Arkadaşlar bu topic ilk açıldığında XL650 motorlu olan transalple V-strom u kıyaslamış, sonradan da topic aynı v-stromu Yeni XL700 transalple kıyaslamaya geçmiş. Doğru anlıyorum dimi...
O halde, bu topic anlamsız oluyo.. Önce eski TA ile kıyaslanıp yazılan tüm yazılar yorumlar eski TA ya göre oluyor, sonrada yeni TA ya göre yapmak yanlış olur.. Madem illaki kıyaslanacak yeni topic açılmalıydı..
Bence tabii...
İZMİR
Daha önce Ta için Vstrom'a göre arazi yetenekleri daha iyi deniyordu fakat yeni Ta'da touring özelliği arttırılmış olarak karşımıza çıktı. Lastikler kalınlaştı, motor büyüdü, alt yükseklik azaldı. Yani Vstrom'un direk rakibi oldu ama hala daha güçsüz, hala yüksek vergi ve yakıt masraflarına sahip. Yeni Ta'yı kullandım, güzel bir motor ama Vstrom'un keyfini vermedi malesef. Vstrom'un dişli rakibi yeni çift silindirli motoruyla yeni F650 olabilir, gerçi o da fiyattan eleniyor.
GÜCÜN BİLGİ OLMADAN HİÇBİR DEĞERİ YOKTUR.
Bu topic 2.5 yıl önce XL650 için açılmış. Bense başka yerde XL700 için açmıştım. Ama bir moderatörümüz benimkini bu eski başlığın altına eklemeyi uygun gördü.. Tartışma XL700 adına devam etmesini istiyorum mümkünse. XL650 ile ilgili fikirler deneyimlerde paylaşılabilir ama bunu belirtelim XL650 içinmi XL700 içinmi...
Hayallere ulaşmanın yolu, rüyalardan uyanmaktır.
Ben kişisel fikrimi dile getireyim o halde Yeni TA yi bilmememe rağmen bazı veriler teknoloji değişmeden değişmeyeceğine göre bir iki fikir üretilebilir.
Öncelikle üzerine binip kullanmakla bir diğer modeli kullanmadan Motor özellikleri olarak V strom daha iyi denemez çünkü 700 cc dendiğinde ve bu değer 650 den büyük olduğuna göre firma teknolojileri olarak bakınca ise arada belirgin bir fark olmadığına göre V strom un makinesi TA 700 den daha iyi olamaz Vstrom daha güçlü olsa bile diğeri torktan kazanır eksi mutlaka bir yerden artı olarak çıkar bu nedenle makine üstünlüğünü geçelim aynı yılların farklı teknolojileri diye bir şey teknik olarak mümkün değil. Tip kişiye göre değişir bir şey denemez. Yeni TA eskisinden az yakacaktır bu ortada. neden tutulmadı fikrine katılmıyorum çünkü henüz bu belli olacak kadar zaman geçmedi. Fiyatı biraz pahalı gibi bu bir gerçek. Sonuç olarak fikir almak için nerden bakarsanız bakın yeni TA sı olan biri lazım
Yeni TA kötü diyen yok sanırım!
Fakat mutlaka ve belki gibi somut olmayan kavramlar malesef geçerli değil
DL 67 HP ve TA 59HP max güçlerine hemen aynı devirlerde ulaşıyor!
DL max tork olan 60Nm'e / 6400 dd ulaşıyor
TA max tork olan 60Nm'e / 5400 dd ulaşıyor
DL nin Sıkıştırma oranı : 11,5 : 1
TA nın Sıkıştırma oranı : 10 : .1
DL çap / stroke 81,0mm x 62,6mm
TA çap / stroke 81,0mm x 66mm
ee somut veriler ortada! 700cc nin bariz artıları nerede?
kaldı ki DL nin ABS,Tubeless lastikleri vs si var.....bu veriler ışığında fiyat farkınıda unutmamalı sanırım!
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
Özer bi DeLe Manyağı olmama rağmen bildiğim birşeyi objektif olarak paylaşmak istiyorum. TA nın maksimum torkunu daha düşük devirde elde etmesi ve sıkıştırma oranının daha az olması motorunu daha uzun ömürlü yapacağı bir çok makine mühendisi ve tamirci usta tanıdığım tarafından onaylanmış bir bilgidir. Ama bu fark kaç bin km.den sonra ortaya çıkar bunu bilemiyorum. Yani çok ileri yaşlarda ve km.lerde motorun eskime farkları orataya çıkabilir belki demek istiyorum. Hee fiyat ucuzluğu, tubeless lastik, beygir fazlalığı ile v-strom yine öne çıkar bence...
Hayallere ulaşmanın yolu, rüyalardan uyanmaktır.
Evet ustasında bakımda olan TA ile tanışma ve yorumları sorma şansını yakaladım.Motosiklet kullanıcısının eleştirdiği nokta,gidona gövdenin aşırı tepkili olup altınızda ıslak sünger misali motorun savurma yaptığı oldu.Ustada denedi yorum aynı.Bu motosikleti alan oturupta yarım litre eskisinden çokmu yakmış az mı yakmış buna bakmıyor.Dengeli bir şase varmı,virajı nasıl,freni nasıl bunu önemsiyorlar.Honda'nın bence kötü modeli yok.Fakat şasesini dışarıda yaptırdığı bu model başarılı değil bence.TA efsanesini zenginleştirerek devam ettirecek bir görüntüsüde yok maalesef.Ben dl650 diyorum.Gerekçeleri özer bey yazmışlar tekrarlamam anlamsız olur.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
Özer bir motorun gerçek gücü hiç bir zaman kuru beygir gücü değildir.
Beygir gücü, motorun sadece bir an ulaşabildiği ve sadece o noktada verdiği en yüksek güce denir çünkü devir arttıkça beygir gücü artar ve sadece bir noktada max olur ve devir dahada arttığında beygir bu max noktasından tekrar aşağı iner. Kısacası ne kadar beygire sahip olduğun değil, sahip olduğun beygiri ne kadar geniş bir devir aralığına yayabildiğinin bileşkesi motorun gerçek gücünü ortaya koyar.
pratik olarak motorun gücü beygir gücü ile torkunun çarpımının en yüksek torkunu verebildiği devire bölünmesi ile ortaya çıkmaktadır
dolayısıyla bu değer
DL 650 için 67X60/6400=0.62
TA 700 için 59X60/5400=0.65
Olur ve gördüğün gibi aralarında kayda değer bir fark olmamakla beraber 50 cc fark nedeniyle TA bir miktar daha güçlü çıkar.
Yinede bu hesap kabadır çünkü asıl güç tork eğrisinin ve aynı zamanda beygir eğrisinin bir bütün olarak yayıldığı toplam alanın integral hesaplanması ile belli olur. Ama sonuç olarak bu iki motor arasında belirgin teknoloji ve kuvvet farkının olmadığını anlamak zor değil çünkü basit verilerden yola çıkarakta bu görülebiliyor.
Tubeless lastik enduroda her zaman + sayılmaz çünkü jantın kolay kontrol edilebilir ve hafif olması istenir o nedenle jantı tel yaparlar ve bu defada tubeless olmaz ama bu da DL 650 nin tubeless olduğu için amacına daha iyi hizmet edip iyi olduğunu göstermez ayrıca sanırım honda bu işin üstesinden gelmiş ve tel jantıda değişik bir sistemle tubeless yapmış durumda.
Kısacası aynı yerdeyiz bir New TA kullanıcısı lazım
viceroy abim o nasıl bir resimdir öyleee. Makine sıfır kasadan çıkıyor. Heyecan ve mutluluk hat safhada. Aaaah ah görebilecekmiyiz o günleri acaba
enolaguy yeni TA tubelessmiiiii??????
Hayallere ulaşmanın yolu, rüyalardan uyanmaktır.
Vaaayyyyy...kardeşim hayırlı uğurlu olsun,güzel ve keyifli anlar yaşamanız dileğiyle
Biraderim bildiğin gibi orta sehpa yok! alırken mutlaka orijinal Suzuki al!
başka firmalar da orta sehpa üretiyoır ama bunlar orijinalinden daha sarkık olduğundan yüksek kasislerde sürtme yapabiliyor! orijinal orta sehpa türkiyede yaklaşık 400,-YTL Almanya da 135.-€
Ben ilaki DL demiyorum demem de.
TA'i DL den daha pahalı eden etkenlerin ne olduğunu görmeye çalışıyorum yoksa TA kötü ya da yaramaz asla denmez çünkü Honda kötü motosiklet yapmaz.Yazdıklarına istisnasız katılıyorm...ama TA nın lastiklerinin Tubeless olduğunu hiç bir teknik veri listesinde göremedim! inşallah öyledir çünkü kim ne derse desin tubeless kocaman bir + dır
yaşım 46,motosiklet tutkum 16 yaşında Almaya da başladı ve hala sürmekte,geçen yıllarda bir çok farklı kategoriden motosiklet kullandım ve kesin olarak söyleyebileceğim, DL çok başarılı bir dizayn'a sahip,yüksek performanslı,yüksek süratlerde ve yan rüzgarlarda çok dengeli,çok konforlu,yakıt cimrisi bir motosiklet! daha ne istenebilir ki bir motosikletten
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
suzuki kesinlikle yakıt daha az 6 vites ve yapısı daha güçlü tarnsalp efsane 90 lardan beri üretildiği için suzuki daha yeni ama eline kimse su dökemez sınıfında daha hızlısı yok daha az yakanı yok
Özer teşekkür ederim.Sandıktan çıkartmak başka keyif.
TA ile ilgili ustasının ve kullanıcısının deneyimlerini aktardım. Tatmin
olmak için başka TA sahiplerini de dinleriz o zaman pratikteki düşünceler teorikleşmiş olur.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
Kasa patlatmak....
Ahh..ah...O duyguyu halen hissedebiliyorum....sene 1981 ve kasasından bir Yamah XJ 750 Seca çıkardım muazzam bir duygu....doğrusunu söylemek gerekirse,ilk dakikalarda heyecandan fazla bayağı bir korku'da vardı içimde ama binince herşey bitti sanki....sanaat'ın en üst noktası bu olmalı demiştim ama bak nerelerdeyiz sanaat'ın sonu yok demekki......
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
yaw şimdi garip bi soru olacak belki ama. herkes transalp karburatörlü diyor ama transalp artık enjeksiyonlu? yani sitedemi yanlış yazıyor?
Bence bazı teknik verileri bir kenara bırakırsak en belirgin farkları tubeless lastik ve enjeksiyon.. Yeni TA da artık enjeksiyonlu kesinlikle. Hatta tel jant olmasına rağmen tubeless lastik olduğu bile yazıldı. Ama bunu internette araştırdım. Bir bilgiye ulaşamadım. Bu konuda bilgisi olan varmı?
Hayallere ulaşmanın yolu, rüyalardan uyanmaktır.
Yeni TA tubeless değil, ama Honda tel janta da tubeless yapabiliyor
aslında iki motorun karşılaştırmasını, 2 sini de kullanarak, yapmak en mantıklısı. DL yi kısa süre kullandım ama yeni TAyı kullanma şansım olmadı ama buna rağmen şöyle söyleyeyim benim tercihim kesinlikle TA olurdu.sebeplerine gelince
-bence motorlar üretildiği amaca tam manasıyla hizmet etmeli. modelin kullanımı arada kalmamalı şöyle söyleyeyim; DL ile ilgili forumlarda bir çok yazı okursunuz iyidir ama enduro değildir. touringdir, sport touringdir, endurodur vs vs. bu yüzden DL tam anlamıyla sınıflayabilceğiniz bir motor değil.
-marka değeri de bence çok önemli, hondanın sağlamlık,servis ve sorun çıkarmama konusunda diğer motorlardan çok daha iyi olduğunu söylemeye gerek yok.
-TA 80 lerden beri değişerek bugüne gelmiş, kendini kanıtlamış, birçok kaşif ve gezgini sırtında taşımış bir model ayrıca beygiri az da olsa size uzun yolculuklarda güven veriyor. ama bunu DL için söyleyemem. Daha bir kaç yıl denenmesi lazım gibi geliyor. başka bir açıdan söylersek DL ile dünya turuna çıkabilir misiniz?
-bahsedilen beygir değerlerinden ziyade endurolarda (eğer DL enduro ise) tork önemlidir. anlatmaya gerek yok düşük devirlerdeki max tork sizi şehir içinde çok rahat ettirir. bu yüzden aradaki 1000 rpm lik fark bile bence çok önemli.
-tabi bütün bunların yanında şunu da belirtmek gerek DL özellikle uzun yolda çok daha keyifli ve atak. TA ise gerektiğinde toprağa da girebilecek size uzun yıllar üzmeden yol arkadaşlığı yapacak bir motor.
sonuç olarak elbette DL performans olarak uzun yol olarak daha üstün ama TA nın artıları tercihimi hondaya kaydırır.
saygılar
Arkadaslar isinize ne kadar yarar bilmiyorum, burada yapilmis test sonuclarini ilave ediyorum.
BMW F 650 GS guruba dahil oldugunda siralama degisiyor.
http://www01.gb2-motorradonline.tfag...nis.293314.htm
BMW F 650 GS ciktiginda lider degisiyor.
http://www.testberichte.de/preisverg...rad_96115.html
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)