Arkadaşlar DL650A ile yeni XL700V enduro/touring motorları kıyaslamak istiyorum. Er yada geç bu ikisinden birine sahip olmayı planlıyorum
Bazı arkadaşlar Honda enduro, suzuki ise touring diyecekler. Haklıdırlar. İtirazım yok. Ama çok da uzak değiller. Ben v-stromla yapılabilecek uzun asflat seyahatlerinin transalplede rahatça yapılabileceğini düşünüyorum. Ayrıca transalpin daha üst düzeyde sergileyebileceği enduro özelliklerini kullanacağımıda sanmıyorum. Kısacası biçoğumuz gibi çoğunlukla yaz/kış şehir içi, tatillerde ve izinlerde bolca uzun yollarda seyahat yapmayı düşünüyorum. Kafa dengi arkadaşlarla bir grup oluşturabilirsem de zaman zaman enduro turlarına iştirak edebilirim.
Siz olsanız hangisi alırdınız? ve Neden? Kullanan arkadaşların fikirlerini almak isterim. Resimler ve teknik özellikleri ilk fırsatta ekliyorum....
Suzuki DL650A V-strom
Motor : 4-zamanlı, DOHC, 90° V-twin, çift buji, elektronik yakıt enjeksiyonu, SDTV
Silindir Hacmi : 645 cm3
Silindir Çapı ve Strok : 81,0 mm 62,6 mm
Sıkıştırma Oranı : 11,5 : 1
Maksimum Tork : 60 Nm / 6400 dd
Soğutma : Sıvı soğutmalı
Çalıştırma : Elektrikli marş
Ön fren : Çift disk, (ABS versiyonu da mevcut)
Arka fren : Disk (ABS versiyonu da mevcut)
Yağlama Tipi : -
Ateşleme : Elektronik ateşleme (Transistörlü)
Ön Süspansiyon : Yay ön yükleme ayarlı teleskopik çatal, helezon yay, yağ sıkıştırmalı
Arka Süspansiyon : Eklem tip, sekme ve yay ön yükleme ayarlı, mono amortisör, helezon yay, yağ sıkıştırmalı
Ön Lastik : 110/80-R19 M/C (59H) Tubeless
Arka Lastik : 150/70-R17 M/C (69H) Tubeless
Ağırlık : 194 kg (197 kg ABS'li)
Boyutlar U-G-Y mm : 2290 mm 840 mm 1390 - 1420 - 1450 mm (ön cam yüksekliği ayarlanabilir)
Şanzıman : 6-vites
Fiyat : 17,990 YTL
Honda XL700V Transalp
Motor Sıvı soğutmalı 4-zamanlı, 8 sübaplı, SOHC 52 V 2
Motor hacmi (cc) 680,2
Silindir çapı& strok (mm) 81 X 66 mm
Sıkıştırma oranı 10 : .1
Yakıt sistemi
Max güç (ps @ dev/dak) 59,14 PS / 7.750min
Max tork (Nm @ dev/dak) 60Nm / 5.500min
Ateşleme Elektrik avanslı bilgisayar kontrollü dijital transistörlü
Çalıştırma Elektrikli
Şanzıman 5 vites
Güç Aktarımı O-Ringli zincirli
Boyutlar (UxGxY)(mm) 2,250 x 905 x 1,305 mm
Tekerlekler arası mesafe (mm) 1,515 mm
Sele yüksekliği (mm) 841 mm
Yerden açıklık (mm) 177 mm
Yakıt kapasitesi (litre) 17,5 litre ( 3 Litre yedek dahil )
Tekerlekler
Ön/Arka alüminyum
Lastikler Ön 100 / 90 R19 M/C (57H)
Arka 130 / 80 R17 M/C (65H)
Süspansiyon Ön 41 mm teleskobik çatal, 120 mm esneme aralığı
Arka sıkıştırma ayarlı PRO-LINKrlü ünit pro link, 173 mm esneme aralığı
Frenler Ön 2 piston kaliperli 256x4,5 mm hidrolik disk
Arka Tek piston kaliperli 240x6 mm hidrolik disk
Fiyat : 20.900YTL