HONDA CBF600cc vs SUZUKI GSR600cc
Reklamlar
-
Arkadaşlar tekrar merhabalar...Öğrenmenin en güzel yolu olan kıyaslama yolunu tekrar ederek; gene "Naked" üzerine bir çalışma yapmak istiyorum.. Daha doğrusu bu iki motosiklette de model olarak "Naked" olsa bile, bence "Sport-Touring" alanında CBF600 ile; gerçek "Naked" olan Suzuki GSR600 ü mukayese etmek istedim. Ne dersiniz?
Honda's profilation of this bike
Ideal for the smaller rider and women in particular, a key feature of the CBF is the Just Fit Design - with adjustable handlebars, a fully adjustable seat, adjustable brake lever and adjustable windscreen on the half faired versions.
General information
Model: Honda CBF600 S
Year: 2007
Category: Allround
Rating: 69.5 out of 100. Show full rating and compare with other bikes
Safety: See our safety campaign with the high safety rated bikes in this category.
Engine and transmission
Displacement: 600.00 ccm (36.61 cubic inches)
Engine type: In-line four
Stroke: 4
Power: 76.00 HP (55.5 kW)) @ 10500 RPM
Torque: 58.00 Nm (5.9 kgf-m or 42.8 ft.lbs) @ 8000 RPM
Compression: 11.6:1
Bore x stroke: 65.0 x 45.2 mm (2.6 x 1.8 inches)
Fuel system: Carburettor
Fuel control: DOHC
Ignition: Computer controlled digital system
Starter: Electric
Cooling system: Liquid
Gearbox: 6-speed
Transmission type
final drive: Chain
Physical measures
Dry weight: 197.0 kg (434.3 pounds)
Seat height: 785 mm (30.9 inches) If adjustable, lowest setting.
Overall length: 2,170 mm (85.4 inches)
Ground clearance: 130 mm (5.1 inches)
Wheelbase: 1,480 mm (58.3 inches)
Chassis and dimensions
Front suspension: 41mm telescopic fork, 120mm axle travel
Rear suspension: Monoshock damper with 7-step adjustable preload, 125mm axle travel
Front brakes: Double disc
Front brakes diameter: 296 mm (11.7 inches)
Rear brakes: Single disc
Rear brakes diameter: 240 mm (9.4 inches)
Speed and acceleration
Power/weight ratio: 0.3858 HP/kg
Other specifications
Fuel capacity: 19.00 litres (5.02 gallons)
Comments: Also available with ABS.
Further information
Parts and accessories Check out parts and accessories from our partners.
Ask questions Join the 07 Honda CBF600 S discussion group or
the new Honda forum at Bikez.name.
Insurance, loans, tests Check out insurance here. Search the web for dealers, loan costs, tests, customizing, etc.
Related bikes List related bikes for comparison of specs
EKNIK OZELLIKLER
Motor: Sıralı 4 silindirli DOHC 16 supaplı, sıvı soğutmalı.
Yakıt sistemi: 38 mm elektronik enjeksiyon
Çap: 67.0 mm
Strok: 42.5 mm
Max Güç: 98 HP @ 12.000 RPM
Max Tork: 68 NM @ 9600 RPM
Silindir hacmi: 599.4 cc
Kompresyon Oranı: 12,5 : 1
Çalıştırma: Elektrikli marş
Kavrama sistemi: Islak, çoklu disk.
Aktarma sistemi: Zincir
Vites kutusu: 6 ileri vites
Ön çatal açısı: 25,5 derece
Akü: 12V 12 Ah
Ön lastik: 120/70 ZR 17
Arka lastik: 180/55 ZR 17
Ön fren: Çift piston kaliperle donatılmış 310 mm çapında çift disk.
Arka fren: Çift piston kaliperle donatılmış 240 mm çapında tek disk.
Uzunluk: 2,090 mm
Genişlik: 775 mm
Yükseklik: 1,075mm
Aks aralığı: 1,400 mm
Yerden yükseklik: 130 mm
Sele yüksekliği: 785 mm
Kuru ağırlık: 183 Kg
Yakıt deposu: 16,5 litre
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
Reklamlar
-
Bi kere kafadan gsr 1 adım önde. Gsr 98 hp cbf 76... Görüntü bakımından Gsr yine önde zevk meselesi ama gsr daha çok hoşuma gidiyor. Hem suzukinin sitesinde gsrde gsx-r motorunun oldugunu sadece çıplak bir motor oldugunu söylüyor
-
Kullanım amacı önemli bence Gsr ile uzun yola çıkarsan yorucu olur ama CBF ile uzun yol keyif verir şehir içinde ise GSR nin CBFe göre ufak oluşu ve kıvraklığı şehir içinde avantaj sağlar ve daha rahat oynanır...
Söylediğin gibi hangi amaçla kullanılacağı göz önünde bulundurularak kıyaslama yapmak daha mantıklı olur...
Birisi safkan Naked diyeri orta sınıf bir Sport Touring
-
bikerboy35 adlı üyeden alıntı
Kullanım amacı önemli bence Gsr ile uzun yola çıkarsan yorucu olur ama CBF ile uzun yol keyif verir şehir içinde ise GSR nin CBFe göre ufak oluşu ve kıvraklığı şehir içinde avantaj sağlar ve daha rahat oynanır...
Söylediğin gibi hangi amaçla kullanılacağı göz önünde bulundurularak kıyaslama yapmak daha mantıklı olur...
Birisi safkan Naked diyeri orta sınıf bir Sport Touring
Harika bir tespit.. Benim amacım orta ve uzun menzilli asfalt üstü seyahatler..
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
-
Gsr kullanıcısı olarak şunu söyleyebilirim, şehirde kimseyi kendisini ezdirmez. Sadece 150 km nin üzerinde rüzgar nedeniyle çok konforlu bir yolculuk yapma şansını bulamazsınız.
Bunun dışında trafikte bir çok motorun yaşadığı sorunları yaşamadan, yol alır.
-
Selka adlı üyeden alıntı
Harika bir tespit.. Benim amacım orta ve uzun menzilli asfalt üstü
seyahatler..
Asfaltın altında giden motor yapıldımıki ???
Orta ve uzun yollu seyahatlerse direk CBF derim... 76 beygir hiçte hafife alınılacak türden bir beygir gücü değil fazer de ortalama o civarda GSR ile uzun yol çekilmez izterse 150 beygir olsun...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:37 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:36 AM ----------
justyalin adlı üyeden alıntı
Gsr kullanıcısı olarak şunu söyleyebilirim, şehirde kimseyi kendisini ezdirmez. Sadece 150 km nin üzerinde rüzgar nedeniyle çok konforlu bir yolculuk yapma şansını bulamazsınız.
Bunun dışında trafikte bir çok motorun yaşadığı sorunları yaşamadan, yol alır.
bu söylediklerin de benim söylediklerime çıkıyor sanırım...
-
-
Honda ön cam ve artçı konforu olarak 1 adım önde.
GSR ise performans olarak daha başarılı ve bence tipi daha güzel (gerçi zevkler tartışılmaz).
Sonuçta ikisi de kaliteli makinalar, tercih senin.
-
SUZİKİ racinge daha yakın olduğu için onu seçerdim...
HONDA;hayat onda...
İ.V.İ.B.İ
DRİFT RELİGİON
-
28 Temmuz 2009, 14:08
#10
Burda gözardı edilen bir konu var oda güvenlik. Arkadaşımız sanırım 2.el almayı düşünüyor.
Cbf 600'de standart abs var. Yani tüm 2. elleri abs li. Gsr 600 ise 2007 yılından sonra absli olmaya başladı. Oda opsiyonel'di sanırım.Temiz 2. el abs'li gsr 600'ler 13.000 tl'den başlarken cbf 600'ler 10-11.000 tl'den başlıyor.Agresif bir sürüş sergilemeyeceksen ki uzun yolda kullanacagını belirtmişsin cbf 600 daha iyi bir seçim gibi görünüyor.
Yani olaya konfor ve güvenlik yönünden baktıgında cbf 600 öne çıkıyor.
-
28 Temmuz 2009, 14:13
#11
ELINT adlı üyeden alıntı
Burda gözardı edilen bir konu var oda güvenlik. Arkadaşımız sanırım 2.el almayı düşünüyor.
Cbf 600'de standart abs var. Yani tüm 2. elleri abs li. Gsr 600 ise 2007 yılından sonra absli olmaya başladı. Oda opsiyonel'di sanırım.Temiz 2. el abs'li gsr 600'ler 13.000 tl'den başlarken cbf 600'ler 10-11.000 tl'den başlıyor.Agresif bir sürüş sergilemeyeceksen ki uzun yolda kullanacagını belirtmişsin cbf 600 daha iyi bir seçim gibi görünüyor.
Yani olaya konfor ve güvenlik yönünden baktıgında cbf 600 öne çıkıyor.
yorumsuz katılıyorum
Azraille yarıs bakalım kim daha hızlı (deneyin muhtesem birsey oluyo)
-
28 Temmuz 2009, 15:01
#12
gsr'nin yakıtını 100km /6-7.5lt diyorlardı üzer üzmez sen karar ver artık
-
28 Temmuz 2009, 15:27
#13
lezzet gider,mesuliyet kalır...
-
28 Temmuz 2009, 15:46
#14
Bandit karbüratörlü oluşu ile kafan kaybeder,ayrıca GSR yerine suzukinin yeni GLADİUS modeli çıkmıştır bilginize,CBF' inde CBF600 N modeli bulunmaktadır görüntü olarak cbf500 ü andırıyor (türkiyede yok).Kawasaki ER-6N modeli ise bunların hepsinden kendisine özel yapılmış motoru ile sıyrılır.Ne fazer deki gibi R6 dan bozma,Nede suzuki(gladius için) gibi,SV den bozma bir motoru vardır ve testlerde (karşılaştırmalı suzuki,honda,yamaha,kawasaki) bir depo ile 320 km yaptığı yazılmaktadır.Sanırım naket karşılaştırması yapılacaksa Türkiyede bulunan Hornet 600 ve GSR yada yazdığım gibi gladius olmalı.Çünkü gsr ve cbf bence farklı sınıflar.
-
28 Temmuz 2009, 15:50
#15
-
28 Temmuz 2009, 15:58
#16
O zaman CBR600 F mi,GSX650 F mi
-
28 Temmuz 2009, 16:24
#17
bazen25 adlı üyeden alıntı
Bandit karbüratörlü oluşu ile kafan kaybeder,ayrıca GSR yerine suzukinin yeni GLADİUS modeli çıkmıştır bilginize,CBF' inde CBF600 N modeli bulunmaktadır görüntü olarak cbf500 ü andırıyor (türkiyede yok).Kawasaki ER-6N modeli ise bunların hepsinden kendisine özel yapılmış motoru ile sıyrılır.Ne fazer deki gibi R6 dan bozma,Nede suzuki(gladius için) gibi,SV den bozma bir motoru vardır ve testlerde (karşılaştırmalı suzuki,honda,yamaha,kawasaki) bir depo ile 320 km yaptığı yazılmaktadır.Sanırım naket karşılaştırması yapılacaksa Türkiyede bulunan Hornet 600 ve GSR yada yazdığım gibi gladius olmalı.Çünkü gsr ve cbf bence farklı sınıflar.
Evet bandit karbüratörlü ama enjeksiyonlu olanlardanda fazla yakmıyor.Sitemizdeki kullanıcılar 100km/5-7.5 lt demişlerdi.
-
28 Temmuz 2009, 16:36
#18
gsr600 ve cbf600 kıyaslancak modeller degıl aslında bırı naked çakması digeride kendine özgü güclü özel bir naked ancak uzun yolda cbf600 honda deauville transalp tarzı makınalarla daha rahat edersiniz bende baylırım gsr600 ama uzun yolda yiyecegim rüzgarıda düsünmeden edemiyorum...zor bir karar en guzelı motorları kullanarak kendınıze en uygun tarzı bulmanız merak ettiğim bu suzukileri hic yan canta ve topcase ıle kullananlar varmı nasıl duruyor tipini merak ediyor insan...
Instagram: gezgin_endurocu
https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1
-
29 Temmuz 2009, 11:12
#19
Ben yukarıda sayılan hiç bir motoru (anlık etkiler hariç) tercih etmem 2001 yılı sonrası F650 GS alır arkama bile bakmadan uzarım.Bu arada ABS fren sistemi kullanmasını bilmedikten sonra bir işe yaramaz neticede ABS tekerleri kilitlemeyip kişiye tam frenleme esnasında manevra yapma kabiliyeti sağlar.Bunu bilmeyip "nasılsa ABS var şimdi dururum" derse kişi önündeki nesneye yapışır.Bu nedenle F650 GS deki gibi kapatılabilen sistemleri tercih ederim.
-
29 Temmuz 2009, 11:27
#20
bazen25 adlı üyeden alıntı
Ben yukarıda sayılan hiç bir motoru (anlık etkiler hariç) tercih etmem 2001 yılı sonrası F650 GS alır arkama bile bakmadan uzarım.Bu arada ABS fren sistemi kullanmasını bilmedikten sonra bir işe yaramaz neticede ABS tekerleri kilitlemeyip kişiye tam frenleme esnasında manevra yapma kabiliyeti sağlar.Bunu bilmeyip "nasılsa ABS var şimdi dururum" derse kişi önündeki nesneye yapışır.Bu nedenle F650 GS deki gibi kapatılabilen sistemleri tercih ederim.
yanlısın olan bır konuyu duzeltmek ısterım motosikletlerdeki abs sadece tekerleri kitlemeden stabil bir sekilde durmak için kullanılmaktadır onun dısında arabalardaki gibi motosıklette abs devredeyken arabalardaki gibi manevra şansınız yoktur...cogu zaman anı durumlarda ne kadar tecrubelıde olsak tekerler kıtlendıgı ıcın abs oldukca faydalıdır...tabi bazen on tekeri kitleyip motoru yan yatırıp düşmekte faydalıdır abs konusu bıraz tartısmalı bır konu sanırım
Instagram: gezgin_endurocu
https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler