Herkese selamlar.
Gerçekten birbirine çok yakın son derece basarili 2 motordan bahsediliyor. Karar vermek gerçekten çok zor.
Yazdıklarım içinde önceden de bahsedilmiş şeyler olabilir şimdiden kusura bakmayın. (5 sayfa okudum tam olarak aklımda kalmadı kim nelerden bahsetmiş)
Öncelikle ben gecen sene mayıs ayında 0km bir F650GS aldım. Şuan 19.000 km de ve hic bir mekanik/elektronik problem çıkmadı, yolda bırakmadı. Motoru almadan önceki düşüncelerimi ve kullanım esnasında ki edindiğim tecrübelerimi sizlerle paylaşmak istiyorum.
1. Her iki markada gerçekten müşteri memnuniyeti odaklı çalışan firmalar olsa da ben BMW’nin bu konuda bir adim daha ileride olduğuna inanıyorum. Buda benim tercihlerimi etkileyen sebeplerden biriydi.
2. Trans Alp her 6.000km de bir servise giderken F650GS her 10.000km de bir servise gidiyor. Ve ortalamaya bakarsanız BMW’ nin servis giderleri TA’den çok da anormal yüksek değil.
3. BMW’de ABS olması en büyük tercih sebebiydi diyebilirim. ABS’li motorla ABS’siz motor arasında panik fren durumunda güvenlik açısından dağlar kadar fark var. Yolda beklenmeyen bir engel olduğunda yada viraja fazla hızlı girdiğinizde vb durumlarda lastikler kitlenmeden durabiliyorsunuz. Arka lastik kitlendi motor yalpaladı, yada on teker kitlendi düştüm hikayeleri burda yok
4. F650GS gerçekten ama gerçekten kullanması çok kolay bir motor. Hem şehrin sıkışık trafiğinde hem de arazi sürüşlerinde. Özellikle arazide manevra kabiliyeti ve kullanım kolaylığı çok önemli, motoru kolay kontrol edebiliyorsunuz. F650GS hem asfaltta hem arazide sürücüsünün hatalarına çok tahammül eden bir motor.
5. F650GS oturduğunuzda ayaklarınızın yere tam basmasına imkan veriyor. Ayrıca yakıt deposu koltuğun altında olduğu için ağırlık merkezi yere daha yakın. Bu kullanımı kolaylaştırıyor ve kollarınız uzun gezilerde, arazi kullanımında ve şehir içi manevralarinda yorulmuyor.
6. F650GS’ le 10 saat motor kullanıp ertesi gün işinize belinizi tutmadan gidebiliyorsunuz. Bunun birçok örneğini yaşadım. Geçenlerde Aladağlar da Demirkazık eteklerine bir tırmanış yaptık. Asfalt, Stabilize, Kar, Çamur ne ararsanız vardı. Beklediğimden çok daha iyi bir performans sundu. Birkeresinde hafta sonu bir geceliğine Adana – Alanya gezisi yapmıştık. Yaklaşık 1100km motor kullandık toplam 4saat uyuduk ve pazartesi günü mesai yapabildik. (biraz uykusuz kalmıştık ama gezi harikaydı)
7. F650 tüketim konusunda çok avantajlı bir motor. Şehir içinde ortalama 3,8lt/100km uzun yolda ise 3,1lt/100km. Bu değerler benim bizzat yakaladığım değerler.
8. F650 de birkısım insanlar vibrasyondan şikayet ediyorlar. Ben rahatsız edici bir vibrasyon yaşamadım.
9. F650GS görüntü olarak da farklı bir motor. Ben F650 mi kaslı ve atletik bir taya benzetiyorum. Bu hoşuma gidiyor.
10.BMW’nin sunduğu Euro Plus yol yardımı standart.
11. Elcik ısıtma standart. Soğuk havalarda çok işe yarıyor.
Yazımı daha fazla uzatmadan şunu belirtmek isterim. Kesinlikle iki motorda çok iyi. Ama bence F650 GS çünkü
ABS’si var
Asfaltın yanı sıra arazi kullanımına da (daha da) uygun
Kullanımı çok kolay.
Biraz da görsellik katalım