5 yılda Motosiklet kullanmanın Maliyeti ne olur?
Reklamlar
-
Piyasada bazı ön yargılar var. Çinli motor alırsan tamir parasıyla bir japon alabilirsin, BMW alırsan şöyle olur, japon alırsan böyle gibi.
Yaptığım bir incelemeyi sizlerle paylaşmak istiyorum. Ben birkaç yorum yaptım fakat sizin yorumlarınızı da merak ediyorum.
http://tufanbaydemir.blogcu.com/moto..._24015591.html
Reklamlar
-
Yapmış oldugunuz hesaplamalara sadece göz ucuyla bir baktım
taşı sıkıp suyunu çıkarmak dedikleri bu olsa gerek
cok detaylı bir hesap cıkardıgınız belli,
ben çin motorları konusunda şunu söylemek isterimki, maliyet ve giderinden cok şu yönünden tercih etmek istemiyorum: GÜVENLİK
Çünkü ucuz maliyet adına son derece kalitesiz malzemeler kullanılmış ve güvenlik adına hiçbir artısı olmayan makinalar. zaten tehlikeli olan bir ulasım şekli olan motorsiklet birde kalitesiz yapımla birleştiğinde öldürücü olabilir.
saatte 80-90 km hızla ilerlerken yaşanacak en küçük bir aksilik hayatımı riske atabilir. ki burada zaman zaman arkadasların tecrübelerinden cok büyük tehlikeler atlattıgını okuyoruz. kullandıkları lastiklerden tutunda, kayışlarına, motor aksamlarına varana kadar.
ama maliyet konusunda size katılıyorum.
-
Evet yazı biraz uzun oldu, elimden geldiğince kısa tutmaya çalıştım. Çalışmayı yaparken tek amacım DL650 ve F650GS'i karşılaştırmaktı. Ama yanına MCT'yi koyunca sonucun dikkate değer olduğunu gördüm.
Güvenlik konusunda haklılık olabilirsiniz.
-
çok güzel hazırlamışsınız emeğinize sağlık
-
başarılı bir çalışma tebrik ederim.Şu hesapları keşke her motor kullanıcısı yapabilse.
başarılı bir çalışma tebrik ederim.
Şu hesapları keşke hükümet adamları da yapabilse.
-
valla ben de hesap kitap işleriye kafayı yediğimi zannederdim...
her satırını okudum tebrik ederim güzel olmuş...
-
enginer6 adlı üyeden alıntı
valla ben de hesap kitap işleriye kafayı yediğimi zannederdim...
her satırını okudum tebrik ederim güzel olmuş...
Eşime okuttuğumda, bu yazıyı koyma internete, bu adam kafayı mı yemiş derler demişti.
Ben biraz fazla düşünüyorum galiba.
-
gerçekten emek harcanmış bir çalışma yapmışsınız tebrik ediyorum..ayrıca bizimle paylaştığınız için teşekkürler..
-
haklısınız herkeste üst düzey japon makine almaya ekonomık güç var ama insanlar keyfinden can sıkıntısından çin li makıneye bınıyor
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
-
Moderatör
Guzel bir tablo, ama cinli motor alip tamir parasiyla japon alma fikri bana pek mantikli gelmedi.. 20 sene cinli bir motora binsem, tamir masraflariyla yine bir japon alamam sanirim.. Ben bu gece amma cok sandim yahu
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
emeğine saglık
güzel bi çalışma olmuş
[B]durmak yok... yola devam.....
[/B]
[COLOR="Red"][B][I]selam dünyalı ben dostum......::sapka::::151::[/I][/B][/COLOR]
-
Hesabını yapmış bide yayınlamış, helal valla.
Biber muhakkak yakar; ya girerken ya çıkarken...
-
helall valla bu kadar ince hesap cok nadir olurr
-
elleri sağlık bir vürgül bile atlamadan okudum
gelecegin japonu bu günün dışlanan çin mallarıdır buda benim yorumum adamlar artık bırak fabrikayı evde imalat yapmaya başladılar
( @ N € R >>dünyada ROMA,tr de SOMA
-
Cidden güzel bir hesap yapmışsınız tebrik ederim.Fakat 50.000 km'yi aynı motorla gitmeyi hesaplamışsınız yanılmıyorsam.Şimdi 5 sene sizce MCT'i kullanabilecek misiniz merak ediyorum.Bu motorlara ne kadar baksan da 10.000 km sonra dökülmeye başlıyor.Hadi 20.000'e kadar gittiniz diyelim bu arada başınıza açılacak onca tamir masrafı vs ne olacak?50.000 km kullanmak için bence 2-3 tane çinli bitirebilirsiniz.Bunu 50.000'i TR turuna çıkarak yapmaya çalışsanız tek motor olur da 5 yıl kullanacağım derseniz iş değişiyor.Çevremde sıfır motor alıp o kadar baktığı ettiği halde dökülen onlarca çinli var.Bahsi geçen diğer iki motorla kolay kolay yolda kalmazsınız.Fakat Çin malı motoru 50.000 km kullanmaya kalktığınızda yılda en az 1-2 kere yolda kalırsınız.Bu süre zarfındaki zaman kaybı, motosikleti servise götürmek için çekici(!) maliyetini de düşünmek lazım.
1-)Tek bir Çinli motor 5 yıl kullanım 50.000 km yapılabilir düşüncesi kesin olsa verdiğiniz hesaplar çok güzel de bence 5 yıl gibi sir süreçte en az 3 motor alırsınız.
2-)Diğer motorlarında bakımlarını zamanında yaptırırsanız değişmesi gerekeni zamanında değiştirirseniz listede yazdığınız kadar size çok masraf çıkarmazlar bu da maliyeti düşürür.
3-)Çinlilerin masrafı bence listeye göre daha fazla olacaktır hele hele tek motorla bunu yaparsanız bayağı başınızı ağrıtır.
4-)Çinli motorunuzu nasıl kullanıyorsanız(kullanacaksanız) aynı şekilde diğerlerini de kullanırsınız ve de 4.500 ytl gibi bir meblağı kaskoya vermek zorunda kalmazsınız.
5-)Yukarıdakileri sizin hesaba uyguladığımızda Çinli motor 5 sene sonunda en fazla 4-5 milyar tasarruflu çıksın hadi.Yıllık en fazla 1 milyar kar edeceğim diye de ben bmw,suzuki gibi bir motor dururken Çinli ile uğraşmam
Yaptığınız hesaplar çok güzel olmuş.Yukarıdakiler doğrusu ve yanlışıyla kişisel görüşümdür.Umarım gönlünüzce bir motor alır sorunsuz kullanırsınız
Honda Ses Dylan 150 >> Hyosung GT250R >> Gilera Runner VXR 200 >> Honda CBR 250R
-
İşte ben de böyle yorumlar bekliyordum. Yorumlarınız ve güzel dileklerininz için teşekkürler. Tebrik ederim önemli noktayı yakalamışsınız. Kasko? Ciddi bir maliyet. 4500 YTL'yi çıkardığınızda aradaki fark sadece 4000YTL oluyor ki, yukarıda saydığınız can sıkıcı işler için kafa yormaya değmez.
Ama nacizane fikrim, 50.000 km bir çinli motor da gidebilir. Bu benim fikrim tabii ki. Siteden ARBETUS var, onun motoru 22.000'de ve bu sene Marmaris'e MARMOK'a gitti ve döndü.
-
anlamadığım saatte 80-90 km ile giderken bi aksilik yaşandığında çin malları havaya uçacak diğerleri ne olacak. yani onları ne koruyacak. bence hava yastığı bile koruyamaz. bence burda iş tamamen kişinin kendi becerisi ve tercübesine kalmış. aksi haldi her iki motosiklettede sonuç kaçınılmaz.
-
Güzel,ışık tutcu ve son derece yararlı bir tablo bana göre!ellerinize ve harcadığınız zamana sağlık
bazı arkadaşlarımız çinli knusunda hafifçe abartmış!
ben 2006 yılında bir MCT250 aldım ve yakın zamanda yaklaşık 28000km de sattım!alan arkadaşım hala kullanmakta.Kısacası,bakarsanız çinlilerde pekala 50.000km ve fazlasını rahatlıkla yapar mamafiğ malzemelri kalite bakımından (fiyat - eder kıstası) açısından son derece uydun olsada biraz zayıf kalmakla beraber bazı aksamları sık sık değişmesi gerekmektedir örnek: zincir ve dişliler...
Tabloyu incelediğimde,bazı maliyet giderleri bana göre az da olsa yüksek kalmış,bazılarıda düşük!DL 650 5 yıl sonra o kadar değer kaybedeceğine inanmıyorum!şu an 2006 mod.bir DL 650 kullanmaktayım 26.000km de,120km/s süratlerde ve 390kg gibi ortalama ağırlıkla max 15 YKR yakmakta hatta 13YKR'ye kadar düştüğüde oldu!yüksüz halde tabi!!
yani,18,5-19lt yakıt ile yaklaşık 400-430km yol katedebiliyorum yedeğe düşmeden!
lastik maliyetiyse tamamen kullanıcının elinde! hor kullanıldıkları halde 20.000km yol yaparlar sanırım! iyi kullanım ve UV ışınları ve ıslak - kuru - sıcak etkenlerinden korunurlarsa 50.000km rahatlıkla yaparlar
Yedek parça konusu ve servis bakım ücretlerine gelince,sanırım DL 650 en ekonomik olanı tabloda yer alan motosikletler arasında hele BMW ile kıyaslamak tamamen fuzuli bence! BMW de parça ve servis ücretlerinin ne olduğunu kullananlar daha iyi bildiği için bir yorum yaparlarsa seviniriz,Honda kullanıcılarıda tabiÇinli ile 5 yıl yol yapmak kolay değil çünkü,uzun yol ve yük altında bayağı zayıf kalmakta ve oturma pozisyonu itibarı ilede pek konforlu sayılmaz!!
Bence tabloda alternatif olarak sunulan motosikletleri bir bir test edin derim...karar vermesi çok daha kolay olacak.
tufanbaydemir adlı üyeden alıntı
İşte ben de böyle yorumlar bekliyordum. Yorumlarınız ve güzel dileklerininz için teşekkürler. Tebrik ederim önemli noktayı yakalamışsınız. Kasko? Ciddi bir maliyet. 4500 YTL'yi çıkardığınızda aradaki fark sadece 4000YTL oluyor ki, yukarıda saydığınız can sıkıcı işler için kafa yormaya değmez.
Ama nacizane fikrim, 50.000 km bir çinli motor da gidebilir. Bu benim fikrim tabii ki. Siteden ARBETUS var, onun motoru 22.000'de ve bu sene Marmaris'e MARMOK'a gitti ve döndü.
Ben motosikletime kasko yaptırmadım! motosikleti kaza yapmak için almıyoruz değilmi! çarpan olursa o düşünsün ama ben hata yapmayacağım diye bir kural yok tabiallah korusun ......
Çinlilerde 50.000km ve fazlasını yapaaaar.......yeterki motosiklet bakımlarından ve bilinçli kullanıcının elinde olsunUzun yolculuklara sürekli artçım ile çıktım ve MCT ile Çanakkaleya de gttim Antalya'ya da...yorucu oluyor ama keyiflide aynı zamanda.
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
-
çok güzel bir çalışma olmuş.
bende 2 sene boyunca bir çin malı scooter kullanmış birisiyim.
45.000km yol yaptım o motorla. bu kadar ince hesap şu anda yapamam ama,
3.200e aldığım motora 2 senede daha fazla servis parası ödediğime eminim.
parça kalitesizliği ve servis hatalarıda var işin içinde ama benzin tüketimi olsun, yol tutuşu ,viraj kabiliyeti olsun hiç güven verici değildi. o kadar çok yolda kaldım ki. çok titiz kullandığımıda belirtmek isterim.
bana göre de kesinlikle astarı yüzünden pahalıya geliyor.
en önemlisi artık para bile olmuyor. güvenlik ve yolda kalacağım hissini giderken sürekli düşünür hale gelmek te insanı çok yoruyor.
-
Honda Ses Dylan 150 >> Hyosung GT250R >> Gilera Runner VXR 200 >> Honda CBR 250R
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler