Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Hyosung GV250cc'ye Karşı Yamaha Dragstar 650cc

    REKLAM ALANI
  1. #21
    fedos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2005
    Şehir
    istanbul
    sanırım bu gv250, kymco venox ile kıyaslanmalıdır.
    geçmiş sayfalarımızda doluca mevcut.
    güzel bakan , güzel görür.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Benim anlamadığım aynı mesajı kopyala yapıştır neden farklı mesajlara atıyorsun , orada da görecekler burada da, mantığı nedir anlamadım?

  3. #23
    perishte - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İzmir Tire
    Motosikleti
    maalesef...
    motor keyif işidir parası olan alır denilmesine biraz hak versem de yüzde yüz katılamıyorum. çünkü düşünün ki, iki kişi yazın tatilini antalyada 3 yıldızlı bir otel yerine 3-5 günlük (mesela toplamda 2000 km diyelim) bir gezide geçirme planı yapsa; kullanacakları 1.2 hacimli ekonomik bir otomobil bile 250lik bir cruiser dan daha fazla yakacaktır.
    ya da şehir içinde 100-150lik bir scooter kullanan biri için, motoruyla yaktığı yakıtın belki iki katı bile, aynı işte kullanılan bir otomobili doyurmayacaktır.
    düşük veya normal cc li motosiklet her halükarda daha ekonomik olduğu için bence cebini düşünenler otomobilden ziyade motor alıyor.
    sadece belli bir cc ve üstü motorlar bırakın fiyatı sadece vergi ve yakıt yönünden bakıldığında bile anında "zengin işi" kanısı oluşturuyor (Allah herkese zenginlik nasip etsin inşallah).
    motorun cep dostu olmasını göz önünde bulundurunca elbette ki fiyatının cazip olması vatandaşın yüzünü güldürüyor. hyosung da bu özelliğiyle orta halli motosikletseverleri mutlu ediyor. on sene sonra gv nin yolda mı yoksa hurdalıkta mı olduğunu ise en erken 2015te görebileceğiz. yani sağlamlığının lehinde ya da aleyhinde konuşmak için bence erken.
    cdi sorunu olması evet belki hoş değil ama bu konuda şayet firma tarafından tüm dünyadaki satışlarda garanti süresi bitse dahi beyin değişiminin ücretsiz yapılması kararı alınıp ilan edilseydi hyosunga müthiş bir artı kazandırırdı. çünkü elektronik sektöründeki hp firması, ürettiği monitörlerden bir modelini, 26 üründe çıkan bir sorun yüzünden tüm dünyadan toplattı ve hedef müşteri kitlesinde ciddi bir güven duygusu sağladı. aynı şeyi hyosungun yapmaması koreli firmanın acemiliğindendir diye düşünüyorum. inşallah bir kaç yıl içerisinde bu tip kritik kararların alınmasıyla pastadaki dilimini büyütür.
    ne honda ne yamaha ne de başka bir köklü marka, farzedin ki bu kalitede bir motor üretseydi, Türkiye'deki satış fiyatı kesinlikle 7000 lira olmaz, 8500-9000 liradan aşağı verilmezdi.
    Zalim olsa ne rütbe bi perva yine bünyad-ı zulmü biz yıkarız
    Merkez-i hâke atsalar da bizi küre-i arzı patlatır çıkarız

  4. #24

    Üyelik
    24 Eylül 2008
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    DT 80 - kinetik pride - aeron 180 -
    Alıntı Selka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar özellikle Yamaha sahibleri kızmaca yok. Sadece fikirlerimi kimseyi kırmadan incitmeden yazmak isterim. Yamaha Dragstar 650 cc ye binmedim. Bunu baştan belirteyim. Ancak Hysoung GV 250 cc ile kağıt üzerinde teknik olarak karşılaştırma yaptım. Bu karşılaştırma fiyat/fayda oranında bir kaşılaştırma. Yoksa her zaman 650 cc lik bir motor 250cc lik bir motora üstün gelir. Lakin, Hyosung GV 250 cc lik motoru hem yağ soğutma; hemde hava soğutma sistemi var. Burada 1-0 Hysoung galip. Oysa Yamaha Dragstar 650 cc de ise sadece hava soğutma var. İkinci özellik Hyosung motor teknolojisinde 250 cc lik DOHC karakteristikli motora 8 sübab (valve) takarak ekonomik motor büyüklüğünde yüksek performans ve güç almış. Yamaha ise yaklaşık Hysoung GV 250cc ye göre 3 kat büyük olan motor bloğuna sadece 4 sübab (valve) takmış. Sübabları yarı yarıya az. Skor 2-0. Hysoung bu 250 cc lik motordan ekonomik şekilde 28 Hp güç ve yüksek tork alıyor. Oranlama yaparsak 650 cc lik bir motorda en az 72 HP güç almak gerekir ki (mesela Hysoung GV650) Yamaha sadece 40 Hp güç üretebilmiştir. O büyüklükteki motor bloğuna göre az. Skor 3-0. Yakıt tüketimi konusuna gelince Hysoung GV 250cc 2.5lt/100 km iken Yamaha 4.0/100km veya üzeri olmakta. Skor 4-0. Satış fiayatına bakarsak Hyosung GV 250cc 8000 Ytl herşey dahil. Yamaha Dragstar 650cc 14750 ytl. Skor 5-0. Burada hiç sürüş keyfinden falan bahs etmedim. Sadece Sanayii ve Ticaret Bakanlığı'na ithalatçı firmaların beyan ettiği satışta kataloklaarında kullandıkları teknik motor değerlerini karşılaştırarak yaptım. Sonuç
    Hysoung GV250cc -Yamaha Dragstar 650cc 5-0 Hysoung galip gelir.
    Arkadaşım senin böyle bir konu için topic acman bile yanlış.

    Kim öğretio böle şeyleri size yaaw
    Kıyamet Gelsede KoPsAk

    :bounce:

  5. #25
    KEMALKOMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2008
    Şehir
    İSTANBUL/ŞİŞLİ
    Motosikleti
    ZORBA (HONDA VTX 1300S)
    Alıntı Selka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yine bazı arkadaşlar bir çok forum başlığı altında hatta buradada kendine has özellikleriyle, şarkı, şiir, mani tadıyla seçim yaparak motor kıyaslamaları konusuna pek bir manidar yaklaşmışlar. Maalesef bazı arkadaşlarda bu tip yaklaşımlara itibar ederek bu motor süper, bu motor efsane, bu motor kıyaslama yapılmaz, bu motor hızlı gider gibi hiçbir teknik kelime kullanmadan Hyosung la alay etmeye diğer pahalı modelleri ise övmeye devam etmişlerdir.

    Hal böyle iken; bazı arkadaşların yaptığı tork hesabı üzerinde durmuş bence azda olsa ciddi bulduğum matematik ve ekonomi ile ilgili olan yanıt ve cevaplardır. Bunlar için teşşekkür ederim. Bu arada ben ne Honda nede YAMAHA ne de Hyosung u kötülemem. Burada durum raporu yazarım tercihi kullanıcıya bırakırım. Bu böyle şu şöyle. Bu bunu kullanmış bu ise bunu. Bu, bu kadar güç verir o ise bunu gibi. Bunun fiyatı bu onun fiyatı o. Diğer arkadaşlar direkt tercih yapmışlar bence bu yanlış. Elbette 50000 Euro luk bir el yapımı Harleyi övmek çok kolay teknik olarakta fazla donanımlı olmak ta gereksiz. Sana ya o Harley efsane, süper motor, görüntü harika, pahalılar iyidir. Lastiği hiç patlamadı. Renkleri süper gibi yaklaşımlarla hatta üzerine maniler türküler yakılarak motor alınabilinir ki; alınabiliniyor, oysa bu tip forumların amacı diğer model ve kullanıcıları ile alay etmek yerine 50000 euroluk bir motor kalitesine yakın bir kaliteyi 10000 ytl ye bulup imkanı dar kullanıcılara sununabilmek olduğunu düşünüyorum. Bu arada diğer kullanıcıların motorları ile dalga geçmek onlar ile mukayeseye tenezzül etmemek onları aşağılamaya çalışmak motorcu ruhuna uygun olmadığı düşüncesindeyim. Evet arkadaşım bence de git HondaVTX 1300S al o hepsinden daha iyi. Niye dragstar 600cc alıyorsunuz. Honda VTX 1300S den daha mı iyi. Hatta o dediğin motordan ziyade Honda 1000RR FireBlade çok daha üstün. Hadi bakalım bu forumda 600cc lık dargstar mı yoksa Honda VTX 1300S mi iyi.. Suzuki VL800 yanında bir hiçtir. Honda VTX1300ss. O bence daha da efsane.. Hemi de daha pahalım....

    Bu arada bu kadar cevap içinden az da olsa bişeyler kaptığım cevap Cemal beyin di. Teşekkürler... TORK ile ilgili olan... GV de aynı tork daha yüksek devirlerde alınıyor. Düşük devirli kullanımı GV sevmiyor.... Teşekkürler Cemal Bey... Diğer teknik anlamda konuşan arkadaşlarımı tenzii ederim.
    Saygılarımla...
    Honda VTX 1300S bu tartışmada taraf değildir. Bu konuda hiç bir fikir beyan etmeyecek. Örneklenmektende hoşlanmadı.
    www.gezginayaklar.com

  6. #26
    Batis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2006
    Şehir
    Datça
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XTz 660 ZA - Kuba RX9
    Bu kadar ısrarla saçmalayan birini daha görmemiştim ben.

  7. #27
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    yok artık ..
    aynı konuyu yeni başlıklarla görüyoruz..
    ısrarla fixlemeye çalışıyorsunuz ama sizden başka inanan olmayacak bu skor karşılaştırmasına..
    ciddiye alıpta bunları yazdığıma kendim gülüyorum..
    hem elde ettğiniz o teknik verilerin yorumuda yanlış..
    tork ve beygir gücü hesapları o şekildemi yapılıyor..sizin beygiriniz ve torkunuz drag karşısında kaybolup gitmiş haberiniz yok..
    21 NM torku alabilmeniz için 7500 devir çevireceksiniz
    28 beygire 10500 devirde ulaşacaksınız
    şimdi bu hesabı draga göre siz yapın..

    drag 650 ne yapmış:
    3000 devirde 51 NM tork.neyle neyi karşılaştıryorsunuz..
    siz o motorla hayatta o devirlere çıkamayacaksınız,kağıt üzerindeki o torku hissedemeyeceksiniz..



    hiç bir motor tork ve beygir gücünü tüm devirlerde göstermez .
    bu performansı ve verimi alabilmen için o devirlere çıkmanız gerek.
    ODTÜ 1996 Mühendislik Fakültesi bey kardeşim..

    size uygun motorlar burda var.. alın size motorunuzu karşılaştırabileceğiniz bir tablo:


    skorlarına bakalım..
    Alıntı Selka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar özellikle Yamaha sahibleri kızmaca yok. Hyosung GV 250 cc lik motoru hem yağ soğutma; hemde hava soğutma sistemi var. Burada 1-0 Hysoung galip. .
    özellikle hysung sahipleri kızmaca yok
    buda yanlış;
    hava ,yağ soğutmalı motor yoktur.bunlar ikiside ayrıdır.
    sizin motor yağ soğutmalı ;
    tam olarak soğutma görevini yapamadığı için hava ilede soğutma ek olarak düşünülmüştür. bir nevi takviye destek. motoru soğutabilsin diye..
    yukarıda verdiğim tabloda bakın bakalım sizin motordan başka varmı hava -yağ soğutmalı olan..

    Alıntı Selka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İkinci özellik Hyosung motor teknolojisinde 250 cc lik DOHC karakteristikli motora 8 sübab (valve) takarak ekonomik motor büyüklüğünde yüksek performans ve güç almış. Yamaha ise yaklaşık Hysoung GV 250cc ye göre 3 kat büyük olan motor bloğuna sadece 4 sübab (valve) takmış. Sübabları yarı yarıya az. Skor 2-0. .
    buda yanlış;
    süpap sayısının çok olması motorun gücü ile direk alakalı değildir.egsoz emisyon konularını gözden geçiriniz. benim honda shadowda silindir başına 3 süpap neden acaba?
    Alıntı Selka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hysoung bu 250 cc lik motordan ekonomik şekilde 28 Hp güç ve yüksek tork alıyor. Oranlama yaparsak 650 cc lik bir motorda en az 72 HP güç almak gerekir ki (mesela Hysoung GV650) Yamaha sadece 40 Hp güç üretebilmiştir. O büyüklükteki motor bloğuna göre az. .
    buda yanlış;
    bakın
    gv 650 ye
    7500 devirde 61,6 nm torkuna

    bakın birde

    drag 650 ye
    3000 devirde 51 nm torkuna
    %20 lik bir tork yüksekliği görünen gv 650 %100 güç kaybı ile duruyor işte.

    bu değerlere bakacaksak eğer hangisi sizce.? gv 650 nin beygir gücünün burada önemi kalmadı..yüksek olan beygir gücü
    drag 650nin 3000 devirdeki 51 nm torkunun altında ezildi gitti... dragın 3000 devirde verdiği torku gv 650 aynı torku 6000 devirde verecek.. %100 daha fazla çevirmek zorunda..dragın torkuna erişebilmesi için..

    bu durumda skorlarınızı bir yer değiştirin isterseniz.

  8. #28
    Bawebaran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GT250 Comet - Suzuki VL250 Intruder
    Motorun bir beklenti işi olduğu gerçeğini göz ardı etmeden ne istediğimizi bilerek motor seçimi yapmalıyız. Eski bir Hyosung GT250 kullanıcısı olarak fikrim Hyosung aldığı parayı son kuruşuna kadar hakediyor. Kaldı ki talep ettiği rakam kendi sınıfı sayılabilecek köklü marka motorların çok altında ve teknik veriler olarak kıyaslandığında ise yine kendi sınıfındaki motosikletlerden çok daha üstün. Ama bu demek değil ki 250 cc bir makina ile 650 cc bir makina kıyaslanabilir. Olay baştan adil değildir. Buna rağmen Selka teknik veriler ve mali değerler üzerinden bir kıyaslamaya girmiş. Mantıken verdiği değerler onu haklı çıkarır nitelikte. Birde işin gönül ve makinanın üzerine oturduğunda insana verdiği haz boyutu var. Şu anki motosikletim Suzuki VL250 Intruder. Aslında GV250 nin kıyaslanması gereken motosiklet yani. Teknik özellikler ve ebatları yönünden benim motosikletimin tozunu attırır. Ama hassas nokta şu; ben GV250'yi bir Hyosung Fan Club toplantısında kullanma fırsatı yakaladım. Sonrasında da bir VL250 kullandım ve tercihimi VL250 den yana kullandım. Yani tamamen duygusal. Belki ödediğim bedel fazlaydı ama ikisi arasında kıyas yaparken, aldığım keyif beni Suzuki'ye yönlendirdi. Hyosung da çok fazla olmasada bir iki kez küçük parça temini sorunları yaşadım Suzuki de henüz parça veya arıza gibi bir sorunum olmadı. Yani kıssadan hisse motosiklet model ve markalarını kıyaslarken kullandığımız parametreler teknik veri ve fiyatından çok daha fazla olmalı. Yine Selka'ya katıldığım bir konu köklü markaların hiçte haketmedikleri halde çok fazla marka (hava) parası almaları. Buradan yola çıkarak Selka'nın yaptığı tespitler doğru ama eksik denilebilir. Ayrıca bu konuyuda tamamen iyiniyetli ve bilgilendirme amaçlı açtığını düşünüyorum. Birde mesaj sayısını artırmak niyetindeki her konuya bodoslama dalan ve fikri olmadan zikri olan arkadaşlar olmasa (bu niyette olmayanlar üzerlerine alınmasınlar) konu amacına ulaşabilir kanaatindeyim. Amacımız motosiklet sevdamızla ilgili fikir ve bilgi alışverişi değil mi zaten. Herkes gönlünün motoruna biner inşallah. Tekeriniz düz bassın.

  9. #29
    Selka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    SUZUKI DL650 V-STROM
    Tüm arkadaşlarıma kazasız sürüşler dilerim... Aynı zamanda Antalya'ya uğrayan arkadaşlarım olur ise onları misafir etmekten ve onlar ile motorda yol yapmaktan mutluluk duyarım....

    Saygılarımla....

    NOT; ODTÜ'lü olmak hayatımda hep bir ayrıcalık olmuştur. Üniversitem ile hep gurur duydum. ABD ve İngiltere de denkliği verilen yegane üniversitedir...
    SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA

  10. #30

    Üyelik
    07 Temmuz 2006
    sevgili arkadasim, iyi bir universiteden mezun olmus olman motordan cok iyi anladigin anlamina gelmez ki...ben senin o denklik var dedigin universitelerden dereceyle mezun olup da motordan senin kadar bile anlamayan insanlar taniyorum...hem bilirsin yillardir bu ulkenin icine Turkiye`nin en iyi universitesinden biri olan ITU`den mezun olanlar etti yonetici olarak (espri ile karisik mesaj veririm cok pis fena)

    kendince bazi cikarimlarda bulunmussun; pek coguna katilmasam bile..emek harcamissin...saygi duyarim...ama cok onemli tespitler olduguna inandigindan olsa gerek 3 ayri yere (benim sayabildigim) konuyu tekrar tekrar yazip gundem yaratmaya calismissin... `bence` oldukca megalomanik davranis olmus...bu gibi durumlarda, forum kurallarina/adabina uygun davranan orta okul mezunu pirlanta gibi arkadaslarinda mevcut bulundugunu bir kez daha hatirlatmak isterim bu forumlarda...bence biraz daha ozen/dikkat/saygi, belki daha objektif yorumlar daha duzeyli paylasimlara olanak verecektir...gene de tercih senin tabii...

    Her 3 konu basligi altinda da cok duzeyli ve analitik aciklamalar gelmis, ikna olmamissin...`buna da saygi duyarim`...ama keske esten/dosttan forumdastan 10 dkligina ds650 alip/kullanip... bu yorumlari oyle yazsaydin....o zaman saygi duymanin yani sira, katilanlarda olacakti muhtemelen yazdiklarina

    iki makinayi da kullanmis olan ve hali hazirda kullanan arkadaslarim var...test etme firsatim da oldu ...gv250 icin yorum yazmayacagim...polemige gerek yok...icine sinerek bin bazi sorunlari olsa da cinlilerden cok daha iyi bir motor....ama ds650 ile herhangi bir alanda karsilastirmak ayip/gunahtir....yanlistir.

    Ds serisi (ds650 hem de ds1100) metric sinifinda en yaygin...en sorunsuz en keyifli makinalarinin basinda gelir...ebay`de once gv250 sonra da v-star ya da vstar ya da xvs 650 diye aratirsan ne demek istedigimi daha net anlayacaksin....

    ....saygilar.

  11. #31
    _alp_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    VTX 1300
    Selka dostum, ODTU Muhendislik Fakultesi'nin hangi bolumunden mezun oldugunu sorabilir miyim?
    http://www.ataturkungencligehitabesi.com/

    Okuyup da bugunu anlayamayan ahmaktir...

  12. #32

    Üyelik
    07 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul_Kartal
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    arkadaşlar hep 650 cc ile 250 cc karşılaştırılmaz demişsiniz ama karşılaştırma motor karşılaştırması değil ki, tabii ki 650 cc makine 250 cc den üstündür buna kimse birşey demiyor ki
    aldıkları paraya karşılık verdikleri performans karşılaştırılıyor
    hyosung 5 liraya 3 birim, yamaha 10 liraya 4 birim performans veriyorsa hyosung üstündür konu bu, yoksa yamaha ya binmek daha zevklidir, suzuki karizmadır, honda hayat onda vb o ayrı bir konu
    neyse genelde konunun ulaştığı nokta bence şu;
    yamaha: yamaha olduğu için daha pahalı ama bunu hakediyor, cruiser da beygir gücü değil düşük devirde tork önemli olduğu içinde gerekli performansı veriyor
    hyosung:Fiyatına göre performansı çok iyi ama genel anlamda hala çinlilerle karıştırılıyor, yani henüz yeterli güveni sağlayamamış, tork ve beygiri daha yüksek devirlerde sağlıyor
    Sonuç olarak kimileri saçmada bulsa bence bu topic insanlara birşeyler öğretmiştir
    [B][COLOR="Red"]Hayatında birkez motora binip de zevk alan insan bir daha hiçbirşeyden zevk alamaz...[/COLOR][/B]

  13. #33
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Acaba niye bu kadar geç girdi?


    Bu cevabımdan önce Amerikaya 1-2 ay içinde satışa sunulacağına dair bir yazı vardı, ona cevaben yazdım, beynimmi sulanıyor ne, hayal mi gördüm yahu

  14. #34

    Üyelik
    16 Ağustos 2008
    Motosikleti
    KAWASAKİ 2007 VN 900 ve MONDİAL RF 150
    şöyle diyim drag 650-gv 250 yani drag 650 ye-250 galip

  15. #35
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    adam ısrarla etiketim benim bu üniversite diyor..ingilterede denkmişde miş miş.

    daha tork ve beygir gücünün ne olduğunu bilmiyorsunuz..
    nasıl okulmuş bu böyle..
    bildiğiniz doğruların tek tek yanlış olduklarını açıkladım..aksini ispat edin eğer makine kavramları üzerine zerre bilginiz varsa..
    üniversite mezunu olmak yada okumuş olmak ayrıcalık değildir. insanları eğitebilirsiniz ama öğretemezsiniz..
    burada ben dahil bir çok kişi üniversite mezunu ne olacaksa..

    motorunun v-twin olmadığını bile bilmiyorsunuz. filtre kapağına yazmakla olmuyor..

  16. #36
    Aceofspades - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Maltepe
    Motosikleti
    HD Softail
    Arkadaşlar, son derece saçma bir o kadar da rahatsız edici bir topic olmuş. Kargaya yavrusu şahin görünürmüş; tamam herkes kendi motorunu sever, över daha pahalı olan kaliteli markaların aynı segmentteki modelleriyle kıyaslar hatta zaman zaman daha iyi olduğunu iddia eder ama bu arkadaş çıtayı bir kademe daha yükselterek bir üst segmente saldırmış. Üşenmemiş bu konuyu her yere post etmiş. Başta iki motorun teknik verilerini karşılaştırıp 5-0 lık bir skor elde ederken kendisine yapılan teknik yada tecrübeye dayalı açıklamalar karşısında yenilgiye uğradığından olayı ufaktan yamaha vs.hyosung fiyat/performans/fayda karşılaştırmasına döndürmüştür. Aynı motoru kullanan diğer motordaşlarının destekleme tutumundan da biraz gaz alarak temelsiz iddialarını sürdürmüştür, hatta kendisini desteklemeyen arkadaşlarına sitem etmiştir. Sonuçta da kaçınılmaz bir şekilde arkadaşımız komik durumlara düşmüştür. Ama esas üzücü olan arkadaşımızın bu sefer mezun olduğu okulu gerekli gereksiz belirterek, ısrarlarına devam etmesidir. Bu durum da nedense bana popstarımız Ajdarı hatırlattı bu arkadaşımız da hatırlarsınız, sesinin çok güzel olduğunu iddia edip yerli yersiz her platformada makina mühendisi olduğunu söylerdi.

    Motosiklet hususuna gelecek olursak, şu anda ds 1100 kullanıyorum (Selka arkadaşımın beğenmediği hava soğutmalı ve 4 sübaplı olanından) bundan önce ise ds650 ve gv250 sahibi idim, hatta ilk motorum bir Çinli idi. Yani bu motorlar hakkında söyleyeceklerim kesinlikle işkembeden sallama değil kişisel tecrübelerimdir. gv 250 için sadece şunu söyleyebilirim ki Türk tüketicisine atılmış büyük bir kazıktır, hatta bu görüşüm hyosung için de geçerlidir.Gv 250 yi aldığımdan satana kadar geçen süre içerisinde maalesef servislere abone oldum. motoru yaklaşık 7000 kilometre kadar kullandım ve bu bu 7000 km boyunca bir problem diğer bir problemi kovalayıp durdu. 5000 devirde gaz kesen ve sizi ölümcül tehlikelere atabilen bir aletten bahsediyoruz. Enteresandır ki koruma kıyafetleri ve fiyat/performans konusunda çok hassas olan arkadaşlarımız hiç de hafife alınmayacak bu sorunu distributor parçayı değiştirerek çözüyor diye es geçmiş, arkadaşlar bahsettiğimiz alet bir motosiklet, canınızı emanet ettiğiniz iki tekerli bir araç. Görüntüsünden ve fiyatından önce güvenlik gelir, aldığım makine bana bu güveni veremeyen bir seri üretim hatasına sahipse ve üretici tarafından bu konu hakkında en azından genel bir duyuru yapılmıyorsa büyük bir rezalettir. Ben motorumdaki cdi ünitesini değiştirene kadar servis kapılarını bayağı bir aşındırdım, daha 1000 kilometresi dolmadan debriyaj telim koptu, 2 hafta gelmesini bekledim, diğer bir arkadaşımın makinası şakır şakır yağ atıyordu. Servisler bunun normal olduğunu söylüyorlardı, hiçbir zaman makina sıcakken boşa alamadım böyle bir sorunla da başka bir motorda karşılaşmadım (daha önce kullandığım çin malı motorum haricinde), uzun yola çıktım motor stop etti yollarda kaldım suç yanımdaki arkadaşımın da aldığı ancak sorun yaşamadığı benzine atıldı. Ön diskimden gelen sinir bozucu kapı gıcırtısı hiçbir zaman giderilemedi. Bütün bu yaşadıklarımı globalin forumlarında yazdım diğer kullanıcılarla paylaştım, şikayetçi oldum. sonunda da motoru 2. el bir ds 650 ile takas ederek huzura kavuştum. Çoğu arkadaşım gv250 yi kötülememeye çalışmışlar belki de kullanmadıkları için. ama gv 250 kullanıcısı arkadaşlar kusura bakmasınlar bu motorun eski bir kullanıcısı olarak bu motoru kötüleme hakkını kendimde görüyorum, hatta almayı düşünen arkadaşları uyarmayı da bir abi-kardeş olarak kendime vazife görüyorum. bugüne kadar bu konuyu bu forumda dile getirmediğim için de özür diliyorum. arkadaşlar hepimizin parası kıymetli kimse parasını kolay kazanmıyor alırken elbette fiyat ve fayda oranlarını karşılaştırmamız gerekiyor bu nedenle görüntüye ve yeni çıkan bir mal hakkında henüz yeterince deneyime sahip olmayan arkadaşların yorumlarına aldanmamamız gerekiyor. hyo dışında sorunlu motor yok mu elbette var ilk kullandığım çinli motorum böyle bir motordu ancak alırken ne olduğunu biliyordum ve ona göre bir maliyeti vardı. gv 250 yi alırken ise aynı segmentteki japon kardeşlerinin fiyatına yakın bir rakam ödemiştim ve beklentim bir önceki motorumdaki sorunlardan arındırılmış bir araca kavuşmaktı. Maalesef sorunlardan kurtulamadığım gibi daha fazlasıyla karşılaştım ve bu kesinlikle ödediğim paranın karşılığı değildi zaman zaman gv 250 kullanıcıları ile karşılaştığımda aynı sorunları onların da yaşadığını gördüm ve birçoğunun da zamanla motorlarını elden çıkardığını gördüm, kimisi forumlarda seslerini duyurdu kimisi de pek ilgilenmedi sanırım bir kısım kullanıcı ise motorlarının 2. elinin düşmesinden korktuğu için sesini çıkarmadı.

    Gv 250 hususunda son söyleyeceğim, almayı düşünen arkadaşların etraflıca bir araştırma yapmasıdır, sorun yaşamayan insanların olmasının bu makinada kronik problemler olmadığı anlamına gelmediğini düşünmesidir. Kimseyi kırmak yada haksız yere bir ürünü kötülemek gibi bir niyetim olmadığını da tekrar belirtmek isterim, amacım sadece bu başlıkta geçen makineleri kullanmış birisi olarak yorumlarımı aktarmaktı.

    Saygılar...

  17. #37
    Selka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    SUZUKI DL650 V-STROM
    .......................................
    SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA

  18. #38

    Üyelik
    07 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul_Kartal
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Aceofspades senin gv250 kaç modeldi, çünkü bildiğim kadarıyla bu gaz kesme problemi 2005 modellerde yaşanan cdi hatasından kaynaklandı ve daha sonraki modellerde görülmedi, gv250 forumuna yazan arkadaşlardan şu an bu problemi yaşayan yok,
    Ayrıca ben bu motorla günde 700, birkaçgünde 1000-1500 km yol yaptım, toplamda 15500 e ulaştı, mrock arkadaşımız 20000 i devirdi motor ne istop etti ne yolda bıraktı hiç böyle sorunlar yaşamadım senin başına gelenler ilginç gerçektende
    ve son soru hangi servisi kullanıyordun, ben şu an istanbul motor a götrüyorum ve çok memnun kalmadım açıkcası, senin sorunlarda oradan kaynaklandıysa en kısa zamanda yeni bir servise geçicem
    bu arada motorun hala gv250 görünüyor, değiştir istersen
    [B][COLOR="Red"]Hayatında birkez motora binip de zevk alan insan bir daha hiçbirşeyden zevk alamaz...[/COLOR][/B]

  19. #39
    Aceofspades - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Maltepe
    Motosikleti
    HD Softail
    Alıntı khazid-hea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aceofspades senin gv250 kaç modeldi, çünkü bildiğim kadarıyla bu gaz kesme problemi 2005 modellerde yaşanan cdi hatasından kaynaklandı ve daha sonraki modellerde görülmedi, gv250 forumuna yazan arkadaşlardan şu an bu problemi yaşayan yok,
    Ayrıca ben bu motorla günde 700, birkaçgünde 1000-1500 km yol yaptım, toplamda 15500 e ulaştı, mrock arkadaşımız 20000 i devirdi motor ne istop etti ne yolda bıraktı hiç böyle sorunlar yaşamadım senin başına gelenler ilginç gerçektende
    ve son soru hangi servisi kullanıyordun, ben şu an istanbul motor a götrüyorum ve çok memnun kalmadım açıkcası, senin sorunlarda oradan kaynaklandıysa en kısa zamanda yeni bir servise geçicem
    bu arada motorun hala gv250 görünüyor, değiştir istersen
    Dostum, gv 250 yi 2006 yilinda almistim ve 2006 model geciyordu sanirim ruhsatta. tabii bu motorun 2005 uretimi olmayacagi anlamina gelmiyor. motorumu istanbul motordan satin almistim ve o zaman servisiyle pek hoslasmamistim o nedenle hasanpasadaki motorcu melihe goturmeye baslamistim. ist. motorun servisinden memnuniyetsizligim tamamen o zamanki ustanin tutumundandi su anda baska bir ustalari var ancak acikcasi nasil oldugunu pek bilmiyorum. yasadigim sorunlari ise o zamanki global forumlarinda cokca yazdik cizdik. ama sorunlarin servislerden kaynaklandigini soyleyemeyecegim. gv250 topigindeki eski mesajlara bakarsan murathol nickli arkadasin gonderdigi linki bulabilirsin ama site degistigi icin calismiyor link. Motorunuzda sorun yasamadiginizi belirtmissiniz, umarim bundan sonra da yasamazsiniz. Altinizdaki makinenin her an bir sorun cikarabilecegi stresini yasamak hic de kolay degil.

  20. #40
    mrock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2005
    Şehir
    TURK CHOPPER MK-Kütahya
    Motosikleti
    Shadow VT750
    Karşılaştırma konusu tabiki 250cc ve 650cc iki makinenin hangsinin üstün olduğu değildir. hangisinin üstün olduğu ortadır tabiki.

    20.000 km yi deviren 2005 model Gv250 sahibi olarak "Dragstar efsanesi"nin takipcisi hayranıyımdır.bir kaç konuya değğinmek istiyorum.

    20.000 km yi devirdim ama yağ+filtre+balata gibi rutin bakımları hariç ekstradan hiç bir masrafım ve parça beklerlik bir durumum olmadı.o meşhur gaz kesme sorununu beyini garantiden değiştirilerek halloldu.Performansında ve yakıtında en ufak bir fark yok ilk günkü seviyesinde. Eksoz bağlantı yerleri dahil, kromajlarında kararma, sararma yoktur.
    10.000 devirde dahi giderken vibrasyon hiç yok.Bu yüzden civata gevşemesi el ayak uyuşması falan GV250 kullanıcıları tarafından bilinmez...



    2hafta önce çekilmiş bir fotoğraf parlaklığında sorun yok...





    performans konusuna gelince:GV250 ile virago 535, shadow600,650 dragstar hatta 1100 dragstarla... beraber bir çok uzun yol yaptım.Alttaki fotolarda görüldüğü gibi....







    Yaptığımız yollarda GV250 görüntüsü ve performasnıyla diğer büyük makinaları kullanan arkadaşları çok şaşırtmıştı.GV250 bu büyük motorlarla beraber gerektiğinde 130- 140 km/H gibi cruiser için tempolu sayılabilecek süratlerde hiç vibrasyona girmeden ve gruptan kopmadan ağır abileriyle beraber seyrine devam etti.GV250 gerçek V-twin motora sahiptir ve sesi o sıralı ve tek silindirli motorlar gibi cılız değildir.

    GV250 modelinde krank kırmak gibi kronik bir sorun yoktur.Yaşadığım yer Anadolunun küçük bir şehri olmasına ragmen yedek parça kargoyla uygun fiyatta kapıma kadar geldi ve güvendiğim ustalarda bakımını yaptırdım.En son 1200 km lik Emok festivali+Mudanya+Çanakkale+Ayvalık ve kütahya istikametinde temmuz sıcağında yol yaptım.Motorun Isındıkça dahada atikleştiğine şahit oldum.İnsan bünyesinin kaldırabilidiği kadar süre boyunca kontak kapatmadan gidebilirsiniz.Cuma günü 400 km lik bi yola çıkacağım ve rutin bakımları yapıldığı için gözü kapalı her yola gitmeye hazırım...



    Her cruiser gibi GV250 de hak ettiği şekilde bakımı yapılırsa 100.000 km bu motor için hiçbirşeydir.

    GV250 nin Eksilerine gelince:
    1.Karakteristik cruiser motorlarından farklı olarak düşük devir yüksek tork çevirmez.İstediğiniz torku almak için 6000 devir üstüne çıkmanız lazım bu da naked-ss modelindeki motoralara ait bir özelliktir.

    2.Eğer yokuş yukarı gibi motorun yüke binceği durumda devri iyi ayarlamazsanız yolcu otobüsü ve ya yolda beraber seyir halinde gittiğiniz o dediğim ağır abi efsane cruiserlar düşük devirle yanınızdan par par par şeklinde tempolu bir şekilde geçeceklerdir.

    3.Herşey bir yana GV250 yeni başlayıpta hacim büyütmek isteyecek kullanıcnıları bir süre daha tamin eder ve süresini uzatır.Ama geçiş motorudur ve Dragstar,Shadow gibi modellere zorlanmadan atlamanıza yardımcı olur.

    Bu karşılaştırma tabiki uygun değilidir.GV250 kaliteli bir geçiş motorudur.Dragstar ise çok kaliteli yıllarca kullanacağın ve her cruiser sevdalısının garajında olmasını istediği efsane bir motordur.
    [COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
    [IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)