Dakar daha bir güzel bence
Dakar daha bir güzel bence
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
bir çok yorum yapılmış hatta bu iki motor arasında kalan kişilere rehber niteliğinde başlık olmuş ..özellikle her iki motoruda kullananlar ısrarla transalp demişler ..yakıt sarfiyatıda çok önemli bu motoru alan kişi her fırsatta gaz çekecektir..aynı yolda nerde ise %100 e yakın farkeden bir sarfiyat sözkonusu..ama kazanılan güce bakınca bu fark malesef yok ..transalp için gereğinden fazla yakıyo denebilirmi... veya bmw bu konuda rakipsiz transalp yakılması gereken kadar yakıyo bmw cimri demek dahamı doğru
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
dakar ile normal f 650 gs in farki nedir acaba? sanki f 650 gs biraz daha yol biraz daha az arazi, dakar ise tam tersi için yüksekligi filan degişmiş versiyonu f 650 gs in yaniliyormuyum?
Dakar'ın ön lastik 21 inch, amortisörler gazlı, selesi de daha yüksek.
Yani Dakar daha bir arazi için.
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
bence kıyaslamaya bile gerek yok transalp in üstün yanları daha fazla v motor oluşu karbüratörlü oluşu çift silindirli oluşu vibrasyonun az olması bakımının daha kolay olması sürüş rahatlığı özellikle uzun yolda bmw den daha iyi diye düşünüyorum ayrıca artçı için selenin rahatlığı yönündende transalp tartışmasız lider
zamanında transalpi ıslak bir virajda parçalamış biri olarak şu yorumları yapabilirim:
memnun olmadığım yönleri:
-arazide çok hantal.
-gerçekten denildiği gibi haddinden fazla benzin tüketiyor.
-motosiklet asfaltta ne olduğunu şaşırıyor. hataları affetmiyor.
-hor kullanırsanız (ki enduroyu nazik kullanamazsınız) bir süre sonra heryerinden ses gelmeye başlıyor. özellikle zincir insanı deli ediyor. yağlama da fayda etmiyor.
-motosikletin arkası gereğinden fazla ağır. ayağa kalktığınızda kontrolü güçleştiriyor.
-görüntü göreceli tabi ancak transalpte bu olay da tam bir karmaşa içinde. ön grenajın fazla geniş olması touring gibi görünmesine sebep vermiş. ancak motosiklete arkadan baktığınızda tarzını belli ediyor.
f650 kullanmadığım için bir yorum yapmam uygun olmaz. transalpte herkesin dediği gibi V motor ve karbüratör onu bir adım öne çıkıyor. ancak bana sorarsanız bu tarz bir motosiklet düşünüyorsanız transalpi listede daha sonlara koymalısınız. tıpkı bende olduğu gibi insanı hayal kırıklığına uğratabiliyor.
sele konusuna gelince bu tip motorlarda artçı veya sürücü selesinin nekadar rahat olduğuna pek bakılmaz. yani en azından ben bakmam. çoğunlukla ayakta sürüldüğü için selenin nekadar rahat olduğu pek önem taşımıyor. zaten bu her iki motoru alıpta otobanda şehirlerarası yolculuk yapamazsınız.
özetle bu iki seçenek arasından benim seçimim f650 olurdu. sebebi ise üretim amacına daha uygun olduğunu düşünmem.
her ikisinide kullanmamış olmama ragmen fikir beyan etmek açısından;
transalp derim benim bulunduğum şehirde ustaların bilgisi vahim durumda transalp biraz daha amatör tamirciler için biraz daha yatkın gibi duruyo ama tüketim gerçekten fazla bu zamana kadar hep ufak tefek makyajlamalar oluyo kasada değişiklik olmayacakmiki?
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
bende motor almak üzere paramı cebime koydum.ikinci el 2000-2001 model 20,000-30,000 km arası honda TA sayısı ile bmw f650 sayısı nerede ise 1/3 oranında (bmw daha fazla).
sıfır fiyatlarında bmw pahalı iken 2. elde honda daha pahalı
sonuç:
1-bmw alanlar hava için alıyorlar ve sıkılıp satıyorlar
2-honda alan yıllarca biniyor
3-liste değeri bmw dahayüksek olsa da honda daha değerli bi motosiklet.
4-bmw alanlar zengin işi f650 de öğrenip daha büyük moroa terfi ediyorlar.
diyebilir miyiz diye düşünüyorum.
Hincesu, malesef ki diyemeyiz
Bmw'si olan arkadaşlarım sadece çok yetersiz kaldığını düşündükleri durumlarda satıyorlar makinelerini ve yine BMW alıyorlar. Yani BMW alan yıllarca biniyor
Bu arada bu hava için alıp satma meselesini anlayabilmiş değilim. Cebimde param vardır gider BMW alırım. Ya da hava atıcam madem gidip SS alırım.
Söylenmiştir ama yine de ekliyim, F650 başlangıç için her ne kadar büyük bir motor izlenimi verse de idaeldir. Kendi 250'lik motorumdan daha rahat buldum kullandığımda. Verdiğiniz her direktife aynen uyuyor nazlanmıyor ve sizi zora sokmuyor.
Kesinlikle sana katılıyorum
Bugün Bmw borusan istinye fabrikasına gittik test sürüşü için ilk defa kullandığım motor ( ybr 125 ) harici bir motosiklete binecektim..Açıkçası birazda ürktüm hem benimkine oranla hacminden hem ağırlığından hemde gücünden..Ama o kadar rahat alıştımki kendime bile inanamadım..Kullanımı çok çok rahat motosiklet virajlarda zaten sen dönmeden önce dönüyor yol tutuşu süper , hantal bir motoisklet değil gazı verdimi gidio:D Yani işin özü Ybr yi kullanmaktan kolay geldi açıkçası ama tek sorunum vibrasyondu..YBR de bile çok daha az vibrasyon var tabi bunun nedenide gücüne oranla teksilindirli olması F 650 GS 'nin...Ama güzel motosiklet açıkçası ben beğendim
Giderkende biri 4000km yap( şuan 2000kmdeyim) gel, senin cüssen yeter ,sana R 1200 GS yi sürdürelim dediler:D çok mutlu oldum vallahi 1 ay içinde 2000km yapıp tekrar gidip şu mükemmel aleti denemek için sabırsızlanıyorum
Hayat ne kadar uzun olursa olsun, hep beklenmeyen kadar kısadır.
BMW nin parça servis sorunu çok kötüymüş diye duymuştum. Servisi çok kötüymüş, yetişemiyorlarmış. Öyle midir? Ben de motoru değiştirmeyi düşünüyorum baharda. Vstrom düşünüyorum ama.
neredeyse her forumda benzer yazıları yazmaktan bıktım arkadaşlar yahu.....
elma armut lütfen karıştırmayalım....çünki TA ve GS elma ve armuttur...
evet her ikiside kabaca "enduro" dur ancak enduro kullanıcıları (pastaneciler hariç) çok iyi biliri ki Husa FE450e de enduro dur ETV1000 Capanord da
evet TA çok çok baba bir motordur.BMW nin "kötü tola girebilir touring" klasmanı "gelande strasse" (GS) ler ile bundan 26 yıl önce ortaya çıktığında müthiş bir patlama oldu ve TA Hondanın bu sınıf için bundan onküsür sene önce çıkarttığı cevaptı..ve gerçekten o zamanda şimdide süper motordur.
amacı touring yapmak ancak toprak bir yol kötü zemin önünüze çıktığında onu aşmak dır. (o nedenle üzerinde "rallye touring" yazar)..(aynı büyük "beast enduro" lar yani 1200gs gsa yada orjinal tiger gibi)...ve bu görevi süper süper yapar.. çift silindirlidir ve uzun süre problemsiz kullanılabilen çok "ilkel" (burada ilkel i kötü manasında kesinlikle kullanmıyorum) bir motoru vardır...benim kullandığım en konforlu motorlardan biridir. birçok touringden çok farkı olmayacak derecede rahattır...
650GS ise tamamen farklı amaca hizmet eder ...BMW büyük Beast enduroların yetersiz kaldığı durumları fark edip bu motoru üretti..amaç gerçek GS lerin "ufağını" yapmak değildi...öncelikle piyasada o dönemde bulunan xtz660 KLR yada DR kullanıcılarının motorları ile uzun trail yolları yaptığını gören BMW daha sonra çok sayıda motor sahibi birçok insanın 650 sınıfı "light traille"lerini "commuting" için yani işe çarşıya vs oraya buraya gidip gelmek için diğer motorlarına tercih ettiklerini gördü...650GS in olayı işte burdan çıktı...
TA gibi bir touring değil ama KLR yada DR gibi bir "trail" motorudur GS ama bunun yanında çok radikal şasi tasarımı ve oturum geometrisi sayesinde özellikle şehir içi kullanımında inanılmaz dengelidir ve arazide kendinden 30-40 kilo hafif bir motormuş hissi verir. ayrıca sele ye oturduğunuzda boyunuz ne olursa olsun ir şekilde ayaklarınızı yere koyabiliyor olmanız arazide malesef başaka hiçbir enduro da bulamayacağınız güven hissini verir..ek olarak bu sebeple GS kullanıcıları size motorun şehir içinde "mobilet gibi" olduğunu söyleyecektir
evet tek silindirlidir...çünki amaç low down torque dur. ve 650 GS size bunu gereğinden fazla gürül gürül verir....bu tip bir motora çift silindir uygulaması yokmu ..var buyrun KLE 500.. sorun bakalım KLE leriyle araziye girenlere..motorun son derece hard bir enduro gibi süspansiyonları ve lastikleri olsa da toprak engebelerde kle leriyle nasıl boğuşuyorlar...(low down torku düşük ama üst devirleri güçlü KLE ile malesef bol bol patinaja düşülür)...
GS motoru bu sınıfın(KLR DR XT vs) en yumuşak titreşimsiz ve sessizidir.
rotax-bombardier yapımıdır. çok fazla elektronik (hatta bilgisayar kontrolü) içermesine rağmen "kurşun geçirmez" liğini bol bol kanıtlamıştır...advrider yada chain gang'i izlerseniz bir 650GS'in 100 150 bin mili tık olmadan devirdiğini görürsünüz...neredyse hiç kronik elektronik arızası yoktur (meşhur surge-stall muhabbeti harici o da artık yok)..yolda kalmaz..ve 3.5 lt yakması ile nerdeyse TA nin yarısı benzin yakar
bu nedenle şu an itibarıyla "round the world" gezginlerin %70'i (sanılanın aksine büyük "adventure" lar değil) F serisi BMW kullanıyor (bkz advrider)(yine izleyenler bilirler LWR de 1150adv yüzünden neler çekti adamlar.. )
e doğal olarak GS in TA kadar konforlu olması beklenemez..diildir. ama kendi sınıfında malesef ondan konforlu motor yok...
TA mükemmel bir motordur, GS de mükemmel bir motordur...ama sınıfları tamamen farklıdır...
ben TA ya hayranım açıkçası bence TA kullanıcıları motorlarıyla gurur duymalı....ama 30.000 km dir GS kullanıyorum. ve motorumu çok seviyorum.ve ben de gurur duyuyorum.
artık lütfen TA GS karşılaştırmayalım
ama isterseniz GS i KLR ile karşılaştıralım (ve burda da advrider benzeri kavgalar çıkaralım isterseniz...))
Aman hocam KLE'den bahsetme, malum aynı motoru enduro, cruiser ve street bike'da kullanma "başarısı" (tırnak içinde ) göstermiştir Kawasaki.
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
ikiside güzel motor ama ben bmw yi tercih ederdim bende hondacıyım ama yinede bmw bu sefer
bu benim ilk entry'im, ben yeniyim buralarda ve ben de enduro meraklısıyım. hatta DR 800'e bi yakınlıgım var ama alışveriş ertelendi konunun eski olmasını farkettim fakat merakımdan dolayı gonlumden geceni soyleyim istedim. ben de kesinlikle Transalp diyorum, ve kesinlikle daha klas bi motor. Enduro sıfatını daha cok hakettiğini dusunuyorum...
sevgili no name panizzi bir sevgili dr800'le araziye gir yakınlık felan kalmaz...aman diyim...bu arada nasıl TA daha enduro onu açıklarmısın
tintinopsella, arkadaşim çok güzel açıklamişsin eline sağalık .Bende üzün süredir ikisi arasında gelip gittim.ama senin açıklaman sayende önemli olan motor ile ne yapacağın yani amaç olduğunu fark etdim bu amaça görede motorumu seçdim.Ben kısa mesafe orman ve köy yolarında eşimle bereber gezmek için itiyorum .bunda en iyi GS cevep verecek.
Tekrar aydınlatman için teşekurler
iki silindir iyi demişsiniz fakat tek silindirli bmw'nin de bu hacme göre inanılmaz düşük yakıt tüketimi olduğu söyleniyor. (100kmde 3.5 litre civarı) bunu da dikkate almalımıyız? yoksa transalpin de yakıt tüketimi benzini düşündürtmeyecek kadar düşük müdür?
XT660 R, KLR 650, Bmv F 650 GS Dakar Enduro dur.
Transalp, Bmv F 650 GS Enduro görünümlü touringdir. Kendi aralarında hangisi daha enduro görünümlü diye ayrım yapılabilir.
Teknolojisi iyi olanı tercih etmekte fayda bulunmaktadır.
motorize07 [MT Antalya Burada]
Her Tip Yol ve Hava Şartlarının Motorcusu
Gittiğin Yol, Yol Değil. YAMAHA XT600 E
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)