10.000 YTL lik motor. CBF, GSR, MT-03, vs???
Reklamlar
-
Oncelikle forumda bilgi, tecrube ve yorumlarıyla katkıda bulunan herkese teşekkür ederim.
Derdime gelecek olursak, 2 yıllık 250 CC' lik Regal Raptor kullanımından sonra motor degisikligi yapmak istiyorum. Forumu günlerdir okuyorum ancak acilmis olan tum marka ve modelleme kiyaslamalarinda gelen cevaplardan kafam karmakarisik oldu. Cogu baslik bir polemik icerisinde surup gidiyor.
O nedenle lutfen tum degerli kullanicilardan kendi motorlarini ovme yada tavsiye etme yerine merak ve sorularima cevap bekliyorum. Oncelikle alacagim motordan beklentilerim.
1.) Oncelikle butcem 10000 YTL civarindadir.
2.) Genellikle sehir ici kullanımında kullanılmak uzere senede bir iki kez sehirler arasi seyahat amacli bir motor almak istiyorum.
3.) Ben motorumu kesinlikle hobi amaçlı kullanmayacagim. Benim için öncelikli kullanim amaci ulaşımdır.
4.) Hız, güç benim için önemli degildir. Anahtari cevireyim beni gitmek istedigim yere rahat ve konforlu bir şekilde gotursun benim icin fazlasiyla yeterlidir. Yani bana problem yaratabilecek bir potansiyele sahip motor almak istemiyorum.
Almayi dusundugum ancak bir turlu karara varamadigim motorlar
Hondan CBF 500 ve CBF 600. (Fiyat olarak 500 daha uygun geliyor)
Yamaha FZ-6 S2 ve Yamaha MT-03
Suzuki GSR 600
BMW F650 GS
Sorularima gelecek olursak,
1.) Bu motor ve modeller arasinda sizce yedek parça ve servis maliyeti olarak kullanıcısı en memnun eden ve en cok uzecek olan hangisidir. Benim icin en onemli oncelik bu.
2.) Elbetteki yakıt harcamasi olarak sizden en iyi ve en kötü performansı sergileyecek motor konusunda yardim bekliyorum. Biliyorum bu motorlarin kimi tek silindir kimi dort, kimi enjeksiyon kimi karbürator....Tahmin dahi isimi gorebilir.
Bu kadar sorularim....
Gorus ve onerilerini belirten herkese tesekkur ediyorum.
Not: Lutfen bunlarin birbiri ile alakasi yok, biri enduro biri touring gibi yorumlar yapmayiniz. Kullanim amacimi acikca belirttigimi dusunuyorum. Ben yarissalar hangisi gecer, hangisi daha guclu diye sormuyorum. Tek amacim motor kullanmayi seven ve benimsemis biri olarak iyi bir tercih yapmak istiyorum. Tekrar tesekkur ediyorum.
Reklamlar
-
Ulaşım aracı olarak kullanıcaksan benim tercihim bmw f 650 gs. Önerdiğin motorlar arasında büyük bi farkla en az yakan motor. Diğer motorlara kıyasla aradaki fark çok büyük. 10000km bir bakımı var ama pahalı olduğu söyleniyor orası sana kalmış.
Görünüş olarakta fz6 s2 ye hastayım çok şık bi motor ama şu aralar f650gs beni kendine aşık etti.
Sonuç olarak benim fikrim f650gs. hem yol ayırımı yapmaz heryola girer hem az yakar hem karizmatik. bakım araları uzun ve yakıtta çok cimri.
-
Saydıkların içerisinde,bahsettiğin özellikleride göz önünde bulundurarak şahsi tercihim.1.cbf 600,2.ise gsr 600 olurdu.
AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...
-
Neredeyse sizinle aynı durumdayım. Bütcem biraz daha kısıtlı olmakla beraber ben de araştırmadayım. Gsr 600 4silindir olduğu için diğerlerinden biraz daha agresif ve dolayısı ile masraflı görünüyor. ( 4 silindirin varsa 4 çocuğun vardır )
Yamaha MT-03 660cc ve bildiğim kadarı ile 650cc üstü olduğu için vergi sınıfı değişiyor. Bunun dışında motorun kendisi tek silindir oluşu vs motoru cazip kılmıyor değil.
Cbf 600 de silindir sayısı, fiyatı, hondanın yedek parça fiyatlarındaki bize sayı saymayı bilmediklerini düşündüren politikası yüzünden ön sırada değil.
Cbf 500 ile Er6 arasında gidip geliyorum. Daha önce bir süre er6f sahibiydim ve 4silindir sesi aramıyorsanız diğer çoğu açıdan tatmin edici diyebilirim.
★★ ----- Decaying organic matter ----- ★★
-
cbf 500 karbüratörlü olduğu için ocağına incir ağacı dikebilir
yani benzini şurup misali içer resmen ben olsaydım GSR 600 alırdım sorunsuz rahat bir motor ayrıca görsel açıdanda çok güzel ve karizma bir motor yakıtıda çok iyi az yakar
gerçekleri tarih yazar tarihide GALATASARAY
-
Beklentilerinini karsilayacak motosiklet secenekleri arasinda BMW F650 GS one cikiyor , soylendigi gibi bakim araliklari uzun ve bi hayli ekonomik.
Aralarinda secim yapacak olsa idim F650GS i secerdim , fikrim bu yonde.
Selamlar.
-
saydıgın motorlar dısında suzuki dl650 en uygun secim olur senin için paranı az daha biriktir bence...
Instagram: gezgin_endurocu
https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1
-
bu sorduğun sorular çok incelikli düşünülmesi gereken durumlar.
10 bin ytl ye motor alınabilir. fakat bu motorların işletim maliyeti biraz yüksektir. bu saydığın motorların hepsininde işletim maliyetleri yüksek olduğu için (teker, filitre, yağ,zincir,firen balatası,dişlileri,büji debriyaj ve servis ücretleri gibi kullanımdan dogan eskimelerin yenisiyle değiştirilmesi gibi yükümlülükleri karşılayabilecek maddi durumudan iyi olman da gerekmektedir. 10 milyar motor almakla kurtulmuş olunmuyor. senkron ayarı sibop ve hiç ummadıgın zamanda motorun çıkarabilecek arızalarınıda karşılayacak gücün var sa bu motorlara bak yoksa hiç bulaşma çünkü yıllık km ye görede degişim yaparak 500 ile 1000 tl gibi masrafı olacaktır. ufak kazan bile 1000 tl ve üzeri masraf açar.
yakıt durumuna gelirsek en az yakan ile en çok yakan arasında 100 km de 15 km fark eder
büyük motorlarda yakıt biraz çoktur o yüzden yakıt ölçümüne girilmez 1 lt ile 12 km ile 23 km arası yakar gaza yüklenişine göre bu aralık içinde dolanır.
-
istediğin özellikler 250 cc 2 silindir bir motoru işaret ediyor
-
Temizinden bir Suzuki Gs 500 e bulursan büşün bence hem persormans hemde işletim maliyetleri düşük bir motor....ayrıca fiyat olarakta 5-6 bin tl. civarında....yakıttada oldukça cimri....
-
gsr 600 yada er6 tek geçerim..Er6n kullanıyorum dehşet derecede çok memnunum....
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler