Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Suzuki DL650A V-Strom & Honda XL700V Transalp

    REKLAM ALANI
  1. #1
    memo71 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    VFR 800 ABS
    arkadaşlar transalp ve v strom arasında hangisini seçersiniz.? Yardım ltf.

    Yahu allah için şuraya biriniz bir fikir yazsında biraz objektif fikir sahibi olayım .Ben şahsen v stromun görünümüne transalp in de efsane ismine ve fiyatına gönlümü kaptırmış durumdayım. İki gelin adayı arasında kalmış ve bir evlilik hazırlığında olan damadın durumundayım. Yani biri güzel mi güzel fakat daha fakir ve daha beceriksiz ,diğeri onun kadar güzel olmasa da daha az güzel fakat çok zengin ve çok becerikli olan bu iki gelin adayı arasından seçim yapmakta zorlanan damat adayının durumundayım. Daha doğrusu gönlümün yolunamı gideyim aklımın yolunamı gideyim karasız kaldım ???

    2008 yılı itibari ile güncelleme aşağıya eklenmiştir

    Alıntı DISTORTEDMAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar DL650A ile yeni XL700V enduro/touring motorları kıyaslamak istiyorum. Er yada geç bu ikisinden birine sahip olmayı planlıyorum Bazı arkadaşlar Honda enduro, suzuki ise touring diyecekler. Haklıdırlar. İtirazım yok. Ama çok da uzak değiller. Ben v-stromla yapılabilecek uzun asflat seyahatlerinin transalplede rahatça yapılabileceğini düşünüyorum. Ayrıca transalpin daha üst düzeyde sergileyebileceği enduro özelliklerini kullanacağımıda sanmıyorum. Kısacası biçoğumuz gibi çoğunlukla yaz/kış şehir içi, tatillerde ve izinlerde bolca uzun yollarda seyahat yapmayı düşünüyorum. Kafa dengi arkadaşlarla bir grup oluşturabilirsem de zaman zaman enduro turlarına iştirak edebilirim.

    Siz olsanız hangisi alırdınız? ve Neden? Kullanan arkadaşların fikirlerini almak isterim. Resimler ve teknik özellikleri ilk fırsatta ekliyorum....

    Suzuki DL650A V-strom



    Motor : 4-zamanlı, DOHC, 90° V-twin, çift buji, elektronik yakıt enjeksiyonu, SDTV
    Silindir Hacmi : 645 cm3
    Silindir Çapı ve Strok : 81,0 mm 62,6 mm
    Sıkıştırma Oranı : 11,5 : 1
    Maksimum Tork : 60 Nm / 6400 dd
    Soğutma : Sıvı soğutmalı
    Çalıştırma : Elektrikli marş
    Ön fren : Çift disk, (ABS versiyonu da mevcut)
    Arka fren : Disk (ABS versiyonu da mevcut)
    Yağlama Tipi : -
    Ateşleme : Elektronik ateşleme (Transistörlü)
    Ön Süspansiyon : Yay ön yükleme ayarlı teleskopik çatal, helezon yay, yağ sıkıştırmalı
    Arka Süspansiyon : Eklem tip, sekme ve yay ön yükleme ayarlı, mono amortisör, helezon yay, yağ sıkıştırmalı
    Ön Lastik : 110/80-R19 M/C (59H) Tubeless
    Arka Lastik : 150/70-R17 M/C (69H) Tubeless
    Ağırlık : 194 kg (197 kg ABS'li)
    Boyutlar U-G-Y mm : 2290 mm 840 mm 1390 - 1420 - 1450 mm (ön cam yüksekliği ayarlanabilir)
    Şanzıman : 6-vites
    Fiyat : 17,990 YTL


    Honda XL700V Transalp



    Motor Sıvı soğutmalı 4-zamanlı, 8 sübaplı, SOHC 52 V 2
    Motor hacmi (cc) 680,2
    Silindir çapı& strok (mm) 81 X 66 mm
    Sıkıştırma oranı 10 : .1
    Yakıt sistemi
    Max güç (ps @ dev/dak) 59,14 PS / 7.750min
    Max tork (Nm @ dev/dak) 60Nm / 5.500min
    Ateşleme Elektrik avanslı bilgisayar kontrollü dijital transistörlü
    Çalıştırma Elektrikli
    Şanzıman 5 vites
    Güç Aktarımı O-Ringli zincirli
    Boyutlar (UxGxY)(mm) 2,250 x 905 x 1,305 mm
    Tekerlekler arası mesafe (mm) 1,515 mm
    Sele yüksekliği (mm) 841 mm
    Yerden açıklık (mm) 177 mm
    Yakıt kapasitesi (litre) 17,5 litre ( 3 Litre yedek dahil )
    Tekerlekler
    Ön/Arka alüminyum
    Lastikler Ön 100 / 90 R19 M/C (57H)
    Arka 130 / 80 R17 M/C (65H)
    Süspansiyon Ön 41 mm teleskobik çatal, 120 mm esneme aralığı
    Arka sıkıştırma ayarlı PRO-LINKrlü ünit pro link, 173 mm esneme aralığı
    Frenler Ön 2 piston kaliperli 256x4,5 mm hidrolik disk
    Arka Tek piston kaliperli 240x6 mm hidrolik disk
    Fiyat : 20.900YTL


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mutluemlak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Şubat 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2021 r1250gs adw , vespa mickymause
    arkadaşım inan genel özellikleri açısından pek bi fikrim olmamasına rağmen sana direkt v strom diycem nedeni seninde kafanı karıştıran görünümü...bence fiyat özellikler gibi etkenlerd önemli ama görünüşte çok önemli....

  3. #3
    super_meke - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    varadero
    transalp tabıkı

  4. #4
    memo71 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    VFR 800 ABS
    yaw arkadaşlar bana bir gıcığınızmı var yoksa banamı öyle geliyo. Şurda bir çıkmaza girdik kimse yardım etmiyor(mutlu emlak ve super-meke sizi tenzi ediyorum ltf.üstünüze alınmayın )Yahu altı üstü 2 satır yazıyazacaksınız, 2000 YTL borç verin motor alıcam demiyorum ya . Hani yardım hani motor kardeşliği HADİ BEYLER PAMUK ELLER KLAVYEYE

  5. #5
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    transalppp bi gün bnm olması ümidi ileeeee
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  6. #6
    memo71 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    VFR 800 ABS
    ya dishy kusura bakma hadi beyler dedim ama yanlış yazmışım sanırım beyler bayanlar demek daha yerinde olurdu sanırım

  7. #7
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    üstüme alınmamışım demek takma ya salla gitsin
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  8. #8
    bandit07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    SYM MIO
    tabiiki suzuki v-strom

  9. #9
    fakir ama gururlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2006
    Şehir
    Antalya/Konyaltı
    Motosikleti
    Siyah YBR 125 '06
    hondanın son fiyat indiriminden sonra transalp daha avantajlı gibi görünüyor ama hem enjeksiyonlu hemde görüntüsünden dolayı vstrom derim ben. karbüratörlü motora 12.000 ytl vermek mantıklı gelmedi bana

  10. #10
    bluemaster200 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2005
    Ben de vstorm almayı düşünen biri olarak Suzuki diyorum, Gerçekten görünüm itibariyle ve performans olarak çok daha iyi olduğunu biliyorum..

  11. #11
    crato - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2005
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800XC idi, calindi.
    forumda bir başlıkta f650gs, transalp ve vstrom arasında yapılan bir testte vstromun birinci olduğu yazıyordu. bunun yanında transalp'in ömürlük motor diye tabir edeceğimiz özellikleri var. çok uzun yıllar sorunsuzca kullanabilirsin.
    bence kullanım amacın ve tarzına göre karar vermelisin.
    Ben, kimine göre deli, kimine göre keyifli, kimine göre lanet-li, kimine göre pek bi’ dertli, kimine göre efendi, kimine göre sadece biri, kimine göre hiç biriyim.
    Ben, crato’yum.

  12. #12
    memo71 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    VFR 800 ABS
    Sayın site sakinleri ve özellikle yardımını esirgemeyen dostlar sanırım öncelikle alacağım motoru günde asgari 100 km olmak üzere ağırlıklı olarak otobanda kullanacağımı belirtmeliyim.

  13. #13
    Tenere600 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Caponord 1200
    fakir ama gururlu demiş ki:,

    karbüratörlü motora 12.000 ytl vermek mantıklı gelmedi bana
    Uzun turlara çıkılacaksa kesinlikle Karbüratörlü Enduroları tercih etmek lazımdır.Çünkü Benzin kalitesi her yerde aynı değildir.Düşük oktanlı benzinler, motorunuza ciddi tamir masrafları açabilir.Tabi yanında yolda kalmanın vermiş olduğu dayanılmaz hafifliğide cabası. Tamiratı, temizlenmesi ve çıkabilecek olası, masraflara göre değerlendirirsek.Kesinlikle karbüratörlü, TA derim.

    İki motoruda kullandım.

    İşçilik, dış görünüş, konforsa konu V-Storm

    Dayanıklılık ve uzun ömürse TA

    Birde şu yazıyı oku mutlaka
    Ödev : Kompozisyon
    Konu : Delee neden endüro değildir.

    Dele Neden Endüro değildir.


    Bizler endüro motorları çok severiz, çünkü endüro motorlar güzeldir. Aslında tüm motorlar güzeldir ama esas endürolarda güzeldir. Dele de bir motordur , hemde güzeldir ama endüro değildir . çümkü endürolar daha güzeldir . Ama delede pek fazla güzeldir , diğerleri kadar.

    Dele endüro değildir , çünkü jantları alaşımdır . alaşımlar kırılır , endürolar kırılmaz çünkü güzeldir , dele de güzeldir ama kırabilir. Bu yüzden endüro değildir. Tel jant sert darbede yamulur , sökülür düzeltilir , yolumuza gideriz ama delenin cantları kırılır , oturur üzülürüz.

    Delenin aküsü kurudur , enduroda kuru akü olmaz , fazla ısınırsa patlar ayrıca , dahada kötüsü su eklenmez , bu yüzden endüro değildir ama kuru aküde güzeldir . ama Endürolar kuru akü sevmez , bozulursa yolda bırakır , endürolar yolda kalmaz , çünkü endürolar çok güzeldir.

    Dele nin amortisörleri serttir , bu yüzden endüro olamaz . amörtüsörleri yumuşlatılabilir ama en yumuşak hali bile çok serttir , sert iyidir ama toprakta sert olmaz , çok zıplar yer tutmaz, yer tutmazsa düşer , düşerse güzel olmaz , güzel değilse endüro değildir. Çünkü endürolar güzeldir.

    Dele ‘de tork yerine beygire vardır . Endüro beygirden çok torku sever . Dele caddede hepsini geçebilir ama arazide cırt cırt fites değiştirilir , Vitesi falza değiştirisen kırılır ( hatta bir arakadaşın delesinin fitesi kırılmıştı ) . Endüro kırılmaz , fiteside zırp pırt değiştirmesi gerekemz çünkü torkludur . Tork güzeldir , eğer güzel se demekki o endürodur. Tork bize çok faydalıdır , beygir yorulur , acıkır , kişner ama tork sakin bir hayvandır her zaman çalışlır ( Tork: öküz ile sığır karışımı bir heyvan).

    Dele de elcik koruma , motor ( karter) koruma , balans topuzu , falan filan yoktur . Çünkü o endüro değildir . Koruma olmazsa korunamaz , korunamazsa bozulur . Bozuldumu kızar tekme atarız . Tekme atarsak yamulur . yamulursa güzel olmaz . enduro güzeldir , demek ki deelee endüroo değildir.

    Dele nin lastikleri tüpsüzür. Endüro tüp vardır . Demek ki dele ye eksik parça koymuşlar . Parçası eksik olan şey güzel değildir , bu yüzden dele endurö değildir. Ayrıca tüplüsü her yerde tamir edilir ve şişirilebilir , tüpsüzünün her yerde tamir edilmesi zordur , güçsüz pompa ilede şişip canta oturmaz. Yerine oturmazsa çirki gözükür , o zaman endürö olamaz.

    Peki dele endüro değilse nedir . ? dele melezdir . Eğer bir beyazla bir siyah bir birlerini çok servse , leylek onlara melez verir. Melez iyimidir , iyidir . Enduromudur , değildir çünkü melezdir. Peki melez güzel olmazmı... olur. Eğer annesi ve babası onu iyi yetiştirirse güzel olur , enduro gibi olur ama , enduro değildir enduro taklidi yapar. Ama bu önemli değildir , çünkü o da enduro ile dolaşır ama enduro değildir çünkü enduro bir başka bişeydir. Çok güzeldir .
    ------------------------
    Alıntı: http://www.hmk.org.tr/modules.php?na...uro+de%F0ildir

  14. #14
    memo71 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    VFR 800 ABS
    tenere 600 saol keyifli bir açıklama olmuş aynı beyazın psikopat tiplemesi gibi ehueheuhe

  15. #15
    crato - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2005
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800XC idi, calindi.
    Birde şu yazıyı oku mutlaka
    Ödev : Kompozisyon
    Konu : Delee neden endüro değildir.

    Dele Neden Endüro değildir.
    müthiş güzel bir yazı takdir ettim. enduro alasım tuttu walla (:
    Ben, kimine göre deli, kimine göre keyifli, kimine göre lanet-li, kimine göre pek bi’ dertli, kimine göre efendi, kimine göre sadece biri, kimine göre hiç biriyim.
    Ben, crato’yum.

  16. #16
    Tenere600 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Caponord 1200
    crato,

    enduro alasım tuttu walla
    Birçoğu motorun şekline düşkün, pastane motorcusu, sevmesede enduroyu.Malesef ülkemizin gerçeğidir enduro.Bu ülkede ben motora binmek istiyorum diyorsan, tek seçimdir biz motorcular için.

  17. #17
    vedo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2005
    Motosikleti
    yamaha fz6
    süper bi anlatım. yazanın eline sağlık..

  18. #18
    crato - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2005
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800XC idi, calindi.
    Birçoğu motorun şekline düşkün, pastane motorcusu, sevmesede enduroyu.Malesef ülkemizin gerçeğidir enduro.Bu ülkede ben motora binmek istiyorum diyorsan, tek seçimdir biz motorcular için.
    oldum olası severim enduroları zaten. ama maalesef 6-7 yaşında bir enduro alamam, sorunlarla uğraşacak bilgim/tecrübem yok. sıfırına param yetse idi tek düşündüğüm "f650 mi olsun, transalp mi olsun" du..
    Ben, kimine göre deli, kimine göre keyifli, kimine göre lanet-li, kimine göre pek bi’ dertli, kimine göre efendi, kimine göre sadece biri, kimine göre hiç biriyim.
    Ben, crato’yum.

  19. #19
    Tenere600 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Caponord 1200
    6-7 yaşında enduro, 3 yaşındaki racingden daha sağlamdır emin ol

  20. #20
    Kraft - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Falcon
    Dele yazısını çok zevkle okudum, elinize sağlık.
    Gerçekten de 650 cc sınıfında enduro almak isteyince insanın kafası karışıyor. V Strom çift amaçlı diyor ama herşeyiyle cadde motoru gibi duruyor. F650 GS tek silindirli daha enduro motora sahip gibi görünüyor ama lastikleri cadde için daha uygun, bu ne perhiz, bu ne salata turşusu. Durum böyle olunca TA öne çıkıyor, onda da karbiratörlü olması iyimi? kötümü? anlayamıyorum. Yakında enjeksiyonlu motora geçerse, eski teknoloji mi aldık diye düşüneceğiz. Bu konuda farklı fikirlerinizi bekliyorum.


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler