XL 650 V TRANSALP mi yoksa F 650 GS Enduro mu ????
Reklamlar
-
Bu gün arkadaşımın DL 650 V Strom ile anadolu-avrupa, avrupa anadolu yapıp geldim yani boğaz köprüsünü iki defa geçtim. Bu makinayla ilk tecrübemdi. Hadi ilk geçiş acemilikmi dedim ama ikinci geçiştede yan rüzgarlardan etkileniyor gibi geldi bana yükseklik itibarı ile.
V Strom enduradan ziyade daha bir touring makina hissi veriyor. Oturuşu konforu nefis fakat denge konusunda bir Transalp veya F650 kesinlikle değil. Hataları tolere etmek yerine affetmemeyi tercih eden agresif bir makina gibi davranıyor. Yani, şehir içinde kullanayım canım istediğinde pazara gideyim haa çokmu sıkıldım biraz kötü yola vurayım diyeceklerden ziyade; 'ben motoru uzun yolda kullanırım şehir içine girmem asfaltta keyfini yaşarım' hatta "10-15 bin kilometre tecrübesi olan acemi sayılabilecek (ben gibi)motorculardan ziyade daha tecrübelilerin elinde yeteneklerini sergileyecek yada kavranacak ve isteklere keyifle hitap edecek bir makina. Kullandığım V Strom ABS si olmayan modeldi. Arka fren sert basıldığında tekeri burnuna getirecek kadar ve hatta dengeyi bir anlıkta olsa sorgulatacak kadar agresif. Profesyoneller için bu sorun değil ama bu işi hobi yada başlangıç için düşünenler için risk. Kanımca Vstrom Transalp veya F650 gibi ilk başlangıç veya orta düzey kullanıcıların hatalarını absorbe etmekten uzak daha profesyonel ve tecrübeli kullanım gereken acemiler için stress yaratacak bir alet.
İlk başlangıçtan ziyade; tecrübeliyim diyorsanız ve %85 touring %15 enduro bana gelir diyorsanız V Strom beklentilerinizi kanımca karşılayacak hatta F650 ve Transalp gibi türlerinde efsane olmuş makinalar gibi kendi türünde başarılı ve efsane olmaya aday kaliteli, kalıplı ve yakışıklı bir motosiklet. Ayrıca yakışı F650 ye nazaran fazla olsada benim gibi 1.92 boyluk bir cüsseye sele yüksekliği olarak oldukça konforlu geldi.
Kıssadan hisse V Strom boşa alınacak makina değil. Hem yakışıklı, hem performanslı ama daha ileri düzey kullanıcıların rahat edeceği bir makina. (Tamamıyla kendi fikrimdir.)
Reklamlar
-
Doğru tespitler benden yana +1
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
-
Bence bir motosiklet otomobil kadar yakıt tüketiyorsa o artık başka amaçlara hizmet etmeye başlamıştır ve hobi aracı olmaktan çıkmıştır. Sırf bu yönü bile bence BMW ye avantaj getiriyor. Fakat motor hacminin 651 cc'yi geçmesi ise vergi dilimi açısından sıkıntı yaratacaktır.
Boyumun da kısa olması faktörü eklenince tek mesele parayı denkleştirmeye kalıyor. Ayrıca BMW deki test imkanı da kafa karışıklığı bırakmayacaktır kimsede.
Birde şu F800 de kullanmış oldukları kayış tahrik sistemi olsaymış süper olacakmış. Zincir bakımı ile uğraşmaya gerek kalmazdı, bakımlar da 10.000 de bir.
Bir de adamlar avrupada yeni başlayanlara bile satıyorlar bu motoru. Motor gücünü düşürüp fabrikadan, tecrübe kazanınca arttırıyorsun serviste.
Ama bu kadar ikinci el f650 olması beni de düşündürmedi değil??? bi problem olmasın...
-
Elegant adlı üyeden alıntı
Ama bu kadar ikinci el f650 olması beni de düşündürmedi değil??? bi problem olmasın...
Bazen çok karmaşık düşünmek yerine basit düşünerek yanıt bulabiliriz. Yıllardır üretilen bir motor, bırak da fazla olsun ikinci eli
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
-
f800 ise kayış olayıyla son noktayı koymuş bence. Ama o da boydan ve fiyattan kaybediyor benim için.
Arkadaşların yorumları enteresan, konu başında bmw pahalı alınmaz diyorlar sonra bi bakmışsın iki katı benzin yakıyor sefam olsun deyip bağlıyor. Paramız var mı yok mu?
İşte size bir hesap,
bmw 4,5 lt yakıyor olsun, TA 7 lt bunu 10.000 km ye hesaplarsak
100x(7-4,5)x2,8=700 ytl
Yeterince açık oldu herhalde.
-
01 Nisan 2007, 23:46
#266
ben en amatör yorumu yapayım, transalp mi yoksa v-strommu diye bi kıyaslama yapılsaydı denk derdim ama bu iki model hayatta kıyaslanmamalı bence, transalp sadece kataloglarda güzel görünüyo gerçekde o kadar para verip yaban domuzuna biniyo gibi görünmek istemem, aynen öyle görüyom binenleri. bmw tek silindirde 650 cc. barındırması sanırım tüketim açısından büyük avantaj.. HONDA CİVİC mi yoksa BMW 3.16 mı...... !!
-
01 Nisan 2007, 23:51
#267
transalp ile v-strom da alakasız
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
-
02 Nisan 2007, 00:00
#268
neden alakasız. ........ biri enduro, diğeri dual purpose diey satılıyo, kategorilerinden v-strom transalpin işinide yapar anlamı çıkıyo, alet çapır diilki
-
02 Nisan 2007, 00:01
#269
Beygir, tork ve süspansiyon özelliklerine bakarsan anlarsın Chopper değil ama enduro da değil. Neyse bu konu ayrı bir tartışma konusu.
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
-
02 Nisan 2007, 00:08
#270
dün fuardaydım.hemen bmw ve honda standında aldım soluğu.izmir bmw özgörkey den gelenler ilgilendi benimle.o sevdiğim f 650 ye binme rüyam gerçekleşti.oradakilerin söylediğine göre tek silindirliler içinde en az titreşimi olan f 650 imiş.2. el almayı düşündüğüm için en çok sorun nedir diye sordum.sorunsuz motordur çünkü yıllardır üretiliyor ve her üretimde sorunları gideriliyor dediler.hala kararsızım açıkçası.işin içinde bir de kle 500 ve pegasso var.çık çıkabilirsen işin içinden.ekip halinde aynı motorları alacağız inşaallah.pastane motoru istemiyoruz.bakacağız artık ama kışa motorlar hazır olacak.
-
02 Nisan 2007, 00:09
#271
biri yerden 192 mm diğer 165 mm yüksek ikiside yol dışına çıkıyosa ben aynı yere koyarım , beygir ve tork da da aynı hacimle v-strom üstün biliyom. haklısın bu konu altında değişik bi yeer çekmeyelim.
-
02 Nisan 2007, 00:10
#272
Saydıklarının arasında BMW derim ben. Sıfırına o kadar para verilmez ancak, ikinci el alınmalı. Ayrıca satarken de çabuk gidiyor elden.
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
-
02 Nisan 2007, 00:13
#273
polis teşkilatına da filo halinde f650 ve r1200 alınması bmw nini kolay kolay arıza vermemesinin bi işareti olabilirmi sizce, neticede adamlar bi ton para yatıracaksa iyi araştırıp alması lazım....
transalp çok rezil bişi ama yaa
-
02 Nisan 2007, 00:21
#274
herkes f 650 nin vibrasyonundan bahsediyor.anlaşılan en iyisi denemek.yalnız fuardakiler 140 dan sonra var ama rahatsız etmiyor dediler.birileri söylesin elini vicdanına koyup.ve dahası başka ne tür sorunları kroniktir şu füze 650 nin?
-
02 Nisan 2007, 00:29
#275
650GS başlığı var oraya sor bunları
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
-
02 Nisan 2007, 04:04
#276
karmacoma adlı üyeden alıntı
polis teşkilatına da filo halinde f650 ve r1200 alınması bmw nini kolay kolay arıza vermemesinin bi işareti olabilirmi sizce, neticede adamlar bi ton para yatıracaksa iyi araştırıp alması lazım....
transalp çok rezil bişi ama yaa
nasi mantik. ? simdi de honda ya gectiler diye "sorunlar cikmaya basladi, demek ki honda mi sorunsuz" diyecez ??
evet kisa boyluyum, evet transalp olur ise ileride seleyi degistirmek lazim gelir.. 3-4 cm de olsa onemli gibin..
Shakulin
-
02 Nisan 2007, 11:47
#277
ortaya düz bi bakış açısından soru sordum sadece, mantığımı yargılamandaki çelişki nerde sence, aksine sölediğimden müspet bi sürü şey çıkarırısın , bmw nin dayanıklılığı, f 650 nin dakar da çölü aşması falan elbette dayanıklılığının göstergesi, hondaya geçilmesi yine dayanıklı ve güvenilir başka bi markaya geçerken nispeten daha uygun fiyatlı bi tercih olabilir. düz mantık ile almışsın yorumumu, "polisin kullanmadıkları dayanıksızdır" yorumunu çıkardın sanırım, temelin mantık algılaması gibi
-
27 Nisan 2007, 15:16
#278
karmacoma adlı üyeden alıntı
neden alakasız. ........ biri enduro, diğeri dual purpose diey satılıyo, kategorilerinden v-strom transalpin işinide yapar anlamı çıkıyo, alet çapır diilki
karmacoma adlı üyeden alıntı
polis teşkilatına da filo halinde f650 ve r1200 alınması bmw nini kolay kolay arıza vermemesinin bi işareti olabilirmi sizce, neticede adamlar bi ton para yatıracaksa iyi araştırıp alması lazım....
transalp çok rezil bişi ama yaa
V-strom ki ABS li modeli harika birşey TA işinide KISMEN yapabilir, motorun korumaları, dizaynı, lastik tipi ve jant şekli bile bu iki motoru ayrı sınıfa koyuyor bence..
Polis teşkilatının genelde BMW kullanmasının en önemli sebeplerinden ikisi BMW'nin reklam anlayışı ve sponsorluk, biliyorsunuz ki Polis teşkilatında XT660 dan TA hatta JAWA ya kadar bir çok motor ve model mevcut...
-
27 Nisan 2007, 16:01
#279
Hep TA nın çok yaktığından bahsediliyor.Ama ben kendi motorumla katıldığım Ankara ve Bolu MT Beypazarı gezisinde ortalama 90-100 km hızla yapmış olduğum 300 km'lik yol sonucunda 4,8 lt/100km yaktım.Buda TA nın 7 lt/100km yaktığı geyiğinin sonu derim.
" Hayat üçbuçukla dört arasındadır.
Ya üçbuçuk atarsın ya da dört dörtlük yaşarsın..."
-
27 Nisan 2007, 16:28
#280
F650gs ve aprillaların motorunu ROTAX adında bir firma üretiyormuş.Uçak motorları üzerinde yoğunlaşan firma havacılık sektöründe güvenilirliği ve sağlamlığıyla tanınır.BMW nin de kalitesi ortada olduğuna göre bence bmc
pardon yaw BMW
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler