XL 650 V TRANSALP mi yoksa F 650 GS Enduro mu ????
Reklamlar
-
04 Ağustos 2007, 16:00
#301
Ne yakıt ne Teknik boşuna kafa yormayın denenmiş olan her zaman gerçektir gerisi laftır. Belki sevinmeli belki üzülmeli ama gerçekte şu ki Transalp açık ara öndedir. Enduro alıp sadece caddede 100 km ile gidecekseniz arazi bozuk yol ve sağlamlık önemli değilse en önemlisi amaca hizmet ikinci plana kayarsa endurom var diyip almak motordan istediğini almaktan önemliyse o zaman transalpe gerek yok çünkü o zaman her enduro transalp ten iyi olabilir. Yok amaç amaca hizmetse f650 transalpe hiç mi hiç ayar olamaz f 650 sahipleri lütfen duygusal olmasınlar çünkü herşey zaten ortada
Reklamlar
-
04 Ağustos 2007, 16:29
#302
Yürü beeeeeeeeeeeeee
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
07 Ağustos 2007, 01:48
#303
canercidam adlı üyeden alıntı
Arkadaşım bende bmw yi kullanmadan önce aynı şeyleri düşünüyodum.Hep + ları ağır basıyodu taki o 1 saatlik test sürüşüne kadar
Teme çıktım 160 ı geçtim ayrıca trafiktede kullandım.O titreşim yok mu bütün artıları yok ediyo.Aynada görüntünün kaybolduğunu gördüm titreşimden
.Bir saat sonra indiğimde baya bi yorulduğumu farkettim.
Kullanmadan önce ne olacak titreşimden diyodum.
Şimdi gönlüm xt ye kaydı.Transalp çok büyük ve arazide kullanımı zor ve en önemlisi çok yakıyor.Xt enjeksiyonlu ve titreşimden şikayet edeni duymadım.
kardeş senın ne işin var enduro ile 160 km hızda otobanda
o motor bu iş için değil asfalt motoru değil arazi motoru düşük hızlarda yuksek güç üreten konfora değil dengeye hitap eden bir motor senin aradiğin farklı birşey
ha titreşim olayı bmw ye yakışıyormu tabiki yakışışmaz ama 120 km hızda otobanda rahatsızlık verıyorsa haklısın derim ama oyle olması mumkun değil
bmw ye yakışmaz
sanırım biraz abartı var
test sürüşünü biraz daha açarsan sevinirim
-
07 Ağustos 2007, 18:45
#304
harbiturk adlı üyeden alıntı
kardeş senın ne işin var enduro ile 160 km hızda otobanda
o motor bu iş için değil asfalt motoru değil arazi motoru düşük hızlarda yuksek güç üreten konfora değil dengeye hitap eden bir motor senin aradiğin farklı birşey
ha titreşim olayı bmw ye yakışıyormu tabiki yakışışmaz ama 120 km hızda otobanda rahatsızlık verıyorsa haklısın derim ama oyle olması mumkun değil
bmw ye yakışmaz
sanırım biraz abartı var
test sürüşünü biraz daha açarsan sevinirim
F650 ile 160 a çıkmam sadece deneme amaçlıydı ve bir dakika bile sürmedi sonuçta deneme sürüşüne çıkmışım değilmi her şartta nasıl davrandığını görmem lazım.Ayrıca ben istanbulda oturuyorum öyle evimin hemen dibinde orman yok mutlaka asfalta çıkıp ulaşmam gerekiyor araziye.Ve arazi sürüşüde çok yorucu bir sürüşdür.Asfalttan daha ziyade dikkat ve kas kuvveti gereklidir.eeeeeee arazi sürüşüne başlamadan önce bi de üzerimde titreşimin verdiği ağrı,yorgunluk vs. istemiyorum.
titreşim hakkındaki yazdıklarımın abartı olmasını o kadar çok istiyorumki ..... bir motoru o kadar sev, iste , düşle sonrada bütün hayallerini yıksın
-
07 Ağustos 2007, 19:19
#305
şu an aynı hayalkırıklığını yaşıyorum
paylaşımın için teşekkurederim
-
07 Ağustos 2007, 20:50
#306
650GS çok güzel alettir. Rotax motorun kendine has sesinden çıkarır, bana kalırsa sizdeki titreşim düşüncesi biraz psikolojik
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
-
07 Ağustos 2007, 21:07
#307
-
07 Ağustos 2007, 22:02
#308
Prometheus adlı üyeden alıntı
650GS çok güzel alettir. Rotax motorun kendine has sesinden çıkarır, bana kalırsa sizdeki titreşim düşüncesi biraz psikolojik
Enduro motorda konfora gerek yok çok fazla. Araziye girince her motor titricek hoplucak zaten
Benim motor bile pek titremiyor. BMW daha iyidir. Yani nasıl bir titreşim merak ettim şu motoru (f650 yi)
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
-
08 Eylül 2007, 06:30
#309
BMW 1960 ların sonuna kadar iyi motorlar üretti krankları sürme rulman üzerinde dönen silindir başına 5 segman kullanan elden ve ayaktan vitesli dişli dişliye geçme tahrikle ekzantrik krank yataklı olan motorlardı ve bu motorlar yıllar boyunca hiç arıza yapmadılar yağsız kaldıklarında dahi yatak sarmadılar Ve BMW ye günümüzdeki eşsiz ve ünlü kariyerini sağladılar. BMW 1970 li yıllara gelindiğinde motorları değiştirdi segmanları 3 e indirdi krankları rulman yerine kızıl alaşım yatağa çevirdi ve dolayısıyla Honda dan veya diğer japonlardan zaten kağıt üzerinde farkı kalmadı. Pratiğe dönelim 1970 lerde üretilmiş ve bugün yatak sarmamış veya krank taşlamasına girmemiş olan BMW sayısı yok denecek kadar azdır ama 1950 li yıllarda üretilmiş ve krankı taşlanmış veya kırılmış BMW bugün bile bulamazsınız ve bugün bile yollarda hala hizmet eden 1950 lerde üretilmiş bmw sayısı 1970 lerde üretilmiş olanlardan fazladır. Honda ya dönelim 1970 lerde ürettiği motorların günümüze kadar dayanma durumu BMW ile aynıdır 1976 model bir Goldwing neredeyse hiç dağılmamıştır. Kimse Honda ya kolay dağılır diyemez rakip BMW bile olsa Honda daha aşağı değildir. Konuya dönelim yukarıda yazdıklarım BMW nin uzmanlık alanına giren ve önem verilerek üretilen boxer motorları baz alınarak yazılmıştır ispanya patentli tek silindir bir BMW motoru ise Hondanın Star kodlamasıyla ürettiği TA motoruna ayar bile olamaz TA karbüratörlüdür çünkü karbüratör bu tip bir motorda enjektörden iyidir ve fazla da yakmaz bunu işi çok iyi bilen profesyoneller bilir ve bu nedenle karbüratörlü motoru tercih ederler işi bilmeyenler ise enjektörlü bir motoru modernlik olarak algılar ve üstünlük zannederler ama enjeksiyon sisteminin motorda bir sürü elektronik devre ve sensörlere ihtiyaç gerektirdiğini ve bunun ise sadece fazladan arıza anlamına geldiğini bilmezler ve genellikle "5 yıldır biniyorum tek bir enjeksiyon sorunum bile olmadı" şeklinde yanıtlarlar . TA daha güçlü olduğu ve hacmi daha büyük olduğu için daha fazla yakar karbüratörlü olduğu için daha fazla yakmaz Honda da zaten TA için özellikle enjektör yapmaz maalesef birçokları bunu da bilmezler
-
18 Eylül 2007, 02:18
#310
-
19 Eylül 2007, 04:35
#311
Malesef şu tespite vardım 16 sayfa nın tamamını okuyunca. Bir üstteki mesajdaki Erdoğan kardeşimin kafasını karıştıran yukarıdaki mesajların birçoğunun chat gibi yazmak olsun diye yada bir motosikletin resmini odasının duvarına asıp aşık olup fikir sahibi olmadan sallamanın sonucu. Bakınız bu sallamalar sonucu ciddi araştırmacı arkadaşların kafası karışabiliyor.
Nedense hher kafadan bir ses çıkıyor. Bu motorları denememiş olanlar bile milyon dolarlık ARGe yatırımlarına klavye başında yerden yere vurup o şöyle bu böyle diyebiliyor. Biri şu motor 5 kilo daha hafif iyi kaçar, digeri bunun sele 1.5 cm yuksek ruzgar keser diye ahkamları sıralıyor. 5 kilo hafif olsa ne yazar ki. Bırakın internet çocuğu olmayı arkadaşlar teknik verileri okuyup buna göre makina secmeyin realist olun. Ben şimdi size şimdi buradan baklava tadını anlatsam, tatmadan anlayacakmısınız.
Sonuçta özet. Bir sorunum için hem bizim forumlardan birine hemde yurtdışı bir foruma yazdım. 15 dakika sonra bizim forumlarda 3 ertesi gün 20 mesaj (ki millet fikir yürütmüş şöyle olursa böyle olurmu acaba diye) yurtdışı forumdan ise tam 6 gün boyunca kimse cevap vermedi.
6. günün sonunda mesajlara baktığımda 2 cevap vardı. Biri Amerikadan amcamın biri üşenmemiş açmış makinanın kapağı çekmiş resimlerini çatır çatır cevaplamış sorumu resimleriyle. İkinci mesaj ise Almanyadan bir motosiklet tamircisi orijinal kitapçık diagramıyla cevaplamış soruları. Yani işkembei kübradan değil.
Son nokta F650 mi Transalpmi veya başka bir markamı ise Burada bu sorunun cevabını arayan kardeşim binsin makinaya gezsin kararını versin.
Sakın yanlış anlaşılmasın %20 oranında çok tarafsız mantıklı hatta nefis yorumlarda var.
Laf salatasını bırakıp gerçeklere bakalım arkadaşlar.
Erdoğan kardeşim F650 denemek istiyorsan bana mesaj atman yeterli İstanbulda olup F650 denememiş arkadaşlara seve seve motorumu kullandırırım. Eminim Transalpi olan dostlarda bu fedakarlığı yapar ve bu iki motor arasında kalan arkadaşlara yardımcı oluruz. Bu arada Transalp kullandım ve keyifte aldım. Ama şahsi tercihim ağırlık merkezi, abs ve en önemlisi alıştığım için BMW.
Umarım yapıcı olmaya gerçekleri dile getirmeyi amaçlayan bu mesajıma saygısız cevaplar alamam. Sonuçta orta yaşı geçmiş biri olarak amacım sadece yardımcı olabilmek.
Hepinize kazasız sürüşler.....
-
19 Eylül 2007, 14:45
#312
Hakan bey nefis bir yanıttı teşekkür ederim. Ben bu motoru kız arkadaşımı da yanıma alıp çantalara eşyalara koyup gezmek için alıyorum. Şehir içinde iş koşturmasına Dylan yetiyor ve artıyor bile. Muhtemelen bu alacağım motor kış boyunca garajda yatacak haftasonları bir iki tur atılacak. Son hayalim 1200 GS almak ama ona birikimim yetmez. İlerleyen yıllarda belki.
F 650 GS kullanıcılarından özellikle beklediğim bazı cevaplar var;
- Uzun yolda bu motor gerçekten yorucu mudur? Titreşim ciddi sorun mu? Bu vibrasyon 150 cc lik scooterde de var, ama yolda titreşim felan kalmıyor, hissetmiyorsunuz bile, bu motorlardaki durum nedir?
- Benzin masrafı nasıldır? tam depo ile kaç km. yol yapılıyor?
- Servis bakımları nasıldır? masraflı mıdır? Servis kalitesi benim için önemlidir, motorlarınızın parçaları servislerde kolayca bulunuyor mu parça fiyatları nasıldır?
- Yeni kasa, 30.000 km'de, 2000 model civarı motorlar alınabilir mi? Kaç km üstü olan motor alınmaz? Bu motor'un belli km den sonrası sürekli sorun çıkarır dediğiniz bir km. var mı?
- 2. el alacağım için alırken hangi özelliklerine dikkat etmek gerekir? kronik rahatsızlıkları var mıdır? bu forumda bununla ilgili bir başlık var mı?
Yanıtlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
-
19 Eylül 2007, 15:42
#313
Seçim yapmak zor gerçekten. Benim gönlüm GS'den yana olsa da 2003'den sonraki modellere yönelmek daha mantıklı ama bu defa da fiyatlar anormal seviyelere geliyor (bkz: sahibinden.com ) ama arçta abs elcik ısıtma hafif kasa gibi birçok güzel özellik varken insan transalpe pek bakamıyor...
-
19 Eylül 2007, 15:58
#314
Bir F650 GS kullanıcısı olarak sorularına cevap vermeye çalışayım..
- Motorumla hiç uzun yol yapmadım. Ama çok yorucu olacağını tahmin etmiyorum. Titreşim kullanma şekline göre ciddi bir sorun olabilir.. Eğer motoru 4000 devir civarında kullanırsan hiçbir sorun olmaz ama 5000 - 6000 arası kullanırsan uzun yolda çok sık mola vermek zorunda kalabilirsin..
- Benim motorum 0,15 YTL yakıyor kilometrede. 10 litre benzinle 200 km yol gidiyor bir depo ile tahminim 340 km yol gidebilir..
- Servis bakımları çok pahalı! 400 - 500 Ytl arasında. Fakat 10.000 km de bir.. Servis kalitesi gittiğin servise göre değişir ben Saffet ustaya gidiyorum. Motoruda zaten ondan aldığım için ben bişeye karışmıyorum o herşeyi hallediyor. Parça olayına gelince hiçbir sıkıntı yok bence. Borusanda olmayan bir parça Almanyadan maksimum 1 hafta içinde temin edilebiliyor. Fiyatlarını kesin olarak bildiğim bir iki parçanın fiyatını yazıyorum sana:
Far maskesi ---------------- 60 euro
Sol kombişalater ----------- 93 euro
Kafa demiri ---------------- 160 euro
Sinyal --------------------- 24 euro
Elcik koruma seti ----------- 66 euro
Gidon ---------------------- 94 euro
Givi Touring Cam ----------- 140 euro
- Ben motorumu 23.000 km de Saffet ustadan aldım gayet temizdi.. Bu motoruna göre değişir.. 18.000 de bitik motorlarda gördüm 41.000 de kız gibi motorlarda... Belli bir kilometreden sonra sorun çıkarır diye birşey yok.. Bakarsan gider o kadar diyeyim..
- Kronik rahatsızlık olarak bilinen tek bir sorunu var(daha yeni başıma geldi) yaklaşık 25.000 km de iken devir daim pompası arızalanabiliyor.. Devir daim pompasının değişimi 300-ytl ye patlıyor. Bunun dışında birde benzin filtresi BMW'nin 40.000 km de bir değişmesini öngördüğü bir parça ki kendisi benzin pompasının içinde olduğundan bütünüyle değişmek zorunda kalıyor. Parçanın fiyatı 100 euro + işçilik masrafı. Benim motorum 26.000 de ama Türkiyedeki benzinler çok temiz olduğu için sanırım yakında değiştirmem gerekecek...
Bİşi değil merak ettiğin bişi olursa sor elimizden geldiğince cevaplayalım..
Herşey yeniden yollarda olabilmek için...
-
19 Eylül 2007, 16:13
#315
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
tek kelımeyle transalp alırdım,cunkı yeden parca ve servıs acısından bol ve zengın dıyebılırım,neden?cıft sılındır olması guc ve tork canavarı.ayrıyetten bu tarz endro alınacaksa genelde asfalt secılıyor,tamam arazı marazı dıyoruz ama hangımız bu zamana kadar bu makınaları cross gıbı kullandık,demekkı hafıf capta engebelı yollarda her ıkısıde gıdebılıyor.TRANSALP derım yıne.saygılar.
-
20 Eylül 2007, 03:44
#316
Erdoğan arkadaşımın sorularına dilim döndüğünce ve bildiğimce yanıt:
-Muhtemelen bu alacağım motor kış boyunca garajda yatacak haftasonları bir iki tur atılacak. Son hayalim 1200 GS almak ama ona birikimim yetmez.
Bizim millette nedir bu büyük motor merakı anlamam 1.600 cc motorlu arabaya biner, hatta 1.300 dieselinimi alsam der ama 650 cc motosiklet motoru küçük gelir. Basit bir orantı yapalım Ortalama 1600 cc bir araba 1.100 kg iken 650 cc bir motosiklet 180 kilo civarında, basit bir hesapla 1600 cc bir arabaya 650 cc bir motosikleti kıyaslarsak yaklaşık 4.000 cc gücünde bir arabaya denk gelir, buyrun buradan yakın. (Yukarıda verilen matematiksel bir ortalamadır, cevap için zıplamak isteyenler sürtünme katsayısı ıvırı zıvırı dahil etmeden kabaca fikir olarak yazdığımı düşünüp zıplamasınlar) ) Dünyayı motorla gezenlerin çoğunun tercihi F650 veya Transalp yani demekki 650 cc yetebiliyor Devamlı uzun yol yapacak olsam yukarıdaki orantıyı unutup yada unutmuştan gelip tabiki GS 1200 alırdım ama ben hep şehiriçi kullanıyorum.
F 650 GS kullanıcılarından özellikle beklediğim bazı cevaplar var;
- Uzun yolda bu motor gerçekten yorucu mudur? Titreşim ciddi sorun mu? Bu vibrasyon 150 cc lik scooterde de var, ama yolda titreşim felan kalmıyor, hissetmiyorsunuz bile, bu motorlardaki durum nedir?
Titreşim işi alışkanlığa bağlı, zamanla dokunmamaya başlıyor kanıksıyorsunuz hatta titreşimsiz bir motora bindiğinizde ne oluyor yahu motor stopmu etti diyorsunuz. Bu arada Transalp F650 den daha az titreşimli.
- Benzin masrafı nasıldır? tam depo ile kaç km. yol yapılıyor?
Senede 20.000 km yol yapacaksanız benzin masrafı önemli olabilir belki ama benim gibi motoru 2002 model olup hala 9.000 km de ise önemini yitiriyor. ama soracak olursanız ortalama 3.8 litre 100 kmde. Transalpi olan arkadaşlarım 7 litrelerden sözediyorlar ki bu karbüratör ve enjeksiyon farkı.
- Servis bakımları nasıldır? masraflı mıdır? Servis kalitesi benim için önemlidir, motorlarınızın parçaları servislerde kolayca bulunuyor mu parça fiyatları nasıldır?
Sonuçta orada BMW logosunun ceremesi ucuz değil pek, her güzel şeyin bir bedeli vardır. Niçin Nizamoğulları Kot Sanayii marka kot giymektense Levi's yada Mavi jeans tercih edip 10 liraya kot almak yerine 150 lira veriyoruz? Kalite ve güven için değilmi? Sonuçta BMW ve Honda Beynelminel markalar. Marka değeri bakımından BMW daha pahalı bir marka olsada bakım periyodları Hondadan uzun. Honda 6.000 km de bir bakıma gel yağ değiş derken BMW 10.000 km diyor. BMW daha pahalı serviste, kısacası servis giderleri yukarıdaki mantıkla 3 aşağı beş yukarı aynı. Honda servise 6 lira alıp 60.000 km de 10 defa servis görürken, BMW 60.000 de servis başı 10 liradan 6 defa servisle yine 60 liraya mal oluyor. Fakat; grenaj ve aksesuarda BMW daha pahalı.
- Yeni kasa, 30.000 km'de, 2000 model civarı motorlar alınabilir mi? Kaç km üstü olan motor alınmaz? Bu motor'un belli km den sonrası sürekli sorun çıkarır dediğiniz bir km. var mı?
Transalpte F650de kendini kanıtlamış makinalar, hatta kanıtlama ötesinde efsane olmuşlar, o yüzden KM konusunu baz almak yerine ne kadar düzenli bakımları yapıldıya bakmak lazım. İki markanında 150.000 km de olan kapak açılmamış makinalarına şahit oldum.
- 2. el alacağım için alırken hangi özelliklerine dikkat etmek gerekir? kronik rahatsızlıkları var mıdır? bu forumda bununla ilgili bir başlık var mı?
Yukarıda MrSandman'in tüm dediklerine imzamı atarım, nefis özetlemiş F650 kronik sorunları. Transalpin sorunlarını Kullanan arkadaşlarımızın yazması daha doğru olur. Anadolu yakasında Orçun, avrupa yakasında ise Saffet kendini kanıtlamış düzgün motor ustaları.
Alacağınız motorda mutlaka lastiklere bakın. Bence 3 sene üzeri olan lastikler değiştirilmeli. Malum 4 değil iki tekerle yol tutup duruyoruz. Hayati önem taşıyan en büyük malzeme lastik diyebilirim. 2 kaliteli markalı Lastik için en az 400-450 lirayı gözden çıkarın.
Umarım yardımcı olmuşumdur.
***Not: F650 CS Scarver sahibiyim, fakat F650 GS si olan arkadaşlarımın motosikletlerinden tecrübelerimi paylaştım. Makina olarak ikiside aynı, sadece sürüş özellikleri farklı.
-
20 Eylül 2007, 11:21
#317
Hakanz kardeşime tamamen katılıyorum.
senede 5 defa günde 200 km yol gitmeyi uzun yol sayanlar motor titrese nolur titremese nolur.hoş o kadar da titremiyor abartılıyor ya.
işte uzun yol dediğin böyle olur.mersin-sibirya 16.800 km'lik yol 26 günde hemde f650 ile.
Alıntıdır.http://www.endurocu.com/modules.php?...046&highlight=
ayrıca ek olarak :
2000 model ve üstü tüm F650'lerde ergonomik Debriyaj kolu (bayanlar için),elcik ısıtma,ön arka ABS, katalitik konvertör,dörtlü ikaz flaşörü standart.
servis manuellerini pdf formatında netten indirebilirsiniz.
her 10.000 km'de bir servis var kendiniz bile yaparsınız.
her 20.000 km ve katlarında bakım var. alacağınız motorun 20.000 bakımı yapılmışmı ?
yedek parça sıkıntısı yok.motor ancak 30.000'de açılıyor sanki
başkada korkulacak bir yanı yok.
THICKHEADED MAN DOESN'T WEAR HELMET
-
20 Eylül 2007, 11:59
#318
hocam sadece ürünün bugüne endeksli düşünmemek lazım birincisi yarın makinayı satmaya kalktığında bmw 2. el piyasaı yoktur bmw kulanıcısı herzaman 0 tercih eder bu yüzden 2. el de fiyatı çok düşer ikinci olarak bmw nin yedek parçası çok pahalıdır bilgin olsun die söylüorum ama yinede buna rağmen bmw türkiyede çalışan bi abimizden duyduğuma göre nasuh mahruki şu anda adını hatırlayamadığım bir çölü bmw ile sorunsuz geçmiş ve türkiyeye döndüğünde motor açılmış içinde resmen kil olmasına rağme bütün parçaları tıkır tıkr çalışıomuş param var önemli değil diosan bmw yok zaten zor zahmet alıcam diosan honda
[B]ölümden korkanlar asla gerçekten özgür olamazlar[/B]
-
20 Eylül 2007, 23:23
#319
Çift silindir varken tek silindir alınmaz. BMW nin elcik ısıtma vs vs Artıları bunu kapatmaz. Dünyada hiçbir tek silindir yoktur ki vibrasyon yapmasın. Transalp in çok yaktığı falanda yok karbüratör çok yakar diyenler de hayal görürler. Honda shadow karbüratörlü 750cc dir ve 100 km de 3.5 ile 4 litre arasında yakar. Suzuki VL 800 ise aynı sınıfta ve yaklaşık aynı ağırlıkta ama enjektörlüdür fakat karbüratörlü Shadowdan çok yakar. BMW nin sadece ve sadece tek silindir olması bile bana göre bir dezavantajdır diğer artıları ise ( ki bana göre onlar pek artı da sayılmazlar ) Sırf adı BMW diye bir iki elektronik aksamı var diye yapısal olarak enduro işlevine daha iyi uyan Transalp in önünde kabul göremeyeceği ortadadır. Tabii bunlar benim kişisel görüşlerim kişiye göre de değişecek değerler bu nedenle aksi fikirlere de saygı duyarım.
-
20 Eylül 2007, 23:39
#320
Bmw fiyat farkıyla kaliteyi sunuyor tabii ki ve enjeksiyon sistemli olması yakıt sarfiyatını daha da az seviyeye düşürmüş ayrıca tork desen onda bla bla bla
BMW F 650 GS
..:: Nerde O Eski Günler? ::..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)
Bu Konudaki Etiketler