur. Endürolar güzeldir. Ama Transalp en güzeldir. Çünkü boru değildir.

    Bmw caddede hepsini geçebilir ama dağ başında kalırsa hepsi Bmw yi geçebilir çünkü Bmw o sırada yurtdışından parça beklemektedir. Çünkü Bmw borudur. Boru sana gelmez. Transalp Boru diildir. Parça beklemez, bozulmaz. Endüro boru olmaz.

    Tork güzeldir , eğer güzel se demekki o endürodur. Bmw de endürodur. Torku güzeldir. Tork bize çok faydalıdır , beygir yorulur , acıkır , kişner ama tork sakin bir hayvandır her zaman çalışlır ( Tork: öküz ile sığır karışımı bir heyvan). Ama tork herşey demek deildir. Boru herşeydir. Parça beklerken borunun keyfini beklersin. HAtta mevsim geçer sezon biter parça gelmez. Gelse de borudur gelmese de borudur. Boru güzel diildir. Ama Bmw yine de güzeldir. Endürodur.

    Bmw bozuldumu kızar tekme atarız . Tekme atarsak yamulur. yamulursa güzel olmaz . enduro güzeldir, demek ki Bmw
    endüroo değildir... diycem ama Bmw de Endürodur. Ama borudur.Boru servisi zayıftır, yıllardır boru döşemekten yorulmamıştır ama stoklarına yedek parça koymayı ve servisini geliştirmeyi becerememiştir. Türkiye'deki fiyatları yurt dışından kat kat fazladır. Oysa Transalp o kadar kat fazla diildir. Bu yüzden Bmw borudur, hem de endrodur. Ama Transalp daha bi endürodur. Çünkü boru diildir. Transalp'tir.

    Transalp bozulursa her yerde tamir edilir ve boru döşemeden tamir edilir. Bmw'nin her yerde tamir edilmesi zordur , parçası yoktur, ustası yoktur, borusu çoktur. endürö kolayca ve çabucak tamir edilmediği zaman endürö olamaz. Endürö beklemez. Pratik olarak tamir olmalıdır. Elektroniğe gelmez. elektronik bozulur. Mekanik zor bozulr. Bozudu mu kolay tamir olur. Ama elektronik kolay tamir olmaz. Kolay tamir olmazsa endürö olmaz. Ama Bmw yine de endürödür. Çünkü tamir olduğnda çok şıktır. Güçlüdür. Havalıdır. Ama borudur. Transalp de havalıdır. şıktır.. ama boru diildir. boru olmayan endürö daha güzeldir.

    Peki Bmw endüro değilse nedir? Bmw endürö diildir demedik ki.. Bmw de endürödür ama aynı zamanda borudur. Boru enduromudur , değildir çünkü borudur. Peki boru güzel olmazmı... olur. Eğer servisi hızlı ve yaygın olursa ve babası ona iyi bakarsa güzel olur, enduro olur. Enduro bir başka bişeydir. Çok güzeldir... Bmw de güzeldir. Ama borudur. Transalp ise boru diildir. En güzeldir. Sorunsuzdur. Servisi iyidir, kolaydır, pratiktir, ışık hızındadır. Yolda bırakmaz, bıraksa da 1 ay servisin keyfini beklemezsiniz. Çünkü o TRANSALP'tir. Boru değildir.



    NOT:
    (Aşağıdaki kaynaktaki malum yazıdan esinlenerek uyarlanmış bir yazıdır: http://www.hmk.org.tr/modules.php?na...uro+de%F0ildir)

  20. #380

    Üyelik
    26 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Versys 650 - 2014
    arkadaşın BMW'si ve benin Transalp ile Sapanca'ya yola çıktık, dönüşte 5-6 km sonra BMW bozuldu, benim Transalp'le geldik İstanbul'a. BMW böyle naz yapınca Sapanca'dan bir kamyonet bulduk, BMW paşa paşa kamyonetle geldi İstanbul'a. Hemen arkasından arkadaşa yukarıdaki mesajın linkini attım dalga geçmek için. Şimdi BMW serviste, parça bekliyor... Başka söze gerek yok hakkaten


19. sayfa BirinciBirinci ... 91718192021 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler